SKODA RAPID
"Παρουσιάζοντας το SKODA Rapid, δίνουμε το έναυσμα για την επόμενη φάση της επίθεσης μοντέλων της SKODA". Τάδε έφη ο CEO της SKODA, Dr. Winfried Vahland. Και συνεχίζει: «Αυτό το αυτοκίνητο είναι ένας σημαντικός πυλώνας για τον στόχο ανάπτυξης της εταιρείας του 2018. Θα είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις μετά την Octavia». Είναι φανερό λοιπόν ότι η SKODA έχει δώσει μεγάλη βάση στο νέο της παιδί, το οποίο έρχεται να δώσει μια φθηνότερη και μικρότερη εναλλακτική πρόταση στο πιο επιτυχημένο μοντέλο της όλων των εποχών, το Octavia. Το βήμα ακούγεται λογικό, αν αναλογιστεί κανείς ότι η SKODA έχει πάρει πολύ σοβαρά τον «στόχο του 2018», χρονιά στην οποία θέλει να έχει διπλασιάσει τις πωλήσεις της. "Το κατάλληλο αυτοκίνητο στον κατάλληλο χρόνο" σύμφωνα και πάλι με τα λόγια του CEO της SKODA AUTO. Και συνεχίζει δηλώνοντας ότι το νέο SKODA Rapid "θέτει το νέο σημείο αναφοράς στην κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων. Προσφέρει απλόχερα τους μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, έχει όμορφο και κομψό σχεδιασμό. Εντυπωσιάζει με τις έξυπνες λύσεις που ενσωματώνει, την τεχνολογία αιχμής, την ποιότητα κατασκευής και τους χαμηλής κατανάλωσης κινητήρες του".
Το έργο που έχει να επιτελέσει το νέο Rapid είναι αρκετά δύσκολο, καθώς έρχεται να μπει στην πολύ ανταγωνιστική κατηγορία των compact αυτοκινήτων, αυτή που οι εταιρείες ονομάζουν A Segment και σήμερα καλύπτει το 36% της παγκόσμιας αγοράς. Εντός αυτού του ποσοστού, το 46% αφορά αυτοκίνητα τριών όγκων, τα λεγόμενα salon ή sedan. Σύμφωνα με τους αναλυτές της αγοράς, το μερίδιο αυτό θα φτάσει στο 50% μέχρι το 2020. Οπότε αυτοκίνητα σαν το Rapid είναι στην κορυφή της ζήτησης.
Νέα εταιρική ταυτότητα
Μέσα στον όλο αέρα αισιοδοξίας που πνέει στην Τσέχικη εταιρεία, κρίθηκε απαραίτητη η ανανέωση της εταιρικής ταυτότητας και το νέο Rapid είναι το πρώτο μοντέλο που θα την υιοθετήσει πλήρως. "Είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Μάρκας μας που από την πρώτη ματιά εκπέμπει έναν ξεκάθαρο σχεδιασμό, με εμφανή την υψηλή ποιότητα κατασκευής και συναρμολόγησης καθώς και στοιχεία που τονώνουν το συναίσθημα", σχολιάζει ο Eckhard Scholz, μέλος του Δ.Σ της SKODA AUTO, υπεύθυνος για την Τεχνική Εξέλιξη. Σήμα κατατεθέν της νέας ταυτότητας είναι το μπροστινό μέρος, το οποίο αναδεικνύει τη νέα φιλοσοφία σχεδιασμού της Skoda. Το νέο σήμα της Μάρκας τοποθετείται σε ειδικά διαμορφωμένη θέση του μπροστινού καπό και όχι πλέον στη μάσκα, το σχήμα της οποίας είναι τώρα πλατύτερο. Ένα πλαίσιο χρωμίου περιβάλλει περιμετρικά τις πυκνές κάθετες λωρίδες της που εξασφαλίζουν τον αποτελεσματικό εξαερισμό του κινητήρα. Νέας σχεδίασης είναι και τα φωτιστικά σώματα που συμπληρώνουν τον επιθετικό σχεδιασμό του μπροστινού τμήματος.
