Subaru Forester Sti 429WHP
Dad? Can we go Drag?
…θα μπορούσε κάλλιστα να ρωτήσει ο 5χρονος Τασούλης, το νεαρότερο μέλος της παρέας των Subamaniacs, που μαζεύτηκαν στο στέκι τους στο ιδιωτικό parking της Π&Π Στάθμευση Α.Ε, το μεσημέρι της Πέμπτης, αν πραγματικά ήξερε τί μπορεί να κάνει το λευκό αυτό Forester. Το «φορτηγό» ή εναλλακτικά ο «κροκόδειλος», όπως χαρακτηριστικά αρέσκεται να το αποκαλεί ο Δημήτρης, εξελίσσεται από τον ίδιο τα τελευταία 15 χρόνια, ώστε αυτός και ο κουμπάρος - ιδιοκτήτης του Χρήστος, να μπορούν να κάνουν χοντρές πλάκες στον δρόμο και να προβληματίζουν σοβαρά τον «ανταγωνισμό» σε πίστες, αγώνες GTCC και φυσικά Drag Days. Μιας και το ανέφερα, τα πιο πρόσφατα επίσημα νούμερα από την συμμετοχή του «κροκόδειλου» στο Night Drag Battle της Θήβας, με street legal ελαστικά και πίεση λίγο πάνω από 1,4bar, έδειξαν 12,1sec για το 400άρι, με ταχύτητα εξόδου 196km/h…Είπατε τίποτα???
Ο κροκοδειλάκιας…
…Δημήτρης, είναι ένας οικογενειάρχης, απόφοιτος και μετέπειτα καθηγητής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα της Παλαιοντολογίας, με ένα μεταπτυχιακό και δύο διδακτορικά! Με δεδομένη την έφεσή του στο διάβασμα, αποφάσισε εν έτη 2000 να εντρυφήσει στα μυστικά της βελτίωσης και ειδικότερα της διαχείρισης, του προγραμματισμού και της εξέλιξης του προσωπικού του, νιτράτου (!) τότε, Forester Turbo. Σήμερα, θεωρείται ο γκουρού των Subamaniacs, έχοντας αποδείξει ότι, όχι απλά έχει βρει την συνταγή που «τουμπανιάζει» Subaru, αλλά γνωρίζει μοναδικά και την εκτέλεσή της, με την βοήθεια του καλού φίλου Αχιλλέα της AMS Attica Motors Service. Τρανή απόδειξη, μεταξύ πολλών άλλων, το λευκό «μπαούλο» των, προς το παρόν, 12sec…Αρκετά, όμως, με τις εισαγωγές, γιατί το πράμα «φοράει» τη μάνα του και τον πατέρα του και θα μας πάρει το χάραμα…Κάτω από το ελαφρύ, αλουμινένιο καπό με τον custom, χάρμα οφθαλμών, carbon αεραγωγό, τη θέση του ΟΕΜ EJ20 boxer κινητήρα έχει πάρει ο closed deck EJ22T. Σε αυτόν, αντικαταστάθηκε ο στρόφαλος με αυτόν του EJ25 των μεταγενέστερων 2,5λιτρων Forester, ανεβάζοντας τη διαδρομή από τα αρχικά 75mm του EJ22T στα 79mm. Μαζί με την αύξηση της διαμέτρου των πιστονιών από τα 96,9mm στα 98mm, η συνολική χωρητικότητα ανέβηκε με την σειρά της από τα 2.212cc στα 2.384cc. Στα μπλόκ του επίπεδου 4κύλινδρου τοποθετήθηκαν, με την χρήση ACL Race μετάλλων, custom ordered billet μπιέλες της Crower, ψηλότερες κατά 1mm, παρέα με τα επίσης custom σφυρίλατα πιστόνια της CPS. Στις custom Nava Linea φλάτζες κυλινδροκεφαλών πάχους 1,2mm, «πάτησαν» οι 16βάλβιδες Subaru STI AVCS (Active Valve Control System) κυλινδροκεφαλές, εφοδιασμένες με πλήρες valvetrain (βαλβίδες, ελατήρια, retainers) της Supertech και εκκεντροφόρους της Kelford με διάρκεια εισαγωγής 282ο, εξαγωγής 278ο και βύθισμα 11,5mm και 11mm αντίστοιχα. Ο έλεγχος του AVCS, σε οποιαδήποτε μη εργοστασιακή εφαρμογή, απαιτεί την χρήση άγραφου εγκεφάλου, που στη δική μας περίπτωση είναι ένας Hydra Nemesis 2,5. Με αποδεδειγμένα αλεξίσφαιρο μοτέρ, ώρα να αναβαθμίσουμε τα περιφερειακά, ώστε το τέρας να δείξει τα δόντια του!
Η λίστα του…Forester…
Ξεκινώντας από το Hyperflow front mount intercooler, το Greddy ψυγείο λαδιού και το Koyorad αλουμινένιο ψυγείο νερού, ο EJ22T έχει «καθαρίσει» μια και έξω με τις θερμοκρασίες. Σε αυτή την προσπάθεια, καθοριστικό ρόλο παίζει το γεγονός ότι, πέραν της τοποθέτησης μεγαλύτερων σε διαστάσεις ψυγείων, έχει γίνει σε αυτά, όπως και σε όλες τις σωληνώσεις του intercooler, στην πολλαπλή εξαγωγής της HKS, στο GTX 3582R turbo, στο wastegate και στα περιφερειακά δοχεία υγρών, επεξεργασία αντιθερμικής βαφής από την SWT του Κώστα Ρήγου, με εκπληκτικά, απ’ ότι μας επιβεβαιώνει ο Δημήτρης, αποτελέσματα. Η decat 80άρα Greddy Ti εξάτμιση καταλήγει σε ένα τελικό, που μαζί με το HKS 60άρι external, προδίδουν – δυστυχώς -μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων του «κροκόδειλου»…Ο τρόπος, που εμπλέκονται οι σχέσεις στο 5τάχυτο PPG synchro straight cut κιβώτιο, η αναπήδηση, που συνήθως συνοδεύει την εκκίνηση και ο ήχος από τα ίσια γρανάζια, για αυτόν που μπορεί να κάνει τον συνειρμό, δηλώνουν δύναμη και ροπή, ικανή να ξεφτιλίσει την πλειοψηφία όσων σταθούν προκλητικά δίπλα στον «κροκόδειλο»! Εκτός του ότι δαγκώνει, ο «κροκόδειλος» γραπώνει κιόλας, χάρη στο STI κεντρικό διαφορικό και το δισκάτο 1,5way περιορισμένης πίσω ολίσθησης της Cusco. Το μέγεθος, το βάρος και η αδράνεια του Forester, σε κάθε άλλη περίπτωση, είναι πρόβλημα. Εδώ, έχει δοθεί σε όλα λύση, με προσεκτικά επιλεγμένα επώνυμα aftermarket προϊόντα, που έχουν μεταμορφώσει το τέρας σε ακλόνητο βράχο! Η AST coilover ανάρτηση, οι Whiteline αντιστρεπτικές, το Whiteline Anti-Lift kit, τα Energy Suspension silent blocks, τα ρυθμιζόμενα Poltec πίσω ψαλίδια και end-links, ελέγχουν εντυπωσιακά το αμάξωμα, που παρά την εντατική δίαιτα, φλερτάρει τον 1,5 τόνο! Βλέπετε, μπορεί να έχουν αφαιρεθεί αρκετά από το εσωτερικό του, έχουν προστεθεί, όμως, μια Cusco μπάρα θόλων και αντίστοιχα ψαλιδιών μπροστά, ένα Whiteline H brace, καθώς και Do Luck ενισχύσεις πατώματος. Με τέτοια ακαμψία, ευθυβολία, αίσθηση και απόκριση στις εντολές του οδηγού, «τζιπάκι» δεν το λες με τίποτα πια. Αν στον τρόπο, με τον οποίο επιταχύνει, προσθέσεις και τον σοκαριστικό ρυθμό επιβράδυνσης, χάρη στις επεμβάσεις του Δημήτρη Χονδρονικόλα της Performance Brakes, στο σύστημα πέδησης, (K-Sport 8πίστονεςδαγκάνες με Ferodo DS 3000 τακάκια και αεριζόμενους - χαρακτούς δίσκους 355mm μπροστά και K - Sport 6πίστονεςδαγκάνες με Ferodo DS 2500 τακάκια και αεριζόμενους - χαρακτούς δίσκους 310mm πίσω), τότε αυτό το Forester τείνει περισσότερο προς μια σπορ κατασκευή, φτιαγμένη να κάνει χρόνους. Ανεξαρτήτως terrain…
