Toyota Corolla 2.0 Turbo 557Ps
Corolla on steroids
Κάποτε αυτό το Corolla Ε110 ήταν ένα απλό, τίμιο και οικογενειακό αυτοκίνητο που κινούσε κάποιος παππούλης, μέχρι τη στιγμή που έπεσε στα χέρια του Άγγελου, που το έπνιξε στα αναβολικά, με αποτέλεσμα να αποδίδει στη μέγιστη πίεση περισσότερα από 560Ps. Φυσικά και δεν τούρμπισε τον 1.3lt 2E και ακολούθησε τη λύση του engine swap, που είναι σύνηθες φαινόμενο για Toyota. Κινητήρας και μετάδοση προέρχονται από MR2 δεύτερης γενιάς (SW20) και με αρκετά aftermarket, το Corolla δείχνει δύσκολος αντίπαλος σε μετρήσεις από roll, άθλημα που είναι της μόδας τώρα τελευταία, αφού γίνονται προσπάθειες για επίσημο αγώνα με πατήματα από roll.
Τρομοκράτης
Μόνο διακριτικό δεν λες αυτό το Toyota. Βαμμένο σε μαύρη ματ απόχρωση, με carbonlook καπό, τεράστιο intercooler να ξεπροβάλλει από το μπροστινό προφυλακτήρα και το πιο σημαντικό, μία κοντή -σε μήκος- και τελείως ελεύθερη εξάτμιση στο πλευρό που βρίσκεται από τη μεριά του συνοδηγού. Η ένταση θορύβου είναι απαγορευτική για καθημερινή οδήγηση ακόμα και σε χαλαρούς ρυθμούς και με τα νέα μέτρα του ΚΟΚ, θα έχει πλάκα να σε σταματήσουν για έλεγχο, ειδικά τώρα που καταργήθηκε και η μείωση του προστίμου κατά 50%. Βέβαια, πάνω σε πάτημα, ξεχνάς τόσο τις κλήσεις όσο και τα παραγόμενα decibel θορύβου, όταν έχεις μία σωλήνα εξάτμισης 90mm να ξερνάει ασταμάτητα φλογίδια δίπλα από το παράθυρο του συνοδηγού! Όπως είπαμε, σκοπός του είναι τα κοντροστέκια και συγκεκριμένα αυτά της Πάτρας και όχι η καθημερινή χρήση. Ο Άγγελος έχει αλλάξει τις ζάντες με τις Chrono Evolution 7Jx17in της OZ Racingκαι αυτές σε μαύρο ματ χρώμα, ενώ άλλαξε και το look του aftermarket μπροστινού προφυλακτήρα, προσθέτοντας δύο επίπεδες επιφάνειες για να μειώσει την αντίσταση του αέρα. Το εσωτερικό έχει παραμείνει εργοστασιακό, εκτός από την προσθήκη του wideband της AEMκαιτου turbo timer της A’PEXi. Για επιπλέον ακαμψία, προστέθηκε μία μπροστινή μπάρα θόλων δύο σημείων της Cusco. Τα φρένα -σε μπροστά και πίσω άξονα- προέρχονται από Corolla T Sport και παρότι πρόκειται για σαφή βελτίωση σε σχέση με τα εργοστασιακά, είναι λύση ημίμετρο για ένα αυτοκίνητο που αποδίδει πάνω από 500 άλογα, όταν αυτά τα φρένα ήταν σχεδιασμένα να φρενάρουν ένα αμάξωμα 1.200kg και 200 περίπου αλόγων. Πολυέμβολα χθες!
