Seat Ateca 1.0TSi 115Ps

Seat Ateca 1.0TSi 115Ps

Νέα στρατηγική
«Το νέο Ateca σηματοδοτεί την αρχή της νέας στρατηγικής της μάρκας, με στόχο  τη διατήρηση μακροπρόθεσμης κερδοφορίας. Με το νέο SUV στη γκάμα μας, η SEAT είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει την τρέχουσα αναπτυξιακή της τροχιά και τη βελτίωση της εικόνας της μάρκας», δήλωσε ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo.Η σκέψη ήταν ότι, εφόσον η κατηγορία των SUV αναπτύσσεται με… αγωνιστικούς ρυθμούς, η Seat δεν θα μπορούσε να μείνει άπραγη. Σκοπός είναι το Ateca να γίνει ο τρίτος πυλώνας στήριξης της μάρκας, μετά το Ibiza και το Leon, σκέψη εύστοχη. Στα χέρια μας έχουμε το Ateca με τον κινητήρα 1.0 TSi και τους 115 ίππους. Για όσους βιάζονται να πουν ότι το χιλιάρι θα του πέσει μικρό, θα πρότεινα ή να διαβάσουν παρακάτω ή να κανονίσουν ένα test drive σε έκθεση της Seat.

Ακόμα ένα
Και αυτό το μοντέλο της Seat συνέχισε την παράδοση. Πήρε λοιπόν και αυτό το όνομά του από μία Ισπανική πόλη (Ateca), η οποία βρίσκεται στα δυτικά της Σαραγόσα. Ο υπεύθυνος του τμήματος design της Seat ήθελε η σχεδίαση να αποπνέει δυναμισμό και φυσικά το έχει καταφέρει. Στο εσωτερικό, οι χώροι είναι μεγάλοι και η γενική εικόνα άνετη. Στην έκδοση, που είχαμε για δοκιμή, το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 510 λίτρα, νούμερο που μικραίνει κάπως στην τετρακίνητη έκδοση. Μόλις καθίσεις στη θέση του οδηγού, νιώθεις ότι σε προσέχουν, αφού ταμπλό και κονσόλα είναι εστιασμένα σε εσένα. Η ορατότητα είναι πολύ καλή και τα χειριστήρια είναι τα γνωστά, ευκολόχρηστα, της Seat. Το «Κουμπί Εμπειρίας Οδήγησης» ή καλύτερα στα Αγγλικά «Seat Drive Profile» σου δίνει τη δυνατότητα να φέρεις το αυτοκίνητο στα μέτρα σου, αφήνοντάς σε να διαλέξεις ανάμεσα σε Normal, Sport, Eco και Individual. Ξεκινώντας να οδηγείς, αρχίζεις και νιώθεις το χαμηλό βάρος του Ateca, για το οποίο πάλεψε πολύ η ομάδα εξέλιξής του. Το SUV αυτό ζυγίζει κάτω από 1.300 κιλά (1.280 συγκεκριμένα), νούμερο που μοιάζει αταίριαστο για το μέγεθός του. Έτσι, τα 1.000 κυβικά (από τρικύλινδρο!) φτάνουν και τα 115Ps, η αλήθεια είναι ότι μοιάζουν περισσότερα με τον τρόπο που ο TSi τα «απλώνει» στο στροφόμετρο. Είτε οδηγείς μόνος είτε με τέσσερα άτομα, ο χιλιάρης τα καταφέρνει μια χαρά. Ναι, δεν «τραβάει» σαν καλός δίλιτρος, αλλά είναι πολύ μα πολύ καλύτερος απ’ όσο θα φανταζόσουν. Εκτός αυτού, η δουλειά γίνεται οικονομικά –απ’ όλες τις απόψεις- αφού, εντός πόλης, βλέπεις εύκολα 6lt/100km, χωρίς να σου έχει λείψει το γκάζι. Με βιαστικές κινήσεις και μπόλικο γκάζι, η ένδειξη θα σκαρφαλώσει στα 7-κάτι λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και ανάμεσα στα 6 έως 7 θα βρεθεί σε ταξίδι με 140-150km/h. Ανέφερα πριν ότι η δουλειά γίνεται οικονομικά και επανέρχομαι στο θέμα, αφού το Ateca -στη βασική έκδοση Reference με τον 1.0 TSi Ecomotive- ξεκινά από τα 19.950 ευρώ και διαθέτει παραπάνω από τα βασικά, που θα χρειαστείτε στην καθημερινότητά σας. Με 1.000 ευρώ περίπου περισσότερα μεταπηδάτε στην επόμενη έκδοση, Style, η οποία διαθέτει πιο φορτωμένο καλάθι εξοπλισμού. Πάντως με 20.000 ευρώ, τέτοιο σύνολο δεν υπάρχει στην αγορά και εδώ η Seat μας θυμίζει και πάλι το καλό Value for Money που έχουν τα μοντέλα της.

Στο δρόμο
Αν θες να ταξιδέψεις, το κάνεις άνετα με έκτη και 140. Αν θες να προσπεράσεις, ίσως χρειαστεί να κατεβάσεις έως την τέταρτη σχέση, ώστε να πέσεις ακριβώς μέσα στο φάσμα των 115 ίππων. Αν πάλι θες να πιέσεις σε στροφές, το αμάξωμα δεν θα σε απογοητεύσει, αλλά αντιθέτως θα σε εκπλήξει. Θα πρέπει να έχεις πιο έντονη σχέση με τον επιλογέα, ώστε να μένεις συνεχώς στη ροπή, όμως τιμόνι και ανάρτηση θα σε ακούνε προσεκτικά. Sport Utility Vehicle σημαίνουν τα αρχικά SUV και το Ateca τα υπογραμμίζει, αφού η απόσταση από το έδαφος δεν του στερεί την ικανότητα να τιμήσει τη λέξη Sport, αν χρειαστεί. Συνοψίζοντας, σχεδίαση, κινητήρας, ανάρτηση και χώροι σε συνδυασμό με την εκπληκτική τιμή, με κάνουν να απορώ που δεν βλέπω πολύ περισσότερα Ateca στους δρόμους.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
SEATATECA 1.0 TSI ECOMOTIVE 115PS

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ REFERENCE €19.950

ΤΥΠΟΣ Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο,

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 74,5 x 76,4

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός, turbo 

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο

 

ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ  Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 312mm, μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 272mm, μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Ανεξάρτητη McPherson με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες

ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικούς αποσβεστήρες


ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      115/5.000-5.500

•           ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   20,5/2.000-3.000

•           0-100km/h      11 sec

•           ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  183    

•           ΕΚΠΟΜΠΕΣ C02 (gr/km)     119

•           ΒΑΡΟΣ (kg)   1.280


ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

•           Ονομαστική μεικτή (lt/100km)   5,2

•           Δοκιμής μεικτή (lt/100km)    6,8

 

Αρθρογράφος

 

Ανάκληση Ford Mustang Mach-E στην Αμερική

Ανάκληση Ford Mustang Mach-E στην Αμερική

Η Ford ανακαλεί 17.962 Mustang Mach-E στην Αμερική, λόγω προβληματικής κόλλησης στο παρμπρίζ.