Nissan GT-R 967WHP
Δεν το χορταίνεις
Παίζει να έχουμε δοκιμάσει ότι στάδιο βελτίωσης υπάρχει σε GT-R. Από εντελώς εργοστασιακό, full βελτίωση στα περιφερειακά με stock turbo, νορμάλ μπλοκ με αναβαθμισμένες τουρμπίνες... έως και εκείνο το επίσης γκρίζο GT-R από την Ρουμανία με τα 1.400+ άλογα. Ε, αυτά τα αυτοκίνητα δεν τα χορταίνεις με τίποτα. Ο ήχος τους, ο τρόπος που πατάνε στον δρόμο, το πόσο τέλεια κουμπώνουν οι σχέσεις στο σασμάν τους και, κυρίως, το πόσο γρήγορα είναι για το βάρος τους, είναι εθιστική κατάσταση, κακά τα ψέμματα. Εδώ έχουμε μία περίπτωση ενός sleeper GT-R (όσο sleeper μπορεί να είναι ένα GT-R βέβαια...) το οποίο εξωτερικά είναι εντελώς εργοστασιακό, αλλά κάτω από το καπό του κρύβονται περίπου 1.000 άλογα στους τροχούς. Η συνταγή είναι γνωστή και –αποδεδειγμένα- επιτυχημένη: η GTR Racing Tuningέχει αναλάβει την βελτίωση και η ACE Motorsport τον προγραμματισμό της ECU. Ενδεικτικό της αξιόπιστης βελτίωσης είναι οι απανωτές μετρήσεις που κάναμε με το GT-R, συγκεκριμένα οκτώ επιταχύνσεις τέρμα γκάζι, η μία μετά την άλλη. Οι δίσπιστοι δείτε την αντίστοιχη φωτογραφία...
Δίτροχα...
Έχει τύχει να δω αυτό το GT-R να «ανοίγει» με καλό χιλιάρι μηχανάκι, σε ευθεία πάντα. Μέχρι περίπου τα 200km/h η μοτοσικλέτα καθόταν σχεδόν δίπλα αλλά μετά άρχισε να μένει πίσω με τρελούς ρυθμούς. Πως γίνονται όλα αυτά όμως? Πως γίνεται ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει χωρίς οδηγό περίπου 1.740kg να είναι τόσο γρήγορο? Την απάντηση δίνουν -σχεδόν- οι δύο τουρμπίνες Garrett GTX3071R οι οποίες συνδυάζονται με ανοξείδωτα turbine housings της Tial Sport τα οποία έχουν λόγο A/R 0,63. Και λέω «σχεδόν» γιατί δεν βγαίνουν τα άλογα μόνο από δυο τουρμπίνες. Καταρχήν ο κινητήρας έχει ανοιχτεί και η GTR Racing Tuning ανέλαβε να τοποθετήσει τις νέες μπιέλες Turbo Tuff της Manley. Αυτές έσφιξαν στον εργοστασιακό στρόφαλο, με βίδες της ARP. Εφόσον η πίεση από τα turbo δεν θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 2bar, τα πιστόνια των GT-R δεν χρειάζονται αλλαγή. Φυσικά πρέπει να έχεις προγραμματιστή που να ξέρει τι κάνει για να μην τα πάρεις στο χέρι, και στην περίπτωσή μας αυτός υπάρχει. Πιο πάνω, στις κυλινδροκεφαλές, έχουν πάρει την θέση τους οι νέοι Procam εκκεντροφόροι της Tomei. Ασύμμετροι, με τον εισαγωγής να έχει 272 μοίρες διάρκεια και ανύψωση βαλβίδας 11mm και τον εξαγωγής 272 μοίρες, αλλά 10,67mm ανύψωση. Το intercoole rkit της GReddy φτάνει και περισσεύει για αυτά τα άλογα, αλλά οι φιλτροχοάνες της GReddy είναι στριμωγμένες. Δυστυχώς δεν γίνεται αλλιώς, μιας και η Nissan δεν είχε προβλέψει ότι τα τέρατα των 1.000+ ίππων θα χρειάζονται