Seat Leon e-Hybrid 1.4TSI FR 204Ps

Seat Leon e-Hybrid 1.4TSI FR 204Ps

Η Seat έχει μεγάλες προσδοκίες από την τέταρτη γενιά του Leon, αφού έχει επενδύσει 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ στην εξέλιξή του. Το Leon εξοπλίζεται με μια μεγάλη γκάμα θερμικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ενώ είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζεται με ήπιο αλλά και με plug-in υβριδικό σύστημα. Η plug-in hybrid έκδοση της τέταρτης γενιάς του Seat Leon ονομάζεται e-Hybrid είναι η οικονομικότερη πρόταση στην κατηγορία C-Segment όσoν αφορά τα PHEV.

Bigger and better

Το νέο Leon χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB Evo, που συναντάμε τόσο στο VW Golf VIII όσο και στο Skoda Octavia. Το μεταξόνιό του είναι κατά 50mm μεγαλύτερο απ’ ό,τι στο Golf, πράγμα που μεταφράζεται σε επιπλέον εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες, ενώ είναι ίδιο στις συμβατικές εκδόσεις του Leon με του Octavia, δηλαδή στα 2.686mm και κατά 4mm πιο κοντό στο e-Hybrid. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο είναι κατά 85mm μακρύτερο, έχοντας μήκος 4.368mm, πλάτος 1.800mm και ύψος 1.460mm. Ο χώρος αποσκευών στις συμβατικές εκδόσεις είναι στα 380lt, ενώ στο e-Hybrid μειώνεται στα 270lt, αφού η συστοιχία των μπαταριών του υβριδικού συστήματος βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα και έχει μετατοπίσει το ρεζερβουάρ καυσίμου προς τα πίσω, μειώνοντας παράλληλα την χωρητικότητά του κατά 5lt έναντι των 45lt των συμβατικών εκδόσεων. Η αεροδυναμική του μοντέλου είναι βελτιωμένη κατά 8% χάρη στην εξέλιξη που πέρασε μέσω αεροδυναμικής σήραγγας, κάτι που μεταφράζεται σε χαμηλή κατανάλωση και καλύτερες επιδόσεις.

Αναβαθμισμένο και μοντέρνο

Αναβαθμισμένη είναι η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό, αν και υπολείπεται έναντι στο Golf, έχοντας όμως πιο μοντέρνο design που το κάνουν οπτικά ενδιαφέρον. Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, αν και εντοπίσαμε κάποιους μικρούς τριγμούς, με τα υλικά να είναι μαλακά στην υφή για τα άνω τμήματα και σκληρά για τα κάτω. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, με καθίσματα που συγκρατούν σωστά το σώμα και παρέχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από την πίσω πλευρά που οι φαρδιές πίσω κολώνες την περιορίζουν. Οι πίσω επιβάτες έχουν άφθονο χώρο τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους.

Στο Leon e-Hybrid, ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ονομάζεται Seat Digital Cockpit και χρησιμοποιεί μια οθόνη 10,25in, η οποία διαθέτει ευκρινείς ενδείξεις και όμορφα γραφικά, ενώ έχει τη δυνατότητα εξατομίκευσης, με αρκετές επιλογές στο τι πληροφορίες θα προβάλλονται. Στην έκδοση FR συνδυάζεται με μία οθόνη αφής 10in, η οποία στις απλούστερες εκδόσεις είναι 8in, μέσω της οποίας γίνεται ο χειρισμός του infotainment, το οποίο όμως είναι αρκετά περίπλοκο και όχι τόσο χρηστικό. Μάλιστα η σχεδόν πλήρης απουσία φυσικών διακοπτών περιπλέκει λίγο παραπάνω τα πράγματα. Οι μοναδικοί φυσικοί διακόπτες που υπάρχουν είναι για το κλείδωμα των θυρών, για την ενεργοποίηση του Auto Hold, το χειρόφρενο, ο διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα και ο επιλογέας σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου. Ακόμα και ο διακόπτης εναλλαγής των οδηγικών προφίλ απουσιάζει και για να αλλάξεις ανάμεσα στα Eco, Normal, Comfort, Sport και Individual πρέπει να μπεις από το μενού της οθόνης, ενώ το μη φωτιζόμενο πάνελ αφής για την αυξομείωση της έντασης του ήχου και της εσωτερικής θερμοκρασίας θέλει λίγη εξοικείωση.

