Suzuki Swift 1,0BoosterJet 112Ps
Γιατί?
Γιατί η Suzuki έχει βρει τον τρόπο να μειώσει σημαντικά το βάρος, χωρίς να αυξήσει το κόστος. Όλοι οι άνθρωποι, που ασχολούνται έστω και λίγο με τα αυτοκίνητα, καταλαβαίνουν τα ευεργετικά αποτελέσματα της μείωσης του βάρους. Πόσο μάλλον οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Στα ακριβά αυτοκίνητα το μειώνουν με τη χρήση εξωτικών υλικών, όπως το τιτάνιο, το μαγνήσιο και τα ανθρακονήματα, αλλά εκεί το πληρώνεις. Σε ένα αυτοκίνητο, όμως, με αρχική τιμή 11.680 ευρώ, ανθρακονημάτινο δεν μπορεί να είναι ούτε το σήμα. Έτσι οι λύσεις είναι πιο απλές και συμβατικές, αλλά το αποτέλεσμα μετράει και στην καινούρια πλατφόρμα της Suzuki με το όνομα Heartech αυτό έχει επιτευχθεί στο έπακρο. Είναι πιο άκαμπτη και στιβαρή από την προηγούμενη, ζυγίζοντας μόλις 87kg! Άλλος ένας τομέας είναι τα υπόλοιπα υλικά, μεταξύ των οποίων και η ηχομόνωση, αλλά δεν μπορείς να τα θες μονά-ζυγά δικά σου σε αυτή τη ζωή. Και 900kg και 13,880 ευρώ και ποιότητα Bentley δεν γίνεται. Επιπλέον, η Suzuki αξίζει συγχαρητήρια και γιατί το μήκος του νέου Swift όχι μόνο δεν αυξήθηκε, αλλά μειώθηκε κατά ένα πόντο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, στα 3.840mm. Πάρα μα πάρα πολύ σωστά. Όταν θέλω να αγοράσω Swift, θέλω Swift. Αν ήθελα μεγαλύτερο, θα έπαιρνα το Baleno και αν ήθελα μικρότερο, το Ignis. Δεν καταλαβαίνω, για παράδειγμα, το λόγο που το νέο polo έφτασε να έχει ίδιες διαστάσεις με το Golf 4. Το πλάτος του είναι 1.735mm, ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά δύο πόντους και πλέον δύο ενήλικοι κάθονται πίσω άνετα. Επίσης έχει αυξηθεί και η χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ, φτάνοντας τα 265lt. Γενικά, το εσωτερικό του είναι μοντέρνο και πρακτικό, με πολλές θέσεις για αντικείμενα και επαρκώς καλοφτιαγμένο. Η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, γνωστή και από την υπόλοιπη γκάμα της εταιρείας, είναι ευανάγνωστη και εύχρηστη χωρίς πολλά φρου-φρου.
Οδηγώντας
Οδηγώντας, τολμώ να πω, ότι το νέο Swift σε αυτήν την έκδοση με εξέπληξε ευχάριστα. Είναι μία από τις λίγες περιπτώσεις που έπεσα τόσο έξω στο τι να περιμένω και φυσικά γιατί δεν είχα υπολογίσει ή μάλλον είχα ξεχάσει τι σημαίνει αυτοκίνητο των 900kg και 112 υπερτροφοδοτούμενων ίππων. Αυτό το αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα οικονομικό αμαξάκι πόλης. Είναι ένα καμουφλαρισμένο hot hatch μιας άλλης εποχής. Είναι πραγματικά γρήγορο και από στάση, με 0-100 σε 9,14sec, αλλά και εν κινήσει. Είναι πραγματικά εντυπωσιακός ο τρόπος που επιταχύνει ακόμα και στα 140+km/h. Επίσης στρίβει «αέρα» και έχει και συμμετοχική ουρά. Αν απενεργοποιήσεις το σύστημα ευστάθειας, μπορεί να γίνει ένα πολύ παιχνιδιάρικο αυτοκίνητο, που μάλιστα, όταν δει ότι το παρακάνεις, πάλι επεμβαίνει για να σε συνετίσει, έχοντας αφήνει όμως αρκετό ασφαλές περιθώριο. Πριν μερικά χρόνια, θα μπορούσαν άνετα να το πουλήσουν με το λογότυπο GTi στο πορτ-μπαγκάζ. Δεν είναι τόσο «κοφτερό» όσο το προηγούμενο ατμοσφαιρικό Swift GTi, αλλά κάντε λίγο υπομονή, όπου να ΄ναι έρχεται το καινούριο, που είναι 1,4 turbo με 140Ps και, αν κρίνω από αυτό εδώ, θα είναι φανταστικό. Το κιβώτιο του είναι πεντάρι, αλλά -λόγω της ικανοποιητικής ροπής των 17kgm- μάλλον είναι καλύτερα έτσι, αφού το εύρος λειτουργίας του κινητήρα είναι μεγάλο και τα κενά ανάμεσα στις σχέσεις δεν φαίνονται. Δεν χρειάζεται πάντα η κοντή κλιμάκωση, ειδικά μέσα στην πόλη πολλές φορές κουράζει. Η κατανάλωση του σε μεικτή χρήση κυμαίνεται γύρω στα 6,0lt/100km, αλλά αν παρασυρθείς και αρχίσεις να παίζεις μαζί του, θα περάσει τα 7lt, όπως επίσης, αν είσαι πολύ προσεκτικός, θα πέσει στα 5,5lt. Συνοδεύεται από πενταετή εργοστασιακή εγγύηση και τα Swift, που θα εισαχθούν στην Ευρώπη, θα είναι κατασκευασμένα στην Ιαπωνία με ό,τι αυτό συνεπάγεται... Σαν συμπέρασμα, τολμώ να πω, ότι, σύμφωνα με τα δικά μου κριτήρια, αυτό είναι το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Μπορεί τα ευρωπαϊκά να είναι πιο αθόρυβα, πιο πολιτισμένα, πιο πολυτελή και με καλύτερα υλικά, αλλά όλο αυτό στα δικά μου μάτια τα κάνει μικρομέγαλα. Είναι σαν να βλέπω ένα παιδί 12 χρονών να φοράει γραβάτα. Δεν είναι αυτό το ζητούμενο σε αυτοκίνητα πόλης. Σε αυτήν την κατηγορία, το ζητούμενο είναι η πρακτικότητα, η αξιοπιστία και η οικονομία. Αυτά τα έχει το νέο Swift και με bonus το χαμηλό βάρος και την οδική συμπεριφορά κερδίζει.
+
Οικονομικός κινητήρας
Επιδόσεις
Οδική συμπεριφορά
Χαμηλό βάρος
Πραγματικά made in Japan
-
Θόρυβος κύλισης
Άνεση ανάρτησης στις λακκούβες
SUZUKI SWIFT 1,2 DUALJET CVT
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1,2lt των 90Ps και το κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, για το οποίο ισχύουν σχεδόν τα ίδια με το Boosterjet, απλώς η δύναμη του κινητήρα είναι αισθητά λιγότερη και ο μόνος λόγος, για τον οποίο μπορεί να το επιλέγαμε, είναι η άνεση και η ευκολία που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο. Η τιμή τους είναι παραπλήσια και -για κάποιο λόγο- το αυτόματο ατμοσφαιρικό ήταν αρκετά πιο υποστροφικό από το τρικύλινδρο turbo. Πιθανότατα το αυξημένο βάρος στον εμπρός άξονα από τον μεγαλύτερο κινητήρα και το σασμάν ή ακόμα και λίγο πιο φθαρμένα ελαστικά, πάντως ανάμεσα στα δύο μοντέλα υπάρχει αισθητή διαφορά υπέρ του 1,0lt Boosterjet σε αυτόν τον τομέα. Το κιβώτιο πάντως αυτό κάθε αυτό είναι πολύ καλό, με ομαλή λειτουργία, χωρίς να σου δίνει την αίσθηση ότι πατινάρει και προσφέρει εγγυημένα οικονομική οδήγηση διατηρώντας τον κινητήρα στις ιδανικές στροφές λειτουργίας για μεγάλο εύρος ταχύτητας, πετυχαίνοντας έτσι την ίδια κατανάλωση με το μικρότερο 1,0lt.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €11.680
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €13.880
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 998cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 79,5mm •Σχέση Συμπίεσης: 10:1 •Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης •Βάρος (kg): 900 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός •Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 6J x 16in •Ελαστικά: 185/55 R16 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):112/5.500 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 17,3/ 2.000-3.500 •0-100km/h (sec): 10,6 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 195 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,21 0-80 5,16 0-100 9,14 0-120 12,58 0-140 19,40 0-160 24,27
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,98 80-110 4,61
4η KM/H SEC 80-110 6,61 100-140 9,63 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,01 @ 48,14 60 5,09 @ 77,38 100 6,05 @ 90,01 200 9,77 @ 115,59 400 16,17 @ 142,34 1000 29,72 @ 171,73 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η τρίτη γενιά του Peugeot 5008 περνά αρχικά από την αμιγώς ηλεκτρική του έκδοση, η οποία παρουσιάστηκε επίσημα και θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο...