Seat Leon Cupra 388Ps

Seat Leon Cupra 388Ps

Best Buy

197 leon cupra 388ps 1Το έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν, και πιο συγκεκριμένα στο τεύχος 193, στη δοκιμή του δημοσιογραφικού Leon Cupra 280, ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι αυτήν την στιγμή η καλύτερη πρόταση στην αγορά των hot hatches, με την κορυφαία οδική συμπεριφορά, που του χαρίζει η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το ενισχυμένο πλαίσιο, το μπλοκέ διαφορικό, αλλά και ο πολύ δυνατός δίλιτρος κινητήρας και όλα αυτά με λιγότερα από 30.000 ευρώ. Από τότε, λοιπόν, που το οδηγήσαμε, ψάχναμε να βρούμε και ένα βελτιωμένο, γιατί, ως γνωστόν, η δύναμη δεν είναι ποτέ αρκετή… όχι μωρέ, πλάκα κάνω, απλά το αυτοκίνητο αυτό φαινόταν ότι μπορούσε άνετα και μερικά Ps παραπάνω. Ειδικά το συγκεκριμένο, που είναι εξοπλισμένο με το extra πακέτο SUB-8 και φοράει τα τετραπίστονα Brembo με τους τεράστιους δίσκους των 370mm από το Audi TT RS, άνετα τα αντέχει σαν στήσιμο, άνετα τα έβγαλε και ο 2.0 TSI EA888 Gen3 με μόλις τρία πραγματάκια. Όχι, όμως, ό,τι να ναι πραγματάκια. Πάμε να τα δούμε αναλυτικά.

Ουκ εν τω πολλώ το ευ…

197 leon cupra 388ps 2Έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι και στην περίπτωση του Leon Cupra το πολλώ έτσι κι αλλιώς περισσεύει. Είναι τόσο μεγάλο το potential αυτών των κινητήρων, που είναι κρίμα να τους βελτιώσεις πέρα από ένα πρώτο στάδιο. Αν μπορεί να πάρει, για παράδειγμα, 100+Ps με ένα πρόγραμμα, ένα Downpipe και ένα intercooler, με τα οποία, μάλιστα, δεν αλλοιώνεται η χρηστικότητα και ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου, το να συνεχίσεις πέρα από εκεί είναι κουτό. Εξάλλου, αν θες να φτιάξεις ένα κανίβαλο, δεν είναι ανάγκη να χαλάσεις ένα καινούριο και τέλεια ισορροπημένο αυτοκίνητο, μπορείς να πάρεις ένα βασιλιά καρνάβαλο εικοσαετίας και να βγάλεις τα μάτια σου… Και μιας και έχουμε μόνο τρία πραγματάκια να ασχοληθούμε στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο και μας περισσεύει χώρος, θα τα λιώσουμε στην ανάλυση. Πρώτο και καλύτερο το πρόγραμμα της Unitronic.  Είναι το Stage 2 για χρήση βενζίνης 98 οκτανίων και συνδυάζεται με το μεγαλύτερο downpipe της Unitronic. Το πρόγραμμα εγκαθίσταται, μέσω της σειριακής θύρας OBD ΙΙ, σε μόλις 15 λεπτά και διατηρεί όλες τις δικλίδες ασφαλείας της εργοστασιακής ECU. Έχει δοκιμαστεί σε διαφορετικές περιβαλλοντικές συνθήκες και θερμοκρασίες και, όταν ανιχνεύσει υψηλή θερμοκρασία νερού, κατεβάζει τον κόφτη στροφών για να προστατέψει τον κινητήρα. Επίσης, αφαιρεί τον κόφτη τελικής ταχύτητας των 250km/h. Το downpipe της Unitronic, που προϋποθέτει η χρήση αυτού του προγράμματος, είναι κατασκευασμένο από ατσάλινο σωλήνα Τ304 διαμέτρου 76,2mm και έχει ενσωματωμένο μεταλλικό καταλύτη 200cpsi. Τοποθετείται στις εργοστασιακές βάσεις,  έχει δικό του σπιράλ υψηλής αντοχής, heat shield για την προστασία των υπόλοιπων κατοίκων στο χώρο του μηχανοστασίου και ειδικούς σφικτήρες για εύκολη τοποθέτηση χωρίς να χρειάζεται κόψε, ράψε, κόλλα, κάψου, βρίσε. Το intercooler της Unitronic είναι και αυτό Bolt on, με διαστάσεις πυρήνα 600x420mm και πάχος 50mm, κατασκευασμένο από Τ5052 αλουμίνιο με κολλήσεις TIG και ο πυρήνας του είναι σχεδιασμένος από την Unitronic. Μάλιστα, είχαν αντιμετωπίσει και πρόβλημα στο να βρουν κατασκευαστή γι’ αυτόν τον πυρήνα, μιας και δεν είναι ίδιος με αυτόν, που έχουν έτοιμο οι κατασκευαστές ψυγείων. Σύμφωνα με μετρήσεις, που έκανε ο Πέτρος Νούσης, αντιπρόσωπος της Unitronic στη χώρα μας, με εξωτερική θερμοκρασία 18 βαθμών κελσίου, το εργοστασιακό intercooler έδινε 50-55 βαθμούς στην έξοδό του, ενώ το Unitronic μόλις 19-24, μια διαφορά εξαιρετικά εντυπωσιακή.  

Γράμμα από την Αμερική…

197 leon cupra 388ps 3Για όλα αυτά, ο τεχνικός διευθυντής της Unitronic Αμερικής, John Staffi, με επιστολή, που έστειλε ειδικά για το Power, μας δηλώνει: «Από πολύ νωρίς στην ανάπτυξη ήταν σαφές ότι υπήρχε ένας τόνος δυνατοτήτων στην νέα πλατφόρμα κινητήρων 2.0 TSI EA888 Gen3 και τα αποτελέσματά μας το επιβεβαιώνουν. Έχουμε πραγματικά απολαύσει την εργασία μας στην νέα πλατφόρμα μέχρι στιγμής και προσβλέπουμε στη συνέχιση της υποστήριξής μας με την παροχή κορυφαίων βελτιωτικών προϊόντων για πολλά χρόνια ακόμα.» Επίσης, μας αναφέρει: «Μία -σε βάθος- γνώση της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου (ECU) του κινητήρα είναι το κλειδί στην ανάπτυξη του performance software, που προσφέρει τις μέγιστες επιδόσεις, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλήρη εργοστασιακή ευκολία στην οδήγηση και την αξιοπιστία. Η γνώση αυτή είναι επίσης απαραίτητη κατά το σχεδιασμό και των μηχανικών βελτιωτικών προϊόντων, καθώς υπάρχουν πολλές κρίσιμες εξαρτήσεις εντός της ECU, που σχετίζονται με το σχεδιασμό των μηχανικών βελτιώσεων. Η προσέγγιση της Unitronic στο να δημιουργήσει έναν πλήρη κατάλογο προϊόντων είναι πολύ σημαντική και είναι αποτέλεσμα της μεγάλης εμπειρίας της. Χωρίς αυτήν, οι επιδόσεις πολλές φορές παρεμποδίζονται λόγω περιορισμών στα εργοστασιακά υλικά. Έτσι, για παράδειγμα, στη νέα πλατφόρμα έγινε φανερό από νωρίς ότι το νορμάλ intercooler των νέων GTI/A3 αλλά και Golf R/S3/Cupra 280 μοντέλων είναι ανεπαρκές και με μεγάλη έφεση στο «heat-soak» όσον αφορά το θέμα επιδόσεων. Το intercooler της Unitronic είναι εξ’ αρχής σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με στόχο τη μέγιστη ψυκτική ικανότητα και τη σθεναρή αντοχή στο heat-soak, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζεται η ελάχιστη δυνατή πτώση πίεσης. Αυτό σημαίνει θερμοκρασίες εισαγωγής πολύ κοντά στη θερμοκρασία περιβάλλοντος και τροφοδότηση του κινητήρα με δροσερό, πυκνό αέρα, για την μεγιστοποίηση των επιδόσεων.»

Μετρήσεις.

197 leon cupra 388ps 4Δεν σας κρύβω ότι το άμοιρο το Leon μαρτύρησε στις μετρήσεις. Πρέπει να το ξεκινήσαμε με launch control πάνω από 10 φορές και το μοτέρ του δεν διαμαρτυρήθηκε καθόλου. Διαμαρτυρόταν, όμως, το σασμάν, που δεν είχε φορέσει ακόμα το ανάλογο πρόγραμμα της Unitronic για να μπορεί ακολουθήσει την βελτίωση του κινητήρα και μιας και ο κινητήρας ξεπερνούσε τα 50kgm ροπής, το κιβώτιο προσπάθησε με επιτυχία να προστατέψει τον εαυτό του μη επιτρέποντας σε όλη αυτήν την ροπή να περάσει από τους συμπλέκτες του, κόβοντάς μας το γκάζι. Χαρακτηριστικό είναι το ότι μετρήσαμε το αυτοκίνητο και με το stage 1+ αλλά και με το stage 2 πρόγραμμα και το 0-100 παρέμεινε πρακτικά το ίδιο, αφού αμέσως μετά το άφημα του φρένου για την εκκίνηση με launch control, οι στροφές έπεφταν και το αυτοκίνητο αργούσε να επιταχύνει, κοστίζοντας στη μέτρηση πάνω από μισό δευτερόλεπτο. Το καλύτερο που είδαμε στο V-Box ήταν το 5,61sec, χρόνος που πιστεύω θα πέσει αρκετά με τον νέο προγραμματισμό του DSG, ενώ το καλύτερο 100-200Km/h το έκανε ρολαριστά, όπου δεν ταλαιπωρήθηκαν τόσο οι συμπλέκτες σε 10,37sec! Για να καταλάβετε τη διαφορά στη μέτρηση από στάση, από τα 100 στα 200km/h έκανε σχεδόν 11sec, γιατί οι αλλαγές είχαν εσκεμμένο πατινάρισμα. Ακόμα και έτσι πάντως, η διαφορά από το εργοστασιακό είναι χαοτική. Μπορεί στο 0-100km/h να μην φαίνεται, αλλά τα 5,35sec διαφορά στο 100-200km/h είναι πολλές κολώνες, όπως και στο προσπέρασμα με 4η από τα 100 στα 140km/h, όπου το εργοστασιακό χρειάζεται 4,71sec, ενώ αυτό εδώ 3,38sec! Και όλα αυτά σαν να είναι το αυτοκίνητο εργοστασιακό. Χωρίς προβλήματα, θορύβους, τριγμούς, ούτε καν υπερβολικό σπινάρισμα, λόγω των τεράστιων τροχών του, με τα καινούρια ακόμα λάστιχα. Σου έδινε την εντύπωση ότι κάλλιστα θα μπορούσε να βγαίνει με τόσα άλογα από το εργοστάσιο και αυτό είναι ενδεικτικό του πόσο καλοστημένο αυτοκίνητο είναι, αφού  ακόμα και οι 110 επιπλέον Ps δεν διαταράζουν ούτε στο ελάχιστο την οδική του συμπεριφορά. Κλείνοντας, στο άμεσο μέλλον, το Leon Cupra του Αντώνη περιμένει από τον Άγιο Βασίλη την ανθρακονημάτινη εισαγωγή της Unitronic, το νέο πρόγραμμα για το DSG, που θα του επιτρέπει να διαχειρίζεται την επιπλέον ροπή για θα διαθέτει και το ανάλογο launch control και ένα ακόμα πιο αναβαθμισμένο πρόγραμμα για καύσιμο 100 οκτανίων και χρήση water/methanol injection. Εμείς, μετά χαράς, θα είμαστε εδώ να το ξαναδοκιμάσουμε!  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1984cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  82,5mm x 92,8mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1

Tunedby:

  • CarWorks
  • Λεωφ. Ελευθερίας 34, Άλιμος 174 55
  • 210 982 2298 
  • info@carworks.gr

TUNINGSPECS

  • Πρόγραμμα Unitronic
  • Downpipe με καταλύτη της Unitronic
  • Intercooler της Unitronic

 

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

 

  • Εργοστασιακά

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες εργοστασιακές 8Jx19in
  • Λάστιχα Bridgestone RE050 235/35

 

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS 3000 PKW της Dynoexelixis.

  • Μέγιστη ισχύς (PS/rpm) 388/6865        
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 51,2/3095

 

 197 leon cupra 388ps dyno

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,24

0-80                 4,39

0-100               5,61

0-120               7,00

0-140               8,79
0-160               10,85

0-180               13,47

0-200               16,69

 

ΡΕΠΡΙΖ

3h

ΚΜ/Η             SEC
50-80               1,97

80-110             1,93

4h

KM/H             SEC

80-110             2,42
100-140           3,38

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,58     @        48,42

60        4,80     @        86,66

100      6,26     @        109,62

200      9,09     @        142,91
400      13,50   @        180,26

 

ROLL ME 2A SEC

60-120    3,67

60-160    7,55

100-200  10,37

 

Αρθρογράφος

 

Νέο Ford Puma: Η απόλαυση συνεχίζεται

Νέο Ford Puma: Η απόλαυση συνεχίζεται

Το Ford Puma εξελίσσει ακόμα περισσότερο τα βασικά του χαρακτηριστικά και εκσυγχρονίζεται τεχνολογικά για να συνεχίσει την επιτυχημένη του πορεία στην...