Mazda MX-5 NC 2.0 185Ps
Mazda 4 ever…
Ορισμένοι άνθρωποι βρίσκουν το δρόμο τους από νωρίς και, όπως λέει και το γνωστό σλόγκαν,…they keep walking. Ο Νίκος αποφάσισε ότι θα πορευτεί το δρόμο της βελτίωσης, παρέα με κάποιο Mazda, ξεκινώντας με ένα 323, αγοράζοντας αργότερα, το 2008, το MX-5 NC 2.0 και μόλις πρόσφατα ένα RX-7 FD. Στην πορεία, κατέληξε ότι του αρέσουν, τον εξιτάρουν και τον προκαλούν ως οδηγό, αλλά και ως μηχανικό, αφού ο ίδιος εξελίσσει σε μεγάλο βαθμό το miata, τα trackdays. Με κάθε ευκαιρία εμπλέκεται ενεργά σε αυτήν τη μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού, εξελίσσοντας τόσο τις οδηγικές του ικανότητες, όσο και το MX-5, με στόχο πάντα ένα ακόμα πιο γρήγορο γυρολόγιο. Πρόσφατα, τον είδαμε να «ποζάρει» με τον εμπρός εσωτερικό τροχό του NC στον αέρα, θυμίζοντας κάτι από άλλες εποχές, κάτι από BMW 2002tii και Veloce GTAm…
Strictly no BOOST…
Σε αυτό του το project -γιατί υπάρχει και ένα FD στην οικογένεια- ο Νίκος επιμένει ατμοσφαιρικά. Στην παρούσα φάση, έχει τοποθετήσει ένα ζεύγος εκκεντροφόρων της Cosworth, με διάρκεια 264ο–244ο και βύθισμα 9,9mm-8,36mm σε εισαγωγή και εξαγωγή αντίστοιχα. Το valvetrain, η κυλινδροκεφαλή, ο κορμός και τα εντόσθια του κινητήρα είναι απολύτως νορμάλ και μετρούν 87.000+km. Η εισαγωγή έχει ελευθερωθεί με την τοποθέτηση ενός Cold Air Intake kit της K&N, με την φιλτροχοάνη να βρίσκεται χαμηλά τοποθετημένη, πίσω από τον προφυλακτήρα. Η Αναπλιώτης Machinery, στο Ηράκλειο Κρήτης, έχει επιμεληθεί την κατασκευή της custom 4-2-1 πολλαπλής εξαγωγής, με πρωτεύοντες αυλούς διαμέτρου 45mm, δευτερεύοντες 48mm και από εκεί και πίσω σε decat διάταξη με σωλήνα, μεσαίο και τελικό εσωτερικής διαμέτρου 60mm. Οι επεμβάσεις στα μηχανικά ολοκληρώνονται με τον αναπρογραμματισμό της εργοστασιακής ECU από τον Γρηγόρη Δημητριάδη της ACE Motorsport, καθώς και με την τοποθέτηση ψυχρότερων μπουζί ιριδίου Denso ITV-22 και ενός χαμηλότερου θερμοστάτη (full open στους 82ο C) της Cosworth. Ο MZR αποδίδει πλέον 185Ps στις 7.400rpm και 22,4kgm ροπής στις 5.500rpm, σύμφωνα με την πρόσφατη δυναμομέτρηση στο δυναμόμετρο της Boulekos Dynamic. Μακροπρόθεσμος στόχος του Νίκου είναι να βγάλει όση περισσότερη αξιόπιστη και αξιοποιήσιμη ατμοσφαιρική δύναμη μπορεί από τον 2λιτρο MZR, κάνοντας χρήση βενζίνης πρατηρίου. Ας είναι καλά η Cosworth, με τον κατάλογο των 20 σελίδων για τον MZR, φτάνει σε extreme μορφή τον 2λιτρο στα 255Ps και τον 2.3lt στα 300Ps! Με τετραπετάλουδα, εκκεντροφόρους μπαμπούλες, πιστόνια υψηλής συμπίεσης, ξηρό κάρτερ και τα μυαλά στα κάγκελα! Μελλοντικά, αναβάθμιση θα χρειαστεί και το 5τάχυτο κιβώτιο (οι βασικές εκδόσεις Mid του δίλιτρου NC φόραγαν 5άρι σασμάν), το οποίο -προς το παρόν- «φοράει» έναν ενισχυμένο οργανικό συμπλέκτη 1ου σταδίου της Flying Miata, μέρος του Happy Meal, που περιλαμβάνει επιπλέον και το ελαφρύτερο αλουμινένιο βολάν με βάρος 3,8kg.
