Subaru Impreza GT GC8 327wHp
-Τι είχες Γιάννη;
-Ένα Impreza.
-Από πότε;
-Από το 2013 και το κράτησα ως το κύριο μεταφορικό μου μέσο για τα τρία επόμενα χρόνια. Μετά αγόρασα ένα daily και με πήρε η κάτω βόλτα!
Όταν, λοιπόν, το πήρε ήταν ένα ασημί γνήσιο GT GC8 μοντέλο του 2000, γερμανικής αντιπροσωπείας και αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχει ηλιοροφή. Τα Impreza που είχαν εισαχθεί στην Ελλάδα από την Subaru Hellas είχαν όλα ηλιοροφή, ενώ τα γερμανικά όχι. Το Impreza, όταν το αγόρασε ο Γιάννης, φορούσε ήδη άγραφο εγκέφαλο MOTEC, τουρμπίνα IHI VF35, αγελάδα Samco και μια ολόσωμη εξάτμιση. Από αυτό το setup, το μόνο που έμεινε ίδιο είναι το turbo. Όλα, μα όλα τα υπόλοιπα άλλαξαν και το Impreza του Γιάννη μεταμορφώθηκε σε ένα από τα πιο στιλάτα και ξεχωριστά Impreza GT που έχω δει να κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια.
JDM Style
Σκοπός του Γιάννη ήταν να φτιάξει ένα όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένο σύνολο, με όσο το δυνατόν περισσότερα ιαπωνικά aftermarket ανταλλακτικά γινόταν. Και, φυσικά, το πέτυχε! Φανατικός Powerάς, ξεκίνησε το ατελείωτο ταξίδι στον κόσμο της βελτίωσης το 2016, ένα ταξίδι που ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2021 με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τι είπατε; Ποιος τρόπος είναι αυτός; Μα φυσικά η δοκιμή στο Power Automotive Magazine και οι χρόνοι που είδαμε στο V-BOX! Καλύτερα όμως ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Γιάννης πίνει, Γιάννης κερνάει…
Τον Γιάννη τον ξέρω αρκετά χρόνια, από τότε που είχε μία Corolla και μαλλιά και ένα κοινό μας χόμπι μάς είχε κάνει να περάσουμε αρκετές ώρες συζητώντας γι’ αυτό. Όταν δε μου είπε ότι πήρε Impreza GC8 και ότι θα ξεκινούσε να το βελτιώνει σιγά-σιγά και ότι μόλις τελειώσει το project θα ήθελε να το δούμε στις σελίδες του περιοδικού, δεν του το αρνήθηκα, απλά -όπως αποδείχθηκε- θα έπρεπε να περιμένω αρκετό καιρό. Τόσο που τον ξέχασα, αλλά τον ανακάλυψε ο ψηλός φωτογράφος μας, ο Γιάννης, ο οποίος μάλιστα αγόρασε έναν δικό του κουμπαρά μπλε χρώματος, που είμαι σίγουρος ότι θα μας απασχολήσει στο μέλλον. Επί της ευκαιρίας, καλορίζικο το Impreza ψηλέ! Ο Γιάννης, λοιπόν, ο φωτογράφος, με πήρε τηλέφωνο μια μέρα και μου λέει, έλα, έχω βρει άρρωστο Impreza GC8, full JDM, με ένα σκασμό πράγματα και κανόνισα να το φωτογραφίσουμε. Έτσι, απλά και δημοκρατικά. Στην πορεία ανακάλυψα ότι ήταν του Γιάννη που ξέρω τόσα χρόνια, οπότε ήταν θέμα ημερών να κανονίσουμε τη δοκιμή.
Οι μετρήσεις!
