Suzuki Ignis Sport Turbo 210PS
Μα ποτέ?
Για κάποιο περίεργο λόγο, δεν είχαμε ποτέ, ή τουλάχιστον δεν θυμάμαι εγώ, πρόταση να παρουσιάσουμε ένα βελτιωμένο Suzuki Ignis Sport. Και με αυτό το μοντέλο της Suzuki έχουμε πολύ καλές σχέσεις. Πάνε πολλά χρόνια που είχαμε στην διάθεσή μας ένα κίτρινο Ignis Sport για Long Term Test, στο οποίο είχαμε βελτιώσει εισαγωγή, εξάτμιση και πρόγραμμα. Είχαμε γράψει πολλά χιλιόμετρα με εκείνο το κίτρινο Suzuκάκι και όλοι μας το είχαμε συμπαθήσει. Παρά τις αναρίθμητες μετρήσεις από στάση, τις «σφαιράτες» αλλαγές ταχυτήτων και τις δεκάδες δυναμομετρήσεις, το Ignis δεν είχε πάθει τίποτα. Πέρασαν αρκετά χρόνια λοιπόν για να πετύχουμε κάποιο βελτιωμένο. Όχι ότι δεν υπάρχουν. Αντιθέτως. Όταν αρχίσαμε να ασχολούμαστε με αυτό το τουρμπάτο, ανακαλύψαμε κι άλλα. Σύντομα μάλιστα θα δοκιμάσουμε ένα ατμοσφαιρικό το οποίο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Πάμε τώρα στα δικά μας.
Low budget
Το ασημί Ignis έχει ξεπεράσει τα 200 άλογα με αρκετά συγκρατημένο κόστος. Αυτό φυσικά συνέβη γιατί το μπλοκ του κινητήρα έχει παραμείνει εργοστασιακό. Οι κινητήρες των Ignis Sport έχουν λόγο συμπίεσης 11:1. Το project αυτού του Ignis ξεκίνησε με την συμπίεση να παραμένει στο 11:1 και την πίεση του turbo στο 0,6bar. Ενώ το αυτοκίνητο «σκότωνε», όπως είναι φυσικό, παρατηρήθηκε το εξής φαινόμενο: η πίεση περνούσε στο ψυκτικό κύκλωμα του κινητήρα, πράγμα που σημαίνει ότι η κυλινδροκεφαλή «σηκωνόταν». Αυτό λοιπόν συνέβαινε από τις πολύ αδύναμες εργοστασιακές βίδες της κυλινδροκεφαλής σε συνδυασμό με την υψηλή συμπίεση. Τελικά, τοποθετήθηκε μία παχύτερη φλάντζα της MonsterSport η οποία έριξε την συμπίεση στο ασφαλές 10:1, νούμερο που και πάλι είναι υψηλό για τουρμπάτες εφαρμογές, αλλά σε συνδυασμό με την χαμηλή πίεση του turbo το αποτέλεσμα είναι να έχουμε έναν αρκετά ζωντανό κινητήρα. Μιας και βρισκόμαστε στην κυλινδροκεφαλή, ας μπούμε λιγάκι πιο μέσα. Οι αυλοί έχουν επεξεργαστεί ώστε να διοχετεύεται περισσότερο μείγμα αέρα/καυσίμου στους θαλάμους καύσης και οι εκκεντροφόροι δέχτηκαν τις περιποιήσεις της Boubis Cams. Αλλάχθηκαν επίσης και τα ελατήρια των βαλβίδων με σκληρότερα, της MonsterSport. Νέες και πολύ πιο ανθεκτικές από τις stock είναι οι βίδες της κυλινδροκεφαλής της ARP , οπότε τα προηγούμενα προβλήματα ξεπεράστηκαν.
Δωρητές οργάνων
Για να παραμείνει το budget χαμηλά χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά από άλλα μοντέλα, τα οποία όμως ταίριαζαν με το project. Για παράδειγμα το intercooler προοριζόταν κανονικά για Fiat Punto GT, αλλά μιας και έχει την είσοδο/έξοδο του αέρα προς τα πάνω, βόλεψε τρομερά στην κατασκευή των σωληνώσεων. Αυτές έχουν διάμετρο 50mm και είναι αλουμινίου. Ένα χταπόδι τύπου «λουκάνικο» της Kinugawa βίδωσε μια χαρά πάνω στον Μ15Α κινητήρα και πάνω του πήρε την θέση της μία τουρμπίνα της Garrett, η οποία προορίζεται κανονικά για κάποιο Rover turbo. Έχει μέγεθος 25άρας, έχει πλέον thrust 360 και είναι ότι πρέπει για τα 200+ άλογα του κινητήρα μας. Κοντά της βρίσκεται και η external wastegate της Tial Sport.
Η εξάτμιση έχει διάμετρο 63,5mm από το downpipe έως πίσω και είναι αρκετά ήσυχη και διακριτική. Τα εργοστασιακά μπεκ αντικαταστάθηκαν από τα μεγαλύτερα της Denso, τα οποία έχουν παροχή 330cc/min. Η Horevas Service, η οποία ανέλαβε όλο το εγχείρημα, μεταποίησε και την πεταλούδα εισαγωγής μεγαλώνοντας την εσωτερική της διάμετρο από τα 46mm στα 50mm.
Τα γιαπώνια δεν γουστάρουν να τα βάζεις με τα ηλεκτρονικά τους και αν δεν θες να δώσεις ένα κάρο λεφτά για stand-alone ECU, καταφεύγεις στην λύση των παράλληλων ECU όπως η GReddy E-Manage Ultimate. Το project δεν είναι extreme, οπότε η ECU της GReddy μπορεί να διαχειριστεί το setup αυτό με αρκετά καλά αποτελέσματα.
Sticker mania
Ο ιδιοκτήτης πρέπει να έχει κόλλημα με τα αυτοκόλλητα. Εμείς τα βγάλαμε σχεδόν όλα φωτογραφίες και όντως, μερικά από αυτά αξίζουν να τα δείτε. Το Ignis έχει χαμηλώσει περίπου 30mm από τα ελατήρια της H&R, τα οποία συνεργάζονται με τα best seller κίτρινα αμορτισέρ της KONI. Το ελαφρύ αμάξωμα του Ignis δεν απαιτεί «παπάδες» στον τομέα της ανάρτησης, ειδικά όταν πρόκειται για αυτοκίνητο που έχει βελτιωθεί κυρίως για τα... φανάρια! Του πάνε οι όμορφες ζάντες K1-Racing της Kosei. Το Ignis αυτό, ίσως το έχετε δει σε Drag event. Κι εμείς από εκεί το τσιμπήσαμε και συγκεκριμένα, από το Drag Battle στην Κοπαϊδα Θηβών. Ξεκίνησε γράφοντας χρόνους στα 15sec και μας μπήκε στο μάτι όταν άρχισε να κατεβάζει εύκολα τα δευτερόλεπτα και να ανεβάζει την ταχύτητα εξόδου του. Εν τέλει, η καλύτερη επίδοσή του ήταν τα 14,38sec, με ταχύτητα εξόδου τα σχεδόν 160km/h. Και όλα αυτά με αρκετό σπινάρισμα, μιας και εντός πίστας έγραφε 18μετρο σε 2,508sec, επίδοση που μόνο καλή δεν είναι.
Ο συμπλέκτης του Ignis αλλάχτηκε λίγες μέρες πριν το ραντεβού μας και δεν είχε πατήσει καλά. Θεωρήσαμε ότι δεν θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα, όμως πέσαμε έξω. Αφού κουμπώσαμε το VBOX και βγήκαμε στην ευθεία μετρήσεων, ξεκινήσαμε με την ρεπρίζ 3ης, όπου το τουρμπάτο Ignis έδειξε τα δόντια του. Όμως όταν πατήσαμε το γκάζι με 4η σχέση στο σασμάν, ένα βζιιιιν διαπέρασε τα αυτιά μας. Ένα μεγαλοπρεπές πατινάρισμα μας ξενέρωσε τελείως. Ο δίσκος τελικά ήθελε μερικά χιλιόμετρα ακόμα για να πατήσει σωστά και η αλήθεια είναι ότι είχε δουλέψει ελάχιστα. Το παλέψαμε, δεν το αφήσαμε έτσι. Περιμέναμε να κρυώσει, του δώσαμε αρκετό χρόνο, όμως δεν συνήλθε. Η αλήθεια είναι ότι δεν μας αρέσει να δημοσιεύουμε «κουτσουρεμένες» επιδόσεις, όμως ορισμένες φορές ο διαθέσιμος χρόνος για εκ νέου μετρήσεις δεν υπάρχει. Όταν όμως τα αυτοκίνητα αυτά έχουν συμμετάσχει σε εκδηλώσεις με χρονόμετρα, επιλέγουμε να δημοσιεύουμε και αυτές τις επιδόσεις, ώστε να γνωρίζετε το κατά πόσο αποδίδει η συγκεκριμένη βελτίωση. Μέσα στον μήνα θα το ξαναμετρήσουμε όμως, με τον συμπλέκτη του να βρίσκεται στα καλά του και μιας και τώρα το website του POWER είναι online, θα μπορέσουμε να δημοσιεύσουμε εκεί τις νέες επιδόσεις, γιατί καλά τα drag day και οι πίστες, όμως ο δρόμος και το VBOX είναι άλλο πράγμα. Οπότε σύντομα, τσεκάρετε το www.powermag.gr και εμείς θα ανεβάσουμε τις μετρήσεις με το που τις πραγματοποιήσουμε. Επίσης, να είστε stand by καθώς έρχεται και δοκιμή ενός N/A Ignis Sport που θα σας αρέσει...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Vamag της DynoWorx
| |
ΡΕΠΡΙΖ 3ΗΣ ΚΜ/Η SEC 50-80 4,32 80-110 3,19 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,50 201 9,46 @ 129,9 402 14,38 @ 159,22 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέα εποχή για την Mazda, πλήρως ή μερικώς εξηλεκτρισμένα μοντέλα μέχρι το 2030 και ουδέτερος άνθρακας μέχρι το 2050.