Smart Brabus 0.9T 109Ps

Smart Brabus 0.9T 109Ps

Think Smart

Κάποτε αυτό το αυτοκινητάκι οι περισσότεροι το αγόραζαν λόγω μόδας. Επειδή ήταν in-fashion, cool και κάτι τέτοια σιχαμερά. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν το συμπαθούσα, παρόλο που αναγνώριζα τα πλεονεκτήματά ενός αυτοκινήτου με μήκος 2,5m. Δεν υπάρχει όμως μόδα που να κρατάει 20 χρόνια και πλέον αυτό το μικρό διαβολάκι έχει το δικό του -πλέον συνειδητοποιημένο- κοινό, αλλά και την αναγνώριση όλων. Τα μοντέλα της πρώτης γενιάς με τα 600άρια και 700άρια μοτέρ, είχαν πολλά προβλήματα αξιοπιστίας, ανυπόφορη κύλιση και κακή οδική συμπεριφορά, η οποία τα περιόριζε αυστηρά στη χρήση εντός πόλης με χαμηλές ταχύτητες. Επίσης, όσοι το είχαν οδηγήσει, θα θυμούνται σίγουρα πόσο κακό ήταν το αυτόματο κιβώτιο. Ήταν κάτι σαν μηχανοκίνητα καροτσάκια του super market, που τα χρησιμοποιούσες και για άλλες δουλειές. Στη δεύτερη του γενιά, ήταν πιο όμορφο, πιο ποιοτικό, είχε καλύτερη κύλιση και οδική συμπεριφορά, αλλά και πάλι δεν κατάφερε να αποτελέσει ένα όχημα για κίνηση εκτός πόλεως. Η καινούρια γενιά όμως δεν είναι έτσι και ειδικά αυτό εδώ, το “προικισμένο” με τα σήματα της Brabus. Από όλα αυτά τα μειονεκτήματα που ανέφερα, σε αυτό εδώ το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν υπήρχε τίποτα. Πραγματικά, στο τέλος της εβδομάδας είχα αρχίσει να σκέφτομαι ότι θέλω κι εγώ ένα. Κανένα πρόβλημα με το στρίψιμο, κανένα θέμα με τα φρένα, μια χαρά το κιβώτιο, ωραιότατη ανάρτηση και το κερασάκι στην τούρτα; Χωράει στο γκαράζ πίσω από το άλλο μου αυτοκίνητο, χωρίς να εμποδίζει κανέναν. Αυτό από μόνο του φτάνει για να το επιλέξω.

 

Αλήθεια?

Ναι, το ξέρω ότι λέγοντάς σας ότι χωράει παντού δεν ανακάλυψα τον τροχό και επίσης ξέρω ότι αυτός είναι και ο λόγος που κατασκευάστηκε εξ' αρχής. Δεν παύει όμως να είναι εντυπωσιακό. Δεν είναι μόνο το μικρό του μήκος των 2.690mm και το μεταξόνιο, που το κάνει τόσο ευέλικτο. Είναι και το τιμόνι του που «κόβει» σαν Αγγλικό ταξί. Πραγματικά σου δίνει την εντύπωση ότι μπορείς να του κάνεις αναστροφή μέσα σε ασανσέρ. Έχει τον μικρότερο κύκλο στροφής απ’ όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς, κάτω από 7m και ο συνδυασμός αυτής της ευελιξίας με τη σταθερότητα που έχει πλέον αποκτήσει, όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, φανερώνει την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρείας. Μάλιστα, το συγκεκριμένο έχει και ένα σύστημα που λέγεται crosswind assist, το οποίο το προστατεύει από απότομες ριπές ανέμου, που ήταν ένας εφιάλτης για τα προηγούμενα μοντέλα. Συνήθως, όταν μιλάμε για Smart, δεν ασχολούμαστε με τις επιδόσεις, αλλά αυτό εδώ γράφει επάνω του Brabus. Και όχι άδικα, αφού για Smart το 0-100 σε 9,5sec είναι παρόμοιο με το 4,5sec για ένα C-class. Αυτό σημαίνει ότι -πέραν του γεγονότος ότι θα βρεις να το παρκάρεις σίγουρα- αξίζει μέσα στην πόλη, γιατί είναι και κάτι παραπάνω από σβέλτο. Είναι ζωντανό και με το αξιοπρεπέστατο -πλέον- εξάρι διπλού συμπλέκτη μοιάζει ακόμα πιο γρήγορο. Δεν μπορώ να φανταστώ πιο εύκολο και βολικό αυτοκίνητο για το κέντρο, αλλά και για τις συνοικίες της Αθήνας και μάλλον δεν υπάρχει. Για την κατανάλωσή του δεν μπορώ να πω με βεβαιότητα, γιατί είναι τόσο προκλητικός ο ήχος από την τουρμπίνα και τη σκάστρα, που το πήγαινα συνέχεια γρήγορα κι έτσι έδειξε 7,4lt/100km. Λογικά, με κανονική χρήση θα είναι κάπου στη μέση, μεταξύ αυτού και της τιμής των 4,5lt/100km, που ανακοινώνεται. Μιας και είπα τιμή... εδώ είναι που πραγματικά πονάει... Βλέπετε το κανονικό Smartάκι ξεκινάει από τις €12.260, αλλά αν θέλετε αυτό το πανέμορφο διαβολάκι με τις μεγάλες ζάντες, το δερμάτινο σαλόνι και τα υπόλοιπα καλούδια της Brabus, θα πρέπει να διαθέσετε το εξωφρενικό νούμερο των €21.878. Το ξέρω ότι υπάρχουν και φτηνότερα Smart για να επιλέξεις, αλλά αυτό εδώ με τα 109Ps είναι φανταστικό. Όπως κάθε τι που έχει όμως το σήμα της Brabus, έτσι κι αυτό συγκαταλέγεται στα είδη πολυτελείας. Κανένας δεν αγόρασε Brabus, επειδή ήθελε ένα αμάξι να κάνει τη δουλειά του, έτσι δεν είναι?    

+

Δυνατότητες εντός πόλης

Ευκίνητο και βολικό

Ζωντανός κινητήρας

Τρυπώνει και παρκάρει παντού

-

Άνεση στις εγκάρσιες ανωμαλίες

Τιμή 

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €21.787

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

•Κυβισμός: 898cc

•Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 73,1mm

•Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1

•Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

•Βάρος (kg): 995

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

•Εμπρός: Γόνατα McPherson

•Πίσω: Άξονας De Dion

 ΦΡΕΝΑ

•Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

•Πίσω: Ταμπούρα

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

•Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

•Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων

•Διαφορικό: Ελεύθερο

 

ΤΡΟΧΟΙ 

•Ζάντες: 6,J x 16in εμπρός, 7j x 17in πίσω

•Ελαστικά: 185/50 R16 εμπρός, 205/40/17 πίσω

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

•Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):109/5.750

•Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17/2.000

•0-100km/h (sec): 9,5

•Τελική Ταχύτητα (km/h): 165

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

•C02 (gr/km):       102

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

•Ονομαστική (lt/100km):  4,5

•Δοκιμής (lt/100km):    7,5

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Γέμισε φωτοβολταικά πάνελ το κτήριο του "Ομίλου Σαρακάκη" στη Λ. Αθηνών

Γέμισε φωτοβολταικά πάνελ το κτήριο του "Ομίλου Σαρακάκη" στη Λ. Αθηνών

Ο Όμιλος επιχειρήσεων Σαρακάκη εγκατέστησε 1.922 φωτοβολταικά πάνελ στις κεντρικές του εγκαταστάσεις στην Αθήνα με στόχο τη μείωση του ανθρακικού αποτ...