Kia Rio 1.1 Diesel
The launch
Την 1η Μαρτίου 2011 στο Σαλόνι Αυτοκινήτυο της Γενεύης λανσάρεται στην Ευρωπαϊκή αγορά η τρίτη γενιά Kia Rio με 2 κινητήρες βενζίνης 1,25lt GDI (γενιά κινητήρων Hyundai Kappa) και 1,4lt GDI (γενιά κινητήρων Hyundai Gamma) και 2 κινητήρες πετρελαίου 1,1lt CRDI και 1,4lt CRDI (γενιά κινητήρων Hyundai U). O μικρότερος σε χωρητικότητα, 1,1lt CRDI Turbo Diesel κινητήρας του νέου Kia Rio, είχε τότε την χαμηλότερη μέση κατανάλωση (3,2lt/100km) και τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων (85gr CO2/km) από οποιοδήποτε άλλο μη ηλεκτροκίνητο/υβριδικό αυτοκίνητο παραγωγής. Στην ευρωπαϊκή αγορά το Kia Rio διατίθεται τόσο σε 5θυρη όσο και σε 3θυρη έκδοση - θέλοντας να προσελκύσει και το νεανικό κοινό - και σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Instyle, Uptown, Sport και Cosmic.
New trend in town…
Η νέα τάξη πραγμάτων, αλλά και η νέα τάση, μας επιτρέπει -επιτέλους- να συζητάμε, να οδηγούμε, να δοκιμάζουμε, να αξιολογούμε, να συγκρίνουμε και να προτείνουμε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις δημοφιλών -ούτως ή άλλως- μοντέλων, όπως το Kia Rio. Η νεανική του εμφάνιση, η μοντέρνα του σχεδίαση, η σημαντικά αναβαθμισμένη συγκριτικά με το παρελθόν ποιότητα κατασκευής, ο πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, έβαλαν το Kia Rio δυναμικά στο «παιχνίδι», όχι μόνο των εντυπώσεων αλλά και των πωλήσεων, κάτι που τα τελευταία χρόνια χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Kia στο σύνολο τους.
Η εικόνα από μέσα είναι, αν όχι περισσότερο, εξίσου εντυπωσιακή. Ποιοτικά υλικά και προσεγμένη συναρμογή, μελετημένη εργονομία, πλούσιος εξοπλισμός με πληθώρα gadget, ιδιαίτερες «πινελιές» όπως οι διακόπτες «αεροπορικού» τύπου, θέση οδήγησης με πολλαπλές ρυθμίσεις στο κάθισμα του οδηγού και στο τιμόνι αλλά και άνετοι χώροι για 4 επιβαίνοντες (προσφέροντας μάλιστα περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες σε σχέση με το Hyundai i20 με το οποίο μοιράζονται το ίδιο δάπεδο), σε κάνουν να αισθάνεσαι αμέσως ξεχωριστά και όμορφα. Ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών με το τετραγωνισμένο του σχήμα, το μεγάλο άνοιγμα και τα 288lt χωρητικότητα, ολοκληρώνει τον χρηστικό χαρακτήρα του Kia Rio.
