Suzuki Swift 1.3DDiS 75Ps
Facelifted?
Όχι δεν πρόκειται για νέο μοντέλο. Ούτε καν για face-lift. Το “νέο” Swift ανανεώθηκε όχι στην εμφάνιση του, αλλά στα μηχανικά του μέρη με κυριότερη την προσθήκη του πετρελαιοκινητήρα 1,3lt. Ο κινητήρας 1.3DDiS που εξοπλίζει το Swift diesel, είναι στην ουσία αδελφάκι του μικρού Multijet του Gruppo Fiat. Βλέπετε η εξέλιξη ενός κινητήρα έχει πλέον τόσο υπολογίσιμο κόστος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που αν δεν πρόκειται να παραχθεί σε τεράστια νούμερα είναι πιο συμφέρον να αγοράσεις έναν άλλο παρά να τον εξελίξεις μόνος σου. Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας ήταν διαθέσιμος εδώ και τρία χρόνια στην γκάμα του Ιαπωνικού μοντέλου όμως στην χώρα μας μπορούσε να εισαχθεί μονάχα κατόπιν παραγγελίας. Όμως από το 2012 που μας έπιασε “dieselοφρενίτιδα”, να σου και το Swift Diesel διαθέσιμο στην Ελλαδίτσα.
D13A
Ο κινητήρας που εξοπλίζει το Swift, μας είναι γνώριμος από τα άλλα μικρά μοντέλα της Fiat. Διαθέτει κεφαλή με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, σχέση συμπίεσης 16,8:1 και σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail. Η ρουλεμανάτη τουρμπίνα GT1238Z προέρχεται από την Garret και διαθέτει σχεδίαση σταθερής γεωμετρίας. Το συγκεκριμένο turbo αποτελεί μια ελαφρώς μεγαλύτερη παραλλαγή της GT12 που εξοπλίζει τα MCC Smart Turbo. Η απόδοση του κινητήρα φτάνει τα 75Ps με 19,4k.gm ροπής. Αυτό που με προβλημάτιζε δεν ήταν η μέγιστη δύναμη του συγκεκριμένου μοτέρ αλλά η απόδοση του σε όλο το φάσμα rpm αφού στα μικρά της Fiat μου είχε φανεί αρκετά “απρόθυμος” κάτω από τις 2.000rpm. Στην περίπτωση του Swift που διαθέτει πιο ελαφρύ αμάξωμα αλλά και πιο κοντή σχέση μετάδοσης τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα. Συνεχίζει να είναι αρκετά θορυβώδης -για σύγχρονος diesel- όμως δεν έχει αυτό το “μουλάρωμα” κάτω από τις 2.000rpm που είχαν τα μικρά Multijet στα μοντέλα της Fiat. Το turbo-lag είναι υπαρκτό όμως μόλις περάσεις τις 1.700rpm το Swift επιταχύνει πολύ ικανοποιητικά. Η κατανάλωση του παρότι απέχει πολύ από το 3,8lt/100km που ανακοινώνει η Suzuki κυμαίνεται σε ένα απόλυτα αξιοπρεπές 5,5-5,8lt/100km σε συνθήκες μικτής οδήγησης.
Japan Inside
Εμφανισιακά η τελευταία γενιά Swift τροποποιήθηκε ελάχιστα σε σχέση με την προηγούμενη τόσο που νομίζεις ότι πρόκειται για facelift. Εκεί που άλλαξε σημαντικά όμως το νέο Swift ήταν στο εσωτερικό του. Πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά, με πολύ καλύτερο εξοπλισμό και περισσότερες θέσεις για μικροαντικείμενα, το μόνο που χαλάει την εικόνα είναι τα σκουρόχρωμα πλαστικά που “σπάνε” μονάχα από ορισμένες μικρές ασημένιες φάσες στο ταμπλό, το τιμόνι και τις πόρτες. Κατά τα άλλα η συναρμογή είναι πολύ καλή ενώ η ποιότητα των υλικών είναι μέτρια αφού τα σκληρά πλαστικά έχουν την τιμητική τους. Παρόλα αυτά οι τριγμοί απλά απουσιάζουν δείχνοντας ότι το εσωτερικό του Swift θα παραμείνει αναλλοίωτο με την πάροδο των ετών ακόμα και με σκληρή χρήση.
Σπορτιφ αύρα
Το πετρελαιοκίνητο Swift δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα σε σχέση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις όντας σβέλτο και διασκεδαστικό. Ανετο, ευέλικτο και ευκολοδήγητο αποτελεί ιδανικό σύντροφο στον πανζουρλισμό της Αθήνας που ζούμε καθημερινά. Μόλις όμως καταφέρεις να βγεις από το μποτιλιάρισμα και τα στενά, εκεί είναι που εκτιμάς ακόμα περισσότερο το Swift. Η ροπή του κινητήρα είναι κάτι παραπάνω από επαρκής αρκεί η βελόνα να είναι πάνω από τις 1.800rpm. Ακόμα και να πέσεις εκτός ωφέλιμου εύρους, την κατάσταση θα σώσει το πολύ καλό τόσο σε αίσθηση όσο και σε κλιμάκωση 5άρι κιβώτιο. Τα 75Ps μπορεί να ακούγονται λίγα όμως το Swift σε καμία περίπτωση δεν είναι αργό. Εμείς γράψαμε 11,95sec για τα 100km/h -σε σχέση με το 12,7sec που ανακοινώνει η Suzuki- όμως το δυνατό χαρτί του Swift είναι στις ρεπρίζ αφού για την επιτάχυνση από τα 50 στα 80km/h χρειάζεται μόλις 4,51sec με 3η και 6,78sec με 4η σχέση στο κιβώτιο. Στον ανοιχτό δρόμο εκτιμάς την άνετη ανάρτηση που σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση παρέχει ποιότητα κύλισης μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Τα ελαστικά 185/55 με ζάντες 16in έχουν μπόλικη πρόσφυση ενώ το τιμόνι με την ηλεκτρική υποβοήθηση παρόλο που δεν εντυπωσιάζει σε αίσθηση, δεν αφήνει τον οδηγό αμέτοχο κατά την διαδικασία του στριψίματος. Ακόμα και στις υπερβολές το Swift θα παραμείνει ουδέτερο και δεν θα τρομάξει ποτέ τον οδηγό του ενώ το standard ESP αποτελεί ένα extra μαξιλαράκι ασφαλείας.
Το Swift στην πετρελαιοκίνητη εκδοχή του παραμένει φιλικό, ομοιογενές και ευχάριστο παρέχοντας παράλληλα σπορτίφ συμπεριφορά στον οδηγό που θα επιλέξει να εκμεταλλευτεί τις ικανότητες του πλαισίου, της ανάρτησης αλλά και την επαρκή ροπή του κινητήρα. Αν τώρα σε όλα αυτά προσθέσουμε τα χαμηλά πάγια έξοδα καθώς και τον πολύ καλό εξοπλισμό (που στην έκδοση GLX περιλαμβάνει 7 αερόσακους, κλιματισμό, trip computer, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, σύστημα εξοικονόμησης ενέργειας Start/stop, cruise control και ESP), είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να αγνοήσεις το Swift αν ψάχνεις για ένα ολοκληρωμένο, μικρό και καθημερινό αυτοκίνητο που να μην περιορίζεται μονό στην αστική κίνηση.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η 4η 5η |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με τις ρίζες της να βρίσκονται στο μακρινό 1941 και το θρυλικό Willys MB, η Jeep, μπαίνοντας στην 8η δεκαετία της, αποτελεί ένα σημείο αναφοράς για το...