Ford Fiesta Ecoboost 1.0 147ps

Ford Fiesta Ecoboost 1.0 147ps

Η γιαγιά ninja!!!
Οι πιο πολλοί από εμάς είχαμε την τύχη να την προλάβουμε, αυτήν την σκυφτή μαυροφορεμένη φιγούρα με το μαύρο μαντήλι και την τσιριχτή φωνή που μας κυνηγούσε κρατώντας απειλητικά ένα κουταλάκι με μισοβρασμένο αυγό. Αυτή η γιαγιά λοιπόν είχε πάρα πολλά πλεονεκτήματα την δεκαετία του ’90, ήξερε να πλέκει πουλόβερ, να ανοίγει φύλλο, και μπορούσε να πάρει στο όνομά της το Rallye του εγγονού γιατί έπαιρνε ακόμα την σύνταξη του παππού. Βλέπετε τότε, όπως και τώρα, υπήρχαν τα τεκμήρια, αλλά τα αυτοκίνητα που ήταν γρήγορα και με λίγα κυβικά ήταν μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ειδικά χιλιάρια, μόνο το επίσης τρικύλινδρο Daihatsu Charade GTti μπορώ να θυμηθώ. Το σήμερα όμως, είναι κομματάκι διαφορετικό…        

3 pot madness
Τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν επενδύσει σε τρικύλινδρους κινητήρες λόγω των σημαντικών πλεονεκτημάτων τους σε ροπή σε σχέση με αντίστοιχου κυβισμού τετρακύλινδρους. Αρχηγόπουλο αυτής τις καινούριας συνομοταξίας λοιπόν είναι ο χιλιάρης Εcoboost. Δεν βγήκε ούτε τυχαία, ούτε άδικα κινητήρας της χρονιάς το 2012 και το 2013. Μιλάμε για ένα απίστευτο μοτεράκι, του οποίου το μπλοκ δεν ξεπερνά σε διαστάσεις το περιοδικό που κρατάτε στα χέρια σας (κλειστό!!!), και μια τουρμπινούλα σαν χοχλιό μπουρμπουριστό το οποίο όμως ακόμα και σε stock μορφή μπορεί να κινήσει αξιοπρεπέστατα το αμάξωμα του Fiesta, αλλά και πολλές ακόμα μεγαλύτερες καρότσες της Ford.

Συγκεκριμένα…

Το τελικό της Remus με τις φαλτσοκομένες μπούκες για τοποθέτηση δεξιά βγάζει ένα διακριτικό μπάσο τρικύλινδρο ήχο Το Fiesta της Tuning on Road τουρμπίζει λίγο πριν από τις 2.000rpm και τραβάει ασταμάτητα μέχρι τις 6.500rpm χωρίς να κρεμάει πουθενά, και με την καμπύλη της ροπής επίπεδη και πάνω από 15kgm σε όλο το φάσμα από τις 2.000rpm μέχρι τον κόφτη, ενώ κορυφώνεται στα 17,9kgm/5.320rpm. Εντυπωσιακό είναι και το ότι αποδίδει 147Ps/6.270rpm με ένα σκέτο πρόγραμμα και ένα τελικό της Remus, και μάλιστα με βενζίνη 95 οκτανίων. Υπάρχει και η δυνατότητα προγραμματισμού για χρήση βενζίνης 100 οκτανίων και ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, αλλά αυτή η επιλογή εμπεριέχει το γνωστό ρίσκο…

Οι χρόνοι που σημείωσε το Fiestaki στην ευθεία των μετρήσεων μόνο ευκαταφρόνητοι δεν είναι, γράφοντας 8,27sec για τα 100χλμ από στάση και 15,99sec για τα πρώτα 400 μέτρα όταν οι αντίστοιχες τιμές που είχαμε μετρήσει με ένα εργοστασιακό 125αρι είναι 9,91 και 17,09sec αντίστοιχα. Το πραγματικά δυνατό του σημείο όμως είναι οι ρεπρίζ και ειδικά με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο, όπου ανεξάρτητα από τους χρόνους που σημείωσε, εντύπωση μας έκανε η γραμμικότητα και η προθυμία του μοτέρ να επιταχύνει at all times, χωρίς να δυσανασχετεί η να κομπιάζει πουθενά. Ένα ενδεικτικό παράδειγμα είναι ότι με 5η κάνει το 100-140km/h από 17,70sec σε 11,12sec. Η μέρα με την νύχτα δηλαδή.

