Toyota Starlet GT Turbo 285PS
Εκεί που έχω πάει εγώ...
Κάπως έτσι πρέπει να σκέφτεται αυτό το Starlet. Το 2004, ο κινητήρας του ανοίχτηκε στο συνεργείο του γνωστού-τρελού με τα Toyota, Toyomad Engineering. Ο σκοπός ήταν να τοποθετηθούν σφυρήλατα έμβολα, νέες μπιέλες κλπ, ώστε να αντέξει στην χρήση που ζήτησε ο πελάτης. Και ο πελάτης δεν είναι και κανένας νορμάλ... Έριξε το Starlet στην μάχη με το χρόνο, την πίστα των Μεγάρων την έφαγε με το κουτάλι, συμμετείχε σε δεκάδες track day, event κλπ. Δεν το άφησε σε ησυχία. Όταν δε ήρθαν στο προσκήνιο και τα drag day, ε εκεί δεν άφησε το γκάζι από το πάτωμα. Είναι φυσικά πολύ εντυπωσιακό το ότι αυτό το χιλιοτρακοσάρι μοτεράκι έχει αντέξει τόση βίαιη χρήση κατά την διάρκεια δέκα ετών.
Θα σας πάω και πιο πίσω
Πιτσιρικάς όταν ήμουν, έκανα κι εγώ ποδήλατο. Όπως όλοι μας. Έχοντας αδυναμία στα BMX και τα κόλπα τους, όλοι οι φίλοι είχαν κάτι αντίστοιχο. Ένας από όλους όμως, ο Γιώργος Σ. είχε ένα από τα πιο ψαγμένα. Mongoose σκελετό, με διάφορα μπιχλιμπίδια που το έκαναν μοναδικό. Τα χρόνια πέρασαν, μεγαλώσαμε, μπλέξαμε στην καθημερινότητα. Και κάπου εκεί, βρίσκομαι στο Drag Day του Ελληνικού τον Ιούνιο του 2013 και ακούω από τα μεγάφωνα: Ετοιμάζεται για την γραμμή της εκκίνησης ο Γιώργος Σ. με το Starlet Turbo του... Βρε λες? Αυτό το επώνυμο μόνο ένας το έχει... Λες? Μπαίνω με προσοχή στον χώρο της εκκίνησης και βλέπω τον οδηγό του Starlet. Δεν μπορούσα να ξεχωρίσω. Φορούσε και κράνος, αλλά αυτός πρέπει να είναι. Κάνει το πέρασμά του και πάω και τον βρίσκω στα πιτς. Την έχετε ζήσει αυτή τη στιγμή, που βλέπεις έναν παλιό σου φίλο ύστερα από 15+ χρόνια? Αφού τα είπαμε, δρομολογήσαμε την δοκιμή του Starlet του. Λίγο η κακοκαιρία, λίγο το διαφορετικό πρόγραμμα του καθενός, αργήσαμε λιγάκι, αλλά τα καταφέραμε.
Toyomad!
Μεγάλη ιστορία η Toyomad Engineering. Οι παλιοί θα θυμάστε σίγουρα τα Starlet GT Turbo που συμμετείχαν σε όλους τους αγώνες dragster στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ακόμα και μία γυναίκα έτρεχε με ένα τέτοιο. Η Toyomad Engineering λοιπόν, ανέλαβε να φέρει σε πέρας την βελτίωση του μαύρου Ιάπωνα. Μία τετράδα σφυρήλατα πιστόνια της Wiseco και τέσσερις μπιέλες της Scat έχουν αναλάβει να αντέχουν στην σκληρή χρήση. Της ARP είναι οι βίδες των μπιελών και της κυλινδροκεφαλής, η οποία σφράγισε με φλάντζα της Cruise, μάρκα γνωστή στους ψαγμένους τογιοτάκηδες. Η Maikon Horsepower ανέλαβε να κατασκευάσει το χταπόδι και την υπόλοιπη εξάτμιση, η οποία έχει διάμετρο 63,5mm, καθώς και τις σωληνώσεις από και προς το intercooler. Στο χταπόδι λοιπόν, βιδώθηκε μία Garrett T25, μεταποιημένη όμως από την Toyomad Engineering με κωδικό Spec 4. Με thrust 360, μπορεί να μην είναι μία τουρμπίνα billet τελευταίας τεχνολογίας, όμως λειτουργεί άψογα και ξυπνάει αμέσως από τον 1.300άρη κινητήρα, όπως είδαμε στις μετρήσεις. Δεν θα μπορούσε να λείπει η φασαριόζα external wastegate της Tial Sport...
Η ECU των Starlet GT Turbo δεν γουστάρει τους πολλούς πειραματισμούς. Η λύση στην περίπτωσή μας έρχεται με την απαρχαιωμένη πλέον, αλλά ακόμη αποτελεσματική τοποθέτηση 5ου μπεκ! Οδηγείται από μία παράλληλη ECU της Evotech και έτσι δεν πρόκειται ποτέ να «μείνει» από καύσιμο ο κινητήρας.
Δεμένο!
