Suzuki Grand Vitara 5D 1.9 DDiS JLXE
Σταθερό
Ναι, το Grand Vitara ήταν πάντοτε ένα από τα καλύτερα τετρακίνητα, με ικανότητες που λίγοι αντίπαλοί του έχουν. Aκόμα και σήμερα συναντώ στο δρόμο πολλά από εκείνα τα παλιά «τετράγωνα» Vitara. Έχω φίλο με ένα τέτοιο, αυτόματο μάλιστα και δεν το αλλάζει με τίποτα. «Μακάρι να ήταν και πετρέλαιο. Το καλύτερο αυτοκίνητο θα ήταν» μου έχει πει. Τα χρόνια πέρασαν, τα περισσότερα «τζιπ» το γύρισαν στο «πουλ-μουρ και Κολωνάκι» και όσοι γνήσιοι έψαχναν ένα καλό τετρακίνητο για την οικογένεια, τα ταξίδια, το... κυνήγι, δύσκολα έβρισκαν κάτι που να τους καλύπτει. Το Grand Vitara λοιπόν έρχεται να καλύψει ακριβώς αυτό τον χώρο, αφού ναι μεν σχεδιαστικά δεν είναι φουτουριστικό και εντυπωσιακό, είναι όμως φρέσκο, δεν είναι άσχημο και τελικά, είναι ικανό για όλα. Γράψαμε πολλά χιλιόμετρα σε όλων των ειδών τις διαδρομές και αποκτήσαμε μία πολύ ολοκληρωμένη εικόνα για το αυτοκίνητο. Ώρα να την μοιραστούμε μαζί σας.
Ο κινητήρας
Ο 1.900άρης turbo diesel της Suzuki προσφέρει αυτό ακριβώς που έλειπε στα Grand Vitara: ροπή από χαμηλές στροφές, τόση ώστε να είναι ικανή ακόμα και να σε ξεκολλήσει από την δύσκολη στιγμή. Είτε αυτό λέγεται «λάσπη», είτε ακούει στο όνομα «προσπέραση». Ναι, οκ, δεν απογειώνει το αυτοκίνητο και πως θα μπορούσε άλλωστε όταν αυτό ζυγίζει πάνω από 1.650 κιλά, μαζί με τον οδηγό. Όμως με τα 30kgm ροπής στις 2.000rpm καταφέρνει να κάνει ότι δεν έκαναν τα ατμοσφαιρικά αδέρφια του, αυτά με τα 2.0, 2.4 και 3.2lt: να κινείται πολύ πιο οικονομικά και περισσότερο σβέλτα. Και όταν λέμε «πιο οικονομικά» εννοούμε πως με τον ατμοσφαιρικό 2.4 κινητήρα σημείωνες κατανάλωση περίπου στα 12lt/100km σε μεικτό κύκλο πόλης (αυτό δεν μας ενδιαφέρει περισσότερο άλλωστε?) ενώ με τον DDiS, κινηθήκαμε λίγο πάνω από τα 9lt/100km με τάσεις (όταν δεν προσέχαμε) να βλέπαμε ακόμα και 10. Αν τα βάλουμε κάτω και δούμε τι κόστος χρήσης έχει ένα 2.4 σε σχέση με ένα 1.9 DDiS, θα αντιληφθούμε ότι μιλάμε για ένα πολύ ενδιαφέρον σύνολο. Μπορεί το 9+ για τα 100km να μην εντυπωσιάζει, καθώς έχουμε μάθει να ακούμε για νούμερα που έχουν μπροστά το 5, αλλά μην μπερδεύεστε. Μιλάμε για ένα τετρακίνητο όχημα, με μήκος 4,5m και ύψος σχεδόν 1,7m. Ο υψηλής πίεσης common rail τουρμπάτος κινητήρας έχει εκπομπές CO2 179gr/km, τηρώντας έτσι τα Ευρωπαϊκά πρότυπα Euro5.
Σασμάν και μετάδοση
Εντάξει, με τη μεγάλη διαδρομή του επιλογέα έχουμε ξαναγνωριστεί σε Vitara. Δεν είναι sport αυτοκίνητο αλλά θα την θέλαμε μικρότερη. Επίσης κάτι που παρατηρήσαμε, είναι ότι ακουγόταν ένας τριγμός από την βάση του επιλογέα όταν οι ταχύτητα του οχήματος ξεπερνούσε τα 140km/h. Παρεμπιπτόντως, είδαμε 190km/h στο κοντέρ. Το Grand Vitara 5D διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση ενώ παράλληλα υπάρχει δυνατότητα να κλειδώσει το κεντρικό διαφορικό, μοιράζοντας τη ροπή με ποσοστό 50:50 στον εμπρός και πίσω άξονα. Σε κανονικές συνθήκες το κεντρικό διαφορικό, μοιράζει την ροπή σε 47:53 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Με τα... «κοντά» επιλεγμένα, σου δίνει την εντύπωση ότι δεν κολλάει πουθενά και σε συνδυασμό με την απενεργοποίηση του ESP (με τα «κοντά»), μπορείς να σπινάρεις όσο χρειάζεται ώστε να μην κολλήσεις στην λάσπη.