Hybrid stuff

Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον προηγούμενης γενιάς (EA211) θερμικό τετρακύλινδρο κινητήρα 1.4TSI, που αποδίδει 150Ps, με 25,5kgm ροπής μεταξύ 1.550rpm και 3.500rpm, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα σύγχρονου τύπου και απόδοσης 115Ps και 33,6kgm ροπής, με την συνδυαστική ισχύ να είναι στα 204Ps και την ροπή στα 35,7kgm. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13kWh, η οποία μπορεί να φορτίσει είτε με οικιακή παροχή μέσα σε έξι ώρες, είτε μέσω ταχυφορτιστή 3,6kW σε τρεισήμισι ώρες. Η μοναδική επιλογή στη μετάδοση είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με έξι σχέσεις και τεχνολογία shift-by-wire.

Το Leon e-Hybrid, κινούμενο αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα, έχει μια αυτονομία από 45 έως 60km, ενώ όταν η μπαταρία αδειάσει, λειτουργεί ως κοινό υβριδικό. Η μπαταρία ανακτά ενέργεια κατά την πέδηση, αλλά υπάρχει και λειτουργία όπου ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίσει τη μπαταρία. Το επίπεδο της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση δεν μπορεί να ρυθμιστεί από τον οδηγό, αφού γίνεται αυτόματα από τη μονάδα διαχείρισης, η οποία, χρησιμοποιώντας το ραντάρ και το σύστημα πλοήγησης, πράττει αναλόγως. Αν, για παράδειγμα, ο δρόμος μπροστά είναι ανοιχτός, αφήνει το αυτοκίνητο να ρολάρει ελεύθερα, ενώ αν υπάρχουν προπορευόμενα αυτοκίνητα σε κοντινή απόσταση, η ανάκτηση γίνεται εντονότερα. Σε γενικές γραμμές, το σύστημα λειτουργεί αρκετά αποδοτικά και πολλές φορές μάλιστα προτρέπει τον οδηγό να αφήσει το πετάλι του γκαζιού και να εκμεταλλευτεί τη φόρα του αυτοκινήτου και την κλίση του δρόμου. Η εναλλαγή μεταξύ των κινητήρων είναι εξαιρετικά ομαλή και πολλές φορές για να καταλάβει κανείς την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα, θα πρέπει να κοιτάξει στον πίνακα οργάνων! Η κατανάλωση είναι ιδιαίτερα χαμηλή και μπορεί να είναι από μηδενική (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση), ενώ με περισσότερη εμπλοκή του θερμικού κινητήρα κυμαίνεται γύρω στα 5,5-6lt. Το υβριδικό σύστημα έχει προσθέσει 250kg επιπλέον στα 1.330kg που ζυγίζει μια συμβατική έκδοση βενζίνης, με την ανάρτηση να έχει πιο σκληρή ρύθμιση, χωρίς ποτέ να γίνεται κουραστική.

Το Leon e-Hybrid έχει τρία modes οδήγησης, το EV όπου η κίνηση γίνεται αποκλειστικά από τον ηλεκτρικό κινητήρα, με τον θερμικό να εμπλέκεται μόνο όταν υπάρξει απαίτηση σε πλήρη ισχύ, το Hybrid, όπου ο θερμικός κινητήρας έχει μεγαλύτερη εμπλοκή και το αυτοκίνητο λειτουργεί ως ένα κοινό υβριδικό, καθώς και το Sport όπου γίνεται πλήρης εκμετάλλευση της ισχύος και των δύο κινητήρων. Στη λειτουργία Hybrid υπάρχει μια έξτρα επιλογή που ενεργοποιεί τη φόρτιση της μπαταρίας, η οποία όμως θέλει λίγο ψάξιμο για να βρεθεί το πώς ενεργοποιείται, κάτι που είναι απόρροια του πολύπλοκου infotainment.