Lap Timer…
Το χρονόμετρο είναι πάντα ένας σκληρός αντίπαλος, απαιτώντας στρατηγική και υπομονή, προκειμένου να ξεκινήσεις να κερδίζεις μάχες. Το NC έχει στο οπλοστάσιο του ένα εξαιρετικό πλαίσιο, μακράν ανώτερο σε στρεπτική ακαμψία από τα αντίστοιχα των ΝΒ και ΝΑ. Συνεπώς, δεν χρειάζεται υπερβολές σε ενισχύσεις, μπάρες θόλων μπροστά και πίσω αρκούν. Ο Νίκος, παρόλα αυτά, σκοπεύει στο άμεσο μέλλον να ξηλώσει όλο το εσωτερικό, προκειμένου να μειώσει ακόμα περισσότερο το βάρος, να τοποθετήσει roll-cage, πιθανότατα της Safety Devices, καθώς και ένα ζευγάρι buckets της Sparco. Στοχευμένες επεμβάσεις έχουν γίνει στον τομέα της ανάρτησης, των φρένων και των τροχών, όπως άλλωστε απαιτείται σε κάθε track oriented κατασκευή. Η μέχρι πρότινος «απλή» coilover KW Variant 1, έδωσε πρόσφατα τη θέση της στην πολύ πιο σκληροπυρηνική 2way coilover KW Competition. Κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι για αυξημένη αντοχή, η Competition προσφέρει ρύθμιση του ύψους και ξεχωριστές ρυθμίσεις για απόσβεση συμπίεσης (12 θέσεις) και επαναφοράς (16 θέσεις). Στη συγκεκριμένη περίπτωση, συνδυάζεται με ελατήρια σκληρότητας 12,5kg/mm μπροστά και 7kg/mm πίσω. Το set-up του στησίματος του NC ολοκληρώνουν οι αντιστρεπτικές από το «αδελφό» RX-8 Cosmo, με διάμετρο 26mm μπροστά (oem NC 16mm) και 21mm πίσω (oem NC 12mm), σε συνδυασμό με ρυθμιζόμενα end links της I.L Motorsport. Από RX-8 Cosmo προέρχονται και τα εμπρός φρένα, με αεριζόμενους δίσκους 323mm, Stoptech τακάκια μπροστά, αλλά και πίσω και σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης της HEL Performance σε όλους τους τροχούς. Οι τελευταίοι, σε bronze απόχρωση, που κάνει υπέροχη αντίθεση στο μάτι, αλλά και τον φωτογραφικό φακό, είναι οι Work CR-Kai, διάστασης 7Jx17in, «φορούν» Continental Sport Contact 5 για χρήση δρόμου και semi-slick της Avon στα trackdays.
A little bit faster…
Το πολλά υποσχόμενο NC του Νίκου πιθανότατα θα μας απασχολήσει ξανά στο μέλλον, έχοντας πολλά περισσότερα να μας πει και να μας δείξει. Η αρχή έχει γίνει, το project προχωράει με ορθά βήματα και προς τη σωστή κατεύθυνση, επομένως όλα δείχνουν ότι είναι απλά θέμα χρόνου και… χρημάτων, ώστε να είμαστε σε θέση να σας παρουσιάσουμε το μοναδικό, ίσως, ελληνικό, ατμοσφαιρικό NC, που θα ξεπεράσει τα 240Ps. Στην παρούσα φάση, πέραν των επιδόσεων του στην πίστα των Μεγάρων, ξεγλιστράει με άνεση απέναντι σε ένα stock 5τάχυτο NC 2.0, κάνοντας 6,82sec το 0-100km/h (stock 7,55sec) και 14,92sec το 400άρι με ταχύτητα εξόδου 153,48km/h (stock 15,43sec@145,61km/h). Το NC του Νίκου καταφέρνει, επίσης, να ξεμυτίσει σε ένα άτυπο «πάτημα», ακόμα και από ένα stock NC με 6άρι κιβώτιο (7,1sec 0-100km/h και 15,25sec@147,90km/h 400άρι), που επωφελείται σημαντικά λόγω της διαφορετικής κλιμάκωσης, επομένως σίγουρα είμαστε σε καλό δρόμο. Εν αναμονή των εξελίξεων, λοιπόν, παρακολουθούμε στενά αυτό το διαφορετικό και πολλά υποσχόμενο NC, till next time…
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Σχέση Συμπίεσης: 10,8:1
|
|
TUNING SPECS: K&N Cold Air Intake Cosworth εκκεντροφόρος εισαγωγής, διάρκεια 264ο , βύθισμα 9,8mm Cosworth εκκεντροφόρος εξαγωγής, διάρκεια 244ο , βύθισμα 8,5mm Cosworth θερμοστάτης 82ο C Αναπλιώτης Machinery custom πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1, μεσαίο & τελικό Flying Miata Happy Meal βολάν 3,8kg, Stage 1 συμπλέκτης Denso ITV-22 μπουζί ιριδίου OEM ECU reflash ACE Motorsport Γρηγόρης Δημητριάδης I.L motorsport βάσεις μηχανής | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: KW Competition coilover kit, ελατήρια 12,5kg/mm, I.L Motorsport adjustable end links, Powerflex silent block Black Series, Mazda RX-8 αντιστρεπτική 26mm Πίσω: KW Competition coilover kit, ελατήρια 7kg/mm, I.L Motorsport adjustable end links, Powerflex silent block Black Series, Mazda RX-8 αντιστρεπτική21mm
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: OEM 5τάχυτο κιβώτιο, Flying Miata Stage 1 συμπλέκτης, ελαφρωμένο βολάν 3,8kg, Mazda OEM διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, Powerflex silent block Black Series διαφορικού | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Μπάρα θόλων μπροστά AutoExe floor bar πίσω | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: ΟΕΜ Mazda RX-8 Cosmo δαγκάνες, Stoptech τακάκια, αεριζόμενοι δίσκοι 323mm, HEL Performance σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Motul 5.1 υγρά φρένων Πίσω: ΟΕΜ δαγκάνες, Stoptech τακάκια, δίσκοι 280mm, HEL Performance σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής, Motul 5.1 υγρά φρένων
| ΤΡΟΧΟΙ: Work CR-Kai 7Jx17in et47, ελαστικά Continental Sport Contact 5 225/45/17, Work Ergal μπουλόνια τροχών
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 2,95 0-80 4,55 0-100 6,37 0-120 8,83 0-140 11,72 0-160 15,73 0-180 20,87 0-200 28,51 ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,67 80-110 3,62 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 4,84 100-140 6,65 5η ΚΜ/Η SEC 80-110 7,21 100-140 9,98 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,47 @ 51,99 60 4,71 @ 81,99 100 6,29 @ 99,10 200 9,49 @ 125,10 400 14,59 @ 154,81 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 6,02 60-160 12,67
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στην επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65).