Το νέο Ranger Raptor ξαναγράφει τους Off-Road κανόνες

Το νέο Ranger Raptor ξαναγράφει τους Off-Road κανόνες

Οι ρίζες του ονόματος Raptor βρίσκονται στη Βόρεια Αμερική, όπου η Ford το χρησιμοποιεί σε φορτηγά pick-up υψηλών επιδόσεων από την πρώτη γενιά του F-150 SVT Raptor, το οποίο ήταν βελτιστοποιημένο για υψηλές ταχύτητες εκτός δρόμου. Το Ranger Raptor που αναπτύχθηκε από το τμήμα Ford Performance «επέκτεινε» το σήμα Raptor σε άλλες παγκόσμιες αγορές το 2018, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου κοινού σκληροπυρηνικών οπαδών εκτός δρόμου φορτηγών pick-up στην Ευρώπη. Το ολοκαίνουργιο Ford Ranger Raptor συνεχίζει αυτή την κληρονομιά, με ένα ειδικά κατασκευασμένο όχημα που εξισορροπεί τα καθημερινά «καθήκοντα» με πρωτόγνωρες επιδόσεις για όχημα pick-up. Κυρίαρχο στην έρημο, εξαιρετικά ικανό στα βουνά, αλλά και ο απόλυτος βασιλιάς σε όλες τις ενδιάμεσες συνθήκες, το Ranger Raptor δεύτερης γενιάς ανεβάζει τον πήχη των off-road επιδόσεων, όντας ένα pick-up που έχει κατασκευαστεί για τους γνήσιους λάτρεις της οδήγησης. Με τη σφραγίδα της Ford Performance, το νέο Ranger Raptor είναι η απόλυτη έκδοση επιδόσεων του νέου Ford Ranger, συνδυάζοντας ωμή δύναμη με μηχανική και τεχνική ακρίβεια για τη δημιουργία του πιο προηγμένου Ranger όλων των εποχών.

Off-Road...hardware

Το νέο Ranger Raptor διαθέτει ένα μοναδικό πλαίσιο σε σύγκριση με εκείνο του νέου Ranger. Μια σειρά από ειδικές για το Raptor βάσεις και ενισχύσεις για στοιχεία όπως η κολόνα C, ο χώρος φόρτωσης και η βάση της ρεζέρβας υποστηρίζουν τα ανασχεδιασμένα και ενισχυμένα bumpstops των αμορτισέρ, των βάσεων στους θόλους των τροχών και των πίσω συνδέσμων των αμορτισέρ, διασφαλίζοντας ότι η επόμενη γενιά του Ranger Raptor μπορεί να αντεπεξέλθει σε σκληρές συνθήκες εκτός δρόμου. Δεν είναι όμως αυτές οι μοναδικές αλλαγές. Τα ψαλίδια είναι ανασχεδιασμένα και κατασκευασμένα από αλουμίνιο, ενώ η πίσω ανάρτηση συνδέσμου Watt έχει ανασχεδιαστεί για να παρέχει περισσότερο έλεγχο σε ανώμαλο έδαφος με υψηλή ταχύτητα.

Η επόμενη γενιά των αμορτισέρ FOX 2.5in Live Valve Internal Bypass υιοθετούν τεχνολογία αιχμής, με αποτέλεσμα η απόσβεση των αμορτισέρ να προσαρμόζεται συνεχώς, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Τα συγκεκριμένα αμορτισέρ είναι τα πιο προηγμένα που έχουν τοποθετηθεί ποτέ στο Ranger Raptor και φέρουν πλήρωση λαδιού με Teflon που μειώνει τις τριβές κατά περίπου 50% σε σύγκριση με εκείνα του απερχόμενου μοντέλου. Ενώ το hardware της ανάρτησης φέρει την υπογραφή της FOX, η ρύθμιση και η εξέλιξή της πραγματοποιήθηκαν από την Ford Performance χρησιμοποιώντας ένα συνδυασμό μηχανικής με τη βοήθεια υπολογιστή (computer-aided engineering) και δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Όλες οι παράμετροι -όπως η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσταση από το έδαφος και η απόσβεση σε κάθε «ζώνη διαδρομής» του αμορτισέρ- είχαν ως στόχο τη δημιουργία της τέλειας ισορροπίας μεταξύ άνεσης, ελέγχου, σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης εντός και εκτός δρόμου.

