Suzuki Swift 1.3 Turbo 133WHP
Γουστάρουμε Swift…
…τελεία και παύλα. Γιατί? Γιατί, πολύ απλά, έχει ωραίο πλαίσιο, ωραίο τιμόνι και ωραίο στρίψιμο. Αν είχε και λίγη δύναμη παραπάνω... Ωπ? Τί είναι τούτο εδώ το πορτοκαλί τουμπανάκι? Πότε πρόλαβε και μας άκουσε και ήρθε από το Άργος στην Αθήνα? Μάλλον θα είναι γρήγορο... Για πάμε να δούμε...
Panty Dropper…
Στις αρχές του 2008 δεν ήταν παρά ένα 13άρι Swift, με ιδιαίτερο όμως χρώμα, το μεταλλικό sunset orange της Suzuki για την δεύτερη γενιά Swift. Αφού έκανε κάμποσα ατμοσφαιρικά χιλιόμετρα -για την ακρίβεια κοντά στα 90.000km- είπε να πάρει λίγο τα πάνω του. Όπως θα δείτε, εκτός από τον κινητήρα, ο αέρας της βελτίωσης πήρε μπάλα και τα περιφερειακά. Σωστές δουλειές, έτσι όπως ακριβώς μας αρέσει. Ξεκινώντας ανάποδα λοιπόν, για να σας κρατάμε και σε λίγη αγωνία, το Swiftάκι «πατάει» πλέον σε μια 4άδα Toyo Proxes R1R με διάσταση 195/50 R15 και στις πανέμορφες και πανάλαφρες Kosei K1 7Jx15. Τα φρένα μπροστά έχουν αναβαθμιστεί, με αεριζόμενους τρυπητούς δίσκους 252mm και τακάκια της Brembo, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί άξονας μαζί με τα δισκόφρενα από το Swift Sport. Τα πίσω φρένα εν συνεχεία αναβαθμίστηκαν με τα αντίστοιχα υλικά τριβής και τρυπητές δισκόπλακες 280mm της Brembo. Σωληνάκια υψηλής πίεσης στα φρένα υπάρχουν φυσικά γύρω-γύρω. Θετικά σχόλια απέσπασε και η λειτουργία του coilover kit ανάρτησης της XYZ, το SZ06, με δυνατότητες ρύθμισης σε ύψος και 30 θέσεις απόσβεσης. Έχει δώσει μια ακόμα πιό συμπαγή αίσθηση στο Swift, χωρίς από την άλλη να το κάνει να κοπανάει και να χοροπηδάει σαν κουδουνίστρα!
Από την πλούσια γκάμα προϊόντων της Ultra Racing για το Swift, o Κώστας επέλεξε για αρχή την τοποθέτηση της μπάρας ενίσχυσης του πίσω άξονα, έπεται όμως και συνέχεια, τόσο στο εμπρός, όσο και στο κάτω μέρος του Swift. Ολοκληρωμένη είναι και η επέμβαση στην εξωτερική εμφάνιση, όπου επιλέχτηκε ο πιο επιθετικός προφυλακτήρας από το αδερφό Swift Sport, παρέα με extra front lip, side skirts, αεροτομή, μεμβράνες στα φώτα και στα τζάμια, ενώ το ελαφρώς ανασηκωμένο καπό και τα αυτοκόλλητα ολοκληρώνουν το JDM look. Θα μας πεις επιτέλους τί φοράει το μοτέρ?
Το πορτοκαλί Swiftάκι...
...έπεσε σε «φωλιά» μηχανικών, αφού τόσο ο Κώστας -ο ιδιοκτήτης και κύριος υπέυθυνος της μετάλλαξης- όσο και τα ξαδέλφια του είναι μηχανικοί και μάλιστα επιρρεπείς όλοι τους στην βελτίωση. Έτσι, ο Μ13Α φοράει για αρχή την αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής καθώς και τα μεγαλύτερα -από 172cc/min σε 254cc/min- μπεκ από το «αδελφό» Ignis Sport 1.5. Μια μεταλλική φλάντζα έχει ρίξει λίγο την συμπίεση από το εργοστασιακό 9,5:1 στο 9,2:1, την στιγμή που τα εντόσθια του Μ13Α (πέραν των ελατηρίων της Total Seal στα πιστόνια και των ενισχυμένων κουζινέτων στροφάλου) έχουν παραμείνει τα εργοστασιακά. Αυτός είναι και ο λόγος που η πίεση του turbo έχει «συγκρατηθεί» στο 0,9bar.