Η πλάκα είναι ότι όταν τελειώσαμε τη φωτογράφιση, που ανεβήκαμε σχεδόν όλη τη διαδρομή που πάει στα Δερβενοχώρια, ο Γιάννης -ο φωτογράφος- μου είπε να μην πιέσω τον άλλο Γιάννη στις μετρήσεις, γιατί είναι η πρώτη βόλτα που κάνει με το αυτοκίνητο έτοιμο και δεν θέλει να πάθει κάτι, αφού έκανε τόσα χρόνια να το ολοκληρώσει. Κούνια που σε κούναγε, ψηλέ!
Φτάνοντας στην ευθεία και μπαίνοντας στο Impreza και βάζοντας το V-BOX στη θέση του, λέω στον Γιάννη να ξεκινήσει με την ρεπρίζ από 2η και ο Γιάννης απλά σεληνιάστηκε! Έχω δει γρήγορες αλλαγές σε μετρήσεις, αλλά σαν αυτές που έκανε ο Γιάννης, όχι! Σε κάθε αλλαγή νόμιζα ότι θα ξεκολλήσει η μετάδοση και θα φύγει μόνη της μπροστά!
Αφού τελειώνουμε με την ρεπρίζ, του λέω:
-Ρε μουρλέ, τι κάνεις;
-Πας καλά ρε; Τόσα χρόνια το έφτιαχνα, είναι δυνατόν να μην του πιω το αίμα;!
Και στηνόμαστε για μετρήσεις από στάση. Ο Γιάννης δεν το λυπήθηκε και το Impreza τού το ανταπέδωσε, γράφοντας 18άρι σε 2,03sec! Και λογικό με τέτοια μάχιμη εκκίνηση! Τέρμα γκάζι και μονοκόμματο άφημα του συμπλέκτη και το Impreza να ξεκινάει με τα όσα σπινιάροντας και τους τέσσερις τροχούς και βρίσκοντας πρόσφυση, αλλαγή-αστραπή σε 2η και 3η και 4η και να το 0-100 σε 4,67sec και να το 400άρι σε 12,86sec με 172,93km/h έξοδο! Εξαιρετικοί χρόνοι για 327wHp, σωστά; Έλα μου όμως, που ο Γιάννης, με πήρε μερικές ώρες αφού έχουμε τελειώσει τη δοκιμή να μου πει ότι στις μετρήσεις είχε ξεχάσει την χαμηλή πίεση! Το turbo δουλεύει με δύο πιέσεις, στο 1,1bar (που κάναμε τις μετρήσεις) αποδίδει 280wHp και στο 1,5bar, που είναι και η μεγάλη πίεση, αποδίδει 327wHp στις 6.000rpm, με 47kgm ροπής στις 4.900rpm και αυστηρά ρυθμισμένο να λειτουργεί με 100άρα βενζίνη πρατηρίου.
Προσωπική υπόθεση!
Ό,τι φοράει επάνω το αυτοκίνητο, είτε αφορά την εμφάνιση είτε τα μηχανολογικά του μέρη, είναι επιλογή του Γιάννη. Τα πάντα τα έχει κάνει μόνος του, εκτός φυσικά από την εξάτμιση, το δέσιμο του μοτέρ που έγινε από την DK Performance Subaru και τον προγραμματισμό της μονάδας G4 της Link που ανέλαβε ο Τάκης Γεωργιάδης. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί το μπλοκ από τον EJ207 που φόραγαν τα WRX STi του 2001, ο οποίος είναι semi-closed deck και τις κεφαλές από τον EJ205 που είχε το Impreza GT GC8 και δέθηκε χρησιμοποιώντας όλες τις γνήσιες φλάντζες της Subaru. Όλες οι εξωτερικές βίδες του κινητήρα είναι από το σετ της Rallye-Tech, με τις βίδες κεφαλής να είναι οι L19 της ARP. Η Skrivanos Exhaust έφτιαξε ένα ισόμηκες χταπόδι, το downpipe και τους σωλήνες της εξαγωγής των 76mm, που καταλήγουν στο τελικό καζανάκι της Blitz, Nur-Spec S.