Πιάνουν τα χέρια του
Το Corolla είναι εξ’ ολοκλήρου βελτιωμένο από την AD Performance στην Πάτρα, που ιδιοκτήτης της εταιρείας είναι ο Άγγελος. Το δυσκολότερο κομμάτι του project ήταν φυσικά η μετατροπή του κινητήρα. Αρχικά, για να γίνει αυτό εφικτό έπρεπε οι εργοστασιακές βάσεις μηχανής να αντικατασταθούν με ενισχυμένες aftermarket, ενώ μεταφέρθηκαν και μερικά εκατοστά προς τη μετώπη. Εκεί πλέον εδράζεται ο 3S-GTE από το MR2 SW2O με τα 200Ps και πακέτο το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας ενισχύθηκε με τα πιστόνια της Wossner σε εργοστασιακές διαστάσεις 86mm και τις μπιέλες της Eagle, με τον κυβισμό να παραμένει στα 1.998cc. Ο εργοστασιακός στρόφαλος ενισχύθηκε με μέταλλα της ACL και δέθηκε με βίδες της ARP, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν και στις μπιέλες. Μία φλάντζα της Cometic «έφτασε» τη συμπίεση στο 8,8:1, όπως και στα εργοστασιακά μοτέρ MR2 δεύτερης γενιάς. Οι εκκεντροφόροι είναι από το ατμοσφαιρικό 3S-GE κινητήρα πρώτης γενιάς και αυτός είναι ο λόγος που πλέον γυρνάει έως τις 8.600rpm. Τα γρανάζια των εκκεντροφόρων είναι της PiperCams, ενώ ο ενισχυμένος ιμάντας χρονισμού είναι της GReddy. Οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής παρέμειναν εργοστασιακές, τα ελατήριά τους όμως αντικαταστάθηκαν με ενισχυμένα της Crower, όπως και τα retainers. Τα άλογα προέρχονται από τη θηριώδη Precision PT6266 με 0.82AR στην εξαγωγή, χωρίς φίλτρο, πάρα μόνο με τη δοκιμασμένη λύση του σύρματος, για να μην τραβήξει μέσα στο μηχανοστάσιο καμία μπάλα από το παιδάκι που έπαιζε στο διπλανό δρόμο! Το 44άρι external wastegate της TiAL διαθέτει συνδέσεις V-band και εδράζεται πάνω στις aftermarket σωληνώσεις της Pantelis Exhaust, με την ίδια εταιρεία να προμηθεύει το custom intercoler και τους...τριάντα πόντους εξάτμισης μέχρι την άκρη του προφυλακτήρα. Η πολλαπλή εισαγωγής και εξαγωγής είναι δια χειρός AD Performance, με την πρώτη να είναι ντυμένη με θερμοασπίδα για τη διατήρηση χαμηλών θερμοκρασιών στο μηχανοστάσιο. Η μπεκιέρα προέρχεται από το Celica GT4 ST185 καιτα μπεκ είναι της SARD με παροχή 850cc/min. Οι απαιτήσεις για καύσιμο είναι μεγάλες, οπότε το Corolla διαθέτει μία εσωτερική aftermarket αντλία μέσα στο ντεπόζιτο της Walbro 255lt/hr και μία εξωτερική 044 Bosch των 300lt/hr για να παρέχουν επαρκή ποσότητα καυσίμου. Για τον προγραμματισμό επιλέχθηκε ο ECU Link G4 και προγραμματίστηκε από τον Τάσο Φαναριώτη της Outlaw Tuning. Στη μέγιστη πίεση αποδίδει πάνω από 560Ps, εμείς όμως το μετρήσαμε στα στρογγυλά 2bar, όπου αποδίδει 513Ps στις 7.700rpm, με 54,5kgm ροπής στις 6.780rpm.
Της πρόσφυσης τα καμώματα
Είναι δύσκολο να βγάλεις σωστά τη δύναμη στο δρόμο και αυτό είναι που κάνει τη διαφορά. Το Corolla ζυγίστηκε άδειο στα 1.080kg και με δύο άτομα μέσα ξεπεράσαμε ελαφρώς τα 1.200kg, άρα πρόκειται για μία ελαφριά καρότσα με πολλή δύναμη. Το αποτέλεσμα είναι να σπινάρει ακατάσχετα στις πρώτες τρεις σχέσεις μέχρι τα 120km/h, αλλά μετά επιταχύνει τρελά! Οι μετρήσεις από στάση θα ήταν φυσικά ανούσιες, οπότε αρκεστήκαμε στις μετρήσεις από roll, γι’ αυτό φτιάχτηκε κιόλας, ακόμα και εκεί όμως θέλει δουλειά. Με 2η σχέση στο κιβώτιο, για το 60-120km/h χρειάστηκε 6,74sec και στο 60-160km/h, 8,92sec. Ουσιαστικά βρίσκει πρόσφυση μετά τα 100km/h. Όταν πατήσει, γράφει 100-200km/hσε 6,64sec, δεν είναι αστείος χρόνος. Για να μπούμε σε mood κόντρας, για το 60-200km/h γράφει 12,28sec, όλα αυτά όμως με 2bar. Πραγματικά δεν ξέρω αν υπάρχει λόγος να σηκώσει πίεση. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι το kit συμπλέκτη Stage 3 Racing Clutch της Exedy δείχνει να τα καταφέρνει με την απότομη επαναφορά της πρόσφυσης. Κάναμε αρκετές δοκιμές και με χαμηλότερη πίεση μήπως γίνει κάτι καλύτερο, αφού φοράει Profec-B boost controller της GReddy, αλλά οι καλύτερες μετρήσεις ήταν οι παραπάνω.
Δεν σπάει, δεν χαλάει, είναι Toyota και…
Πυροβολάει! Κινητήρας και μετάδοση λειτουργούν υποδειγματικά, ακόμα και με 180% αύξηση της εργοστασιακής ιπποδύναμης, το βάρος του είναι χαμηλό, ενώ το σημείο που πονάει είναι τα φρένα και φυσικά η πρόσφυση. Αν βρει τρόπο να μεταφέρει πιο αποτελεσματικά τη δύναμη στο δρόμο, θα δικάσει πολύ κόσμο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση Συμπίεσης: 8,8:1
Wossner πιστόνια
Eagle μπιέλες
AD Performance χειροποίητη πολλαπλή εισαγωγή
AD Performance χειροποίητη πολλαπλή εξαγωγής
Beams 3S-GE εκκεντροφόροι
Piper Cams γρανάζια εκκεντροφόρων
GReddy Ιμάντας χρονισμού
Pantelis Exhaust χειροποίητη εξάτμιση 90mm
Pantelis Exhaust χειροποίητο Intercooler
Pantelis Exhaust χειροποίητες σωληνώσεις
Precision PT6266 0.82AR
TiAL external wastegate 44mm v-band
TiAL Σκάστρα
ECU link G4 Malioras sport team
SARD 850cc/min μπεκ καυσίμου
Μπεκιέρα Celica ST185
ARP βίδες
Cometic φλάντζα
ACL μέταλλα στροφάλου
Crower Ελατήρια βαλβίδων
Crower retainers
AEM Ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
Εσωτερική αντλία Walbro καυσίμου 255lt/hr
Εξωτερική αντλία καυσίμου Bosch 044 300lt/hr
Boost controller GREDDY Profec B
AEM wideband
A’PEXi turbo timer
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Exedy Racing Clutch kit Stage 3
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Cusco μπάρα θόλων δύο σημείων
Χειροποίητος μπροστινός προφυλακτήρας
JDM GT Touring AE100 αεροτομή
JDM GT Touring AE100 πίσω προφυλακτήρας
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Μονοπίστονες δαγκάνες Corolla T Sport
ΤΡΟΧΟΙ
O.Z Racing Crono Evolution 7Jx17in
Toyo Proxes R888 215/45
TUNED BY:
AD Performance
Μαστραντώνη
Πάτρα
Street Outlaws
Τάσος Φαναριώτης
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 6,74
60-160 8,92
60-200 12,28
100-200 6,64
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 1,78
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η BMW M4 Competition μπαίνει στην πίστα του Nurburgring και γράφει 7:28.570.