περισσότερο χώρο για τις φιλτροχοάνες τους. Ή το σκέφτηκε και προσπάθησε να τους απωθήσει, αφού δεν έχει δημιουργήσει κανένα κενό στην μετώπη για κάτι τέτοιο. Όταν ένα μεγάλο kit intercooler παίρνει τη θέση του, δεν μένει χώρος για μεγάλα φίλτρα. Δεν γίνεται αλλιώς όμως, οπότε end of discussion. Λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι -ακόμα πιο στριμωγμένες- πολλαπλές εξαγωγής της AMS Performance με τους ισομήκεις αυλούς, οι οποίες μάλιστα έχουν υποστεί κεραμική επίστρωση, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία του μηχανοστασίου να βρίσκεται σε πιο συγκρατημένα επίπεδα. Εκεί βρίσκονται και οι external wastegates της Tial Sport, οι οποίες, για να μην ξεσηκώνουν τους γείτονες, επιστρέφουν τα καυσαέριά τους στην εξάτμιση. Η PMC Exhaust έχει κατασκευάσει downpipes με διάμετρο 76mm και από το σημείο που υπάρχει χώρος, οι εξατμίσεις γίνονται 90mm έως πίσω.
FANTASTIKOS!
Έτσι τον φωνάζουν αυτόν τον τύπο. Ένας φανοποιός –και όχι μόνο- στον Πειραιά, ο οποίος έχει πολύ όρεξη και μεράκι ώστε να φέρει εις πέρας ότι πιο τρελό φανταστεί το μυαλό σας. FA.S.T. Fantastic Special Tuning ονομάζει το μαγαζί του και στην δική μας περίπτωση έχει βάλει το χεράκι του στον εμπρός προφυλακτήρα, αλλά και στο custom δοχείο αναθυμιάσεων, το οποίο, όπως θα δείτε στην αντίστοιχη φωτογραφία, θυμίζει εργοστασιακό. Στον προφυλακτήρα λοιπόν, έχει δημιουργήσει έναν αεραγωγό ο οποίος μοιάζει σαν να ήταν εκεί από την Nissan! Ωραία δουλειά και μάλιστα με πολύ θετικά αποτελέσματα καθώς πίσω απο κει βρίσκεται το στριμωγμένο intercooler. Τελευταία στιγμή πριν κλείσουμε το καπό, παίρνει το μάτι μου τους πολλαπλασιαστές της Okada Projects. Αυτοί αναλαμβάνουν να ενισχύσουν το ρεύμα που πάει στα μπουζί και υπόσχονται περίπου 4 φορές περισσότερη ενέργεια προς αυτά! Κάτι τέτοιο βοηθά πολύ έναν καλό προγραμματιστή. Κάτι που επίσης θέλει μεγάλη προσοχή, είναι το σύστημα καυσίμου. Από πίσω προς τα εμπρός λοιπόν, έχουν τοποθετηθεί τα καλύτερα. Ένα σύστημα της AMS Performance το οποίο αποτελείται από ειδική βάση για το ντεπόζιτο με δύο Bosch Motorsport 044 αντλίες καυσίμου, μπεκιέρες της AMS Performance και τα top μπεκ της Injector Dynamics παροχής 2.225cc/min στα 3bar. Έχοντας όλα τα παραπάνω στο μυαλό του, ο Γρηγόρης «Καράφλας» Δημητριάδης, της ACE Motorsport, ανέλαβε να προγραμματίσει την ECU του GT-R. Τα 967 άλογα στους τροχούς, τα απέδωσε με πίεση 1,9bar και 100άρα βενζίνη πρατηρίου στο Mustang 4X4 δυναμόμετρο. Με λίγη πίεση πάνω από τα 2bar, έχει αποδώσει περισσότερα από 1.000 άλογα στους τροχούς, όμως εμείς το μετρήσαμε στον δρόμο με την «μεσαία» πίεση των 1,9bar.