Η πλαϊνή όψη του αυτοκινήτου παραπέμπει έντονα στην Octavia, κυρίως λόγω του μεγάλου μεταξονίου των 2.602mm και του κουπέ σχεδιασμού του. Η επικλινής γραμμή που τρέχει το αμάξωμα από το μπροστινό στο πίσω μέρος ορίζει την χαρακτηριστική ταυτότητα του μοντέλου. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου σχεδιάσθηκε, όχι μόνο με γνώμονα τη λειτουργικότητά, αλλά επίσης ως μέρος της νέας σχεδιαστικής προσωπικότητας του αυτοκίνητου. Τα πίσω φωτιστικά σώματα συνεχίζουν να διαγράφουν το γράμμα "C" όταν είναι αναμμένα και να αγκαλιάζουν, κατ' αυτόν τον τρόπο, το σήμα της Μάρκας ενώ ταυτόχρονα προσδίδουν μοναδική αναγνωρισιμότητα.
Ευρύχωρο και έξυπνο
Παρά τις σχετικά συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4,48m και πλάτος 1,7m), το νέο SKODA Rapid εκπλήσσει με τους εσωτερικούς του χώρους. Οι πέντε επιβάτες του έχουν μοναδική άνεση, ειδικά οι πίσω, καθώς ο χώρος που είναι διαθέσιμος για τα γόνατα είναι ρεκόρ για την κατηγορία, στα 650mm και το ίδιο ισχύει και με τον χώρο πάνω από το κεφάλι τους. Με ελάχιστο ύψος κορμού στα 839mm, στο πίσω κάθισμα μπορούν να φιλοξενηθούν άνετα επιβάτες αναστήματος άνω του 1,80m. Το ίδιο αχανής είναι και ο χώρος των αποσκευών που ξεπερνά τα 550 lt.
Εκτός από τους χώρους, το Rapid είναι έξυπνα σχεδιασμένο και όσον αφορά την ευχρηστία. Στον σχεδιασμό του ενσωματώνει 19 καινοτομίες της φίρμας, όπως η ξύστρα πάγου που βρίσκεται στο κάλυμμα της τάπας καυσίμου, το (προαιρετικό) ανακλινόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών, το γιλέκο ασφαλείας που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και το καλάθι απορριμμάτων στις πόρτες.
Ασφαλές και με πολλές επιλογές
Στο εξοπλισμό ασφαλείας θα περιλαμβάνεται το ESP σαν στάνταρ, ενώ στον προαιρετικό εξοπλισμό θα περιλαμβάνονται βοηθητικά συστήματα όπως monitor πίεσης των ελαστικών, ενεργά φώτα ομίχλης και Hill-Hold Control. Στο τομέα παθητικής ασφάλειας τα στάνταρ είναι επίσης υψηλά, με έξι συνολικά αερόσακους που θα είναι τοποθετημένοι στο εμπρός μέρος, πλευρικά και στην οροφή, ενώ οι ζώνες ασφαλείας θα είναι ρυθμιζόμενες σε ύψος.
Όσον αφορά τους κινητήρες που θα κινούν το νέο SKODA Rapid, η γκάμα θα περιλαμβάνει δύο κινητήρες πετρελαίου και πέντε βενζίνης οι οποίοι θα συνοδεύονται με μηχανικά ή αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων. Στην ελληνική αγορά θα διατίθεται με τους 1.2TSI 86PS, 1.2TSi 105PS, 1.4TSi 122PS o οποίος θα διατίθεται μόνο με DSG-7 σχέσεων και με τον diesel 1.6TDI 105PS.
Το νέο SKODA Rapid πραγματοποίησε το ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Παρίσι στα τέλη Σεπτέμβριου, ενώ το εμπορικό του λανσάρισμα στην Ελληνική αγορά αναμένεται στα τέλη Ιανουάριου 2013, με εκτιμώμενη τιμή 13.800β¬ για το 1.2TSi.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι Walter Röhrl και Lars Kern δοκιμάζουν την επόμενη γρήγορη έκδοση της Cayenne στο Hockenheimring.