Suzuki GS Katana PXM-ProMod Nitro 620PS
Ο Φίλιππος είναι το πρώτο όνομα που μου έρχεται στο μυαλό όταν ακούω την λέξη dragster. Τον ξέρω από το 2000, όταν έτρεχε στην Τρίπολη με τη Lotus, το πρώτο όχημα στην Ελλάδα που μπήκε στα 9άρια. Αργότερα συνέχισε με το Ford Sierra, το πρώτο όχημα που μπήκε στα 8άρια και που έδειξε στο ελληνικό dragster τι σημαίνει πραγματική σούζα και ροδάκια, μετά στην Santa Pod το 2002, πάλι με το Sierra, κατόπιν στη Μάλτα δύο φορές θέτοντας τον ταχύτερο χρόνο στην ιστορία της Μάλτας στα doorslammers με το Pontiac και χαμηλά 7άρια, κατόπιν με το Corvette, όχημα που έχει γράψει από το 2007 το ταχύτερο χρόνο doorslammer αυτοκινήτου στην ιστορία του ελληνικού dragster με 7,2sec και κοντά στα 310km/h ταχύτητα εξόδου, ρεκόρ που μέχρι και σήμερα δεν έχει καταρριφτεί και η λίστα συνεχίζει ατελείωτη.
Ο Φίλιππος πάντα έφερνε ή κατασκεύαζε στην Ελλάδα αγωνιστικά υψηλών προδιαγραφών και επιδόσεων όπως, Pro Stock, Pro Modified και Pro Xtreme τα οποία άλλα τα βελτίωνε και άλλα τα ξαναέφτιαχνε από την αρχή, με καινούργια μοτέρ, νέα set-up, γράφοντας πάντα παλαβούς χρόνους για τα τότε δεδομένα. Ο Φίλιππος είναι ένας ιδιαίτερα ήρεμος και οργανωτικός χαρακτήρας, που δίνει τεράστια σημασία ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια ενός αγωνιστικού οχήματος, είτε έχει να κάνει με την σωστή του ρύθμιση, είτε ακόμα και με την τέλεια εμφάνισή του. Γενικά ήταν ο άνθρωπος που πρωταγωνιστούσε στην κατηγορία Open των αυτοκινήτων, με πολλές συμμετοχές και στο εξωτερικό, με πάρα πολλές πρώτες θέσεις, πρωταθλήματα, διακρίσεις, ρεκόρ, ατυχήματα… Είναι ο άνθρωπος που έχει τρέξει ακόμα και στην Αμερική γράφοντας το απίστευτο 6,2sec με κοντά στα 220mph με το blowerάτο του Camaro SS ’67. Και όμως αυτός ο άνθρωπος που έχει φάει τη ταχύτητα και την επιτάχυνση με το κουτάλι, κάτι όμως δεν είχε κάνει… Δεν είχε θέση ρεκόρ για να μας τρελάνει και στις δύο ρόδες!
Στις δύο ρόδες!
Αν και με τις δύο πίσω ρόδες ξεκίναγε σχεδόν σε κάθε του πέρασμα με αυτοκίνητο, δεν είχε τρέξει ποτέ του σε αγώνα με μοτοσικλέτα. Όλα ξεκίνησαν σε ένα πηγαδάκι με γνωστούς μηχανόβιους του dragster σε κάποιον πρωταθληματικό αγώνα στην πίστα του Πολύκαστρου περί τα τέλη του 2009. Οι αγωνιζόμενοι με μοτοσυκλέτες, όντας έμπειροι με πολλά χρόνια στις σέλες τους, ισχυριζόντουσαν ότι το να οδηγήσεις στα 402 μέτρα μία μηχανή είναι τρομερά δύσκολο και απείρως δυσκολότερο από ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο, όπου το μόνο που χρειάζεται είναι, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, να πατάς το γκάζι και να πηγαίνει απλά ευθεία. Αυτός που είχε τελείως αντίθετη άποψη ήταν ο Φίλιππος, που τους εξήγησε πως για να οδηγήσεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι εξίσου δύσκολο και χρειάζεται τα ίδια cojones και τα ίδια χέρια με έναν αναβάτη, για αυτό και αυτοί που οδηγάνε οχήματα κατηγοριών Οpen και στα αυτοκίνητα και στις μηχανές είναι ελάχιστοι. Τους εξήγησε πως τα g της επιτάχυνσης που αναπτύσσει ένα Pro Mod ή Pro Stock αυτοκίνητο είναι περισσότερα από τα αντίστοιχα μίας μοτοσικλέτας. Σε αυτό το κλίμα συνεχίστηκε η κουβέντα, με αποτέλεσμα εν μέσω πειραγμάτων και προκλήσεων, να μπει το στοίχημα για το αν ένας παραδοσιακός οδηγός αυτοκινήτων, όπως ο Φίλιππος, θα μπορέσει να τρέξει μία μηχανή της αντίστοιχης κατηγορίας. Όπως καταλάβατε, ο Φίλιππος δέχτηκε την πρόκληση και μετά από 10 χρόνια αγώνων με αυτοκίνητα, αποφάσισε να αγοράσει στο ξεκίνημα του 2010 ένα Koenig Suzuki ProMod με nitro και να τρέξει στο πρωτάθλημα της ίδιας χρονιάς. Χωρίς δεύτερη κουβέντα συνεργάστηκε με ανθρώπους που επέλεξε και τον επέλεξαν και έτσι δημιουργήθηκε η απίστευτα δεμένη και ικανή ομάδα Racetech by Tzanidakis Dragteam.