Όλα τα λεφτά
Πραγματικά όμως «όλα τα λεφτά», γιατί αν δείτε πόσο κοστίζει το παρακάτω, θα πάθετε σοκ. Αναφέρομαι στο ενισχυμένο set σχέσεων και αξόνων της PPG. Όλα τα γρανάζια, τα συχρονιζέ, οι άξονες καθώς και το «αξονάκι» που μεταφέρει την κίνηση στην τετρακίνηση, είναι νέα και ιδιαίτερα ανθεκτικά. Οι σχέσεις είναι ακριβώς ίδιες με τις εργοστασιακές, οπότε δεν χρειάζεται καμία άλλη διαδικασία πέρα από να αγοράσεις το set και να το τοποθετήσεις. Για να έχετε μία ιδέα, το κόστος αυτού του set είναι περίπου 9.000 δολάρια. Βάλτε και το τελωνείο... Πάρτε κι ένα χάπι τώρα. Όμως, αυτή η κίνηση είναι και η καλύτερη που μπορεί να κάνει ένας ιδιοκτήτης GT-R ο οποίος θέλει να έχει το κεφάλι του ήσυχο. Αλλιώς, τι να τα κάνεις τα 1.000 άλογα στους τροχούς όταν δεν μπορείς να πατήσεις τέρμα το γκάζι?
Προσοχή όμως!
Εντάξει, δεν σπάνε και αντέχουν τα εντόσθια της PPG, αλλά δεν πρέπει να κυνηγάς και την τύχη σου... Είπαμε να δοκιμάσουμε, αλλά δεν είχε νόημα, ειδικά με τα 20άρια stock ελαστικά. Από στάση, οι 20άρες ζορίζουν πολύ το GT-R το οποίο θυμηθείτε πόσα άλογα διαθέτει στους τροχούς. Το σπινάρισμα από στάση είναι τόσο έντονο και απότομο που είναι σίγουρο ότι θα κάνει ζημιά σε οποιοδήποτε σασμάν και κυρίως, στο «αξονάκι» που αναφέραμε πιο πάνω. Το GT-R, για να γράψει σωστούς χρόνους από στάση, θέλει 18άρες και λάστιχα με μεγάλο σχετικά προφίλ και γόμα dragsterάδικη. Οπότε είπαμε να ζεστάνουμε τα ελαστικά πραγματοποιώντας μετρήσεις με 2α ή και 3η και, αφού ζεσταθούν, να δοκιμάσουμε μία από στάση μπας και γίνει δουλειά. Με 2α στο σασμάν και περίπου 60km/h πατάμε τέρμα γκάζι και το GT-R σπινάρει μεν, αλλά πετάγεται απίστευτα δυνατά μπροστά. Μετά από ακριβώς 12,5 δευτερόλεπτα είχαμε πιάσει 280km/h. Αυτό το πράμα είναι πολύ γρήγορο! Όμως το σπινάρισμα είναι έντονο. Δοκιμάζουμε και πάλι με 2α αλλά με περισσότερα χιλιόμετρα, πολύ κοντά στα 100. Τα πράγματα είναι καλύτερα και το επιβεβαιώνει η οθόνη του VBOX μιας και έγραψε το τρελό νούμερο 4,09sec για το 100-200km/h! Πω πω... 4 flat για το 100-200 με δύο άτομα, ήτοι 1.900kg! Θα θέλατε να κάνουμε μία εικονική κόντρα μεταξύ του Ρουμάνικου θηρίου των 1.300+ ίππων της Exelixis Motorsport (τ.161) και ενός ακόμα μαύρου GT-R του ίδιου βελτιωτή (τ.164), το οποίο φορούσε επίσης GTX3071R αλλά με κλειστό μοτέρ και συγκρατημένη πίεση, μαζί με αυτό εδώ το GT-R? Ενδιαφέρον θα έλεγα!