Οδηγώντας οικολογικά

Στην πράξη, το υβριδικό σύστημα αποδίδει πολύ καλά και μάλιστα στη λειτουργία Sport χαρίζει και πολύ καλές επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα. Τα πρώτα 100km/h έρχονται σε 7,5sec, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 220km/h, δικαιολογώντας τα αρχικά FR που κοσμούν το πίσω δεξί μέρος του αυτοκινήτου. Η σφιχτή ανάρτηση ελέγχει εξαιρετικά το αμάξωμα του υβριδικού Leon, περιορίζοντας τις κλίσεις, ενώ φιλτράρει αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των δρόμων. Μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες θα ενοχλήσει ελαφρά, μιλάμε φυσικά για έκδοση FR και μεγάλους τροχούς 18in, με ελαστικά 225/40. Η αδράνεια στις απότομες στροφές λόγω των επιπλέον 250 κιλών γίνεται αντιληπτή επίσης, αλλά όχι σε βαθμό που θα προβληματίσει τον οδηγό. Η γενική συμπεριφορά του Leon e-Hybrid είναι πολύ προβλέψιμη με την υποστροφή να αργεί να εμφανιστεί και το ESP να είναι ρυθμισμένο εξαιρετικά. Το πετάλι των φρένων έχει λίγο τεχνητή αίσθηση, αλλά η απόδοσή τους είναι πάρα πολύ καλή. Το τιμόνι δεν διακρίνεται για την αίσθηση που δίνει στον οδηγό του, είναι κάπως ελαφρύ, αλλά έχει άμεση απόκριση.

Το φτηνότερο!

Η έκδοση FR ξεχωρίζει από τις κόκκινες ραφές στα καθίσματα και στο τιμόνι, τον κρυφό φωτισμό στην καμπίνα, αλλά και στην καλύτερη πλευρική στήριξη των καθισμάτων. Τα καθίσματα συνδυάζουν δέρμα και ύφασμα στις επενδύσεις, ενώ ο βασικός εξοπλισμός είναι πολύ πλούσιος και περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, την μεγάλη οθόνη των 10in για το infotainment, καθώς και ένα αρκετά πλήρες πακέτο ασφαλείας, με Front Assist, Predictive Adaptive Cruise Control, Side & Exit Assist, διατήρηση λωρίδας και αρκετά ακόμα, που δικαιολογούν πλήρως τα €31.290 που καλείται να πληρώσει κάποιος για να το αγοράσει. Πρόκειται συνολικά για μία από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις PHEV όλης της αγοράς, με το πακέτο FR να ξεχωρίζει (και να υπολείπεται τιμολογιακά από το Golf e-Hybrid κατά €9.800).

Μας Άρεσε (+)

Λειτουργία υβριδικού συστήματος

Επιδόσεις

Τιμή αγοράς

Εξοπλισμός

Κατανάλωση

Οδηγική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Εργονομία infotainment

Αίσθηση τιμονιού

Τιμή βασικής έκδοσης Leon 1.4TSI e-Hybrid 204Ps (Xcellence): €31.290 (Με τρέχουσα προωθητική ενέργεια)

Τιμή έκδοσης δοκιμής Leon 1.4TSI e-Hybrid 204Ps (FR): €31.290 (Με τρέχουσα προωθητική ενέργεια)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.395cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 80mm

Σχέση συμπίεσης: 10

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.368

Ύψος (mm): 1.460

Πλάτος (mm):  1.800

Μεταξόνιο (mm): 2.682

Βάρος (kg): 1.614

Χώρος αποσκευών (lt): 270

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 312x25mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Δίσκοι 272x10mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 18in

Ελαστικά: 225/40

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 150/5.000-6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 25,5/1.550-3.500

Ονομαστική ισχύς ηλεκτροκινητήρα (Ps): 115

Ονομαστική ροπή ηλεκτροκινητήρα (kgm): 33,6

0-100km/h (sec): 7,5

Τελική ταχύτητα (km/h): 220

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 25-30

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 1,3

Δοκιμής (lt/100km):    5,7

 

Αρθρογράφος

 

BMW M2 Competition με 630Ps από την Manhart

BMW M2 Competition με 630Ps από την Manhart

Η Manhart Performance ανέλαβε την BMW M2 Competition F87 και τις ανέβασε την ιπποδύναμη στα 630Ps.