Ο Γιώργος Σ. συνήθιζε να τρέχει με το Starlet του στις πίστες, όπως αυτή των Μεγάρων. Το μόνο που του λείπει είναι το μπλοκέ διαφορικό. Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα υπερβολικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Η coilover ανάρτηση της D2 σε συνδυασμό με τα δεσίματα πλαισίου της Ultra Racing έχουν μετατρέψει το Starlet σε ένα πολύ ανταγωνιστικό σύνολο. Μπάρα ψαλιδιών, πίσω μπάρα θόλων, μπάρα ενίσχυσης πατώματος, εσωτερικές πλαϊνές μπάρες, μπάρα C pillar... Ούτε roll cage να φόραγε! Τα φρένα είναι εργοστασιακά, που σημαίνει ότι σε χρήση πίστας δεν την βγάζουνε καθαρή, αλλά το χαμηλό βάρος το αυτοκινήτου βοηθάει αρκετά στο να μην ζορίζονται στους δύο πρώτους γύρους. Θα θέλαμε να φορούσε μεγαλύτερους δίσκους και performance τακάκια πάντως. Εξάλλου πιάνει τα 200km/h για πλάκα...
13sec!
Εκεί είναι η κατηγορία του. Πάντοτε στην 13sec δήλωνε συμμετοχή και μία φορά έπεσε κάτω και από αυτόν τον χρόνο, φορώντας βέβαια «μπαλόνια», πράγμα που ο Γιώργος θέλει να αποφεύγει. Με τα Toyo R888 με τα οποία το μετρήσαμε και εμείς με το VBOX, έχει γράψει εντός πίστας 13,046sec, με ταχύτητα εξόδου 176,90km/h. Στο δρόμο, με δύο άτομα πλήρωμα, το Starlet δείχνει να επηρεάζεται αρκετά, πράγμα λογικό μιας και οι χρόνοι του γίνονται κυρίως λόγω του χαμηλού βάρους και όχι της ιπποδύναμης. Φτάσαμε λοιπόν στην ευθεία μετρήσεων, σετάραμε την πίεση στο 1,5bar, τσεκάραμε την πίεση στα ελαστικά και ξεκινήσαμε τις μετρήσεις. Για να πάρουμε μια πρώτη γεύση, ρολάραμε με 2α και πατήσαμε τέρμα γκάζι από τα 60 περίπου χιλιόμετρα την ώρα. Αμέσως τα 888 άρχισαν να στριγγλίζουν, η external να φωνάζει και να επιβάλλεται γρήγορη αλλαγή σε 3η. Το μαύρο Starlet κάθεται κάτω επιτέλους και ανεβάζει χιλιόμετρα με εντυπωσιακούς ρυθμούς για ένα μοτέράκι μόλις 1.3lt! Πάντως με τόσο σπινάρισμα στην 2η σχέση, δύσκολα το βλέπω να ξεκινάει... Η πίεση των εμπρός ελαστικών είναι γύρω στα 15psi. Αν δεν ξεκινήσει καλά και με τόσο, δεν υπάρχει ελπίδα. Αν αφαιρέσουμε κι άλλο, ναι μεν θα βοηθήσει στην εκκίνηση, θα χάσουμε όμως στην πορεία. Πράγματι, τα πρώτα 18m ήρθαν σε 2,75sec, νούμερ που δηλώνει έντονο σπινάρισμα. Ο Γιώργος το ελέγχει όσο μπορεί με το γκάζι. Γρήγορα στην μακριά 2α, η οποία βγάζει περισσότερα από 100km/h. «Ξερό» 6 για τα πρώτα 100! Μια χαρά. Το 0-160km/h μαρτυρά επίσης ότι το μαύρο τερατάκι πάει καλά: 11,9sec! Τα 400m τα καλύψαμε σε 14,07sec με έξοδο 174km/h. Σίγουρα η κόλλα της πίστας και το ένα άτομο μείον, παίζουν ρόλο...
Μας άρεσε πολύ η λειτουργία του κινητήρα. Ιδιαίτερα πρόθυμος από χαμηλές rpm, γραμμικός, χωρίς ίχνος δυσλειτουργίας. Το γεγονός ότι αυτό το μοτέρ έχει φάει τα κατεβάσματα με το κουτάλι, τα Drag Day, τις κόντρες και όλα αυτά και δεν έχει ανοιχτεί πότε, είναι δείγμα καλής και αξιόπιστης βελτίωσης. Γνωρίζαμε εδώ και χρόνια ότι η Toyomad Engineering «το’χει» με τα Starlet (και όχι μόνο...) και με αυτό το αυτοκίνητο, το επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tunedby |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Vamag της DynoWorx
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,77 0-80 4,87 0-100 6,00 0-120 7,81 0-140 9,46 0-160 11,91 0-180 15,08 | |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,75 @ 45,99 60 5,14 @ 84,87 100 6,62 @ 105,41 200 9,54 @ 140,83 400 14,07 @ 174,15 | ROLL με 2α KM/H SEC 60-160 8,27 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Seat προτείνει δύο χρηματοδοτικά προγράμματα για το Tarraco.