Εσωτερικό
Αυτό που δεν θα σου λείψει σίγουρα, είναι οι χώροι. Με 400 λίτρα πορτ μπαγκάζ, βάζεις μέχρι και φίλους σου μέσα και αν ρίξεις τα πίσω καθίσματα, κάνεις και μετακόμιση. Η έκδοση της δοκιμής είχε δερμάτινα καθίσματα, ESP, Cruise Control και κλιματισμό –όχι διζωνικό. Σχετικά γυμνό, αλλά όχι ότι μας έλειψε και κάτι. Θα θέλαμε λιγότερους αεροδυναμικούς θορύβους, οι οποίοι εμφανίζονται περίπου στα 120km/h και σε συντροφεύουν όσο περισσότερο πατάς το γκάζι. Μπορεί να σε βοηθούν να βλέπεις πολύ καλά, αλλά μάλλον οι καθρέφτες την κάνουν την «ζημιά». Εγώ πάντως δυνάμωσα λίγο το ηχοσύστημα και ξένοιασα...
Στον δρόμο
Το βάρος του το νιώθεις. Λογικό. Τα φρένα του είναι αρκετά καλά λοιπόν, καθώς τα βγάζουν πέρα με τα 1.630 κιλά. Σε κατάβαση με επαναλαμβανόμενες στροφές –βρεθήκαμε σε παλιά αγωνιστική ανάβαση- ζεστάθηκαν μεν, αλλά η αίσθηση στο πεντάλ δεν άλλαξε καθόλου. Ο κινητήρας «ακούει» στο γκάζι και ξυπνάει δυνατά ακόμα και από τις 1.900rpm και σαν diesel που είναι τραβάει δυνατά έως και τις 4.000rpm. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι κορυφαία, αλλά προς τα πίσω δυσκολεύεσαι λιγάκι. Συνήθεια θέλει. Α, και ένα Parktronic. Να τι μας έλειψε από τον εξοπλισμό…
Το τιμόνι είναι όπως το περιμένεις σε ένα ψηλό τετρακίνητο. Δεν είναι αργό, «σημαδεύεις» με μια σχετική ευκολία και σε γενικές γραμμές δεν προβληματίζεσαι. Το βάρος του φαίνεται στις στροφές, καθώς νιώθεις έντονα την μετατόπιση μάζας, όμως αυτό οφείλεται και στη μαλακή ανάρτηση, η οποία οφείλει να τα βγάζει πέρα με τα δύσκολα και ανώμαλα οδοστρώματα. Οι γωνίες που ενδιαφέρουν τους τετρακίνητους, προσέγγισης, αποχώρησης και ράμπας, είναι 29, 27 και 19 μοίρες αντίστοιχα, νούμερα ικανά να ξεχωρίσουν το Vitara από τους ανταγωνιστές του.
Οι επιδόσεις του από στάση, αλλά και στην διαδικασία των ρεπρίζ δεν ήταν κακές, δεδομένου του βάρους του. Με 0-100km/h σε 12,2sec και ενδεικτικά, ρεπρίζ 3ης 50-80km/h σε 4,29sec θα το χαρακτηρίζαμε και γρήγορο. Τα «γκάζια» δεν σου λείπουν, εξάλλου δεν τα αναζητάς σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Η τιμή της βασικής έκδοσης είναι στα €32.370 με απόσυρση. Η βασική έκδοση περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, ESP με TCS, έξι αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 17in, cruise control και R/CD MP3. Πρόκειται για ένα υπερπλήρες γνήσιο 4X4, με κινητήρα αρκετά οικονομικό, χώρους για τα πάντα, συμπαθητική οδική συμπεριφορά και αξιοπιστία με την εγγύηση της Suzuki. Το Vitara λοιπόν, συνεχίζει να είναι μία από τις πρώτες επιλογές στην κατηγορία του.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 4η KM/H SEC 5η KM/H SEC |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι νέες CRF300L και CRF300 RALLY, οι ελαφριές on-off μοτοσυκλέτες της Honda, δέχονται σημαντικές αναβαθμίσεις για το 2021.