RollerCoaster…
Αν δεν του έλειπαν οι θέσεις, θα ήταν σίγουρα το τρενάκι του τρόμου! Με την έννοια της επιτάχυνσης, πάντα, και όχι για κάποιον άλλο λόγο, έτσι? Εξηγούμαστε, για να μην παρεξηγούμαστε. Τα είπαμε άλλωστε και παραπάνω, το πράμα είναι βέλος! Μόνο που το πρόσφατο νυχτερινό Drag Battle στην Θήβα ταλαιπώρησε τον δίδισκο Exedy συμπλέκτη και τα λάστιχα και έτσι στις μετρήσεις μας θα πρέπει να αρκεστούμε στα roll πατήματα. Ξεκινάμε από τις ρεπρίζ, προσαρμόζοντας λίγο τις απαιτήσεις μας στο μακρύ βήμα του PPG κιβωτίου. Το παραδοσιακό lag των Scooby εξακολουθεί να υφίσταται, μετά τις 4.000rpm, η κλωτσιά, όμως, είναι βίαιη, χορταστική και εθιστική! Σε κάνει να κοιτάς γύρω σου, σκανάροντας το τοπίο, σαν αρπακτικό, που ψάχνει ανυποψίαστο θήραμα! Κινείσαι με 100 - 120km/h με 3η ή 4η ίσα - ίσα μέσα στο power band του EJ22T, καρτερώντας και καιροφυλακτώντας να χιμήξεις! Κάθε σου σανίδωμα στέλνει κάμποσα λίτρα 100στάρας, μέσω των διπλών Walbro, στα αχόρταγα μπέκ της Denso των 1.400cc/min, καθώς o «κροκόδειλος» ανοίγει διάπλατα τα σαγόνια του! Σήμερα, «πατάμε» με το ίδιο set - up του τελευταίου αγώνα της Θήβας και με τα ίδια λάστιχα. Με 430whp και σχεδόν 46kgm, ¾ καύσιμο και δύο άτομα, τα όργανα μετρήσεων καταγράφουν 2,94sec για το 100 -140km/h με 3η, 5,4sec για την ίδια μέτρηση με 4η, καθώς και το εντυπωσιακό 4,55sec για το roll 60 - 120km/h και 8,54sec για το 60 - 160km/h. Το «μπαούλο» φορτώνει χιλιόμετρα ακάθεκτο, αδιαφορώντας για την αεροδυναμική του, κάνοντας 100 - 200km/h σε 10,71sec. Αν αυτό δεν σας λέει και πολλά, υπενθυμίζω ότι το Cover Story RX-7 FD3S του προηγούμενου μήνα χρειάστηκε για την ίδια μέτρηση…10,3sec! Προσπαθήστε, τώρα, να φανταστείτε τον «κροκόδειλο» με Drag ελαστικά, πίεση κοντά στα 2bar, συν μια τζούρα NOS +80-100Ps…Η σούμα θα βγει πάνω από 8 κατοστάρικα…Κλάμα!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 2.384cc (από 2.212cc) Διάμετρος x Διαδρομή: 98mm x 79mm (από 96,9mm x 75mm) Σχέση Συμπίεσης: 8,5:1 | Tuned by: AMS Attica Motors Service, Μονής Δαμάστας 13 Περιστέρι |
TUNING SPECS: Hyperflow front mount intercooler, SWT αντιθερμική βαφή KOYO αλουμινένιο ψυγείου νερού, SWT αντιθερμική βαφή Greddy ψυγείο λαδιού Υπερκυβισμός στα 2.330cc με ΟΕΜ στρόφαλο από Forester 2,5lt ACL Race μέταλλα στροφάλου-μπιελών Custom Crower billet μπιέλες +1mm ψηλότερες Custom CPS πιστόνια 98mm Custom Nava Linea φλάντζες κυλινδροκεφαλών Subaru STI AVCS κυλινδροκεφαλές Supertech βαλβίδες, ελατήρια, retainers Kelford εκκεντροφόροι 282ο ARP μπουζόνια κεφαλών HKS πολλαπλή εξαγωγής, SWT αντιθερμική βαφή Garrett GTX 3582 turbo, SWT αντιθερμική βαφή Greddy Ti εξάτμιση 80mm HKS external 60mm HKS blow off valve ΟKADA plasma πολλαπλασιαστές Denso 1200cc μπεκ Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης 2 x Walbro αντλίες βενζίνης Perrin fuel rails NOS Wet System RCM αντλία λαδιού RCM αντλία νερού STI Group N βάσεις μηχανής Kevlar ιμάντες Hydra 2,5 ECU με LC, ALS, FS Zeitronix wideband Αpexi AVC-R boost controller NOS POS Controller NOS Launcher Controller DEFI Din όργανα MSD shift light Knock link | ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Μπροστά: AST Suspension coilover, Whiteline αντιστρεπτική, Whiteline Anti-Lift kit, Energy Suspension silent block, Cusco μπάρα θόλων, Cusco μπάρα ψαλιδιών, Whiteline H brace Πίσω: AST Suspension coilover, Whiteline αντιστρεπτική, Whiteline Anti - Lift kit, Poltec ρυθμιζόμενα ψαλίδια , ρυθμιζόμενα end links, Energy Suspension silent block
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: 5τάχυτο PPG synchro straight cut κιβώτιο, με billet forks και ενισχυμένα hubs, Exedy twin plate συμπλέκτης, BM short shift, STI κεντρικό διαφορικό, Cusco πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης 1,5 way, STI σωληνάκια συμπλέκτη, STI group N βάσεις κιβωτίου | |
ΑΜΑΞΩΜΑ: Doluck ενισχύσεις πατώματος STI Forester Front lip και πίσω αεροτομή Zerosport Forester front grille, side skirts, πίσω προφυλακτήρας USA Forester φώτα μπροστά και πίσω | |
ΦΡΕΝΑ: Μπροστά: K - Sport 8πίστονεςδαγκάνες, Ferodo DS 3000 τακάκια, αεριζόμενοι - χαρακτοί δίσκοι 355mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής Πίσω: K - Sport 6πίστονεςδαγκάνες, Ferodo DS 2500 τακάκια, αεριζόμενοι - χαρακτοί δίσκοι 310mm, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής | ΤΡΟΧΟΙ: Work 7,5Jx18in, ελαστικά Continental Sport Contact 235/40/18 |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 100-140 2,94 4η ΚΜ/Η SEC 100-140 5,40 ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,87 @ - 200 8,02 @ - 400 12,1 @ 196 Roll με 2α ΚΜ/Η SEC 60-120 4,55 60-160 8,54 60-200 13,24 100-200 10,71
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το αμιγώς ηλεκτρικό Mazda MX-30 επιτυγχάνει βαθμολογία 91% και 87% στις αντίστοιχες κατηγορίες προστασίας ενηλίκων και παιδιών, στις δοκιμές αξιολόγησ...