Seat Ibiza Cupra 1.4TSI 383Ps
Το εν λόγω Seat Ibiza Cupra 1.4TSI ανήκει στον Κώστα, γνωστό στους κύκλους των ιδιοκτητών αυτοκινήτων του Group VW, εξοπλισμένων με τον κινητήρα 1.4TSI. Πέρα από αυτό, δουλεύει στην R-TMG Performance και κατέχει ένα δυνατό σύνολο που έχει προκαλέσει αρκετά σχόλια, αλλά και αντιδράσεις με την έντονη «νυχτερινή» δραστηριότητά του. Με την πρόσφατη αναβάθμιση που έκανε, ο κινητήρας έβγαλε λίγη ακόμα δύναμη παραπάνω και πλέον μπορούμε να πούμε ότι είναι το γρηγορότερο Cupra 1.4TSI με υβριδικό turbo που έχουμε μετρήσει μέχρι στιγμής.
Τα δρώμενα στα στέκια τα παρακολουθούμε στενά και το συγκεκριμένο θέμα αποτελεί «καυτή πατάτα». Καιρό τώρα γίνεται χαμός για το ποιος έχει το πιο γρήγορο 1.4TSI με υβριδικό turbo σε groups και ομάδες του Facebook και μέχρι στιγμής το στέμμα το είχε το Ibiza FR του Γιάννη που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #36. Όπως δείχνουν όμως οι αριθμοί, μάλλον βρήκαμε κάτι πιο γρήγορο...
Στη μάχη!
Το έχω ξαναγράψει, αγαπημένη κατηγορία τα supermini και ειδικά σε αυτά τα setup, όπου οι καταστάσεις γίνονται εντελώς πολεμικές! Όρεξη να έχεις να διαβάζεις τα ατελείωτα κατεβατά στα διάφορα group, είτε για τα πατήματα που έγιναν είτε για αυτά που θα γίνουν είτε για αυτά που δεν θα γίνουν ποτέ. Το Ibiza του Κώστα είναι το «δεκατεσσάρι» ορόσημο στα στέκια τις Θεσσαλονίκης και είναι ολιστικά βελτιωμένο από την R-TMG Performance. Άνετα μπορείς να το πεις και demo car της εταιρείας, αφού φοράει όλα τα aftermarket της R-TMG, η οποία μας έχει δείξει ότι ξέρει όσο κανένας αυτά τα μοτέρ, τόσο από τις επιδόσεις που έχει σημειώσει σε αγώνες Dragster όσο και από τις δοκιμές που έχουμε πραγματοποιήσει.
Ο Κώστας λοιπόν ανήκει και αυτός στην ομάδα των Underground Rats και, με τις μετρήσεις που καταγράψαμε στο πρόσφατο μας ταξίδι στη Θεσσαλονίκη, φαίνεται ότι εκθρονίζει τον Γιάννη και το FR του, από την κορυφή της κατηγορίας στην άτυπη αυτή κατάταξη. Του Γιάννη, βλέπετε, ήταν μέχρι πρότινος ό,τι πιο γρήγορο έχουμε μετρήσει στο περιοδικό με υβριδικό turbo. Η απάντηση όμως που μας ήρθε από τη Θεσσαλονίκη είναι μάλλον αποστομωτική.
Βορράς και Νότος!
Φαινομενικά μπορεί να μοιάζουν, αν και του Κώστα είναι Cupra, ενώ του Γιάννη FR. Από εκεί και πέρα, στις μετρήσεις και τα δύο ήταν ξηλωμένα, με του Κώστα να έχει μόνο κάθισμα οδηγού, ενώ του Γιάννη να έχει και του συνοδηγού. Και οι δύο έχουν κιτ ψεκασμού μεθανόλης, με τη διαφορά ότι ο Κώστας χρησιμοποιεί το kit της ΑΕΜ V2 και έχει ένα μπεκ, ενώ ο Γιάννης χρησιμοποιεί της Aquamist και χρησιμοποιεί πέντε μπεκ. Του Γιάννη ο κινητήρας είχε αποδώσει 373wHp, με 38,4kgm ροπής, ενώ του Κώστα πλέον έχει 382,6wHp, με την εξωπραγματική τιμή των 46,6kgm για τη ροπή. Για να φρεσκάρω λοιπόν τη μνήμη σας και για να μην σας κάνω να ψάχνετε το αρχείο για να βρείτε τις μετρήσεις του Γιάννη, σας θυμίζω ότι είχε κάνει 8,46sec για το 100-200km/h, 5,86sec για το 0-100km/h και 13,69sec με 189,3km/h έξοδο στα 400 μέτρα, έχοντας πρώτα κάνει ένα κακό 18m, στα 3,2sec. Και πάμε στα νέα δεδομένα, με τον Κώστα να θέλει 5,18sec για το 0-100km/h, ενώ, με αρκετά καλύτερη εκκίνηση για τα πρώτα 18 μέτρα (2,7sec), ολοκλήρωσε το 400άρι σε 12,91sec, με 195,06km/h ταχύτητα εξόδου. Στο 100-200km/h δε, ο Κώστας είναι σαφώς γρηγορότερος με 7,34sec. Βέβαια εδώ θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι το σημείο που μετρήθηκε το 100-200km/h του Κώστα ήταν ελαφρά κατηφορικό και ως εκ τούτου, είναι λίγο ευνοημένος σε σχέση με τον αντίστοιχο χρόνο του Γιάννη. Από εκεί και πέρα, στο 60-160km/h, ο Γιάννης θέλει 5,74sec, τη στιγμή που ο Κώστας είναι και πάλι μπροστά, αφού χρειάζεται 5,69sec.
