Seat Arona 1.0ECO TSI 115Ps
Βασικά είναι ένα Ibiza
Κάτι που αν δεν στο πει κανείς, δεν θα το υποψιαστείς, αν δεν είσαι γνώστης. Με μεγαλύτερο μήκος και ύψος, το Arona αποκτά τις διαστάσεις ενός ικανοποιητικού compact crossover, μία κατηγορία που έχει παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων σε δυσθεώρητα μεγέθη. Η δοκιμασμένη πλατφόρμα MQB A0 είναι ότι πρέπει ως βάση και ο κινητήρας 1.0 TSi των 115 ίππων ίσως είναι η καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε αφού το Arona με αυτό το μοτέρ, αποκτά χαρακτήρα ζωηρό. Επίσης η κατανάλωση δεν ξεφεύγει, αφού, χωρίς να εστιάσουμε στην οικονομική οδήγηση, παρατηρήσαμε τη μέση κατανάλωση στη δοκιμή των επτά ημερών, να παίζει στα 6,7lt/100km. Δεν πέφτει πολύ πιο κάτω αλλά εύκολα θα γράψει 7+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.
Ανοίγεις την πόρτα
Και μπαίνεις στην ουσία, μέσα σε ένα Ibiza. Όλο το ταμπλό είναι ολόιδιο με του μικρότερου μοντέλου, με τα υλικά να μην αλλάζουν, δηλαδή σχετικά σκληρά πλαστικά, με καλή όμως συναρμογή και αίσθηση, που δεν θα σε ξενερώσουν. Πριν βγάλετε συμπεράσματα, περιμένετε έως το τέλος του άρθρου όπου αναφέρω την τιμή. Άνετο και ευρύχωρο για τέσσερα άτομα, θεωρώ πως θα ζοριστούν αν γίνουν πέντε. Το πορτ παγκάζ χωρητικότητας 400lt είναι οκ για τις ανάγκες. Μία γυναίκα θα συμπαθήσει το Arona αφού θα μπορεί να βλέπει καλύτερα το δρόμο μιας και η θέση οδήγησης είναι λίγο ψηλότερη από αυτή του Ibiza. Επιλογέας και χειριστήρια είναι κλασσικά Seat, με ωραία αίσθηση και άριστη εργονομία. Εύκολο στη χρήση του το σύστημα multimedia, το οποίο συνδέεται με τα πάντα, άμεσα.
Γκάζι?
Ο χιλιάρης TSi των 115 αλόγων είναι super για την περίσταση και ίσως το μόνο μεμπτό που κάποιες φορές ένιωσα, είναι ακριβώς στο σημείο που αφήνεις τον συμπλέκτη και το αμάξωμα ξεκινάει να κινείται. Εκεί φαίνεται πως κάτω από το καπό κρύβεται ένα μικρό μοτέρ. Κατά τα άλλα, σε όλο το υπόλοιπο φάσμα τον στροφών, μοιάζει πολύ πιο δυνατός, σαν να έχει 130 άλογα ας πούμε. Για να ακούσεις το γρύλλισμα του τρικύλινδρου, πρέπει να φτάσεις κοντά στον κόφτη, κάτι που μεταξύ μας, δεν χρειάζεται. Το τιμόνι του Arona είναι επίσης γνήσιο Seat με ακρίβεια και αμεσότητα, τόση που θυμίζει πιο sport μοντέλα. Η σφικτή ανάρτηση είναι του γούστου μου, καθώς εξαλείφει το body roll και γενικώς, πατάς και σημαδεύεις με σιγουριά, ακόμα και σε στενό κομμάτι με ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Λίγα πάνω
Δεν θα δώσετε πολλά παραπάνω χρήματα από το Ibiza και θα έχετε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο, εξίσου γρήγορο. Το Arona είναι ένα αυτοκίνητο ευχάριστο, όμορφο και επιθετικό στη σχεδίασή του και με τιμή που το κάνει να διαθέτει το καλύτερο value for money. Η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινάει από τα 14.800 ευρώ με τον 1.0 TSi των 95 ίππων (που είναι λίγα). Με τα 115 άλογα, υπολογίστε τιμή εκκίνησης τα 16.500 ευρώ της έκδοσης Style, με την πιο ακριβή επιλογή 1.0 ECO TSI 115HP Xcellence στα 18.500 ευρώ. Προσθέστε ακόμα 1.800 ευρώ αν θέλετε DSG κιβώτιο. Με πολύ κάτω από 20.000 ευρώ, το Arona παίζει μπάλα πολύ δυνατά καθώς αγοράζεις κάτι που έχει «αίσθηση κόστους» σαν να λέμε 25.000 ευρώ. Για τους πιο σκληροπυρινικούς, υπάρχει και η FR έκδοση (1.5 TSI ACT EVO 150HP FR) με τον 1.5 TSi των 150 ίππων, η οποία βρίσκεται επίσης κάτω από το φρέγμα των 20.000 ευρώ. Άποψή μου λοιπόν, πως το Arona είναι η πρώτη περίπτωση που θα πρέπει να δείτε στα compact crossover αφού ο συνδυασμός τιμής, επιδόσεων, χώρων, δεν πιάνεται.
Μας άρεσε (+)
Τιμή
Αίσθηση τιμονιού
Ύψος από έδαφος
Επιδόσεις
Δεν μας άρεσε (-)
Μικρή δυσκολία στις πολύ χαμηλές rpm
Αεροδυναμικοί θόρυβοι στις υψηλές ταχύτητες
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SEAT ARONA ECO 1.0 TSI 115PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ REFERENCE €19.950
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: χειροκίνητο έξι σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο ηλεκτρικό 500, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Fiat, βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια στην αξιολόγηση του Green NCAP.