Downsizing the diesels…
Δεδομένων των διαστάσεων της 3ης γενιάς του Kia Rio (μήκος 4.045mm, πλάτος 1.720mm, ύψος 1.455mm) αλλά και του βάρους του (1.191kg-1.290kg ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος και το επίπεδο εξοπλισμού), η ιδέα ότι κινείται από έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.120cc... δεν σε εξιτάρει. Στην πράξη όμως τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά και απρόσμενα ευχάριστα, καθώς συνειδητοποιείς ότι αυτός ο κινητήρας είναι εν τέλει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Rio. Ο μικρός diesel των 1.1lt, τοποθετεί το Rio στην καρδιά του αγοραστικού ενδιαφέροντος συγκεντρώνοντας όλα τα βασικά ζητούμενα: είναι μικρό, diesel, με χαμηλή κατανάλωση, μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και 7ετή εργοστασιακή εγγύηση. Τι άλλο να ζητήσεις? Ιδιαίτερα εξελιγμένος τεχνολογικά ο 3κύλινδρος 1.1 CRDI, έχει μπλοκ από χυτοσίδηρο, κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο ενώ είναι σχεδιασμένος από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Ηyundai-Kia στη Γερμανία. Βασίζεται στη σειρά κινητήρων U και συγκεκριμένα στο χωρητικότητας 1.5lt σύνολο (μείον έναν κύλινδρο), διατηρεί την ίδια διάμετρο και διαδρομή (75mm x 84,5mm) και έχει σχέση συμπίεσης 16:1. Φέρει 2ΕΕΚ, κινούμενους από αλυσίδα, τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, ψεκασμό common rail της Bosch και turbo Garrett GT15 μεταβλητής γεωμετρίας. Η απόδοση του φτάνει σε ισχύ τους 75 Ps/4.000rpm και σε ροπή τα 17,3kgm/1.500-2.750rpm. Σε συνδυασμό δε με το σύστημα start/stop και τα οικολογικά ελαστικά χαμηλής τριβής, ο 1.1 CRDI πετυχαίνει ονομαστική μέση κατανάλωση 3,6lt/100km και εκπομπές CO2 94gr/km-που τον απαλλάσσουν και από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.
Let’s roll…
Εν κινήσει, αρχικά σε εντυπωσιάζει η πολιτισμένη λειτουργία του 1.1 CRDI, αφού παρά το γεγονός ότι είναι diesel και 3κύλινδρος δε μεταφέρει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ανεπιθύμητους κραδασμούς και δονήσεις. Είναι ελαστικός και με θετικό τράβηγμα σχεδόν από το ρελαντί, ενώ στις μεσαίες στροφές (2.000-4.000rpm) αποδίδει εξαιρετικά. Έχει τη χαρακτηριστική γρήγορη απόκριση ενός 3κύλινδρου κινητήρα, ενώ χάρη στον άξονα εξισορρόπησης που βρίσκεται κάτω από τον στρόφαλο και κινείται από ελικοειδή γρανάζια, μειώνονται σημαντικά οι κραδασμοί που προκαλούνται κατά τη διάρκεια λειτουργίας του. Οι ανακοινώσιμες τιμές επιδόσεων από την Kia θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν επιεικώς απαισιόδοξες, αφού το 0-100km/h ήρθε σε «μόλις» 13,04sec (και όχι σε 16,1sec) ενώ η ρεπρίζ 3ης 50-80km/h απαιτεί 5,32sec , 4ης 50-80km/h 7,54sec, 5ης 80-110km/ 12,23sec και 6ης 80-110km/h 15,02sec. Η δε κατανάλωση, με σβέλτη οδήγηση και μετρήσεις επιδόσεων, δεν ξεπέρασε τα 6,1lt/100km. Απόλυτα ικανοποιητική είναι τόσο η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, με τις 2,82 στροφές από άκρη σε άκρη, όσο και του επιλογέα με το θετικό κούμπωμα, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης αν και λίγο πιό σφικτή από ότι θα περίμενες, εξασφαλίζει λογικές κλίσεις στις στροφές, προβλέψιμη οδική συμπεριφορά και πολύ καλή σταθερότητα στην ευθεία.
Το Kia Rio 1.1 Diesel…
…αναμφίβολα συγκαταλέγεται στις κορυφαίες προτάσεις τις κατηγορίας του. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει, ποιοτικά αλλά και ποσοτικά (σε επίπεδο προσφερόμενων χώρων και εξοπλισμού) δεν υστερεί απέναντι στον ανταγωνισμό, έχει ασφαλή οδική συμπεριφορά και απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις. Ο σύγχρονος diesel κινητήρας του είναι εξαιρετικός από όλες τις απόψεις, ενώ πέρα από την απαλλαγή τελών κυκλοφορίας, η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση σε απαλλάσει από κάθε είδους έννοια. Με λίγα λόγια, το Kia Rio 1.1 Diesel, κάνει την καθημερινή σου συμβίωση μαζί του, απλή και ευχάριστη.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
|
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η 4η 5η 6η |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η | ΦΡΕΝΑ KM/H SEC G M |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H NISMO συμπληρώνει τέσσερις δεκαετίες πάθους και επιδόσεων ως το αγωνιστικό παρακλάδι της Nissan και το γιορτάζει.