Συνεργαζόμενο με τα ανανεωμένα, επιλέξιμα προφίλ οδήγησης του Ranger Raptor, το σύστημα Live Valve Internal Bypass, έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει βελτιωμένη άνεση στο δρόμο και οδηγική ποιότητα σε συνθήκες εκτός δρόμου, τόσο με υψηλές όσο και με χαμηλές ταχύτητες. Για να παρέχει προστασία ενάντια σε διαδρομές με έντονες υψομετρικές διαφορές, το δοκιμασμένο στους αγώνες FOX Bottom-Out Control παρέχει μέγιστη δύναμη απόσβεσης στα τελευταία 25% της διαδρομής των αμορτισέρ. Ομοίως, το σύστημα μπορεί να σκληρύνει τα πίσω αμορτισέρ για να αποτρέψει το Ranger Raptor από το να «κάθεται» κατά τη διάρκεια μέγιστης επιτάχυνσης, βελτιώνοντας τη σταθερότητα του οχήματος.

All-terrain control

Για πρώτη φορά, το Ford Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on-demand κιβώτιο ταχυτήτων δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά -ένα πολύτιμο στοιχείο για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της εκτός δρόμου οδήγησης.

Στη διαχείριση όλων των εδαφικών συνθηκών βοηθοί του νέου Ranger Raptor είναι τα 7 επιλέξιμα προφίλ οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και το πρόγραμμα Baja το οποίο είναι προσανατολισμένο για off-road διαδρομές και διαμορφώνει τα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος για μέγιστες επιδόσεις κατά τη γρήγορη οδήγηση εκτός δρόμου. Κάθε επιλέξιμο προφίλ οδήγησης προσαρμόζει μία σειρά παραμέτρων -από τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων μέχρι την ευαισθησία και τη ρύθμιση του ABS, τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας, τις βαλβίδες στο σύστημα εξαγωγής, καθώς και την απόκριση του τιμονιού και του γκαζιού. Επιπλέον, τα όργανα, οι πληροφορίες που παρέχει το όχημα, καθώς και τα χρωματικά θέματα στον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη αφής αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.

On-road:

Normal: σχεδιασμένο για άνεση και οικονομία καυσίμου

Sport: πιο άμεση απόκριση για εμπνευσμένη οδήγηση on-road

Slippery: για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση κατά την οδήγηση σε ολισθηρές και ανώμαλες επιφάνειες

Off-road:

Rock crawl: για βέλτιστο έλεγχο κατά την οδήγηση με πολύ χαμηλή ταχύτητα σε βραχώδη και κακοτράχαλα εδάφη

Sand: βελτιστοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων και την απόδοση ισχύος προκειμένου το όχημα να συνεχίσει να κινείται απρόσκοπτα στην άμμο και στο βαθύ χιόνι

Mud/Ruts: για μέγιστη πρόσφυση κατά την εκκίνηση και διατήρηση της ταχύτητας του οχήματος

Baja: ρυθμίζει όλα τα συστήματα στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά τους για κορυφαίες επιδόσεις εκτός δρόμου με υψηλή ταχύτητα

Το νέο Ranger Raptor περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Trail Control, που μοιάζει με το cruise control αλλά σε συνθήκες off‑road. Ο οδηγός απλά επιλέγει μία καθορισμένη ταχύτητα κάτω από 32km/h με το όχημα να διαχειρίζεται την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, ενώ ο ίδιος συγκεντρώνεται στο τιμόνι διασχίζοντας δύσκολα εδάφη.

More Power!

Η μεγαλύτερη είδηση όμως για τους λάτρεις των επιδόσεων είναι ο ολοκαίνουργος twin-turbo V6 βενζινοκινητήρας 3.0EcoBoost που βελτιστοποιήθηκε από το τμήμα Ford Performance για να αποδίδει μέγιστη ισχύ 288Ps και ροπή 50kgm. Ο τρίλιτρος twin-turbo V6 κινητήρας διαθέτει ένα συμπαγές μπλοκ από συμπιεσμένο μείγμα γραφίτη-σιδήρου, που είναι περίπου 75% ισχυρότερο και έως 75% πιο άκαμπτο από το σίδηρο που χρησιμοποιείται στις παραδοσιακές μεθόδους χύτευσης. Η Ford Performance εξασφάλισε ότι ο κινητήρας προσφέρει άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, σε συνδυασμό με ένα αγωνιστικής προέλευσης σύστημα anti-lag, παρόμοιο με αυτό που είδαμε για πρώτη φορά στα Ford GT και Focus ST, το οποίο επιτρέπει τη διατήρηση της πίεσης στο κύκλωμα του turbo παρέχοντας άμεση απόκριση και ισχύ. Το νέο σύστημα anti-lag, που διατίθεται στο πρόγραμμα Baja, διατηρεί την περιστροφή των υπερσυμπιεστών για έως και τρία δευτερόλεπτα αφού ο οδηγός σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, επιτρέποντας ταχύτερη επιτάχυνση στις εξόδους των στροφών ή στις αλλαγές σχέσεων όταν ο οδηγός πατήσει ξανά το γκάζι. Επιπλέον, ο κινητήρας είναι προγραμματισμένος με ένα ανεξάρτητο προφίλ αύξησης της πίεσης υπερπλήρωσης (boost) για κάθε μία από τις 10 σχέσεις του προηγμένου αυτόματου κιβωτίου, με στόχο την περαιτέρω βελτιστοποίηση των επιδόσεων.

