Mini Cooper S R56 245WHP
Πιλότοι. Μία ιδιόμορφη κατηγορία ανθρώπων, που έχουν μάθει να κινούνται με ταχύτητες, που φτάνουν τα 850km/h. Όταν έχεις μάθει να πετάς αεροπλάνα, είναι σίγουρο ότι για προσωπικό αυτοκίνητο θα θέλεις κάτι, που να σου προσφέρει αντίστοιχες συγκινήσεις. Ο Άγγελος, πιλότος στην πολιτική αεροπορία, έχει βρει το αντίδοτο σε ένα MINI Cooper SR56, το οποίο, όμως, το προσάρμοσε ακριβώς στα μέτρα του. Το αποτέλεσμα είναι όμορφο, ξεχωριστό και φυσικά γρήγορο!
A dream come strue
Ο Άγγελος από μικρό παιδί, όταν έβλεπε ένα MINI Cooper στον δρόμο, γυρνούσε το κεφάλι του. Kάθε μέρα χάζευε ένα Mni Cooper S στη γειτονιά του και περίμενε να έρθει η στιγμή, να αποκτήσει ένα δικό του. Σύμφωνα με τον ίδιο, το MINI Cooper είναι ένα ιδανικό αυτοκίνητο για έναν νέο οδηγό, που ψάχνει κάτι μικρό, γρήγορο και με λίγα κυβικά και παράλληλα να είναι και όμορφο. Εγώ, προσωπικά, δεν έχω παρά να συμφωνήσω μαζί του. Όταν, λοιπόν, ενηλικιώθηκε και πήρε το δίπλωμα, ξεκίνησε την αναζήτηση ενός MINI Cooper S σε διάφορα sites με αγγελίες. Αρχικά, βρήκε ένα, πήγε να το δει με τα λεφτά στο χέρι, αλλά, τελικά, ο ιδιοκτήτης άλλαξε γνώμη και δεν το πούλησε. Μετά από λίγες μέρες, βρήκε μια άλλη αγγελία και έτσι απέκτησε το MINI, που βλέπετε εδώ.
Let the games begin!
Το παιχνίδι της βελτίωσης ξεκίνησε με την εξωτερική εμφάνιση του MINI. Σε πρώτη φάση, ο Άγγελος έκανε μαύρες όλες τις νίκελ επιφάνειες του αμαξώματος και έβαλε φιμέ τζάμια. Μέσα στον πρώτο μήνα, έβαλε πρόγραμμα και εξάτμιση. Γρήγορα, όμως, άλλαξε πλάνα μιας και δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα και άρχισε να ψάχνεται περισσότερο. Οι κινητήρες 1.6THP των MINI δεν διαθέτουν άπειρα aftermarket, όσο για πχ τα VW 20VT ή τα TFSI και θέλουν περισσότερο ψάξιμο. Σημαντική βοήθεια, οι κολλητοί του φίλοι, οι οποίοι, συμπτωματικά, έχουν και αυτοί MINI και μάλιστα βελτιωμένα, οπότε ότι έβαζε ο ένας και το δοκίμαζε, το έβαζε και ο άλλος. Το δυσκολότερο πράγμα στην βελτίωση του MINI ήταν ο αναπρογραμματισμός της ECU. Η ECU έχει πολλές παραμέτρους, που δεν μπορούν να προγραμματιστούν εύκολα και αυτό ήταν κάτι, που άγχωνε τον Άγγελο, να βρει δηλαδή έναν προγραμματιστή. που θα το κάνει να δουλέψει σωστά και φυσικά να αποδώσει τα μέγιστα.
Let’s find some power!
Αφού, λοιπόν, έψαξε και πειραματίστηκε αρκετά, κατέληξε στην Executivemotorsservice, όπου έγινε και η βελτίωση του MINI στην μορφή, που το παρουσιάζουμε εδώ. Ο Άγγελος ήθελε να ενισχύσει τον κινητήρα, για να έχει το κεφάλι του ήσυχο και έτσι ζήτησε σφυρήλατα πιστόνια και μπιέλες, πράγμα που έγινε και τοποθετήθηκαν τα πιστόνια της CP και οι μπιέλες της Carrillo, διατηρώντας τις εργοστασιακές διαστάσεις και τοποθετήθηκαν οι εκκεντροφόροι της Schrick. Στη συνέχεια, αλλάχθηκε το εργοστασιακό turbo Κ03 ή καλύτερα μάλλον να πω ότι τροποποιήθηκε, μιας και έγινε υβρίδιο, αφού απέκτησε εισαγωγή από Κ04. Από το downpipe και πίσω, κατασκευάστηκε μία ανοξείδωτη εξάτμιση με διάμετρο 63,5mm από την Danceofhorses, η οποία καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι από John Cooper Works. Στη συνέχεια, κατασκευάστηκε μια σωλήνα στην εισαγωγή και στην άκρη της τοποθετήθηκε η φιλτροχοάνη της Simota. Στο κύκλωμα του turbo τοποθετήθηκε ένα front mount intercooler της Alta, το black edition, καθώς και μία σκάστρα ανοιχτού τύπου της Forge. Αυτό το τελευταίο εξάρτημα είναι και το αγαπημένο του, μιας και κάθε φορά, που την ακούει, δεν μπορεί παρά να χαμογελάει! Η τροφοδοσία καυσίμου ενισχύθηκε με τα μπεκ καυσίμου, που προέρχονται από το JohnCooperWorks. Ο Άγγελος, μετά από αρκετό ψάξιμο για το ποιος θα αναλάβει την ECU του MINI, κατέληξε στην Αθήνα και συγκεκριμένα στον Γρηγόρη Δημητριάδη της Ace Motorsport. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, με τον κινητήρα να αποδίδει 243,5wHp και 30,3kgm ροπής στις 5.002rpm.