Η SWT Ceramic Coating έβαψε με κεραμική βαφή τα ψευτοκάπακα και την πολλαπλή εισαγωγής -σε μαύρο σαγρέ χρώμα- για να δένουν οπτικά με το σετ βιδών που ανέφερα πιο πάνω. Κοιτάζοντας το μηχανοστάσιο, πραγματικά πήζει το μάτι σου από λεπτομέρειες. Ωραίες και ουσιώδεις, όπως για παράδειγμα οι πολλαπλασιαστές coil-on-plug από STi GH, με πλεξούδα JT Innovations, το αλουμινένιο ψυγείο νερού της Tegiwa, η σκάστρα Super Sound της Blitz, η τροχαλία δυναμό της Laile Beatrush, το intercooler της Mishimoto με τις σωληνώσεις του κατασκευασμένες από την GP Exhaust και τόσα ακόμα, που απλά και μόνο για να τα αναφέρω ένα ένα θα χρειαζόμουν άλλες πέντε σελίδες κείμενο!
Φουλ ολοκληρωμένο!
Το Impreza του Γιάννη είναι εξαιρετικά ολοκληρωμένο απ’ όλες τις απόψεις. Στη μετάδοση, για παράδειγμα, έχει βάλει το καλό εξάρι κιβώτιο από STi του 2001, με εξάφτερο δίσκο της ACT, έχει δέσει όλο το αμάξωμα με τις μπάρες της Cusco, φοράει ένα ρυθμιζόμενο coilover kit της BC Racing, έχει φρένα από STi με δίσκους 326mm εμπρός, σωληνάκια υψηλής και εκεί που θα χάσετε τη μπάλα είναι στα aftermarket που αφορούν την εξωτερική, αλλά και την εσωτερική εμφάνιση. Αν δείτε τον πίνακα, θα ζαλιστείτε, αν μάθετε τις τιμές, θα κλάψετε, αν δείτε το αποτέλεσμα, όμως, θα γουστάρετε! Όλα τα πράγματα δένουν αρμονικά μεταξύ τους, χωρίς να είναι κραυγαλέο και χωρίς να δείχνει κάτι παράταιρο. Ό,τι υπάρχει επάνω δείχνει λες και έτσι ήταν από το εργοστάσιο. Από τα carbon καλύμματα των φώτων ομίχλης μέχρι την carbon αεροτομή της Seibon, τον carbon αεραγωγό Kakumei S0201 στο καπό, τον αεραγωγό οροφής από STi Type RA, τα πάντα. Όσο το προσέχεις τόσο περισσότερα πράγματα ανακαλύπτεις ότι έχουν αλλαχθεί.
Το δε σαλόνι είναι ένα κόσμημα. Προέρχεται από STi Type R Version 3, με αποσπώμενο κώνο και τιμόνι της Momo, πεταλιέρες από τη σειρά Beatrush της Laile, πίνακα οργάνων με ένδειξη μέχρι τις 9.000rpm (από WRX JDM Version 6), ενώ στο ταμπλό έχουν τοποθετηθεί όργανα της Defi από τη σειρά Advance και περιλαμβάνουν πίεση λαδιού, θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία καυσαερίων και φυσικά μπαρόμετρο. Το αμάξωμα είναι βαμμένο ανθρακί με τη βαφή που είχε η BMW Μ3 Ε46, τα πίσω φώτα είναι από GC8 Impreza ιαπωνικής αγοράς, τα μπροστά “διπλοφάναρα” είναι της Morette και έχουν και έναν αεραγωγό που στέλνει κρύο αέρα στη φιλτροχοάνη της Aeroflow.
One of a kind!