Στην custom πολλαπλή εξαγωγής τύπου «λουκάνικο», εδράζεται μια 2,5άρα τουρμπίνα της Garrett, καθώς και η external wastegate των 38mm της Tial. Από το turbo και πίσω ακολουθεί μια decat εξάτμιση με διάμετρο 60mm, μεσαίο και στη συνέχεια τελικό α-λα JDM καζανάκι που βγάζει έναν μπάσο, αλλά όχι ενοχλητικό, θόρυβο.
Το universal front mount intercooler έχει ταιριάξει «κουτί» στο άνοιγμα του προφυλακτήρα του Swift Sport, δροσίζοντας τον εισερχόμενο αέρα που φτάνει στην εισαγωγή μέσω custom σωληνώσεων και σιλοκονούχων κολλάρων. Τον αέρα φιλτράρει μια φιλτροχοάνη της HKS (το γνωστό «μανιτάρι») ενώ την εκτόνωση του από το κύκλωμα έχει αναλάβει μια σκάστρα της Forge.
Την διαχείριση των νέων παραμέτρων λειτουργίας του κινητήρα έχει αναλάβει, συμπληρωματικά με την εργοστασιακή, μια παράλληλη ECU EMU της πολωνικής Ecumaster.
Μια Walbro 255 (lt/hr) αντλία βενζίνης έχει αναλάβει τις νέες, αυξημένες, ανάγκες παροχής καυσίμου. Στον τομέα της μετάδοσης, ο Κώστας έχει τοποθετήσει ένα ελαφρωμένο βολάν και έναν custom 4φτερο δίσκο, με τα Toyo Proxes R1R, όπως είπαμε και παραπάνω, να έχουν πάντα τον τελευταίο λόγο. Προσεγμένο το Swiftάκι, ώρα να δούμε και πώς πάει...
Wet, wet, wet…
Ο καιρός δεν βοηθάει καθόλου την ημέρα των μετρήσεων, αφού από το πρωί βρέχει ασταμάτητα. Σε συνδυασμό με τα Toyo Proxes R1R, οι χρόνοι από στάση δεν θα είναι αντικειμενικοί. Κρίμα, γιατί αν ήταν στεγνά τα R1R θα ήταν πλεονέκτημα... Ξεκινάμε με τις ρεπρίζ 3ης και 4ης. Χαμηλά (κάτω από τις 4.000rpm) το Swiftάκι δεν θέλει να «ξυπνήσει», από εκεί και πάνω όμως η Garrett μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι και το σκηνικό αλλάζει. Έτσι, το 80-110km/h με 3η έρχεται σε 3,87sec και το 100-140km/h με 4η σε 7,45sec. Από στάση, τα 18m σε 3,08sec @ 43,57km/h μαρτυρούν την απουσία πρόσφυσης και ακόμα και με 2α το Swift δυσκολεύτηκε να πατήσει κάτω. Παρόλα αυτά, χάρη στους σωστούς χειρισμούς και τις γρήγορες αλλαγές, «γράψαμε» 0-100km/h σε 8,64sec, χρόνος που στο στεγνό μεταφράζεται σε χαμηλό 8άρι. Όπως και να έχει, σκοπός του Κώστα δεν ήταν να φτιάξει το απόλυτο κοντράδικο Swift, αλλά ένα σβέλτο και διασκεδαστικό οδηγικά καθημερινό αυτοκίνητο. Η συνταγή έχει πετύχει και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ευχάριστο.
Μπράβο στα παιδιά από το Άργος!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tunedby: Nasty Garage, Ανθεων 7 Χαϊδάρι, Αθήνα, τηλ. 211-4094295 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο της Geartech Engineering
| |
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ | ΡΕΠΡΙΖ |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η | Rollμε 2α από 60km/h KM/HSEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μια ματιά στο μέλλον της BMW: Ηλεκτρικό και ψηφιακό με βελτιωμένη αποδοτικότητα και αυξημένη οδηγική απόλαυση, χάρη στην τεχνολογία BMW eDrive έκτης γ...