TEST ABARTH 500C ESSEESSE

TEST ABARTH 500C ESSEESSE

Από το 2007 όπου και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το Fiat 500, έχει μεταλλαχθεί αρκετές φορές προκειμένου να εξυπηρετήσει πολλούς και διαφορετικούς σκοπούς. Ξεκίνησε με την κουκλίστικη (και αφάνταστα επιτυχημένη) αναβίωση ενός από τα πιο σημαντικά μικρά όλων των εποχών. Έπειτα από το τσίμπημα του σκορπιού της Abarth, μεταμορφώθηκε σε ένα αγορίστικο "pocket-rocket", ενισχύοντας παράλληλα το θελκτικό παρουσιαστικό του. Υστερα και από την πιο δυνατή έκδοση Esseesse του Abarth 500, η Fiat αποφάσισε ότι είχε κάνει τα πάντα για τον αντρικό πληθυσμό και θέλοντας να προσελκύσει περισσότερες γυναίκες στην μάρκα με το έμβλημα του σκορπιού, δημιούργησε το Abarth 500C.

Ανοιχτή πρόκληση

Όπου «C» θα πρέπει να θεωρήσουμε ευθύς αμέσως ότι μιλάμε για cabrio κάτι το οποίο ισχύει... εν μέρει. Στην ουσία το Abarth 500C δεν γίνεται ποτέ πραγματικά cabriolet, αφού η ηλεκτρική υφασμάτινη οροφή ξεσκεπάζει μεμονωμένα τον ουρανό του 500 αφήνοντας τις πλευρικές αψίδες στη θέση τους. Βέβαια, εδώ που τα λέμε, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό αφού τα full-cabrio υποφέρουν από την έλλειψη ακαμψίας, κάνοντας μοιραία αισθητές τις στρεβλώσεις και καταπονήσεις του πλαισίου στην γρήγορη οδήγηση. Στην περίπτωση του Abarth 500C μιλάμε για ένα cabrio δίχως το συγκεκριμένο μοναδικό μειονέκτημα της κατηγορίας, αφού οι κολώνες βρίσκονται στην θέση τους.

Κατά τα άλλα, το Abarth 500C ακολουθεί την σχεδίαση της κλειστής Ιταλικής βολίδας με τους πρησμένους προφυλακτήρες με τα επιδεικτικά βράγχια σε κάθε μεριά, τις δύο απολήξεις της εξάτμισης, τον -industry-standard- αεροδυναμικό διαχύτη και τις πανέμορφες ζάντες 17in να σκιαγραφούν τον έντονα δυναμικό χαρακτήρα του. Την ξεχωριστή πινελιά δίνει η διχρωμία του αμαξώματος, με το μαύρο χρώμα να προσπαθεί ουσιαστικά να κρύψει την παρουσία της υφασμάτινης οροφής.

Κατά την ώρα της φωτογράφισης, αργά το βράδυ στην Κηφισιά, δεν μπορείτε να διανοηθείτε πόσες γυναίκες μας πλησίασαν και μας ρώταγαν για το πανέμορφο cabrio της Abarth. Αν είσαι δεσμευμένος, θα έχεις αναμφίβολα πρόβλημα... Αν πάλι δεν είσαι, το Abarth 500C αυξάνει τις πιθανότητες σου να "σκοράρεις" με το αντίθετο φύλο κατά 80%... Το επιπλέον 20% θα το έπιανες με μια cabriolet Porsche. Που σημειωτέον κοστίζει τα πενταπλάσια (και βάλε) χρήματα... Οπότε, όπως καταλαβαίνετε, το value for money στον δείκτη ενδιαφέροντος-κεφαλογυρίσματος από το αντίθετο φύλο είναι άπαιχτο!

Same scorpion sting

Το μικροσκοπικό καπό κρύβει τον ίδιο και απαράλλακτο 1.4 T-Jet του Gruppo που έχουμε γνωρίσει εδώ και χρόνια. Δεν έχει άμεσο ψεκασμό, hi-tech σύστημα οδήγησης βαλβίδων multiair ή κάποιο άλλο τεχνολογικό επίτευγμα, όμως στην δυνατή έκδοση Esseesse αποδίδει 160Ps με ροπή 23,4kgm, χάρις στην μεγαλύτερη τουρμπίνα RHF3 της IHI, το ελεύθερο σύστημα εισαγωγής σχεδιασμένο από την BMC, αλλά και την αναβαθμισμένη ECU. Τα σηματάκια όμως «Esseesse» που κοσμούν το συγκεκριμένο 500C σηματοδοτούν ακόμα αρκετές αναβαθμίσεις σε πλαίσιο και ανάρτηση, όπως τα τρυπητά φρένα με διάμετρο 284mm μπροστά και 240mm πίσω, τα τακάκια fast road, το χαμηλωμένο αμάξωμα χάρις στα ελατήρια χαμηλώματος και τα αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης FSD της Koni.

Ανάλογη εικόνα με τα υπόλοιπα Abarth 500 κυριαρχεί και στο εσωτερικό. Έχουμε  δηλαδή την ίδια μέτρια και κάπως άβολη θέση οδήγησης, με το κάθισμα να είναι πολύ ψηλά τοποθετημένο σε σχέση με το τιμόνι, τα πολύ όμορφα και με καλή πλευρική στήριξη semi-bucket καθίσματα με δερμάτινη επένδυση, το flat-bottom τιμόνι και το οργανάκι πίεσης με το GSI (Gear Shift Indicator). Το μόνο που διαφοροποιείται σε σχέση με την κλειστή έκδοση είναι το σηματάκι «500C» στην φάσα του ταμπλό που εκθρόνισε τον σκορπιό της Abarth, αλλά και τα δύο κουμπάκια στην πλαφονιέρα για τον έλεγχο της υφασμάτινης οροφής η οποία μπορεί να ανοιγοκλείσει ακόμα και εν κινήσει μέχρι τα 60km/h!

Οι χώροι δεν είναι φυσικά ένα από τα δυνατά σημεία του μικρού Abarth, αφού μπροστά κάθονται άνετα δύο ενήλικες, ενώ πίσω μονάχα δύο μικροσκοπικές γυναίκες. Τι λέω? Αφού το Abarth 500C αναφέρεται περισσότερο σε γυναίκες... Λοιπόν οι χώροι είναι εξαιρετικοί για 4 γυναίκες... Αρκεί να μην προέρχονται από χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ και να μην παίζουν μπάσκετ. Βέβαια η παρέα "Sex and the City" θα πρέπει να είναι φειδωλή στις αποσκευές της, αφού ο χώρος ναι μεν δεν μεταβάλλεται από την αναδίπλωση της οροφής, όμως τα μόλις 185lt του πορτ μπαγκάζ θα αναγκάσουν τις δυο από τις τέσσερις κυρίες να πάρουν τα μπαγκάζια τους ανά πόδας!

Open top fun

Οδηγώντας το Abarth 500C το πρώτο πράγμα που σου κάνει εντύπωση είναι η πεποίθηση ότι οδηγείς κλειστό αυτοκίνητο. Μπορεί τα μαλλιά σου να ανεμίζουν όσο ανεβαίνουν τα km/h (τουλάχιστον αν είσαι πάνω από 1,90m...) όμως δεν ακούς τα συνεχή παράπονα-τριξίματα του πλαισίου στα γρήγορα μπασίματα σε στροφές, όπως γίνεται με πολλά μικρά ανοικτά αυτοκίνητα. Η σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης δεν αφήνει το 500C να παίρνει κλίσεις αλλά, σε συνδυασμό με τις ζάντες 17in με ελαστικά 205/40 της έκδοσης Esseesse, καθιστούν το Abarth 500C αρκετά νευρικό (τουλάχιστον στους τυπικούς ελληνικούς καρόδρομους) με τις εγκάρσιες ανωμαλίες να περνούν σχεδόν αφιλτράριστες στο εσωτερικό.

Το τιμόνι είναι απόλαυση στην λαβή λόγω της παχιάς στεφάνης, όχι τόσο απολαυστικό όμως σε αίσθηση αφού είναι υπερβολικά ελαφρύ. Κάπου εδώ πατάς το "Sport" και το 500C Esseesse μεταμορφώνεται! Το τιμόνι γίνεται πιο άμεσο και υπερβολικά βαρύ ενώ ο κινητήρας, λόγω της διαφορετικής χαρτογράφησης, υπερboostάρει την μικρή IHI μέχρι το 1,4bar στην φάση του overboost, διατηρώντας περίπου 0,8bar μέχρι τις ψηλές rpm. Με το Sport ενεργοποιημένο το cabrio Esseesse είναι κάτι παραπάνω από σβέλτο αφού έγραψε 7,89sec για τα 0-100km/h, 19,59sec για τα 160km/h και 15,67sec για το 400άρι με έξοδο 146km/h! Καθόλου άσχημα για 1,4lt με βάρος 1.100kg!

Το Abarth 500C Esseesse νοιώθει άνετα σε σφιχτές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές χάρις στην σκληρή ανάρτηση αλλά και το TTC (Torque Transfer Control), το οποίο αποτελεί ένα ηλεκτρονικό υποκατάστατο μπλοκέ διαφορικού, επενεργώντας στα φρένα του εσωτερικού τροχού όταν αυτός σπινάρει. Η ουρά, με μεταφορά βάρους είναι πραγματικά παιχνίδι και παρά το γεγονός ότι το ESP δεν είναι ο γνωστός μπαμπούλας (ευχαρίστησης) επενεργώντας με το καλημέρα, δεν σε αφήνει ποτέ να παίξεις πολύ, επαναφέροντας την τάξη έστω και καθυστερημένα.

Το Abarth 500C Esseesse επιτυγχάνει τους σκοπούς του και αποτελεί μια άκρως ενδιαφέρουσα επιλογή για εκείνους που θα διαθέσουν κάτι παραπάνω από το κλειστό Abarth 500 προκειμένου να έχουν ένα ιδιαίτερο μέσο που ξεχωρίζει, δίχως να θυσιάζουν τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά. Σίγουρα δεν είναι αμιγώς γυναικείο, όπως θέλει να προβάλει η εταιρία, όμως σίγουρα είναι αντίστοιχα θελκτικό και επιθυμητό και από τα δύο φύλα.

 

Αρθρογράφος

 

Hannu Mikkola, πρωταγωνιστής της αγωνιστικής ιστορίας της Audi

Hannu Mikkola, πρωταγωνιστής της αγωνιστικής ιστορίας της Audi

Ο επονομαζόμενος «Ιπτάμενος Φινλανδός» αποτέλεσε τον βασικό συνεργάτη της Audi στην εξέλιξη του quattro, του συστήματος που στο πέρασμα του χρόνου έγι...