Seat Leon 1.8TSI DSG 530Ps

Seat Leon  1.8TSI DSG 530Ps

Το Seat Leon 1P, που φιλοξενούμε, ανήκει στον Γιώργο Παναγιώτου, μηχανικό στο επάγγελμα και ιδιοκτήτη της Panagiotou Racing Tuning, στα Σπάτα και, όπως είναι λογικό, το έχει βελτιώσει κατά κύριο λόγο μόνος του. Έχει περάσει από αρκετά στάδια βελτίωσης για να φτάσει σε αυτό που δοκιμάζουμε εδώ, έχοντας αντιμετωπίσει κάποια εμπόδια που ξεπέρασε εύκολα κάνοντας τις σωστές επιλογές. Ας το δούμε πιο αναλυτικά….

Keep it daily

Αυτή ήταν η αρχική σκέψη για το Seat Leon που το πήρε αρχικά για τις καθημερινές του μετακινήσεις, καθώς ετοιμάζει άλλα αυτοκίνητα για τα «γούστα» του. Από την άλλη όμως ο 1.8TSI παίρνει άλογα για πλάκα και σιγά-σιγά ο Γιώργος ξεκίνησε -όπως όλοι μας- με ένα απλό πρώτο στάδιο και κατέληξε -πάλι όπως όλοι μας- σε ένα πλήρες big turbo setup. Πολλές από τις εργασίες τις έκανε μόνος του, κάτι που είναι πολύ σημαντικό, καθώς, όπως όλοι γνωρίζουμε, υπάρχει ένα μεγάλο κόστος, αν αναλογιστούμε όλες τις εργασίες που πρέπει να γίνουν σε ένα τέτοιο setup, όπως η custom ολόσωμη εξάτμιση 76mm, οι σωληνώσεις του intercooler, η εισαγωγή αέρα και πολλά άλλα.

Όταν πήρε την απόφαση να αντικαταστήσει την εργοστασιακή τουρμπίνα K03, επέλεξε την GTX2867R Gen II, η οποία έκατσε σε ένα custom χταπόδι δικής του σχεδίασης και κατασκευής. Ο κινητήρας αρχικά είχε τα εργοστασιακά κινούμενα μέρη, οπότε λειτουργούσε με χαμηλή πίεση για να μην τύχει καμία στραβή. Φυσικά δεν άντεξε πολύ καιρό σε low-boost καταστάσεις και αντικατέστησε τα έμβολα με σφυρήλατα της JE και μπιέλες με ενισχυμένες της Arrow για να μπορέσει να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του turbo, διατηρώντας όμως τον εργοστασιακό κυβισμό. Αφού άνοιξε τον κινητήρα, προχώρησε και σε μία ολιστική αναβάθμιση στην κεφαλή, που εξοπλίστηκε με βαλβίδες, retainers και ελατήρια της Ferrea, ενώ έκανε και ένα ελαφρύ γυάλισμα στους αυλούς εισαγωγής-εξαγωγής.

Το setup ολοκληρώνεται με το aftermarket intercooler, το external wastegate 40mm της Turbosmart, το σύστημα ψεκασμού μεθανόλης της Snow Performance και την πίσω αντλία καυσίμου χαμηλής πίεσης από Audi TT-RS.  Τα μπεκ προέρχονται από Opel GT που έχουν λίγο παραπάνω παροχή από τα αντίστοιχα των 2.0TFSI, ενώ αντικαταστάθηκε και η αντλία υψηλής πίεσης με την αντίστοιχη από Audi Q5 2.0TFSI. Τον προγραμματισμό ανέλαβε η RevLimit Athens, με τον Κώστα Βαγιωννάκη να σηκώνει έως και 2,55bar στο turbo στη φάση του overboost. Την περίοδο εκείνη, το Leon φορούσε ακόμα το εργοστασιακό χειροκίνητο κιβώτιο και τα πρώτα προβλήματα είχαν αρχίσει να εμφανίζονται για τον Γιώργο, με το κιβώτιο να δυσκολεύεται με τόση δύναμη, οπότε ο Γιώργος έπρεπε να πάρει δραστικά μέτρα.

 

Bye bye manual

Το Leon ήταν -και παραμένει ακόμα- το καθημερινό μέσο που χρησιμοποιεί ο Γιώργος για τις μετακινήσεις του. Όταν ένα αυτοκίνητο χρησιμοποιείται καθημερινά ταυτόχρονα μπαίνουν και κάποιοι περιορισμοί στο επίπεδο βελτίωσης, αυτό δεν είναι αναγκαστικό για όλους, αλλά, όπως και να το κάνουμε, τα «μεγάλα στάδια» θυσιάζουν μέρος του καθημερινού τους χαρακτήρα προκειμένου να κερδίσουν σε απόλυτα νούμερα. Κάνοντας όμως τις σωστές επιλογές, μπορείς να «τουμπάρεις» αυτήν την ιδεολογία και στην προκειμένη ο Γιώργος το πέτυχε αυτό αντικαθιστώντας το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο που εξοπλίζει το Leon από το εργοστάσιο με ένα αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο DSG DQ250. Το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Γιώργος μέχρι τώρα στη βελτίωση του Leon ήταν η μετάδοση, δοκίμασε αρκετές λύσεις στο χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά καμία δεν έφερε το αποτέλεσμα που κατάφερε με το DSG. Με την προσθήκη του DSG, τα προβλήματα που αντιμετώπιζε μέχρι πρότινος εξαφανίστηκαν και εκεί που το manual κιβώτιο τα έβρισκε σκούρα με την αυξημένη δύναμη, το DSG δεν αντιμετωπίζει απολύτως κανένα πρόβλημα, ακόμα και με τα εργοστασιακά δισκάκια.

Πάτημα από στάση; No problemo!

Όταν είχε το ίδιο setup με το χειροκίνητο κιβώτιο, οι δοκιμές από στάση αποτελούσαν πρόβλημα. Έπρεπε να γίνουν με προσοχή και ευλάβεια για να μην έρθουν τα...χειρότερα. Με το DSG τα ξέχασε όλα αυτά και πλέον χρειάζεται 13,48sec για το 400άρι, με τα ελαστικά Bridgestone Potenza S001, σε διάσταση 225/40R18, να μην βρίσκονται και στην καλύτερη κατάσταση, ενώ το ψιλόβροχο που έριξε κατά τη διάρκεια των μετρήσεων έκανε τα πράγματα ακόμα χειρότερα. Το DSG όμως με την κλασσική επαναληψιμότητά του βοηθούσε στο να γράψουμε αρκετά καλούς χρόνους δεδομένων των μέτριων συνθηκών. Στο πάτημα αυτό χρειάστηκε 2,75sec για τα πρώτα 18m, ενώ έπιασε τα 100km/h σε 5,92sec. Δυνατό του χαρτί οι μετρήσεις από roll με σχέση στο κιβώτιο, με το Leon να γράφει 3,90sec για το 60-120km/h, 6,77sec για το 60-160km/h και 8,58sec για το 100-200km/h, ενώ συνολικά για το 60-200km/h χρειάστηκε 11,01sec. Οι μετρήσεις έγιναν με δύο άτομα και το Leon ντυμένο κανονικά και δεν πρέπει να κάναμε πάνω από δύο ή τρεις δοκιμές, αφού το DSG δεν αφήνει περιθώρια «λάθους».

Daily use is not an excuse

Το ότι είναι το καθημερινό του αυτοκίνητο δεν το αναφέρω τόσες φορές στο κείμενο σαν δικαιολογία, αλλά είναι ο πιο εύκολος τρόπος να μπορέσω να εξηγήσω πόσο πολύ άλλαξε το αυτοκίνητο με την προσθήκη του DSG. Ο Γιώργος δηλώνει ανοικτός σε δοκιμές ακόμα και αν ο αντίπαλος δηλώνει παραπάνω άλογα, δεν κάνει καριέρα “kontrist”, αλλά ευχαριστιέται το αυτοκίνητό του και μην ξεχνάτε ότι είναι μηχανικός, οπότε το Leon είναι πάντα μάχιμο για όποιον ενδιαφέρεται για δοκιμή.

DSG για να σωθείς

Αυτή ήταν η σκέψη που μου έμεινε μόλις τελειώσαμε τη φωτογράφιση και τις μετρήσεις του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Αυτήν την εντύπωση μου έδωσε και ο Γιώργος που πλέον δείχνει να ευχαριστιέται το καθημερινό του αυτοκίνητο όσο αυτά που ετοιμάζει για να τρέξει σε αγώνες. Είναι πολλές οι φορές πλέον που ακούμε από ανθρώπους του χώρου ότι η αλλαγή από manual σε DSG είναι από τις must επιλογές στα δυνατά VAG και είναι 100% δικαιολογημένο.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.798cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82.5mm x 84.2mm

Σχέση συμπίεσης: 9:1

JE πιστόνια

Arrow μπιέλες

Ferrea βαλβίδες

Ferrea ελατήρια βαλβίδων

Ferrea retainers και οδηγοί βαλβίδων

Custom πολλαπλή εξαγωγής

Garrett GTX2867R Gen II

Custom σύστημα εξαγωγής 76mm

Αντλία χαμηλής πίεσης από Audi TT-RS

Custom «αγελάδα»

Custom intercooler

Custom σωληνώσεις intercooler

Turbosmart external wastegate 40mm

ECU remap by Revlimit Athens

Water-methanol kit Snow Performance

Μπεκ από Opel GT

Αντλία υψηλής πίεσης από Audi Q5 2.0TFSI

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

DQ250 κιβώτιο ταχυτήτων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Koni αμορτισέρ

H&R ελατήρια χαμηλώματος

ΑΜΑΞΩΜΑ

Καθίσματα από Leon 1P Cupra

ΦΡΕΝΑ

Εξαπίστονες δαγκάνες Brembo με διαιρούμενους δίσκους 360x36mm μπροστά

Τακάκια Ferodo DS2500

ΤΡΟΧΟΙ

8Jx18in Enkei

Bridgestone Potenza S001 225/40

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η      SEC

0-60         3,50

0-80         4,61

0-100       5,92

0-120       7,40

0-140       8,66

0-160       10,27

0-180       12,04

0-200       14,51

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ       SEC        ΚΜ/Η

18       2,75        47,79

60       5,01        86,96

100     6,48       107,53

200     9,29       147,55

400    13,48      193,43

ROLL ON

KM/H            SEC

60-120             3,90

60-160             6,77

60-200             11,01

100-200           8,58

 

Αρθρογράφος

 

Tα 115 χρόνια ιστορίας της Lancia, μέρος δεύτερο

Tα 115 χρόνια ιστορίας της Lancia, μέρος δεύτερο

Το ταξίδι στο χρόνο ξεκινά από το 1906 και φτάνει μέχρι το σήμερα, όπου το ένδοξο παρελθόν της μάρκας συναντά το μέλλον της αυτοκίνησης.