Something unique!
Το MINI του Άγγελου ξεχωρίζει από την μοναδική του εμφάνιση. Το εξωτερικό άλλαξε ολοκληρωτικά με την τοποθέτηση του body kit από το John Cooper Works, με την ονομασία Aero2. Τοποθετήθηκε το diffuser της MINI Challenge, καθώς και εισαγωγή στο καπό, τάπα καυσίμου και το tailgate από την RealCarbon. Ο Άγγελος τοποθέτησε την αεροτομή της GP2, η οποία, εκτός του ότι είναι το αγαπημένο αξεσουάρ στο MINI του, είναι και κάτι, που δεν το συναντάμε συχνά σε MINI στην Ελλάδα. Την είχε παραγγείλει από το εξωτερικό και περίμενε αρκετό καιρό για να την παραλάβει. Γενικά, τα περισσότερα πράγματα, που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου του, τα είχε παραγγείλει από το εξωτερικό και τα τοποθέτησε μόνος του με την βοήθεια των φίλων του. Ένα, επίσης, μοναδικό στοιχείο είναι η αντικατάσταση των φώτων με LED, που προέρχονται από το F56 και κάνουν το MINI να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο. Εκεί, βέβαια, που ξεχωρίζει πραγματικά είναι στο χρώμα του αμαξώματος, το οποίο είναι μεμβράνη της Foliatec, με απόχρωση black chrome. Στο εσωτερικό τώρα, ένα τιμόνι από JCW βρίσκεται στο ταμπλό, παρέα με έναν λεβιέ ταχυτήτων GP2, red lounge δερμάτινα καθίσματα και δύο όργανα της Auto Gauges, ένα μπαρόμετρο και ένα a/f meter.
Μετρώντας στο δρόμο!
Τα MINI γενικά μου αρέσουν πολύ, πόσο μάλλον, όταν είναι και βελτιωμένα. Είναι γρήγορα, έχουν εξαιρετικά καλό feedback και, γενικά, είναι αυτοκίνητα, τα οποία τα ζεις όσο τα οδηγείς. Το MINI του Άγγελου δεν αποτελεί εξαίρεση και είναι ένα εντελώς fun - toy. Επειδή, όμως, βρισκόμασταν στη Θεσσαλονίκη και η γνωστή μας ευθεία των μετρήσεων απείχε περίπου 530km, το μετρήσαμε αναγκαστικά σε μία ευθεία, που δεν είχε και τις καλύτερες δυνατές συνθήκες. Η ώρα που μετράγαμε δεν ήταν η κατάλληλη και αναγκαστικά για να μην βρούμε κίνηση, μετρήσαμε σε ελαφρώς ανηφορικό δρόμο. Επίσης, τα λάστιχα δεν ήταν σε καλή κατάσταση, κάτι που φάνηκε από τα 2,82sec, που χρειαστήκαμε για τα πρώτα 18 μέτρα. Είναι βέβαιο ότι σε καλύτερο δρόμο και με καινούργια λάστιχα θα μπορέσει να κάνει κάτω από τα 6,9sec για τα πρώτα 100km/h, αλλά και χαμηλότερο χρόνο στα 400 μέτρα από τα 14,82sec με ταχύτητα εξόδου στα 160,56km/h.
Joy machine!
Πέρα από τα αυστηρά νούμερα της οθόνης του V- BOX, ο Άγγελος είναι πολύ ικανοποιημένος από το αποτέλεσμα των προσπαθειών του και το χαίρεται πραγματικά κάθε φορά, που το οδηγεί. Για το μόνο πράγμα που έχει μετανιώσει είναι τα ελατήρια χαμηλώματος, που τοποθέτησε, τα οποία χάλασαν αρκετά το πολύ καλό στήσιμο του εργοστασιακού. Επειδή, όμως, η βελτίωση δεν σταματάει ποτέ, έχει σκοπό να βάλει αργότερα μία GTX2871R, αλλά και ένα σετ τετραπίστονων φρένων. Ο Άγγελος μπορεί να συνάντησε αρκετές δυσκολίες μπροστά του, γνώρισε, όμως, πολλούς φίλους χάρη στο MINI του και τώρα πλέον έχει ένα αυτοκίνητο, που το χαίρεται πραγματικά.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.598cc Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1 | Tuned by Executive motors service Τομπάζη 48 Πυλαία Θεσσαλονίκη Τηλ. 2310 473249 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω τακάκια John Cooper Works | ΤΡΟΧΟΙ Avant Garde Handsome 7Jx17in ζάντες |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Mustang της ACE Motorsport Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm) 243,48/6.417 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 30,32/5.002 |
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,53 0-80 4,99 0-100 6,9 0-120 8,85 0-140 11,66 0-200 25,57 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 80-110 2,31
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,82 @ 46,48 60 5,13 @ 82,16 100 6,69 @ 98,54 200 9,85 @ 129,34 | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η DS Automobiles παρουσιάζει τέσσερα μοντέλα υψηλών επιδόσεων κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Retromobile 2023 στο Παρίσι.