Γιατί τόση διαφορά όμως;
Ο κινητήρας του Κώστα είναι υπερκυβισμένος στα 1.410cc, χρησιμοποιώντας σφυρήλατα πιστόνια των 77mm κατασκευασμένα από την CP-Carrillo, που συνδυάζονται με ενισχυμένες μπιέλες της DP Engine Parts και είναι δεμένα όλα με βίδες της ARP. Ο κύριος υπαίτιος της δύναμης σε αυτό το μοτέρ είναι το υβριδικό turbo που επέλεξε ο Κώστας και έχει εξελίξει εξ’ ολοκλήρου η R-TMG. Έχει κωδικό 380RS και βασίζεται πάνω στο εργοστασιακό Κ03 που φοράει το Cupra από το εργοστάσιο. Σε σύγκριση με το Κ03, όμως, το 380RS έχει μεγαλύτερο billet «φτερό» στο συμπιεστή των 46,5mm, ανακατασκευασμένο μαντέμι και cartridge, τα οποία έχουν την κατάλληλη επεξεργασία σε CNC τεσσάρων αξόνων, καθώς και μεγαλύτερη φτερωτή στροβίλου. Το turbo συνδυάζεται με external wastegate των 38mm της TiAL, καθώς και με τη σκάστρα V3 από τη σειρά προϊόντων της R-TMG. Από την ίδια εταιρεία είναι όμως και πολλά άλλα aftermarket στο μηχανοστάσιο του Ibiza, όπως για παράδειγμα οι πολλαπλασιαστές της NGK για R8, αλλά και η εισαγωγή κρύου αέρα με κωδικό Carbon direct. Η ανθρακονημάτινη αυτή εισαγωγή προσαρμόζεται απευθείας στη μετώπη του αυτοκινήτου και περιλαμβάνει το φιλτροκούτι, τον σωλήνα εισαγωγής, καθώς και τα κολάρα σιλικόνης. Ο εισερχόμενος αέρας, για να παραμείνει κρύος, περνάει από το αλουμινένιο intercooler, επίσης κατασκευής της R-TMG, το οποίο έχει διαστάσεις 550x230x70mm. Το σύστημα εξαγωγής είναι κατασκευασμένο από την Gialantzis Exhaust, έχει διάμετρο 76mm και το υλικό κατασκευής του είναι το αλουμίνιο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους, αλλά θέλει λίγο περισσότερη προσοχή, γιατί μπορεί να ραγίσει πιο εύκολα σε σχέση με τις inox κατασκευές.
Φαντάζομαι πλέον ότι δεν χρειάζεται να σας πω ποια εταιρεία ανέλαβε το remapping της εργοστασιακής ECU, αλλά και τη μονάδα διαχείρισης του κιβωτίου, έτσι; Μιας και λέμε για κιβώτιο, σε αυτό τοποθετήθηκε το σετ συμπλέκτη Stage 3 της... μην ρωτήσετε ποιας, το οποίο έχει kevlar δίσκους, που έχουν κατά 30% αυξημένη αντοχή και έχουν δοκιμαστεί σε κινητήρες που φτάνουν ακόμα και τα 48kgm ροπής.
Σφαγείο!
Με τέτοιες επιδόσεις καταλαβαίνουμε όλοι ότι μία μεταξύ τους κόντρα θα είχε αρκετό ενδιαφέρον. Είμαι σίγουρος ότι ο Γιάννης πλέον θα ετοιμάζει κάτι δυνατότερο για να πάρει ξανά την πρώτη θέση. Στο κάτω-κάτω, όμως, αυτό είναι και το ωραίο με τη βελτίωση. Φτιάχνεις το αυτοκίνητό σου, βλέπεις τι κάνεις, σε περνάει κάποιος και το βελτιώνεις ξανά μέχρι να τον περάσεις. Και μετά ο αντίπαλός σου ετοιμάζεται κατάλληλα και κάπως έτσι αποκτούν και νόημα οι νύχτες μας!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.410cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 75,7mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,2:1 R-TMG 380RS turbo kit
R-TMG ECU remap
AEM V2 κιτ ψεκασμού water/methanol
CP-Carrillo σφυρήλατα πιστόνια
DP μπιέλες
ARP βίδες
TiAL external wastegate 38mm
Gialantzis Exhaust σύστημα εξαγωγής αλουμινίου 76mm
R-TMG εισαγωγή αέρα carbon direct
R-TMG intercooler 550x230x70mm
R-TMG σκάστρα V3
Audi R8 πολλαπλασιαστές
R-TMG αντάπτορας πολλαπλασιαστών
GReddy Profec B boost controller
Innovate A/F meter
Daemon πυρόμετρο
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
R-TMG DSG TCU remapping
R-TMG Kevlar disc Stage 3
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
KW Variant 3 coil-over kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
JR11 7Jx17in ζάντες
Achilles 123s 205/40 semi slick ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,23
0-80 4,25
0-100 5,18
0-120 6,34
0-140 7,56
0-160 9,09
0-180 11,31
0-200 13,56
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,70 @ 49,16
60 4,83 @ 92,53
100 6,19 @ 117,54
200 8,76 @ 156,45
400 12,91 @ 195,06
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 3,04
60-160 5,69
60-200 9,7
100-200 7,34
Tuned by
R-TMG Performance
Προέκταση Μαιάνδρου-Εύοσμος
Τηλ. 2310 778 880
Email: info@tmg-performance.com
Site: tmg-performance.com
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford δοκιμάζει στο Ring την υβριδική έκδοση του Puma ST, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα με τη νέα χρονιά.