Subaru Impreza STi RB320 645Whp
Παλιές αγάπες.
Αυτό το αυτοκίνητο το έχω μέσα στην καρδιά μου από το 2005, που το είχε ο φίλος μου, ο Φονσό, δημοσιογραφικό fast Fleet στο περιοδικό EVO. Κάθε βράδυ βγαίναμε έξω με αυτό, κάθε βράδυ το πλακώναμε, κάθε βράδυ έλεγα τι αμαξάρα που είναι. Λίγα είναι τα αμάξια, που έχω παραδεχτεί στη ζωή μου ότι είναι αμαξάρες και αυτό είναι ένα από αυτά. Όχι μόνο για τους ευνόητους λόγους, που είναι η δύναμη, το κράτημα και αυτά που ξέρουμε όλοι, αλλά και γι’ αυτούς που για να τους καταλάβεις πρέπει ένα αυτοκίνητο να το «ζήσεις» για μεγάλο διάστημα. Είναι ένα σπορ αμάξι, που δεν στερείται τίποτα και δεν ζηλεύει τίποτα και από τα χαρίσματα μη σπορ αυτοκινήτων. Έχει χώρους οικογενειακού, εκτός δρόμου ικανότητες καλού τζιπ, αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής και αξιοπιστία άρματος. Είναι ένα κομμάτι σίδερο, που μπορείς να κανιβαλίζεις από το πρωί μέχρι το βράδυ ξανά και ξανά και ξανά για χρόνια και να του αλλάζεις λάδια φίλτρα και τακάκια σαν να είναι η Corolla του παππού.
Ο Richard Burns θα ήταν περήφανος
Όχι μόνο γιατί είναι από τα καλύτερα βελτιωμένα Impreza, που υπάρχουν, αλλά γενικά γιατί είναι αυτό που λέμε «καλό αυτοκίνητο». Έχουμε ξεχάσει τα τελευταία χρόνια λίγο αυτόν τον όρο και τον έχουμε μπερδέψει με τα πιο μοντέρνα μοντέλα, που έχουν διαφορετική φιλοσοφία. Για παράδειγμα, αν ρωτήσεις σήμερα κάποιον τι αμάξι να πάρω με 50 χιλιάδες, τετρακίνητο, σπορ, βελτιώσιμο κτλ, κανένας δεν θα σου απαντήσει Subaru Impreza Sti. Σαν να έχουμε ξεχάσει ότι υπάρχει ακόμα και μάλιστα είναι και καλύτερο από ποτέ. Όλοι θα σκεφτούν πρώτο κάποιο από VW Group όπως το S3 ή κανένα Ford Focus RS ή Mercedes-Benz Α45 ΑΜG. Το ξέρετε ότι κανένα από αυτά δεν το βλέπει ούτε με τα κυάλια το Subaru, έτσι δεν είναι? Αν δεν το ξέρετε, σας το λέω εγώ τώρα. Ειδικά, αν πρόκειται να ασχοληθείς με το να το βελτιώσεις τόσο πολύ, τα υπόλοιπα δεν έχουν καμία ελπίδα να ακολουθήσουν το Scooby. Βλέπετε, κανένα άλλο δεν έχει πραγματική τετρακίνηση με 3 μηχανικά διαφορικά και κανένα άλλο δεν είναι αυτοκίνητο, που σχεδιάστηκε για να κερδίζει αγώνες. Οπότε, καλά, χρυσά και άγια τα καινούρια, αλλά όταν περνάει από δίπλα γουργουρίζοντας ο Hulk, τον αντίχειρα στο στόμα και τουμπέκα. Είναι πραγματικά περίεργο το πόσο επηρεάζουν τον άνθρωπο η μόδα και οι τάσεις της εποχής, μου φαίνεται απίστευτο που δεν έχω δει ποτέ στο δρόμο το καινούριο μοντέλο, που δεν είναι και τόσο καινούριο, γιατί υπάρχει εδώ και τουλάχιστον 3-4 χρόνια στην αγορά και δεν το έχω δει ούτε με ελληνικά ούτε με ξένα νούμερα. Πραγματικά απίστευτο για ένα αυτοκίνητο με τόσο φανατικό κοινό και τέτοια ιστορία.
Πληρωμένο!
