Skoda Octavia Green Tec 1.4TSI 140PS

Skoda Octavia Green Tec 1.4TSI 140PS

Συμπάθειες
Πριν από περίπου 6-7 χρόνια δεν θα φανταζόμουν ότι θα κοιτούσα sedan αυτοκίνητα. Οι ανάγκες όμως αλλάζουν και οι καταστάσεις φέρνουν άλλο τρόπο σκέψης. Η Octavia κόλλησε στο μυαλό όλων εδώ στο POWER από τότε που είχαμε στη διάθεσή μας για Long Term Test εκείνη την μπλε RS. Ο μπλε τιμωρός, όπως τη λέγαμε μεταξύ μας. Την είχαμε βελτιώσει στα σημεία και είχε έρθει ακόμα περισσότερο στα μέτρα μας. Τότε μάλιστα, τα δίλιτρα είχαν κατακλύσει τους δρόμους μας. Ηταν μέσα στη μόδα αυτό το μοντέλο. Τα χρόνια πέρασαν και εγώ είμαι ακόμα στο POWER φυσικά, αλλά με άλλες οικογενειακές ανάγκες σε σχέση με τότε. Κοινώς, πρέπει (σχετικό είναι αυτό...) να έχω τετράθυρο/πεντάθυρο αυτοκίνητο καθώς ένας μπόμπηρας μας συνοδεύει εδώ και πάνω από έναν χρόνο στις βόλτες μας. Οπότε, όταν φτάνει στα χέρια μου ένα δημοσιογραφικό αυτοκίνητο για test, κοιτάω κι άλλα πράγματα, πέρα από τις επιδόσεις από στάση και το στρίψιμο με σκασμένη 4η. Και μη μου πείτε ότι εσείς δεν είστε μπαμπάδες... Τα ξέρετε αυτά. Τα μισά γράμματα προς τον Dr. Power λένε «θέλω ήσυχη εξάτμιση γιατί γκρινιάζει η γυναίκα και τα παιδιά». Ξέρω τι σας λέω. Ναι, την Octavia τη συμπαθώ λοιπόν. Σε όλες της τις εκδόσεις. Αν με ρωτούσατε όμως ποια θα διάλεγα, μετά από αυτή τη δοκιμή, θα σας απαντούσα αμέσως την 1.4TSi!

Η Elegance έκδοση με το δίχρωμο σαλόνι ξεχωρίζει. Κλασάτο!Μήπως τα παραλένε?
Η νέα Octavia είναι ελαφρύτερη κατά 100kg από την προκάτοχό της και αποτελεί την πιο οικολογική Octavia που κατασκευάστηκε ποτέ. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για να σας εκπλήσσει όλο και περισσότερο, μέρα με τη μέρα, κάθε φορά που το οδηγείτε. Έτσι λέει η Skoda στον κατάλογο της νέας Octavia. Εντάξει, για το βάρος συμφωνώ. Γιατί όχι? Αλλά οκ, γιατί να με εκπλήσσει περισσότερο μέρα με τη μέρα? Ευτυχώς ήταν αρκετές οι μέρες μπροστά μου, οπότε θα μπορούσα να ανακαλύψω αν τα παραλένε. Αυτό που με εντυπωσιάζει κάθε φορά που μπαίνω σε Octavia είναι οι χώροι της. Είτε είσαι δύο μέτρα είτε 1,70, οι χώροι είναι τόσο μεγάλοι που ο πίσω κάθεται ακόμα και σταυροπόδι! Το αυξημένο κατά 108mm μετατρόχιο, λόγω του νέου πατώματος MQB του γερμανικού group, δίνει ακόμα περισσότερους χώρους στην ήδη άνετη Octavia. Η δική μας έκδοση, η Elegance, διέθετε και ηλιοροφή, πράγμα που έκανε το εσωτερικό να μοιάζει ακόμα πιο ευρύχωρο. Η ηλιοροφή σου δίνει μια αίσθηση ελευθερίας σε σχέση με την απλή οροφή. Τι να λέμε! Αν και δεν είναι δερμάτινο, το σαλόνι δείχνει κλασάτο και ποιοτικό. Δεν τα συμπαθώ τα δερμάτινα εξάλλου. Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλοί, μελετημένοι και σε εργονομικές θέσεις. Είχαμε επίσης διαθέσιμη και την touch οθόνη πολλαπλών λειτουργιών, η οποία διαθέτει το πολύ καλό navigation Columbus. Το δούλεψα και βοήθησε. Το χαζεύω και, πραγματικά, δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσα να ζητήσω από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Και τώρα το καλύτερο, που όταν το αντικρίζεις, μοιάζει αστείο: το πορτ μπαγκάζ. Φίλοι που με βλέπουν με Octavia ξέρουν καλά ότι κάθε φορά τους το δείχνω. Δεν υπάρχει! Μιλάμε για 590 λίτρα χωρητικότητα. Κλείσαμε με το εσωτερικό και τους χώρους. Και χωρίς να σας τα πω, αν το δείτε από κοντά σε μια έκθεση της Skoda, θα συμφωνήσετε με όλα τα παραπάνω. Είμαι σίγουρος.

