Toyota Yaris 1.33 5D
1999
Τότε κυκλοφόρησε το πρώτο Yaris. Η σχεδίαση του Έλληνα Σωτήρη Κωβού, κατάφερε να θέσει νέα στάνταρ στην κατηγορία των supermini. Η δεύτερη γενιά του Yaris τα πήγε επίσης περίφημα σε πωλήσεις, με την Toyota να συνεχίζει να έχει στην αγκαλιά της ευχαριστημένους πελάτες. Το νέο Yaris λοιπόν, είναι λογικό να έχει γεμίσει ήδη τους δρόμους μας, παρκαρισμένο στο δίπλα στενό, σταματημένο στο φανάρι δίπλα μας... το βλέπεις παντού. Μεταξύ μας, αν οδηγήσεις ένα Yaris αντιλαμβάνεσαι αμέσως τον λόγο που αυτό το μοντέλο έχει μοσχοπουλήσει. Κάνει τα πάντα τόσο καλά όσο χρειάζεται και μάλιστα το Yaris τελευταίας γενιάς τα κάνει όλα ακόμα καλύτερα από τους προκατόχους του. Προσθέστε επίσης τη νέα σχεδίαση, το πολύ καλό σε αίσθηση τιμόνι, τους ιδιαίτερα μεγάλους χώρους στο εσωτερικό του, αλλά και τις μαζεμένες εξωτερικές του διαστάσεις. Ναι, έχασε το πίσω συρόμενο κάθισμα, κέρδισε όμως 30mm στο εσωτερικό πλάτος και 20mm μεγαλύτερο άνοιγμα στον χώρο του πορτ μπαγκάζ, το οποίο παρεμπιπτόντως έχει χωρητικότητα 286lt.
Σοβάρεψε!
Ναι, σχεδιαστικά το Yaris έγινε πιο σοβαρό. Όχι, δεν μας χαλάει, απλά σε σχέση με την πιο νεανική σχεδίαση των προκατόχων του, η διαφορά είναι εμφανής. Αρκετά «πλαστικό», αλλά και στιβαρό το εσωτερικό του, χωρίς τριγμούς σε ανώαλο οδόστρωμα. Στην μέση του ταμπλό συναντάμε την Touch and Go οθόνη των 6.1in της Toyota. Με Navigation, Bluetooth, κάμερα οπισθοπορείας, θύρα USB, σύνδεση στο internet μέσω κάρτας SIM αλλά και πληροφορίες για την χρήση του αυτοκινήτου (trip computer κλπ), πραγματικά σου λύνει τα χέρια μέσα στην πόλη, προβληματίζοντας τον ανταγωνισμό. Πίσω από το τιμόνι βρίσκεται ένας λιτός πίνακας οργάνων, ευκολοδιάβαστος και ξεκούραστος. Το εσωτερικό του Yaris είναι μοντέρνο, αλλά χωρίς πολλά κουμπάκια-διακοπτάκια-μπλιμπλίκια, πράγμα που σε ορισμένα αυτοκίνητα είναι έως και κουραστικό. Εδώ, ότι θες βρίσκεται άμεσα μπροστά σου. Προσωπικά, το προτιμώ. Η αίσθηση του τιμονιού και ο τρόπος που «ακούει» μας άρεσε πολύ. Θυμίζει αυτοκίνητο με «ψαγμένη» ευθυγράμμιση!
Σίγουρο σε κούμπωμα και καλό σε κλιμάκωση είναι και το κιβώτιο ταχυτήτων, με τη διαδρομή του μοχλού να είναι εντυπωσιακά μικρή. Το λέμε χρόνια αυτό: τα αυτοκίνητα πόλης οφείλουν να έχουν μικρή διαδρομή στον επιλογέα! Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα McPherson και ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας, αποδίδουν μια χαρά. Εξάλλου πρόκειται για δοκιμασμένη συνταγή.
1.33 Dual VVT-i
Γνώριμος ο 1300άρης κινητήρας της γενιάς Toyota Optimal Drive. Η Toyota επιμένει παραδοσιακά στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, έναντι των υπερτροφοδοτούμενων του ανταγωνισμού. Η αλήθεια είναι ότι χάρις στο σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βυθίσματος βαλβίδων έχει εντυπωσιακή ελαστικότητα στις χαμηλές στροφές αλλά παράλληλα αποδίδει αρκετή δύναμη, ακόμα και κοντά στον κόφτη! Τα 99 άλογα που δηλώνει η Toyota είναι πραγματικότητα και η ροπή φτάνει τα 12,7kgm στις 4.000rpm. Το μοτέρ, σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα ελαφρύ αμάξωμα των 1.045kg, κινεί αξιόλογα το νέο Yaris. Όσο για την οικονομία, κινηθήκαμε μονάχα σε ρυθμούς πόλης αλλά προσθέστε σε αυτά τα χιλιόμετρα και μερικά ακόμα «τέρμα γκάζι» για χάρη των μετρήσεων με το VBOX III. Είδαμε 6,7lt/100km για περίπου 35lt που «κάψαμε». Με πιο προσεκτική οδήγηση, χωρίς μετρήσεις, εμπειρικά θα λέγαμε ότι τα «χαμηλά» 6lt/100km είναι εφικτά.
Life, Active, Style και Lounge
Οι διαθέσιμες εκδόσεις του νέου Yaris είναι καλά εξοπλισμένες έως και πλούσιες θα λέγαμε. Σαν στάνταρ θα βρείτε ABS με Brake Assist, ESP, Traction Control, μπόλικους αερόσακους (μετωπικούς, πλευρικούς, οροφής, γονάτων), καθόλα ρυθμιζόμενο τιμόνι, ηχοσύστημα με MP3, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα καθώς και A/C. Το multimedia kit με την εντυπωσιακή οθόνη που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι διαθέσιμο από την έκδοση Active και πάνω, η οποία μοιάζει τέλεια, καθώς δεν της λείπει τίποτα.
Το νέο Yaris έχει να ανταποκριθεί σε δύσκολο έργο, καθώς η μέχρι τώρα ιστορία του έχει γραφτεί με επιτυχία. Ξέρετε είναι δύσκολο να καταφέρει ο απόγονος να είναι εξίσου καλός (και καλύτερος!) από τον πρόγονό του. Κι όμως, το νέο Yaris δείχνει να το έχει καταφέρει άψογα και φαίνεται πως δεν έχει να φοβάται τίποτα. Μεγαλύτερο, πιο σοβαρό, στιβαρό και οικονομικό, δεν θα αφήσει αδιάφορο κάποιον που ψάχνει πλέον για το ένα και μόνο αυτοκίνητο του, το οποίο να τα συνδυάζει όλα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η 4η 5η |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η | ΦΡΕΝΑ KM/H SEC G M |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με το νέο Arkana, η Renault παρουσιάζει μία νέα γενιά SUV τόσο σε ό,τι αφορά την εμφάνιση όσο και τη λειτουργικότητα, με εξελιγμένη υβριδική τεχνολογί...