Από 80...
Για να δούμε και το πόσο διαφορετικά spoolάρουν τα τρία αυτοκίνητα, ξεκινάμε την «κόντρα» από τα 80km/h. Για τα πρώτα 23m, τα αυτοκίνητα πάνε δίπλα-δίπλα. Φανταστείτε την εικόνα... Μετά όμως, το μαύρο, με το stock μπλοκ και την χαμηλή σχετικά πίεση, αρχίζει να χάνει έδαφος, όπως είναι λογικό. Και σκεφτείτε πως είχαμε γράψει 5,2sec για το 100-200km/h με εκείνο το GT-R, το οποίο ξαναλέω ότι ήταν και είναι το αγαπημένο μου. Στα πρώτα 100m της κόντρας το τοπίο έχει αρχίσει να ξεκαθαρίζει. Το ρουμάνικο τέρας βρίσκεται ήδη μπροστά ένα αυτοκίνητο και ελάχιστα πίσω του βρίσκεται το γκρι GT-R της δοκιμής. Στα επόμενα 100m το GT-R από την Ρουμανία έχει ρίξει ήδη κάτι παραπάνω από ένα αυτοκίνητο στο «δικό» μας και το μαύρο GT-R βρίσκεται πίσω περίπου 4 αυτοκίνητα. Για να καταλάβετε τι ακριβώς συμβαίνει, το ρουμάνικο GT-R έχει ήδη αποκτήσει ταχύτητα 212km/h, με το «δικό μας» να έχει ακριβώς 200km/h και το μαύρο 184km/h. Στα 400m μετά το σημείο εκκίνησης της κόντρας, το GT-R μας έχει μείνει πίσω 20 μέτρα και το μαύρο, 46m. Εκεί, το μαύρο GT-R έχει πιάσει 222km/h, το ελληνικό γκρι 242 και το ρουμάνικο 264km/h. Αυτή η σύκριση των μετρήσεων έχει ενδιαφέρον γιατί μπορείτε εύκολα να αντιληφθείτε την διαφορά του μαύρου GT-R το οποίο δεν διέθετε αναβαθμισμένες μπιέλες, άρα δεν μπορούσε να σηκώσει αρκετή πίεση ώστε να εκμεταλευτεί τις GTX3071R τουρμπίνες, ενώ το GT-R του τρέχοντος τεύχους, χωρίς να ξεπερνάει τα 2bar, έφευγε μπροστά αμέσως. Παράλληλα το τέρας GT-R από την Ρουμανία, με ακόμα μεγαλύτερα turbo αρχίζει να μοιράζει κολώνες μετά τα 200km/h, όπως είναι και λογικό. Για να σας βοηθήσω περισσότερο, παραθέτουμε και διάγραμμα με τις τρεις καμπύλες δίπλα δίπλα. Με την πράσινη γραμμή, θα δείτε το Ρουμάνικο GT-R, με την μπλε το γκρι GT-R αυτού του τεύχος και με την κόκκινη, το μαύρο GT-R. Και κάπου εδώ, σας αφήνουμε να μεταφερθείτε νοητά στην κόντρα που μόλις δημιουργήσαμε στο μυαλό σας, μέχρι το επόμενο τεύχος όπου θα έχουμε και πάλι κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό στο εξώφυλλο... Όπως πάντα!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Λητούς 1-3, Πειραιάς |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση έγινε στο Mustang 4WD δυναμόμετρο της ACE Motorsport
| |
ROLL-ON με 2ααπό 60km/h KM/H SEC 60-120 1,99 60-160 3,48 60-200 5,49 100-200 4,09 | ROLL-ON με 3ηαπό 80km/h KM/H SEC
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η κακή ορατότητα προκάλεσε καραμπόλα σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στην Κίνα. Στο δυστύχημα (με ένα νεκρό) ενεπλάκησαν περισσότερα από 200 οχήματα.