140 ζωντανά!
Skoda Octavia Green Tec 1.4TSI 140PS
Ταιριάζει γάντι το μοτέρ αυτό στην Octavia. Πού να φανταζόμασταν μερικά χρόνια πριν, ότι ένας χιλιοτετρακοσάρης κινητήρας θα ήταν υπεραρκετός για ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα. Σε ανοιχτούς δρόμους, βλέπεις για πλάκα 180km/h και το κοντέρ δεν διστάζει να δείξει περισσότερα από 200km/h αν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Κι όμως: 1.400cc είναι! Με τρία άτομα, αποσκευές και μέση ταχύτητα 140km/h στην Εθνική Οδό, η μέση κατανάλωση ήταν 6,8km/h. Δηλαδή, χαμηλά 6 αν μέναμε στα 130km/h. Ομως αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι η τρομερή αίσθηση που σου δείνει το τρίπτυχο αμάξωμα, τιμόνι, φρένα. Ακόμα και σε ανοιχτές καμπές με πολλά km/h, δεν νιώθεις ανασφάλεια. Το ίδιο και σε κλειστές στροφές, όπου το τιμόνι είναι υπάκουο χωρίς έντονη, λόγω βάρους, υποστροφή. Το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως, αλλά δεν με πείραξε καθόλου. Εξάλλου δεν είναι αυτοκίνητο επιδόσεων. Παρόλα αυτά όμως, το ESP του είναι από τα «εξυπνότερα» που έχω συναντήσει. Ναι μεν δεν σε αφήνει σε μεγάλο βαθμό να σπινάρεις, αλλά όχι εντελώς. Δεν κλείνει το γκάζι τελείως, πράγμα που σημαίνει ότι σε βοηθάει να «ξεδώσεις», αλλά με περιορισμό. Σε παιχνίδια της ουράς, σε περίπτωση που γλιστρήσει, επεμβαίνει άμεσα και όχι άτσαλα. Τα φρένα της δεν κουράστηκαν ποτέ, δεν προβλημάτισαν ποτέ. Το πετάλι επίσης είναι πάντοτε «σίγουρο» και με καλή αίσθηση.

Ας κόψουμε τώρα λιγάκι
Το καλά κλιμακωμένο σασμάν βοηθάει αρκετά στη διατήρηση της χαμηλής κατανάλωσης μέσα στην πόλη και σε συνδυασμό με τον άριστο στις χαμηλές στροφές κινητήρα, εύκολα κινείσαι με 5η σχέση και χαμηλές rpm μέσα στην πόλη. Απαραίτητο το Intelligent Parking Assistant σε τέτοιο αυτοκίνητο. Προτιμήστε το. Η δημοσιογραφική Octavia διέθετε ελαστικά 225/45 R17, ενώ η βασική «έρχεται» με 16άρες και ελαστικά 205/55 που ίσως προτιμούσα. Ωραίες οι 17άρες αλλά με σχετικά ακριβή διάσταση ελαστικών και με χαμηλό προφίλ, που στους κακούς δρόμους μας σε αναγκάζουν να είσαι συνεχώς σε εγρήγορση ώστε να αποφύγεις τη λακούβα. Σίγουρα όμως, προσδίδουν σε κράτημα και αίσθηση. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα... Ποιότητα κύλισης άψογη, όπως άψογη είναι και η ηχομόνωση. Η συνολική εικόνα που μου δίνει η νέα Octavia με τον 1.4TSi είναι πως κάποτε θα πλήρωνες πολλά λεφτά για να κερδίσεις τόσα πολλά από ένα αυτοκίνητο.

Με καλή διάθεση
Κάθε φορά που κατέβαινα στο parking για να πάρω την Octavia και να φύγω για... όπου, ένιωθα ευχάριστα. Η σχεδίασή της έχει γίνει αρκετά ενδιαφέρουσα, δεν είναι ξενέρωτη. Έχει επιθετικές γωνίες. Οπότε, καταλήγω ότι ορθά ισχυρίζεται η Skoda πως σε εκπλήσσει περισσότερο μέρα με τη μέρα. Ναι, δεν τη βαριέσαι και εγώ προσωπικά δεν έχω βρει κάτι αρνητικό να της προσάψω. Το ότι δεν πέτυχα με το VBOX τα 8,4sec για το 0-100km/h, δεν με απασχολεί. Εξάλλου δεν προσπάθησα και πολύ για να γράψει 10sec... Η δύναμη πάντως δεν σου λείπει. Είναι εκεί κάθε φορά που θα τη χρειαστείς, είτε σε προσπέραση είτε σε περίπτωση που βιάζεσαι. Ναι, δεν είναι performance car και σίγουρα όταν μπαίνεις μέσα δεν ετοιμάζεσαι για την απόλυτη εμπειρία οδήγησης, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που αγόρασες ένα sedan, σωστά? Super τιμή, απεριόριστοι χώροι, στιβαρότητα, ασφάλεια, επιδόσεις, οικονομία... Ε, τι άλλο να χωρέσει σε αυτό το πακέτο? Εγώ, δαγκωτό Octavia 1.4TSi!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.395cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  74.5mm x 80mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανά κύλινδρο
  • Βάρος (kg):1.255

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, κάτω τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδος
  • Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Μονοπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 288mm
  • Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες, δίσκοι διαμέτρου 255mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 140/4.500-6.000         
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 25,5/1.500-3.000
  • 0-100km/h (sec): 8,4
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 215 

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 17in
  • Ελαστικά: 225/45 R17

 ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC
0-60                 4,33
0-80                 6,20
0-100               8,96
0-120               12,13
0-140               16,65
0-160               22,98
0-180               32,35

ΡΕΠΡΙΖ

 
ΚΜ/Η             SEC   
50-80               3,90
80-110             4,24                   


KM/H             SEC
50-80               4,75
80-110             5,29
100-140           8,50


KM/H             SEC
80-110             6,18
100-140           9,50

6η
KM/H             SEC
80-110             7,75
100-140           12,08

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        3,03     @        45,15
60        5,57     @        73,76
100      7,33     @        87,97
200      10,91   @        112,79
400      16,57   @        139,57
1000    30,07   @        176,05

 

Αρθρογράφος

 

Αναλύοντας το Rimac Nevera

Αναλύοντας το Rimac Nevera

Το απόλυτο ηλεκτροκίνητο hypercar των 1.914Ps περνάει μερικές δύσκολες ώρες στα χέρια του Mat Watson.