Τo πρώτο σπασμένο μοτέρ GR Yaris!
Το GR Yaris είναι το πιο ενθουσιώδες αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει η Toyota εδώ και δεκαετίες (δεν συμπεριλαμβάνουμε τη νέα Supra αφού αποτελεί προϊόν συνεργασίας…). Τα άρθρα, τα videos και οι συζητήσεις γύρω από το μικρό τετρακίνητο hot-hatch κυριολεκτικά δεν έχουν τελειωμό, με το GR Yaris να έχει αποκτήσει φανατικούς φίλους αλλά και εξίσου φανατικούς εχθρούς!
Μέχρι στιγμής το Yaris έχει φύγει νικητής από τις περισσότερες αναμετρήσεις και συγκριτικά, όμως έφτασε η στιγμή και για μία σκοτεινή στιγμή, αυτή της αστοχίας.
Όλοι έχουμε φυσικά το φόβο της λάθος αλλαγής ταχύτητας: ειδικότερα την αλλαγή από 5η σε 2α. Το στιγμιαίο αυτό misshift μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες στον κινητήρα. Τρανή απόδειξη ο Robert Mitchell, διαχειριστής της Apex Nurburg, μία εξαιρετική εταιρεία ενοικίασης σπορ μοντέλων για οδήγηση γύρω από την μαγική πίστα του Nurburgring. Η Apex διαθέτει στο στόλο της πάρα πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα στο στόλο της, από VW Polo GTi και BMW 218i μέχρι Porsche 911 GT3 RS 991 και Mercedes-AMG GTR. Πιο πρόσφατη προσθήκη στα διαθέσιμα αυτοκίνητα για ενοικίαση αποτελεί το GR Yaris, το οποίο αγοράστηκε από την Apex πριν 4 μήνες και βελτιώθηκε στα σημεία για να είναι πιο αποτελεσματικό για χρήση στην «Πράσινη Κόλαση».
Σε μία από τις τελευταίες προπονήσεις πίσω από το τιμόνι του GR Yaris, ο Mitchell, έκανε το στιγμιαίο λάθος που οι petrolheads ονομάζουν “Money-Shift” ή αλλιώς την βασανιστική (και ακριβή…) εμπειρία του να κατεβάσεις από 5η σε 2η σχέση στο κιβώτιο. Ο Mitchell κατάλαβε αμέσως το λάθος του και ξαναπάτησε το συμπλέκτη, όμως το μοτέρ του GR Yaris είχε είδε περιστραφεί αρκετά πάνω από το όριο στροφών. Προς στιγμήν νόμιζε ότι δεν συνέβη κάποια σοβαρή μηχανική βλάβη, αφού ο κινητήρας λειτουργούσε κανονικά, χωρίς να έχει ενεργοποιηθεί κάποια λυχνία σφάλματος στον πίνακα οργάνων. Συνέχισε να κάνει μερικούς ακόμα γρήγορους γύρους (5 για την ακρίβεια…) και επέστρεψε το απόγευμα σπίτι του χωρίς προβλήματα.
Την επόμενη μέρα πήρε ξανά το GR Yaris, έφτασε στην πίστα όμως από τον πρώτο κιόλας γύρο, κάτι δεν πήγαινε καλά… Ο κινητήρας δεν είχε δύναμη, ενώ εμφάνιζε συχνά misfires και διακοπές. Όταν ο Mitchell βγήκε εκτός πίστας, ο κινητήρας έσβησε εντελώς. Όταν επέστρεψαν στις εγκαταστάσεις της Apex, άνοιξαν τον κινητήρα και πήραν μία μέτρηση συμπίεσης. Άσχημα νέα: ο πρώτος κύλινδρος δεν είχε καθόλου συμπίεση…
Ας δούμε όμως το video, αφήνοντας τον ίδιο να μας εξηγήσει την εμπειρία του…
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Volvo Cars συνεργάζεται με την Breathe Battery Technologies επενδύοντας στην ταχεία φόρτιση επόμενης γενιάς