Μιλήσαμε με το Φίλιππο και τον Νίκο Τζανιδάκη, οι οποίοι μας μετέφεραν ότι η βασική ομάδα αποτελείται από 6 με 7 άτομα. Ψυχή της ομάδας είναι ο μηχανικός Νίκος Τζανιδάκης και ο αδερφός του Μιχάλης Τζανιδάκης. Πολύ σημαντικό ρόλο έχει και ο Γιάννης Σάρλης, της Sarlis Racelogic, ο οποίος είναι επίσης ένας πολύ έμπειρος μηχανικός με πολύ όρεξη και θέληση για καλά αποτελέσματα, ακολουθεί ο απίστευτος ηλεκτρολόγος Σάββας Τιλσίζογλου, ο οποίος είναι επίσης και οδηγός της ομάδας με το SuperSteet Turbo Hayabusa και με το στενόροδο Pro Street 2. O Φίλιππος έχει αναλάβει χρέη μπαλαντέρ οδηγού, ηλεκτρονικού, μηχανικού, οργανωτή κτλ και τελευταία η Μπασάκ και τα υπόλοιπα κορίτσια, που έχουν σημαντικό ρόλο στο να βοηθούν όπου μπορούν και όπου βρεθούν. Η ομάδα είναι πολύ δεμένη και το μεγαλύτερο της ατού είναι ότι δεν το βάζει κάτω μέχρι να έρθει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το αποτέλεσμα ήρθε από τη πρώτη χρονιά ενασχόλησης και κατευθείαν στη μεγάλη κατηγορία Super Pro. H ομάδα πήρε το πρωτάθλημα του 2010 στην Ελλάδα με πολλά εντυπωσιακά περάσματα σε όλες τις πίστες, με νίκες, με εξόδους στα 300km/h και με απανωτά 7άρια, σε πίστες γλιστερές αλλά και καλές. Τα παιδιά πίσω από την ομάδα έβγαλαν ένα ολόκληρο πρωτάθλημα με ένα μόνο μοτέρ, χωρίς καμία ζημιά και κατάφεραν να βρουν τη συνταγή να σετάρουν το μηχανάκι σωστά σε όποιες συνθήκες και να έτρεξαν. Η ομάδα έγραψε επίσης τον ταχύτερο χρόνο που έχει γράψει ποτέ στην ιστορία Έλληνας αναβάτης μοτοσυκλέτας στο εξωτερικό με 7,2sec και 305km/h σε αγώνα που έγινε τον Αύγουστο του 2010 στο Hockenheim της Γερμανίας, θέτοντας από το πρώτο αγώνα εκτός Ελλάδας έναν από τους ταχύτερους χρόνους νιτράτης μοτοσυκλέτας στην ιστορία της Ευρώπης.