Πληρωμένο λέμε ένα αυτοκίνητο, που δεν είναι απλά βελτιωμένο μόνο στα σημεία που ανεβάζουν την ισχύ, αλλά αφήνουν τα υπόλοιπα στην τύχη τους, πληρωμένο λέμε ένα αυτοκίνητο, που ο ιδιοκτήτης του έχει κάνει ό,τι μπορεί και έχει βάλει ό,τι υπάρχει διαθέσιμο, ώστε να εξασφαλίσει ότι το καμάρι του θα μπορεί να το ευχαριστηθεί όταν, όπου, όποτε και όσο θέλει. Ο κατάλογος των προϊόντων, που φοράει αυτό εδώ το Sti, δεν υπάρχει. Ο Βασίλης, από την Toxic Performance, μου είπε μόνο όσα θυμόταν τη στιγμή που μιλούσαμε και, πάλι, πιστεύω ότι έχει ξεχάσει σχεδόν τα μισά. Πολλά από αυτά, όπως η μετόπη, που είναι σωληνωτή, αλλά και διάφορα άλλα aftermarket πράγματα, τα έβλεπα μπροστά μου και δεν ήταν στη λίστα. Πάμε να τα δούμε, όμως, λίγο με τη σειρά, όχι όλα γιατί θα γίνουμε διαφημιστικό φυλλάδιο, αλλά τα πιο σημαντικά. Το συγκεκριμένο, λοιπόν, είναι το limited edition Impreza STI Richard Burns 320 και από το εργοστάσιο βγήκε δεξιοτίμονο. Ο Βασίλης το έφερε από την Αγγλία και το έκανε αριστεροτίμονο εδώ. Όταν τον ρώτησα, γιατί, ρε φίλε, μπήκες σε όλη αυτήν τη φασαρία, μου είπε, σιγά τη φασαρία, ρε συ, στα Subaru δεν είναι τίποτα, ένα ταμπλό χρειάζεσαι και τα περισσότερα ταιριάζουν. Απλώς τα παίρνεις από τη μία και τα πας στην άλλη! Ούτε κόψε, ούτε ράψε, είναι σχεδόν ίδια η καρότσα. Ούτε τα φρένα δεν χρειάζεται να πειράξεις. Δεν το ήξερα αυτό. Εγώ νόμιζα ότι για να κάνεις μία τέτοια αλλαγή, πρέπει να πετσοκόψεις όλον τον καθρέπτη, αλλά στα Subaru δεν χρειάζεται. Βρήκε λοιπόν ένα ταμπλό, το έντυσε και με alcantara και έγινε φανταστικό. Από εκεί και πέρα, έβαλε την κάρτα της τράπεζας στα δόντια και άρχισε. Ο σκοπός του ήταν να φτιάξει ένα αυτοκίνητο, που θα πηγαίνει κάθε μέρα στη δουλειά, το καλοκαίρι διακοπές, τα βράδια βόλτες και τις Κυριακές, που έχει αγώνα, στα Dragster, με μοναδικό συμβιβασμό την εναλλαγή του πίσω καθίσματος με το roll cage που απαιτούν οι κανονισμοί. Όπως γνωρίζετε ήδη, αυτό δεν είναι κάτι εύκολο, ούτε κάτι το οποίο μπορεί να γίνει με οποιοδήποτε αυτοκίνητο, που θέλει να τα κάνει και τα δύο με αξιώσεις. Όταν λέμε με αξιώσεις, ευνοούμε να γράφει καλούς χρόνους την Κυριακή, να παίρνει μπρος τη Δευτέρα και να φεύγει για εκδρομή την Παρασκευή, χωρίς να έχει ανέβει σε δικόλωνο. Για να το πετύχει φυσικά αυτό, ο Βασίλης έλυσε τον Boxer και άλλαξε τα πάντα. Στο μπλοκ έχει φορέσει χιτώνια της Darton και Clevite μέταλλα μπιελών και στροφάλου, που είναι ουσιαστικά της Mahle. Ο στρόφαλος, οι μπιέλες και τα έμβολα είναι σφυρήλατα της Manley και για τη σωστή λίπανση φοράει JUN τρόμπα λαδιού υψηλής πίεσης, με custom«προβοσκίδα» Toxic Performance, ενώ στο κάρτερ, για να μην μένει από λάδι κατά τις απότομες στροφές, έχει ένα oil baffl eplate της Roger Clark, το οποίο παίζει το ρόλο του καπακιού στο κάρτερ και έχει ανεπίστροφες θύρες, ώστε το λάδι να μπορεί να επιστρέφει στο κάρτερ, αλλά να μην μπορεί να φεύγει από εκεί, όταν στρίβεις. Οι φλάντζες του είναι οι εργοστασιακές, που είναι πολύ καλές και στα δύο καπάκια φοράει Ferrea comp plus βαλβίδες και Supertech ελατήρια και retainers. Οι αυλοί έχουν ανοιχτεί από την SevdalisSuperflow και οι εκκεντροφόροι είναι κατασκευασμένοι από την Kelford σε custom προφίλ της Toxic Performance. Για την τροφοδοσία φροντίζουν δύο αντλίες της ΑΕΜ, παροχής 320lt/h, σε συνεργασία με τέσσερα μπεκ Injector Dynamics των 1.300cc/min βιδωμένα σε δύο μπεκέρες της Sard. Η εισαγωγή του είναι από το -ιαπωνικών προδιαγραφών- StiSpec-CTypeRA, που είναι μεγαλύτερη και βαμμένη με κόκκινη μονωτική πούδρα και το intercooler είναι της Grimspeed, το καλύτερο δυνατό top mount με υψηλή ροή για 600Ps. Όλα αυτά φυσικά, για να έχουν σημασία, θα πρέπει να συνοδεύονται και από την ανάλογη τουρμπίνα και εδώ τη λύση δίνει μία Garrett GTX3076RGenII, που ξεζουμίζει την παροχή των 750Ps και είναι βιδωμένη σε highflow, low lag, χταπόδι KillerB με διάταξη V και ισομήκεις σωληνώσεις. Στο δυναμόμετρο της StratisAutosport απέδωσε 645,3whp με 71,5kgm ροπής, με πίεση 2,1bar και 100άρα βενζίνη! Υπάρχει και η επιλογή για αγωνιστικό καύσιμο και πίεση 2,6bar, αλλά εδώ μας έκανε τα συκώτια κοκορέτσι με τα 645 ρόδες, χρειάζεται άλλα 100άλογα? Η υπόλοιπη εξάτμιση αποτελείται από ανοξείδωτο χειροποίητοdownpipe 80mm της PMC και αλουμινένια catback 90mm. Η φιλτροχοάνη του είναι HKS και έχει και ένα φοβερό Carbon Ram Air kit της Mishimoto, που παίρνει κρύο αέρα από τη μάσκα, τον περνάει μέσα από το δεξί φτερό και τον στέλνει στη χοάνη από εκεί.
