Time Attack Mitsubishi Lancer EVO Black Mamba 980Ps
Winner!
Αφού κέρδισε την AWD κατηγορία του Euro Time Attack Challenge για την χρονιά 2015 και αφού κατάφερε να θέσει καινούργιο ρεκόρ πίστας στην TT-Circuit Assen, η ομάδα ετοιμάζει το παντοδύναμο Mitsubishi Lancer EVO VIII για να κατακτήσει και το Time Attack του 2016, αλλά και να πετύχει ρεκόρ πίστας στην Circuit Park Zandvoort. Μέχρι τις 3 Απριλίου έχουμε καιρό, αν όμως, τα παραπάνω σχέδια σας φαίνονται μεγαλεπήβολα, διαβάστε παρακάτω για να καταλάβετε, πως αυτό το EVO από την Κύπρο έχει καταφέρει να στρέψει το Ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο ενδιαφέρον πάνω του.
Γείτονες
Πολλοί και γνωστοί είναι οι φίλοι Κύπριοι, που έχουν ασχοληθεί με την εξέλιξη αυτού του εξωπραγματικού project. Ξέρετε, για να φτιάξεις ένα ανταγωνιστικό Time Attack αυτοκίνητο, ικανό να πετυχαίνει ρεκόρ σε πίστες, δεν είναι εύκολη υπόθεση και, φυσικά, δεν απαιτεί μόνο τσουβάλια με χρήματα. Θέλει και γνώσεις. Πολλές και σοβαρές. Σκεφτείτε απλά ότι πρέπει ένα αυτοκίνητο να λυθεί σε όλα του τα τμήματα και μετά, όλα αυτά, να βελτιωθούν στο έπακρο. Αμάξωμα, αναρτήσεις, φρένα, κινητήρας… Τα αυτοκίνητα στους Ευρωπαϊκούς αγώνες Time Attack έχουν ξεφύγει και πλέον μιλάμε για πολύ σοβαρές κατασκευές, ειδικά στον τομέα της αεροδυναμικής. Εκεί, βρήκαν σύμμαχο τη Βρετανική Reverie, μία εταιρεία με ιστορία 16 ετών στο χώρο των αεροδυναμικών βοηθημάτων και ειδικά σε κατασκευές carbon. Ο Simon, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, εργαζόταν για πολλά χρόνια στη Lotus και όταν αποχώρησε, αποφάσισε να φτιάξει τη δική του εταιρεία με ειδικότητα στα αεροδυναμικά βοηθήματα. Φυσικά, έχει εξελίξει τα καλύτερα πακέτα για Lotus, αλλά δεκάδες είναι οι αγωνιστικές ομάδες, που εμπιστεύονται τη Reverie. Γιατί όχι εξάλλου, μιας και τα προϊόντα της έχουν μελετηθεί και δοκιμαστεί στην αεροδυναμική σήραγγα της MIRA. Οι άνθρωποι της Reverie, λοιπόν, μελέτησαν, κατασκεύασαν και παρέδωσαν στην ομάδα του Andy αρκετά carbon κομμάτια, όπως αεροτομή, diffuser, καθώς και ολόκληρο το flat bottom πάτωμα. Σε συνεργασία με την Nastama Power & Style στην Κύπρο, η οποία κατασκεύασε, βάσει της μελέτης, το bodykit, το EVO απέκτησε μία 100% Time Attack μορφή. Πολύ φαρδύτερα φτερά, αεραγωγοί, splitters… όλα φροντίζουν για περισσότερη κάθετη δύναμη στο αμάξωμα.
Κρατάει. Πάει?
Καλό το bodykit και όσα προσφέρει. Για να έχουν νόημα τα παραπάνω, πρέπει το EVO να έχει και δυνατή καρδιά. Εύκολη υπόθεση η βελτίωση του 4G63 μιας και τα μονοπάτια είναι δοκιμασμένα και, ειδικά στην Κύπρο, καταφέρνουν να βγάζουν 1.000 άλογα με το καλημέρα. Βέβαια, το Time Attack απαιτεί και αντοχή, καθώς δεν μιλάμε για αυτοκίνητα, που γράφουν 400άρι. Η Nicks Garage ανέλαβε το εγχείρημα! Το μπλοκ του EVO VIII παρέμεινε στα δύο λίτρα, αλλά «γέμισε» με τα καλύτερα. Πιστόνια Wiseco HD, που σημαίνει Heavy Duty. Πρόκειται για μία σειρά της Wiseco, η οποία προορίζεται για ζόρικα μοτέρ, που βάζουν περισσότερα από 350 άλογα ανά κύλινδρο. Τέσσερεις έχει το EVO. Κάντε την πράξη. Με μεγαλύτερους πίρους, αλλά και κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου 2618, αντέχουν, ώστε να λειτουργούν με υψηλή συμπίεση, μεθανόλη και αν χρειαστεί, νίτρο! Οι αμερικάνικες H-beam μπιέλες της K1 Technologies, αλλά και ο στρόφαλος της ίδιας εταιρείας, ανέλαβαν την υπόλοιπη δύσκολη δουλειά. Πιο πάνω, στην κυλινδροκεφαλή, οι συμμετρικοί (ίδια χαρακτηριστικά για εισαγωγή και εξαγωγή) εκκεντροφόροι της Tomei με διάρκεια 270 μοίρες και 11.5mm ανύψωση βαλβίδας, αναλαμβάνουν να βάλουν μείγμα και να βγάλουν καυσαέρια στη σωστή στιγμή. Της Tomei είναι, επίσης, και τα ρυθμιζόμενα γρανάζια. Παντού έχουν τοποθετηθεί οι καλύτερες βίδες από την σειρά της ARP. Φυσικά, ένα σοβαρό Time Attack αυτοκίνητο, που σέβεται τον εαυτό του, δεν μπορεί να γυρίζει στις πίστες με αντλία λαδιού μέσα στο κάρτερ. Έτσι, έχει τοποθετηθεί σύστημα ξηρού κάρτερ, με σκοπό ο κινητήρας να μην ξεμένει ποτέ από λάδι, ειδικά όταν το EVO στρίβει με 1,5g στις πατημένες. Η κεραμικά επιστρωμένη πολλαπλή εξαγωγής της Full Race κρύβει από κάτω της ένα turbo της Garrett αγνώστου ταυτότητας. Πάντως, για να βγάζει 890 άλογα στους τροχούς, πρόκειται για μεγάλο πράμα. Ο Marios Kofteros ανέλαβε να κατασκευάσει όλες τις σωληνώσεις του intercooler, το ίδιο το intercooler, καθώς και την υπόλοιπη εξάτμιση. Γενικώς, έχει δουλέψει άπειρες ώρες στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο και επάξια κέρδισε το αυτοκόλλητό του μία θέση πάνω στο αμάξωμα του Black Mamba EVO. Σε όλες τις συνδέσεις των σωληνώσεων έχουν τοποθετηθεί σφικτήρες VanJen της Vibrant. Μια έξυπνη πατέντα, που χρησιμοποιείται κατά κόρον στα dragsterάδικα της Αμερικής εδώ και χρόνια. Φανταστείτε ότι στο άκρο κάθε σωλήνα, που πρόκειται να συνδεθεί, υπάρχει ένα ελαστικό o-ring. Ο σφικτήρας έρχεται και πιάνει και τα δύο αυτά μαζί, αλλά τους επιτρέπει να μετακινούνται λιγάκι, οπότε, με όλους τους κραδασμούς και τις ταλαντώσεις, οι σωληνώσεις μπορούν να «παίζουν» ελαφρώς, χωρίς, όμως, να χάνουν αέρα. Αέρα είπα? Η πολλαπλή εισαγωγής είναι η γνωστή και αποδοτική HKS Kansai, η οποία συνδυάζεται με μία 80άρα πεταλούδα, ως συνήθως. Ωραία πολλαπλή, με καλά σχεδιασμένα χωνιά εσωτερικά του plenum της. Κάτι ακόμα, που είναι άξιο αναφοράς και έχω την εντύπωση ότι δεν έχουμε συναντήσει ξανά, είναι το Daytona carbon induction kit της Reverie, της εταιρείας, που έχει κατασκευάσει και τα αεροδυναμικά βοηθήματα.
JPMotis
Πόσα χρόνια ακούτε από το POWER για τον Γιάννη Μότη από την Κύπρο? Ούτε εμείς θυμόμαστε… Αυτός ανέλαβε, λοιπόν, να τοποθετήσει «ό,τι υπάρχει» από την MoTeC πάνω στο EVO. M800 ECU, PDM, CDi… Τι είναι όλα αυτά? Πάμε με τη σειρά… Η ECU M800 δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Μπορεί να «οδηγήσει» 12κύλινδρα μοτέρ ή ακόμα και τετραρότορα. Antilag, data logging και ένα κάρο ακόμα λειτουργίες φυσικά και υπάρχουν. PDM είναι ένα σύστημα της MoTeC, το οποίο καταργεί στην ουσία την ασφαλειοθήκη και γενικότερα απλουστεύει τα πράγματα. Σε συνεργασία με την ECU, μπορεί το κύκλωμα του PDM να εκτελεί εντολές, όπως άνοιγμα βεντιλατέρ, να ενεργοποιεί μια δευτερεύουσα αντλία σε περίπτωση, που η κύρια σταματήσει να λειτουργεί… μέχρι και να κυκλοφορεί το νερό στην αγωνιστική φόρμα του οδηγού, αν θέλετε. Ναι, υπάρχει και «a/c φόρμας»! CDI είναι η ενισχυμένη ανάφλεξη της MoTeC, η οποία είναι αρκετή για να δίνει τέλειο ρεύμα ακόμα και στις 14.000rpm. Μπεκ με παροχή 2.000cc/min, τρεις αντλίες καυσίμου Bosch Motorsport 044 και τον JP Motis να ρυθμίζει τον MoTeC και κάπως έτσι, βγήκαν τα 890 άλογα στους τροχούς και τα περίπου 90 κιλά ροπής.
Drenth
Πίστα και αγωνιστικό χωρίς σειριακό σασμάν δεν γίνεται. Η Drenth έχει εξοπλίσει το Black Mamba EVO με ένα πεντατάχυτο σειριακό κιβώτιο -γαϊδούρι, που έχει αποδείξει ότι αντέχει στο ξύλο. Οι αλλαγές γίνονται με τα paddles της Geartronics, τα οποία έχουν τοποθετηθεί πίσω από το τιμόνι. Τα δισκάτα διαφορικά της ATS για εμπρός και πίσω φροντίζουν, ώστε οι τροχοί να έχουν πάντοτε πρόσφυση. Ζόρια τραβάει σίγουρα το ACD της Sheptrans. Τα αρχικά ACD προέρχονται από το Active Center Differential, το μεσαίο διαφορικό, που βρίσκεται στο transfer case. Η Sheptrans είναι, ίσως, η κορυφαία εταιρεία σε αυτόν τον τομέα και το έχει αποδείξει στους αγώνες Dragster, όπου τα EVO αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στη μετάδοσή τους. Της DriveShaft Shop είναι και τα τέσσερα ημιαξόνια. Η ομάδα του Black Mamba έχει, επίσης, εξελίξει και έναν custom τετράδισκο συμπλέκτη, ύστερα από δεκάδες, που δοκίμασε και δεν βρήκε γιατρειά.
Το ζουμί
Και άλογα να μην έχει ένα πιστάδικο, αν έχει σωστή αεροδυναμική μελέτη, αλλά και ψαγμένη ανάρτηση, τότε μπορεί να βάλει τα γυαλιά σε πολύ δυνατούς συνδυασμούς. Με τη βοήθεια του Βρετανού οδηγού αγώνων Stephen John Glover – ο οποίος μοιάζει τρομερά με τον Jason Statham - η ομάδα του Black Mamba μελέτησε και έστησε την ανάρτηση. Η Ohlins κατασκεύασε μία One - off ανάρτηση για το Black Mamba, με εξωτερικές μπουκάλες αζώτου. Στις φωτογραφίες, βλέπετε το Black Mamba να φοράει ανάρτηση της KW, καθώς αυτή είναι η ανάρτηση, που φορούσε την ημέρα της φωτογράφισης. Κατασκευή της Racefab είναι όλες οι γέφυρες αλλά και τα ψαλίδια, τα οποία διακρίνονται σε ορισμένες φωτογραφίες, που αξίζει να παρατηρήσεις. Οι παχιές αντιστρεπτικές ράβδοι είναι της White line. Τα μεγαλύτερα φρένα, που μπορούσαν να χωρέσουν στις 18άρες ζάντες τις Braid, είναι τις AP Racing. Συγκεκριμένα, για εμπρός το σύστημα παίζει με εξαπίστονες monoblock δαγκάνες με πλευστούς αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 356mm και πίσω, τετραπίστονες με 320mm.
Τα περνάει όλα?
Μπορείς να το πεις κι αυτό. Στην τρομερή πίστα του Brands Hatch, το Black Mamba κατάφερε να περάσει σε χρόνους και τα δυο Gobstopper της Roger Clark Motorsport! Όταν ρύθμιζαν την ανάρτηση, με τη βοήθεια του Stephen John Glover, πέρασαν ακόμα και Nissan GT-R GT3 αγωνιστικής ομάδας! Αυτά ήταν τα καλά νέα. Τα κακά είναι ότι αντιμετώπισαν αρκετά τεχνικά προβλήματα, τα οποία φροντίζουν, as we speak, να λύσουν για τη σεζόν του 2016. Καθόλου περίεργο, βέβαια, καθώς μιλάμε για κατασκευές, που λειτουργούν στα όριά τους για αρκετή ώρα και κάτω από συνθήκες μεγάλης πίεσης. Ο Andy, οδηγός και ιδιοκτήτης της ομάδας, συναντήθηκε πρόσφατα με έναν αεροδυναμιστή της F1. Δεν μπορούσε να μας αποκαλύψει πολλά, υποσχέθηκε, όμως, ότι μετά τις αλλαγές, που θα κάνουν, το Black Mamba θα γίνει άπιαστο. Δύο ώρες στην εταιρεία αυτού του ανθρώπου φτάνουν για να αναθεωρήσεις, όσα γνώριζες σχετικά με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, μας είπε ο Andy σχετικά με την συνάντησή του με τον αεροδυναμιστή. Στα πλάνα της ομάδας είναι, επίσης, να αντικατασταθεί το block του EVO με ένα billet. Ο στόχος είναι το 2016 να πρωταγωνιστήσει στο UK Time Attack, όπου ο συναγωνισμός είναι ακόμη πιο έντονος και, εφόσον όλα πάνε καλά, θέλει να πάει ακόμα πιο πέρα… Στο World Time Attack Challenge, όπου το επίπεδο έχει πραγματικά ξεφύγει και οι χρόνοι, που γίνονται στις πίστες, δεν θυμίζουν αυτοκίνητα, αλλά μονοθέσια! Το σίγουρο είναι ότι η ομάδα «το’ χει», αποδεικνύοντάς το άμεσα, αφού πρωταγωνίστησε στις πίστες του εξωτερικού. Η ομάδα πιέζει συνεχώς για το καλύτερο και ο Andy προφανώς και είναι «οδηγάρα», καθώς αυτά τα αυτοκίνητα μπορεί να έχουν παλαβό κράτημα, θέλουν, όμως, και οδηγό με μεγάλα… cojones για να γράψουν χρόνους. Το POWER είναι δίπλα στην προσπάθεια και περιμένουμε πως και πως για το επόμενο… δάγκωμα του Black Mamba!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.997cc Διάμετρος x Διαδρομή: 85mm x 88mm Σχέση Συμπίεσης: - | Tuned by Ipvdx Team Nastama Power & Style Cy |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ Ohlins custom kit |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: AP Racing εξαπίστονες monoblock δαγκάνες, αεριζόμενοι πλευστοί δίσκοι 356mm σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω: AP Racing τετραπίστονες monoblock δαγκάνες, αεριζόμενοι πλευστοί δίσκοι 320mm σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ Braid 12Jx18in ζάντες Dunlop slick ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Μέγιστη ισχύς στους τροχούς (whp/rpm) 878.6/8.000 Μέγιστη ροπή στους τροχούς (kgm/rpm) 87,4/6.600 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Αποκτήστε τώρα τα νέα Ford Puma και Kuga με προνομιακούς όρους χρηματοδότησης, περίοδο χάριτος 3 μηνών, 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και το πρώτο ser...