Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD

Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD

Ωραίο χρώμα!

Επιτέλους έχουμε ξεπεράσει την μόδα των μονότονων χρωμάτων στα αυτοκίνητα. Είναι ευχάριστη η έκληξη να βλέπεις κάτι διαφορετικό, όπως αυτό το Suzuki SX4 S-Cross. Αυτό το Crystal Lime Metallic όπως το ονομάζει η Suzuki, του πάει πολύ και παράλληλα, τραβάει τα βλέμματα. Το νέο SX4 S-Cross είναι στην ουσία ο προπομπός της επόμενης γενιάς του πολύ πετυχημένου μοντέλου SX4 της Suzuki. Το SX4 έκανε την εμφάνισή του το 2006, ένα μοντέλο που είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με την Fiat και σε πολλές αγορές κυκλοφόρησε σαν Fiat Sedici. Το νέο βήμα της Suzuki που ακούει στο όνομα S-Cross είναι πολύ ενδιαφέρον, με αυξημένες δυνατότητες, χώρους και οικονομικό turbo diesel κινητήρα. Ναι, δεν είναι ιδιαίτερα φθηνό, όταν η τετρακίνητη έκδοση με τον 1.6DDiS κινητήρα ξεκινάει (με όφελος απόσυρσης) στα €24.270. Ενδεικτικά, η δικίνητη βενζινοκίνητη έκδοση, ξεκινά από €16.870 και η πετρελαιοκίνητη από €20.570, πάντα με όφελος απόσυρσης. Όπως είδαμε όμως μετά την επταήμερη συμβίωσή μας μαζί του, είναι πολύ οικονομικό, άνετο, ευχάριστο και αν επιλέξετε έκδοση με Start/Stop, οι εκπομπές ρύπων φτάνουν στα 114g/km, άρα €103 για τέλη κυκλοφορίας.

Πάμε στην ουσία

Ξεφεύγει από τα ιαπωνικά πρότυπα το εσωτερικό του S-Cross. Είναι μοντέρνο, με καλά υλικά και εφαρμογήΤι κάνει καλά αυτό το S-Cross? Καταρχήν δείχνει φρέσκο, μοντέρνο και κάνει τον κόσμο να το κοιτάζει. Εξωτερικά, αν σας φαίνεται μεγαλύτερο, είναι λογικό. Μεγάλωσε 16,5cm άρα μεγάλωσαν και οι εσωτερικοί χώροι και κυρίως το πορτ μπαγκάζ του οποίου οι χωρητικότητα φτάνει τα 430lt. Ο χώρος για τους πίσω επιβάτες είναι αρκετός ακόμα και για τρία άτομα. Τα εμπρός καθίσματα είναι ιδιαίτερα άνετα, σε κρατάνε στη θέση σου και δεν σε κουράζουν σε μεγάλες αποστάσεις. Διακόπτες, χειριστήρια και λοιπά κουμπάκια, είναι τοποθετημένα σε σωστά σημεία και η προσαρμογή σου με αυτά είναι γρήγορη. Ιδιαίτερα εύχρηστο και όμορφο, είναι το χειριστήριο για την –νέας γενιάς- τετρακίνηση AllGrip. Από αυτό, μπορείς να επιλέξεις την Auto λειτουργία, που στοχεύει στην οικονομία καυσίμου και μετατρέπει αυτόματα το αυτοκίνητο σε τετρακίνητο όταν οι εμπρός τροχοί χάσουν την πρόσφυση. Υπάρχει επίσης και η επιλογή Sport η οποία κάνει την μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης και παράλληλα, η απόκριση του γκαζιού γίνεται αρκετά πιο άμεση. Η επιλογή Snow μεγιστοποιεί την απόδοση της τετρακίνησης, συνδυάζοντας τις πληροφορίες από την γωνία του τιμονιού και το πεντάλ γκαζιού. Το γκάζι είναι πιο προοδευτικό σε απόκριση ώστε να μην «σπάει» εύκολα η πρόσφυση, μιας και η οδήγηση στο χιόνι απαιτεί ήρεμες κινήσεις. Τέλος, στην επιλογή Lock η τετρακίνηση στέλνει περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς και η τετρακίνηση είναι ικανή να σας βγάλει από τη δύσκολη θέση, αν έχετε κολλήσει σε λάσπη, χιόνι, άμμο κλπ. Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων έχει αρκετά καλή κλιμάκωση, με τον επιλογέα να μην παίρνει βραβείο αίσθησης, αλλά και να μην προβληματίζει παράλληλα.

Ο 1.6DDiS κινητήρας με τα 120 άλογα και την εντυπωσιακή ροπή των 32,6kgm λίγο πριν τις 2.000rpm, δεν θα σε αφήσει ποτέ «κρεμασμένο» αν έχεις επιλέξει την κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο. Για τις ανάγκες της φωτογράφισης, ανεβήκαμε μία βουνίσια διαδρομή με κλειστές στροφές, άτσαλο δρόμο που χρειαζόταν απαιτητικούς χειρισμούς. Με επιλεγμένη την Sport λειτουργία, εντυπωσιαστήκαμε από τις ικανότητες του S-Cross στην γρήγορη οδήγηση, με μόνη ένσταση την κάπως νωχελική αίσθηση. Σε γενικές γραμμές δεν προβληματίζει, αλλά και δεν εντυπωσιάζει.

Και κάτω από 6 αν θες   

Ο 1.6lt DDiS με τα 120 άλογα, έχει ροπή από χαμηλά και μάλιστα άφθονηΑναφερόμαστε στην κατανάλωση καυσίμου. Ο δεκαεξάρης turbo diesel ακούγεται αρκετά όταν βρίσκεσαι εκτός αυτοκινήτου, αλλά η Suzuki έχει κάνει πολύ καλή δουλειά στην ηχομόνωση. Στο εσωτερικό ζεις ήσυχα. Στην βουνίσια διαδρομή, όπου οδηγήσαμε αρκετά γρήγορα, η μέση κατανάλωση ξεπέρασε τα 7lt/100km. Λογικό. Μηδενίσαμε και ξαναμετρήσαμε τις επόμενες μέρες τις κοινές διαδρομές που κάναμε εντός Αττικής. Με την επιλογή Normal, η κατανάλωση πέφτει σε χαμηλά επίπεδα, εύκολα. Αν είσαι προσεκτικός, θα δεις ακόμα και 5,6lt/100km, αλλά αν κινείσαι φυσιολογικά και χωρίς να προσέχεις ιδιαίτερα, η κατανάλωση θα κυμανθεί στα «χαμηλά» 6lt/100km.

Πάντως είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που δεν οδηγείς απλά από ανάγκη, αλλά σου δημιουργούν την όρεξη να οδηγήσεις. Επιτέλους, θα λέγαμε, μιας και έχουμε γεμίσει από ίδια αυτοκίνητα, αδιάφορα, «άχρωμα» που τελικά σε βάζουν στη διαδικασία να οδηγείς μηχανικά και να ξεχνάς την ευχαρίστηση. Το S-Cross δεν είναι τέτοιο. Εδώ παίζει ρόλο και ο εσωτερικός διάκοσμος, που ναι, δεν κερδίζει βραβείο σχεδίασης, όμως τα υλικά του είναι ανθεκτικά, η σχεδίασή του ξεφεύγει από τα ιαπωνικά πρότυπα και «ευρωπαϊκίζει» και ναι, είναι μοντέρνο. Είδαμε στο press kit της Suzuki την διπλά ανοιγόμενη πανοραμική οροφή. Αν το αγοράζαμε, θα την επιλέγαμε!

Μα, τόσο γρήγορο?

Τσεκάραμε δύο φορές τις μετρήσεις του VBOX III, αν και ξέρουμε ότι δεν κάνει λάθος... Η Suzuki ανακοινώνει 0-100km/h σε 12sec. Εμείς, με την πρώτη προσπάθεια, γράψαμε 9,54sec και την δεύτερη, 9,40sec! Ακόμα και τα πρώτα 400m έρχονται ιδιαίτερα γρήγορα, με χρόνο 16,6sec! Σοκαριστικοί χρόνοι για ένα crossover βάρους 1.305kg, με κινητήρα diesel που σαφώς και δεν πρόκειται για sport μοντέλο. Και αν το S-Cross μας άρεσε αρκετά, τώρα μας αρέσει ακόμη περισσότερο! Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο-έκπληξη. Όπως είπαμε και στην αρχή, πλέον οι περισσότερες οικογένειες δεν μπορούν να έχουν στο γκαράζ τους δύο και τρία αυτοκίνητα, αλλά ψάχνουν να βρουν ποιο είναι αυτό «το ένα» που θα καταφέρει να καλύψει τις ανάγκες τους. Αν λοιπόν ψάχνετε ένα αυτοκίνητο με χαμηλά τέλη, «προσγειωμένο» κυβισμό, άνεση σε χώρους, αξιοπιστία και οικονομική μετακίνηση, τότε το S-Cross θα σας ταιριάξει γάντι. Προσθέστε την μοντέρνα του εμφάνιση καθώς και τις εντυπωσιακές επιδόσεις του και τότε μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που αυτή την εποχή, δύσκολα θα βρει αντίπαλο. Ίσως η τιμή του να ακούγεται «τσιμπημένη» όμως μην ξεχνάτε το ρητό που λέει πως «ότι πληρώνεις, παίρνεις». Όταν το νούμερο μειώνεται, μειώνονται και οι παροχές... Ρίξτε του μια ματιά, θα σας «κερδίσει» σίγουρα!

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • Κυβισμός (cc): 1.598
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  79,5mm x 80,5mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo μεταβλητής γεωμετρίας
  • Βάρος: 1.305

ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ

SUZUKI SX4 S-CROSS 1.6L DDiS 4WD: €22.000
(Χωρίς όφελος απόσυρσης)  

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Αυτόματη τετρακίνηση AllGrip
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson
  • Ημιάκαπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
  • Ζάντες: 7J x 17in
  • Eλαστικά: Continental ContiSportContact 205/50 R17

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   
0-60                 3,91    
0-80                 6,40    
0-100               9,40
0-120               13,64  
0-140               19,54
0-160               28,89

ΡΕΠΡΙΖ


ΚΜ/Η             SEC     
50-80               3,49
80-110             4,91                


ΚΜ/Η             SEC   
80-110             5,43
100-140           10,23


ΚΜ/Η             SEC   
80-110             6,18
100-140           10,86


ΚΜ/Η             SEC   
80-110             8,05
100-140           18,17

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        2,39     @        43,00
60        5,01     @        68,55
100      6,89     @        83,41
200      10,65   @        106,62
400      16,66   @        131,78
1000    31,11   @        163,37

 

 

Αρθρογράφος

 

Spyshots: Porsche Panamera

Spyshots: Porsche Panamera

Η Porsche προετοιμάζει τη νέα Panamera και δύο πρωτότυπά της εμφανίστηκαν να κάνουν δοκιμές.