Υποστηρίζοντας αυτές τις ολοκληρωμένες επιδόσεις, ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και ενεργό σύστημα εξαγωγής ενισχύει τον ήχο του κινητήρα μέσα από τέσσερα επιλέξιμα προφίλ, τα οποία προσφέρουν στο Ranger Raptor τη δυνατότητα να προσαρμόσει τον «φωνητικό» του χαρακτήρα.  Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τον ήχο κινητήρα που προτιμούν πιέζοντας ένα κουμπί στο τιμόνι ή επιλέγοντας ένα drive mode που χρησιμοποιεί μία από τις ακόλουθες ρυθμίσεις:

Quiet: δίνει προτεραιότητα στον αθόρυβο χαρακτήρα έναντι των επιδόσεων και του έντονου ήχου προκειμένου να μην ενοχλεί τους γείτονες νωρίς το πρωί.

Normal: το προφίλ αυτό προορίζεται για καθημερινή χρήση και προσφέρει έναν ήχο εξάτμισης που κάνει αισθητή την παρουσία του, χωρίς να είναι υπερβολικά δυνατός για χρήση στο δρόμο. Το προφίλ αυτό χρησιμοποιείται by default στα προφίλ οδήγησης Normal, Slippery, Mud/Ruts και Rock Crawl.

Sport: προσφέρει μία πιο δυνατή και δυναμική χροιά από τον τρίλιτρο V6 κινητήρα.

Baja: το πιο εντυπωσιακό προφίλ ήχου τόσο σε ένταση όσο και σε χαρακτήρα, καθώς σε αυτό το πρόγραμμα το σύστημα εξαγωγής συμπεριφέρεται περισσότερο ως ελεύθερη εξάτμιση. 

Athletic design

Οι βελτιωμένες εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Ranger Raptor, τονίζονται και από το τολμηρό και δυναμικό στυλ σχεδίασης του αμαξώματος. Οι διευρυμένοι θόλοι των τροχών και τα σχέδια των προβολέων C-clamp τονίζουν το πλάτος του pick up, ενώ η μεγάλη μάσκα με τα τολμηρά γράμματα FORD προσθέτει ακόμα πιο δυναμική οπτική. Οι προβολείς LED matrix με φώτα ημέρας LED ανεβάζουν τις επιδόσεις φωτισμού του Ranger Raptor σε νέα επίπεδα, διαθέτοντας λειτουργίες στροφής, μεγάλη δέσμη χωρίς θάμβωση και αυτόματο ύψος δέσμης για καλύτερη ορατότητα των οδηγών του Ranger Raptor και των άλλων χρηστών του δρόμου. Τα φουσκωμένα φτερά καλύπτουν εξαιρετικά ανθεκτικές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, που συνδυάζονται με -ειδικά εξελιγμένα για το Raptor- ελαστικά παντός εδάφους.

Στο εσωτερικό, η εικόνα συνεχίζει να δίνει έμφαση στις εκτός δρόμου επιδόσεις του Ranger Raptor. Η καμπίνα διαθέτει ολοκαίνουργια σπορ καθίσματα εμπρός και πίσω για μεγαλύτερη άνεση και περισσότερη στήριξη στις στροφές. Οι “Code Orange” πινελιές στον πίνακα οργάνων, τα διακοσμητικά στοιχεία και τα καθίσματα αναδεικνύονται από τον ατμοσφαιρικό φωτισμό περιβάλλοντος του Ranger Raptor. Ένα premium δερμάτινο σπορ θερμαινόμενο τιμόνι με σήμανση στο κέντρο και επιλογείς ταχυτήτων από χυτομαγνήσιο παρέχουν ξεκάθαρη σπορ αίσθηση. Οι επιβάτες θα επωφεληθούν επίσης από την τελευταία λέξη της ψηφιακής τεχνολογίας- η καμπίνα διαθέτει πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,4in και μία κεντρική οθόνη αφής 12in που διαθέτει τη νέα γενιά του συστήματος συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας SYNC 4A της Ford που παρέχει ασύρματη συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto. Τέλος, ένα εξαιρετικά αποδοτικό ηχοσύστημα Bang & Olufsen με 10 ηχεία παρέχει το soundtrack για την επόμενη περιπέτειά σας.

Το νέο Ford Ranger Raptor είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην Ελλάδα μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της Ford με τιμή που ξεκινά από τα 69.630 ευρώ.

 

Αρθρογράφος

 

Ξεκινάει η υλοποίηση του ΒΟΑΚ

Ξεκινάει η υλοποίηση του ΒΟΑΚ

Οι εργασίες για την πραγματοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2022.