NISSAN GT-R EXL800R 813PS
Πως μου τα έχει φέρει έτσι η τύχη, να έχω βρεθεί μέσα σε Nissan GT-R τόσες πολλές φορές, είτε οδηγώντας, είτε μετρώντας από την θέση του συνοδηγού! Aν έχεις και λίγο μυαλό και «νιώθεις» πέντε πράγματα, βλέπεις αμέσως τις διαφορές που έχει το ένα από το άλλο. Το συγκεκριμένο λοιπόν είναι το πιο εντυπωσιακό όλων των GT-R στα οποία έχω βρεθεί τελευταία. «Γιατί?» θα ρωτήσετε και δίκιο θα έχετε, οπότε ξεκινάω. Το εργοστασιακό Nissan GT-R, είτε είναι του 2007, είτε του 2011, είτε του 2013, είναι ένα κορυφαίο αυτοκίνητο που πραγματικά δεν του λείπει τίποτα. Όμως, αν κάποιος θέλει παραπάνω άλογα? Λύσεις υπάρχουν για ιπποδυνάμεις που φτάνουν στα 1.400 άλογα, όπως είδατε στο τεύχος 161 και φυσικά, για ακόμα παραπάνω... Υπάρχουν επίσης λύσεις με «πρώτο στάδιο» που φτάνουν ή ξεπερνούν τα 600 άλογα στον στρόφαλο. Υπάρχουν τα πάντα. Το θέμα είναι όμως πόσο βαθιά θες να βάλεις το χέρι στην τσέπη και φυσικά τι απαιτήσεις θα έχεις από αυτό. Είναι αλήθεια ότι ένα GT-R με 1.000 άλογα, ναι, θα πάει «τον πάτο του», ναι, θα σκίζει ότι μοτοσικλέτα βρίσκει μπροστά του (σχεδόν), αλλά! Τι «αλλά»? Αλλά, θα έχεις συνεχώς τον φόβο μίας ζημιάς ή του «κάτι δεν πήγε καλά στο δέσιμο του μοτέρ» -γιατί 1000 άλογα με μαμά μοτέρ δεν παίζει ή, καλύτερα, δεν πρέπει να παίζει. Τέλος πάντων θα έχεις συνεχώς στο μυαλό σου ότι έχεις ένα βελτιωμένο αυτοκίνητο με αυξημένη απόδοση κατά 100%! Δεν είναι και τόσο απλό...
Και που το πας? Σε αυτό που θα ήθελα εγώ. Θα ήθελα ένα GT-R βελτιωμένο στα περιφερειακά του, που να βγάζει μπόλικα άλογα και να μην φοβάμαι ότι θα τα πάρω όλα στο χέρι. Επίσης, θέλω να μην κάνει υπερβολική φασαρία και να συμπεριφέρεται όσο το δυνατόν όπως ένα εργοστασιακό GT-R ή έστω ένα υποθετικό «εργοστασιακό» GT-R το οποίο παίζει στα 800 άλογα. Επίσης, επειδή η μετάδοση του GT-R, ναι μεν είναι τρομερή, αλλά δεν γουστάρει τις εκκινήσεις από στάση και τα πολλά άλογα, θα ήθελα να έχουν αλλαχτεί τα βασικά σημεία που «πονάει» το σασμάν, ώστε να είμαι ήσυχος και από εκεί. Ζητάω πολλά? Όχι! Κάτι αντίστοιχο ζήτησε και ο ιδιοκτήτης αυτού του Nissan GT-R από την Exelixis Motorsport στην Ρουμανία. Και το πήρε. Μαύρο και «μαμά»
Βρισκόμαστε στο parking της Exelixis Motorsport. Είναι βράδυ και ετοιμαζόμαστε με αυτό το GT-R, την X6M του τεύχους 162 καθώς και το GT-R του εξωφύλλου του τεύχους 161 να βγούμε στους δρόμους για μετρήσεις. Το χαζεύω μέχρι να μαζευτούμε, να αποφασίσουν οι Ρουμάνοι που θα πάμε κλπ. Εντάξει, το γκρι τέρας έκανε πολλή φασαρία, ακούγονταν τα διαφορικά του καθώς ξεπάρκαρε, οι αντλίες βενζίνης βούιζαν ασταμάτητα. Αυτό το μαύρο, νόμιζες ότι φοράει μονάχα μια εξάτμιση. Θα το μετρούσα αμέσως μετά το τέρας, οπότε ήμουν σίγουρος ότι θα ψιλοξενέρωνα και δεν θα μου έκανε εντύπωση. Παρόλα αυτά, ήμουν περίεργος. Η ώρα πέρασε και αν είστε πιστοί αναγνώστες μας, θα ξέρετε την συνέχεια. Μετρήσεις-σοκ με το γκρι τέρας GT-R, πιο πριν κυνηγητό θανάτου με την X6M... τα 'χα δει όλα. Αφού αλλάζαμε αυτοκίνητα και εξοπλισμό συνεχώς, ήρθε η ώρα να μπω στο ήσυχο μαύρο GT-R της δοκιμής...