The rest
Τα υπόλοιπα καλούδια του RB320 είναι άλλες 2 σελίδες και μπορείτε να τα δείτε στους πίνακες στο τέλος, γιατί σε αυτόν το λίγο χώρο, που απομένει εδώ, θέλω να σας πω τι κάνει αυτό το πράμα στο δρόμο. Εξάλλου, γι’ αυτό είναι οι πίνακες, για να μην γράφουμε τα ίδια και εδώ, αλλά να αποτυπώνουμε την εντύπωση που μας έδωσε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα λόγια είναι πραγματικά δύσκολο να περιγράψουν τι αμαξάρα είναι αυτό το Sti. Από στάση, φεύγει σπινάροντας με τα τέσσερα και -εκτός από το ότι κολλάς βίαια στο κάθισμα και δεν μπορείς να βγάλεις ούτε τη γλώσσα έξω- έχεις και το ουρλιαχτό του Boxer να συνοδεύει την εκτόξευση, αλλά και τη μετάδοση να κάνει «γκαπ» και να κλειδώνει στις αλλαγές, δίνοντάς σου την εντύπωση ότι θα κοπούν -όπου να 'ναι- όλα. Δεν κόβονται με τίποτα, όμως, γιατί τα έχει κατασκευάσει ο Ήφαιστος με το σφυρί και το αμόνι. Και όχι με το δικό του, αλλά είχε πάρει δανεικό του φίλου του, του Thor. Δεν είναι το πρώτο ούτε το μόνο αυτοκίνητο, που μπαίνω, με τόσα πολλά άλογα, αλλά μπορεί να είναι το πρώτο που περνάει τόσα στο δρόμο. Και τα περνάει με τρόπο βίαιο που σε τρομάζει, αλλά γουστάρεις, γιατί σου εκτοξεύει την αδρεναλίνη στο ταβάνι! Δεν υπάρχουν το σασμάν και τα διαφορικά του Sti, είναι από άλλον πλανήτη. Μπορεί οι Evάκηδες να καυχιούνται για τον 4G63 τους, αλλά η μετάδοση των Evo δεν πιάνει μία μπροστά στων scoobies! Φοράει και δίδισκο set συμπλέκτη της OS Giken και σκληρές βάσεις μηχανής της Torque solution και γίνεται εκεί μέσα πόλεμος. Πόλεμος ανάμεσα στη μηχανή και το δρόμο, τον οποίο κερδίζει πάντα η μηχανή, ξανά και ξανά, και λες ότι, αν βγω έξω και κοιτάξω την άσφαλτο εκεί που ξεκινήσαμε, θα την έχει «μαζέψει» σαν μπουχάρα της Μοιραράκη. Με το στρίψιμο και το κράτημα δεν ασχολήθηκα να σας πω την αλήθεια, αλλά δεν χρειάζεται, γιατί Sti είσαι. Με την BilsteinPSS9 και τις μπάρες ενίσχυσης πλαισίου της Summitθα είσαι και ακόμα πιο Sti. Πραγματικά είναι ένα αυτοκίνητο, που θα ήθελα πάρα πολύ να μπορούσατε να δείτε από κοντά και να κάνετε βόλτα όλοι, γιατί τα λόγια είναι πραγματικά λίγα. Όποια εξυπνάδα και όποια περιγραφή και να κάνω είναι λίγη. Εύχομαι μια μέρα να έχετε όλοι την τύχη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
| TUNED BY
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
| |
DYNO TEST Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynojet της Stratis Autosport Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm): 645,3 /7.520 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 71,5/5.690 Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3 Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 166%
|
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC STOCK CAR* 0-60 1,82 0-80 2,43 0-100 2,96 0-120 3,93 0-140 4,74 0-160 5,66 0-180 7,21 0-200 8,55
|
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H
100 4,65 @ 137,21 200 6,94 @ 174,43 400 10,50 @ 207,60
| Roll on SEC 60-120 2,25 60-160 3,96 100-200 5,55
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η 4η ημέρα του 4ου μήνα του χρόνου είναι η επίσημη ημέρα της Αμερικανικής θρυλικής μάρκας που αποτελεί το σημείο αναφοράς στις εκτός δρόμου εξορμήσεις...