Ο Γιάννης δημιούργησε το 2018 μία κλειστή ομάδα στο Facebook αποκλειστικά για ιδιοκτήτες GC8 και αυτή τη στιγμή έχει πάνω από 200 μέλη-ιδιοκτήτες με Impreza πρώτης γενιάς. Χωρίς να έχω δει τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της ομάδας και χωρίς να θέλω να αδικήσω κάποιο από αυτά, κάτι μου λέει ότι του Γιάννη είναι το πιο ξεχωριστό και το πιο όμορφο απ’ όλα. Σίγουρα πάντως είναι το πιο όμορφο και ολοκληρωμένο απ’ όσα Impreza έχω δοκιμάσει!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.994cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 92mm x 75mm
Σχέση συμπίεσης: 8,5:1
IHI VF35 turbo
ARP L19 βίδες κεφαλών
Aeromotive ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
Fiveo Motorsport μπεκ καυσίμου 850cc/min
GH Impreza WRX STi πολλαπλασιαστές
JT innovations πλεξούδα coil-on-plug
Tegiwa Imports αλουμινένιο ψυγείο νερού
Cusco radiator shroud
Mishimoto intercooler
GP Exhaust σωληνώσεις intercooler
TiAL external wastegate 38mm
Grimmspeed wastegate bracket
Blitz super sound σκάστρα
Tomei διαφράγματα κάρτερ
Toda ιμάντας εκκεντροφόρων
Laile Beatrush τροχαλία δυναμό
Tomei οδηγός ιμάντα
Skrivanos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
Skrivanos Exhaust downpipe
Blitz Nur-Spec S τελικό καζανάκι
Skrivanos Exhaust εξαγωγή 76mm
Rally-Tech dress up bolt kit
Aeroflow φίλτρο αέρα
Samco Sports αγελάδα
Walbro 255lt/h αντλίακαυσίμου
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
Link G4 ECU
ECU Remap by Τάκης Γεωργιάδης
Link αισθητήρας πίεσης καυσίμου
Prodrive 3 port boost control solenoid
AEM wideband
Defi advance όργανα
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
WRX STi 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων
ACT εξάφτερος συμπλέκτης
Exedy βολάν
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC racing BR Series coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
Impreza Type R carbon front strut brace
Cusco front power brace
Cusco rear diff brace
Cusco rear strut brace
Cusco triangle bar
Powerflex antilift kit
Momo race τιμόνι
HKB κώνος τιμονιού
D1 spec quick release κώνος
Okuyama Carbing λεβιές ταχυτήτων
Laile beatrush πεταλιέρα
STi GRB footrest
WRX JDM Version 6 πίνακας οργάνων
STi Type R Version 3 σαλόνι
Kakumei carbon fiber θήκη οργάνων
Craven speed gauge θήκη οργάνων
STi Type RA αεραγωγός οροφής
JDM πίσω φανάρια
Seibon carbon Version 6 αεροτομή carbon
Kakumei καλύμματα φώτων ομίχλης
Kakumei S201 αεραγωγός καπό
RPG V9 carbon αεραγωγοί προφυλακτήρα
Morette μπροστά φανάρια
Syms μάσκα
Impreza Version 6 front lip
ΦΡΕΝΑ
STi 326mm αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός
Brembo τετραπίστονες δαγκάνες
HEL σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
V7 STi ζάντες 7Jx17in
Pirelli P Zero Nero 215/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της Hondasport Nikiforos
Μέγιστη ισχύς (wHP/rpm): 327/6.000
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 47/4.900
Στάδιο βελτίωσης: Stage 2
Ποσοστό αύξησης ιπποδύναμης: 89%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,26
0-80 3,20
0-100 4,67
0-120 6,33
0-140 8,15
0-160 10,85
0-180 13,84
0-200 17,72
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,03 57,35
60 4,04 90,32
100 5,46 111,38
200 8,31 141,87
400 12,86 172,93
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,79
80-110 1,74
ΡΟΛΛ 2η
KM/H SEC
60-120 4,07
60-160 8,59
60-200 13,05
100-200 14,69
Tuned by
DK Performance Subaru
Πειραιώς 167
Αθήνα
Τηλ.: 210 34 11 068
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι δύο αγώνες του πρωταθλήματος F1 που ακολουθούν, σε Πορτογαλία και Ισπανία, έχουν κρίσιμη σημασία για την ομάδα της Alfa Romeo.