Δεν είναι και με τα πόδια...
Έτσι όπως το έχω παρουσιάσει μέχρι στιγμής, θα νομίζετε ότι δεν παίρνει τα πόδια του. Να 'ξηγηθώ. Μετά το GT-R με τα 1.364Ps, το συγκεκριμένο είναι το ταχύτερο που έχουμε μετρήσει και θα το αποδείξω παρακάτω. Θέλετε πρώτα να μάθετε πως βγάζει 800 άλογα με 95 κιλά ροπής? Κάτι βασικό, που πρέπει να ξεκαθαρίσω εξ αρχής, είναι ότι το μοτέρ δεν έχει λυθεί ποτέ. Έχει δεχθεί περιφερειακές βελτιώσεις, ψαγμένες, σωστές, και με προσεκτικό προγραμματισμό στην ECU, είσαι ήσυχος. Ανοίγοντας το καπό δεν βλέπεις και πολλά πράγματα. Σίγουρα ξεχωρίζουν οι custom σωληνώσεις της Exelixis Motorsport και οι Turbosmart σκάστρες. Μέσα στα εργοστασιακά φιλτροκούτια κρύβονται τα panel φίλτρα της ITG. Αλλαγμένη είναι και όλη η εξάτμιση. Τα downpipes έχουν διάμετρο 76mm και οδηγούν τα καυσαέρια στο Y pipe, το οποίο έχει διάμετρο 80mm. Τα παραπάνω είναι κατασκευής Exelixis Motorsport. Λίγο πιο πίσω, η 80άρα τελειώνει στα πανάλαφρα τελικά καζανάκια τιτανίου της Akrapovic. Αλλαγμένα είναι και τα εργοστασιακά intercooler με το kit της Forge Motorsport. Το intercooler αυτό είναι κατά 102% μεγαλύτερο από τα εργοστασιακά και καταφέρνει να διατηρεί σταθερή την θερμοκρασία εισαγωγής τόσο σε GT-R με βελτιώσεις πρώτου σταδίου, όσο και σε GT-R ιπποδύναμης άνω των 800 αλόγων. Είναι απαραίτητη αλλαγή στο στάδιο EXL800R, καθώς τώρα μπαίνουν στο παιχνίδι τα turbo. Πρόκειται για τα εργοστασιακά τα οποία έχουν μεταποιηθεί και πλέον έχουν στο εσωτερικό τους cartridge από Garrett GTX3076! Αυτά, συνδυάζονται με τις αναβαθμισμένες wastegates της Exelixis Motorsport και φυσικά με το αντίστοιχο βελτιωμένο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου. Εδώ η εταιρεία έχει εξελίξει ένα bolt-on σύστημα με δύο αντλίες καυσίμου 255lt/hr της Walbro οι οποίες τοποθετούνται στις εργοστασιακές θέσεις και τροφοδοτούν με καύσιμο τα μπεκ των 1.000cc/min της Bosch Motorsport. Τα εργοστασιακά μπουζί δεν κάνουν για τέτοιου επιπέδου βελτίωση και έτσι, έχουν αντικατασταθεί από νέα, της HKS. Τέλος, η ZOD Development ανέλαβε να προγραμματίσει την ECU μέσω του COBB ACCESS Port πάνω στο δυναμόμετρο, αλλά και στον δρόμο. Trans
Και κάπως όλα τα παραπάνω, μεταφράζονται σε 800 άλογα. Πως αυτή η δύναμη θα περάσει στον δρόμο μέσω του GR6 σασμάν της Nissan? Όχι εύκολα. Αν η μετάδοση είναι 100% νορμάλ, τότε 100% δεν θα αντέξει. Χρειάζονται ενισχύσεις σε συγκεκριμένα σημεία στα οποία έχει εντοπισθεί ευπάθεια. Για τον λόγο αυτό έχει αλλαχθεί το γρανάζι της 1ης σχέσης με ένα της PPG καθώς και το σύστημα συμπλέκτη με αυτό που η Dodson Motorsport ονομάζει Superstock. Αυτό το set περιλαμβάνει διάφορα εξαρτήματα. Αναλυτικά θα τα βρείτε στον πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών αλλά το σημαντικότερο είναι το σύστημα δίσκων (εφτά στον αριθμό) που έχει εξελιχθεί από την Dodson Motorsport σε συνδυασμό με την Exedy. Ενισχυμένες είναι διάφορες ασφάλειες των αξόνων, υπάρχει νέο billet φίλτρο βαλβολίνης και magnet kit το οποίο μαζεύει τυχόν ρινίσματα κλπ. Το σασμάν με το kit της Dodson Motorsport είναι σχετικά αλεξίσφαιρο. Σε συνδυασμό με το σύστημα ψύξης της βαλβολίνης της Forge Motorsport, το GT-R δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα ούτε με τα 800 άλογα. Πράγμα που ζήσαμε από κοντά! Το ταχύτερο?
Ναι, αυτό το GT-R είναι το αμέσως ταχύτερο που έχουμε μετρήσει, μετά το τέρας του τεύχους 161. Το VBOX μέτρησε 3 φορές 100-200km/h σε 5,2sec και μάλιστα σχεδόν απανωτά. Το σύστημα ψύξης του σασμάν της Forge Motorsport λειτουργεί υποδειγματικά και αυτό φαίνεται στην οθόνη πολλαπλών ενδείξεων του Nissan. Οι θερμοκρασία παραμένει σχετικά σταθερή για τα ζόρια που τρώει το κιβώτιο. Οι μετρήσεις έγιναν σε δημόσιο δρόμο, βράδυ και με άλλον οδηγό, οπότε δεν μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε εκκίνηση από στάση, μιας και ο ιδιοκτήτης βρισκόταν σε διακοπές και χωρίς την παρουσία του δεν θέλαμε να ριψοκινδυνεύσουμε εκκίνηση «όπως πρέπει». Προτιμήσαμε ρολαριστές μετρήσεις με 2α από 60 έως 200km/h για να συγκρίνετε, όπως κάνετε, με κάποιο άλλο αυτοκίνητο που έχουμε μετρήσει στο POWER.
Τι παρατηρώ λοιπόν με αυτό το GT-R...? Ο ήχος μου θυμίζει GT-R πρώτου σταδίου, ο τρόπος που τουρμπίζει είναι καλύτερος και από του εργοστασιακού και τη δύναμη την νιώθεις να ανεβαίνει χωρίς να μειώνεται ακόμα και μέχρι τις 7.000rpm. Επιταχύνει συνεχώς δυνατά, η ροπή είναι ατελείωτη και δεν ακούς ή νιώθεις κάτι περίεργο. Η μετάδοση δεν κάνει σκληροπυρηνικούς θορύβους, οι αλλαγές σχέσεων γίνονται ιδιαίτερα γρήγορα και μαλακά...
Αν το Nissan GT-R έβγαινε από το εργοστάσιο με 800 άλογα, θα ήταν έτσι. Το αυτοκίνητο αυτό έχει κάνει πάρα πολλά χιλιόμετρα, έχει περάσει ακόμα και από την Ελλάδα σε ταξίδι του σε διάφορες χώρες στην Ευρώπη. Πέρα από αλλαγές λαδιών και ελέγχους σε συγκεκριμένα σημεία, σε συνδυασμό με συχνό data logging, δεν έχει χρειαστεί να γίνει κάποια διόρθωση από τον βελτιωτή του. Είναι ένα GT-R που κυκλοφορεί σχεδόν καθημερινά στους δρόμους της Ρουμανίας και ο ιδιοκτήτης του τρέχει στις δουλειές του με αυτό. Σε εμπνέει να το χρησιμοποιείς καθημερινά, καθώς δεν είναι καθόλου κουραστικό. Τι προτιμάς λοιπόν Γάκη? Το τέρας των 1.400 αλόγων που υπό συνθήκες παίζει στα ταχύτερα στον κόσμο ή ένα τέτοιο GT-R? Μα φυσικά αυτό, το EXL800R καθώς είναι ασύλληπτα γρήγορο (5,2sec για τα 100-200km/h), διαθέτει εργοστασιακό μπλοκ, άρα την σιγουριά του Γιαπωνέζου μηχανικού που έδεσε το μοτεράκι και φυσικά το Superstock kit αναβάθμισης του σασμάν. Everyday supercar!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δωρεάν προγραμματισμένη συντήρηση 7 ετών χωρίς κανένα χιλιομετρικό περιορισμό για τα μοντέλα ID.3, ID.4 και ID.5