Το νέο θηρίο…
Το 2013 ο Φίλιππος αγόρασε μία νέα μοτοσυκλέτα, της κατηγορίας PXM. Η νέα αυτή κατηγορία είναι η εξέλιξη των ProMod και τα αρχικά της σημαίνουν Pro Xtreme Motorcycle. Η μηχανή αυτή είχε τρέξει στην Αμερική μόνο σε 200άρια και ήταν σεταρισμένη μόνο για αγώνες στα 200 μέτρα. Ο Φίλιππος και η ομάδα του την ξαναέστησαν από την αρχή για αγώνες στα 400 μέτρα. Το πλαίσιο είναι της Innovate Performance Racing και είναι κατασκευασμένο από χρωμιομολυβδενιούχο ατσάλι. Πάνω σε αυτό βρίσκεται τοποθετημένος ένας κινητήρας από Suzuki GS 1100 Katana, ο οποίος όμως πλέον βρίσκεται στα 1.570cc ή 1.640cc, αναλόγως με το τι στροφαλοφόρος, μπιέλες και πιστόνια έχουν τοποθετηθεί. Η Racetech by Tzanidakis που έχει αναλάβει την βελτίωση, εξέλιξη και συντήρηση της μοτοσικλέτας, έχει στην διάθεσή της πιστόνια της MTC και της CP, μπιέλες της Knife, καθώς και τις εργοστασιακές από το SuzukiGS Katana και τρεις διαφορετικούς στροφαλοφόρους, τον εργοστασιακό, έναν Falicon και έναν Vance & Hines. Κάπου εδώ να συμπληρώσω πως οι στροφαλοφόροι και οι μπιέλες ενώνονται μεταξύ τους με ρουλεμάν και όχι με κουζινέτα. Στα 1.570cc η διάμετρος είναι στα 87mm και η διαδρομή στα 66,4mm, ενώ στα 1.640cc, η διάμετρος φτάνει στα 89mm με την ίδια διαδρομή. Ο λόγος της στατικής συμπίεσης φτάνει στο 14:1. Οι κάσες και το κάρτερ του κινητήρα προέρχονται από το Katana, ενώ η κυλινδροκεφαλή από την Vance & Hines. Από την Vance & Hines προέρχονται και οι εκκεντροφόροι, με μοναδικό γνωστό στοιχείο το βύθισμα που φτάνει στα 17,8mm για τους εισαγωγής. Οι βαλβίδες έχουν διάμετρο στα 48mm για την εισαγωγή και στα 39mm για την εξαγωγή, τεράστιες γιατί το μοτέρ του Katana είναι 8βάλβιδο. Τα retainers είναι τιτανίου, καθώς και τα ελατήρια των βαλβίδων. Η φλάντζα της κυλινδροκεφαλής είναι της Cometic και η κυλινδροκεφαλή δένεται με το μπλοκ με βίδες της ARP. Την τροφοδοσία του κινητήρα με μείγμα την έχουν αναλάβει τα καρμπυρατέρ της Lectron με διάμετρο slide στα 44mm, αλλά με την νέα χρονιά θα αλλαχθούν με μεγαλύτερα των 48mm. Κάτω από τα καρμπυρατέρ είναι τοποθετημένα τα μπεκ του συστήματος ψεκασμού nitro, υγρού τύπου, της Induction Solutions. Μία αντλία βενζίνης της Holley στέλνει στα μπεκ του nitro βενζίνη.
Το data logger V300sd της Racepak μεταδίδει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την λειτουργία του κινητήρα στην ομάδα μετά από κάθε πέρασμα, προκειμένου να τον ρυθμίσουν στην εντέλεια. Αν και η μοτοσυκλέτα είναι καρμπυρατεράτη, υπάρχει και ECU η οποία αναλαμβάνει την ανάφλεξη και την διαχείριση του nitro. Αυτή είναι της Schnitz Racing και βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο με αρκετά bugs. Το εντυπωσιακό είναι πως η ελληνική ομάδα κατάφερε και βρήκε αρκετά από αυτά τα bugs και τα ξεπέρασε! Η ελληνική μας ομάδα συνεργάστηκε εκτενώς όλη τη χρονιά με τη Schnitz παρέχοντας πληροφορίες, μιας και τα PXM που τρέχουν με Schnitz Firestorm στον πλανήτη είναι ελάχιστα. Η απανωτές επιτυχίες αποδεικνύουν ότι η Racetech by Tzanidakis Dragteam ξέρει τι κάνει και σίγουρα βοήθησε στην εξέλιξη του συστήματος που αυτή τη στιγμή έχει καθιερωθεί ως το καλύτερο και πιο προηγμένο nitro controller. Ο κινητήρας είναι πραγματικό διαμάντι και έχει τρομερή δύναμη, μιας και αποδίδει 320Psατμοσφαιρικά, ενώ τρώει και μία σφαλιάρα των +300Psόταν ψεκαστεί nitro. Για την ώρα πάντως έχει ψεκάσει μέχρι +150Ps, οι χρόνοι που θα δείτε παρακάτω έχουν γίνει με περίπου 450Ps. Με φουλ nitro, έχεις 620Ps στον τροχό και είσαι ξαπλωμένος πάνω στον κινητήρα που στροφάρει στις 12.000rpm. Το πιο τρομακτικό που μπορώ να σκεφτώ είναι η ελεύθερη πτώση. Χωρίς αλεξίπτωτο.
