Seat Leon 1.8TSI 301wHp

Seat Leon 1.8TSI 301wHp

Το έχω γράψει ξανά, τα αυτοκίνητα, που δεν δείχνουν τι πραγματικά είναι, μου αρέσουν πολύ. Όσο περισσότερο διακριτικό look έχουν, τόσο το καλύτερο. Χωρίς υπερβολές, χωρίς κάτι κραυγαλέο και εξόφθαλμο, μόνο με βελτιώσεις ουσίας, κρυμμένες καλά κάτω από τη λαμαρίνα του καπό. Γιατί τις περισσότερες, αν όχι και όλες τις φορές, όταν κρατάς τα πράγματα απλά, απολαμβάνεις συνήθως και περισσότερα. Μία τέτοια περίπτωση είναι το SeatLeon 1.8 TSI του Μπάμπη, ένα αυτοκίνητο εξολοκλήρου βελτιωμένο από την 0 - 400 Tune 2 Race του Τάκη Παρασκευόπουλου.

Ο νέος και η θάλασσα!

2 Seat Leon 1.8TSI 340Ps 1Ο Μπάμπης, ναυτικός στο επάγγελμα, όταν δεν ταξιδεύει, οδηγεί. Όταν ήρθε ο καιρός, πριν από έξι χρόνια περίπου να ψάξει για αυτοκίνητο, άρχισε να διαβάζει σε διάφορα sites δοκιμές και παρουσιάσεις. Το αποτέλεσμα ήταν να διαλέξει ένα, που -κατά τη γνώμη του- συνδύαζε επιδόσεις, τεχνικά χαρακτηριστικά και φυσικά τιμή και ιπποδύναμη. Έτσι, λοιπόν, τον Αύγουστο του 2010 ήρθε στα χέρια του ένα καινούργιο SeatLeon 1.8 TSIμε 160Ps. Το κράτησε στην εργοστασιακή του μορφή ένα χρόνο -τόσο βλέπετε κατάφερε να συγκρατηθεί- και για αρχή άλλαξε πρόγραμμα στην ECU, τοποθετώντας το REVOStage 1, με αποτέλεσμα να πάρει το αυτοκίνητο και απλά να λιώσει στις βόλτες. Εκεί, όμως, που κόντεψαν να τον δηλώσουν ως εξαφανισμένο, ήταν ένα απόγευμα Τρίτης, όταν πλέον το Leon του είχε 340Ps

Just tune it!

2 Seat Leon 1.8TSI 340Ps 2Ο 1.8 TSI με κωδικό CDAA κράτησε την εργοστασιακή του μορφή και όλες οι επεμβάσεις αφορούσαν μόνο τα περιφερειακά του. Μία ολόσωμη εξάτμιση της Milltek Sport, με διάμετρο στα 76mm, που αποτελείται από μεσαίο και τελικό καζανάκι με διπλή απόληξη, πήρε τη θέση της εργοστασιακής. Παράλληλα, αλλάχθηκε και ο εργοστασιακός καταλύτης με έναν αγωνιστικό των 200cpsi της HJS. Το εργοστασιακό turbo μπήκε στην άκρη και στη θέση του βρίσκεται ένα Borg Warner K04-064, το οποίο έχει μεγαλύτερες φτερωστές συμπιεστή και στροβίλου και φυσικά πολύ καλύτερη απόδοση και του κάνει παρέα μία σκάστρα της Forge. Το φιλτροκούτι αφαιρέθηκε τελείως και τοποθετήθηκε μία φιλτροχοάνη της Pipercross, ενώ αντικαταστάθηκε και το εργοστασιακό intercooler από ένα μεγαλύτερο από Audi S3. Μετά τη φωτογράφιση και τις μετρήσεις, αλλάχθηκε ο πλαστικός σωλήνας, που οδηγεί τον αέρα από τη φιλτροχοάνη στο turbo, με έναν μεταλλικό. Ένα σετ μπουζί ιριδίου της Bosch τοποθετήθηκαν στον κινητήρα και οδηγήθηκε στην Dynodrome, όπου ο Γιάννης Πιτόσογλου ανέλαβε τον αναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU. Το πρώτο δείγμα των δυνατοτήτων του Leon είναι η δυναμομέτρηση, κατά την οποία οι οθόνες του Dynapack έδειξαν 301,5wHP στις 6.000rpm. Εντυπωσιακό, όμως, είναι τόσο το διάγραμμα-τραπέζι της ροπής, όσο και η τιμή της, που φτάνει τα 40,1kgm από τις 3.200rpm μέχρι και τις 4.600rpm. Όπως καταλαβαίνετε, τα παραπάνω νούμερα μας προδιαθέτουν πολύ ευχάριστα για τη διαδικασία των μετρήσεων στο δρόμο.

Πριν τις μετρήσεις!

Πριν αμολήσουμε τα άλογα στο δρόμο, αξίζει να σημειωθεί ότι αλλάχθηκε ο εργοστασιακός συμπλέκτης με έναν custom εξάφτερο, που κατασκεύασε η 0-400 Tune 2 Race και φυσικά έχει καλύτερη αντοχή και περνάει πλέον κανονικά τη δύναμη στη μετάδοση. Οι εργοστασιακές αναρτήσεις αντικαταστάθηκαν από το kit της Bilstein, B6, όπως επίσης και τα φρένα, τα οποία προέρχονται από την Seat Sport, με αεριζόμενους δίσκους των 288mm, τετραπίστονες δαγκάνες και τακάκια Ferodo DS2500 για τους εμπρός τροχούς. Ο Μπάμπης θα βάλει σε λίγο καιρό μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκους, για καλύτερη απόδοση στο φρενάρισμα.

Λίγο πριν τις μετρήσεις!

2 Seat Leon 1.8TSI 340Ps 3Το SeatLeon του Μπάμπη συμπεριφέρεται σαν ένα εντελώς εργοστασιακό αυτοκίνητο, όταν κινείσαι χαλαρά. Ο συμπλέκτης, αν και εξάφτερος, είναι προοδευτικός και έχει μαλακό πετάλι, έτσι που δεν χρειάζεται να κάνεις τους συνεπιβάτες σου να κρατιούνται από όπου μπορούν κάθε φορά, που αλλάζεις ταχύτητα. Η εξάτμιση, όσο βρίσκεσαι σε κίνηση, είναι αρκετά ήσυχη και κινείσαι λες και έχεις δίπλα σου περιπολικό της τροχαίας και γενικά το αυτοκίνητο -στο σύνολό του- σε μεταφέρει άνετα και απροβλημάτιστα. Ο κινητήρας είναι υπάκουος και άμεσος στις εντολές σου και, όταν πατήσεις το γκάζι βαθιά, ξέχνα όλα τα παραπάνω! Η εξάτμιση κάνει έντονη την παρουσία της, το Leon μεταμορφώνεται σε διάολο και είμαστε τυχεροί, που δεν έχουμε δίπλα μας περιπολικό! Όσο περισσότερο πατάς το γκάζι, τόσο περισσότερο θέλεις να στύψεις τον κινητήρα! Τα 40kgm ροπής, σε κολλάνε «για τα καλά» στο κάθισμα και καταλαβαίνεις ότι το turbo ζει και βασιλεύει από τις 3.200rpm και πάνω.

Στις μετρήσεις επιτέλους!

Η αλήθεια είναι πως με λιγότερο συντηρητική οδήγηση το Leon θα έγραφε καλύτερους χρόνους από στάση, όμως ο Μπάμπης έκανε χαλαρές αλλαγές και το ξεκίνησε χαλαρά. Αν είχαμε ενεργοποιήσει το launch control και αν τα λάστιχα ήταν σε καλύτερη κατάσταση θα βλέπαμε ξερό 14άρι αντί για τα 14,58sec στα 400 μέτρα. Ok, πολλά αν έχει η πρόταση, αλλά ο Μπάμπης δεν ήθελε να ρισκάρει να γίνει κάποια ζημιά στην μετάδοση, για λίγο καλύτερους χρόνους, οπότε οι μετρήσεις μας δεν ήταν οι καλύτερες δυνατές. Στην εκκίνηση σπινάραμε αρκετά, με τα πρώτα 18 μέτρα να έρχονται σε 3,01sec και τα πρώτα 100km/h σε 6,66sec. Τα 175,52km/h της ταχύτητας εξόδου (και τα 14,58sec) στα 400 μέτρα πάντως, είναι αντιπροσωπευτικά της δύναμης του κινητήρα.

Μετά τις μετρήσεις!

Όπως είδατε και παραπάνω, πέρασε από τα χέρια μας ένα αρκετά αξιόλογο και γρήγορο, αυτοκίνητο. Χωρίς να έχει έναν ατελείωτο κατάλογο με aftermarket προϊόντα, και με περιορισμένο budget, καταφέρνει και είναι ανταγωνιστικό και γρήγορο και σίγουρα μπορεί και προσφέρει -σε καθημερινή βάση- πολλαπλά χαμόγελα στον ιδιοκτήτη του! 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 84,2mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

Tuned by

0 - 400 Tune 2 Race

Λ.Φυλής 19,

Καματερό.

Τηλ.: 210 26 39 990

TUNING SPECS

  • Borg Warner K04 - 064 turbo
  • Milltek ολόσωμη εξάτμιση 76/70mm
  • HJS αγωνιστικός καταλύτης 200c.p.i.
  • Pipercross φιλτροχοάνη
  • Forge σκάστρα
  • Audi S3 intercooler
  • Dynodrome ECU πρόγραμμα
  • Bosch μπουζί ιριδίου

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Bilstein B4 coilover kit

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • 0 - 400 Tune 2 Race custom εξάφτερος δίσκος συμπλέκτη

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Seat Sport τετραπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι 288mm, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου
Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

Seat Sport UP Edition 7Jx17in ζάντες
Continental Sport Contact 225/45 R17ελαστικά

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Dynodrome
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 301,5/6.000

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 40,13/3.200-4.600

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 4,34

0-80                 5,48

0-100               6,66

0-120               8,45

0-140               10,14
0-160               12,58
0-180               15,24
0-200               20,62

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,7

80-110             2,4

100-140           3,34

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        3,01     @        47,37

60        5,49     @        80,35

100      7,03     @        104,72

200      10,01   @        138,64
400      14,58   @        175,52

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             5,24
60-160             11,49
60-200             22,51
100-200           19,22

 

 

Αρθρογράφος

 

Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων

Το «βασικό» μοντέλο της SL με καινοτόμο τεχνολογία κινητήρων

Για πρώτη φορά, χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητο παραγωγής ηλεκτρικός στροβιλοσυμπιεστής καυσαερίων κατευθείαν από τη Formula 1.