Η κατανάλωση σύμφωνα με τα παιδιά στην Tuning on Road έχει μειωθεί αρκετά σε χαλαρούς ρυθμούς οδήγησης και δεν αυξάνεται σε σχέση με την εργοστασιακή ούτε σε πιο γρήγορους ρυθμούς.

Ο προγραμματισμός έγινε στον δρόμο και το αυτοκίνητο δουλεύει με 1,55bar overboost και 1,4 bar σταθερή πίεση την οποία διατηρεί μέχρι τον κόφτη, κάτι πού φαίνεται και από το διάγραμμα της δυναμομέτρησης όπου η καμπύλη της ροπής δεν λέει να πάρει την κατηφόρα. Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο Fiesta είναι (ήταν…) το 100Ps και όχι το 125Ps, όχι ότι έχουν κάποια ουσιαστική διαφορά, απλά να ξέρετε ότι αν έχετε σκοπό να πάρετε ένα με προοπτική να το βελτιώσετε, δεν υπάρχει λόγος να πληρώσετε παραπάνω για να πάρετε το 125Ps.

Η Tuning on Road προσφέρει το ίδιο πρόγραμμα αναβάθμισης για όλα τα μοντέλα της Ford με αυτόν τον κινητήρα με κόστος 600 ευρώ, με δωρεάν αναβαθμίσεις καθώς και μια γκάμα προϊόντων για την βελτίωση του. 

Στα προσεχώς…

Σύντομα λοιπόν το Fiesta αναμένεται να φορέσει και μια ολόσωμη εξάτμιση, ένα μεγαλύτερο intercooler και ένα ελεύθερο φίλτρο αέρος και θα ξανανέβει στα ράουλα για να δούμε πόσο θα αποδώσει πλέον σαν ένα ολοκληρωμένο 1ο στάδιο. Αναμένουμε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, και εμείς και το VΒΟΧ.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 995 cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  71,9mm x 82mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10:1

Tuned by
TUNING ON ROAD
Αχαρνών
& Νευγή 29 Τηλ: 211 2132025
www.tuningonroad.com

TUNINGSPECS

  • Πρόγραμμα Tuning On Road
  • Τελικό Remus

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ

  • Εργοστασιακό

ΦΡΕΝΑ

  • Εργοστασιακά
  • Πίσω εργοστασιακά

ΤΡΟΧΟΙ

  •  Εργοστασιακοί

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο ΜΑΗΑ LPS3000 της Unlimited Exelixis

  • Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 146,9/6270     
  • Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 17,8/5320

 Ford Fiesta 1.0 Ecoboost 147PS dyno

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

0-60                 3,98    

0-80                 5,69    

0-100               8,27

0-120               11,21  

0-140               15,46  

0-160               21,62

0-180               34,08

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,65

80-110             3,94

100-140           6,67                

ΚΜ/Η             SEC   

80-110             5,32

100-140           8,37

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,74     @        43,93

60        5,26     @        75,25

100      6,97     @        90,68

200      10,46   @        115,19

400      15,99   @        142,02

1000    29,38   @        175,09

ROLL με 2α

KM/H             SEC
60-120             7,12

60-160           16,83

 

Αρθρογράφος

 

Ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης, μιλά για τον σχεδιασμό του νέου Ford Puma

Ο Έλληνας σχεδιαστής, Γιώργος Σαριδάκης, μιλά για τον σχεδιασμό του νέου Ford Puma

Ποιές πρέπει να είναι οι βασικές αρχές που πρέπει να διέπουν τον σχεδιασμό ενός σύγχρονου αυτοκινήτου; Για την Ford η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα εί...