Αντοχή!
Για να διαχειριστεί κανείς τέτοια δύναμη και μάλιστα σε έναν τροχό, χρειάζεται αντοχή. Τόσο του αναβάτη, όσο φυσικά και της μοτοσικλέτας. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει πέντε σχέσεις και είναι της Robinson Industries, στο οποίο οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται με το airshifter της Pingel, μέσω ενός διακόπτη που βρίσκεται τοποθετημένος στο αριστερό grip. Την κίνηση την μεταδίδει στον πίσω τροχό μία ειδική αλυσίδα της RK για μοτοσυκλέτες dragster. Οι ζάντες είναι ειδικές για dragster, κατασκευασμένες από την PMFR και τα λάστιχα είναι της Mickey Thompson. Το φρενάρισμα επιτυγχάνεται με δύο δίσκους, έναν στον εμπρός και έναν στον πίσω τροχό, της PMFR, με διάμετρο και για τους δύο στα 255mm, οι οποίοι φρενάρουν με διπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω της Grimeca Industrie. Τέλος, στην εμπρός ανάρτηση υπάρχει ένα upside-downπιρούνι της PMFR, ενώ στον πίσω τροχό δεν υπάρχει ανάρτηση, αλλά τον ρόλο της αναλαμβάνουν το λάστιχο και το σασί.
Greeks do it better!
Με ένα τέτοιο όπλο, όπως καταλαβαίνετε, οι επιδόσεις ήταν θέμα χρόνου. Ο Φίλιππος κατέχει αυτή τη στιγμή την καλύτερη επίδοση στα 18 μέτρα τόσο σε Ελλάδα όσο και σε Ευρώπη, με χρόνο στα 1,011sec, κατέχει το Πανελλήνιο Ρεκόρ στα 18 μέτρα, στα 200 μέτρα με χρόνο 4,446sec, καθώς και στα 400 μέτρα με χρόνο στο 7,156sec. Έχει το ρεκόρ πίστας στο Τυμπάκι με χρόνο στα 7,237sec και ταχύτητα εξόδου στα 293,39km/h, το ρεκόρ στο Πολύκαστρο με 7,156sec και 280,85km/h, καθώς και στην Θήβα με 8,327sec και 245,73km/h. Η ομάδα έριξε το βάρος της και στην Ευρώπη παίρνοντας μέρος στους δύο σπουδαιότερους και δυσκολότερους αγώνες στην Αγγλία και στη Γερμανία. Στην Santa Pod, έκανε 6,71sec και 6,79sec στα Eurofinals και μάλιστα μας είπαν χαρακτηριστικά: Μέχρι στιγμής στα ρεκόρ Ευρώπης στη SantaPod τον Σεπτέμβριο του 2013 ψεκάσαμε περίπου +150Psnitro. Φέτος θα ψεκάσουμε σοβαρά για πρώτη φορά.
Εκτός από το απόλυτο ρεκόρ Ευρώπης που έχει κάνει μεγάλη αίσθηση και έχει συζητηθεί από όλα τα μεγάλα site του πλανήτη, η ομάδα σήκωσε τη Γαλανόλευκη στο βάθρο στη 3η θέση στη Γερμανία και στη 2η θέση στην Αγγλία και μάλιστα στην δυσκολότερη κατηγορία Top Fuel Bikes των τεράτων των 1000+ αλόγων. Ο Σπαρτιάτης τα έβαλε με τα τέρατα στην Αγγλία και έφτασε στον τελικό κατακτώντας τη 2η θέση που είναι και η υψηλότερη και σημαντικότερη διάκριση στην ιστορία του ελληνικού dragster. Όπως καταλάβατε, εδώ έχουμε μία άριστη ομάδα και μία τέλεια μοτοσικλέτα, οπότε το μέλλον αναμένεται με επιδόσεις φωτιά!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Λ. Βραυρώνος 5η στάση Αρτέμιδα 2294047024 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΠΛΑΙΣΙΟ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,052 200 4,2908 @ 268,08 400 6,7156 @ 320,26 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Τα crossovers της Nissan ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο.