Budget Test Honda Civic Type-r EP3
Από το μηδέν!
Το πορτοκαλί Civic της δοκιμής μας εγκαινιάζει τη μόνιμη στήλη Budget Test. Το ζητήσατε και το κάναμε. Κάθε μήνα θα έχουμε ένα ήπια βελτιωμένο αυτοκίνητο Stage 1/Stage 1+, όπου δεν θα έχουμε μονάχα τα νούμερα που έδειξε στο δυναμόμετρο και τις μετρήσεις του στο δρόμο, αλλά και πόσο ακριβώς κόστισε στον ιδιοκτήτη η βελτίωσή του. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να ξεκινήσουμε με ένα Honda Civic Type R, που είναι φυσικά πολύ διαδεδομένο μοντέλο στη χώρα μας, με τεράστια γκάμα διαθέσιμων aftermarket προϊόντων είτε από κάποια εταιρεία του εξωτερικού είτε από Ελληνικές Custom κατασκευές. Μία μέση τιμή για εργοστασιακά ή ελαφρώς βελτιωμένα (τα περισσότερα όλο και κάτι aftermarket έχουν πάνω τους) Type R EP3 είναι αυτή τη στιγμή τα 7-8.000 ευρώ. Ο Νίκος αγόρασε το δικό του σε εντελώς εργοστασιακή μορφή (και με πολλά χιλιόμετρα φορτωμένο), πριν από τρία χρόνια, στα €6.500. Δεν έψαχνε κάποιο που να είναι ήδη βελτιωμένο, ήθελε να βρει ένα εντελώς εργοστασιακό για να ξεκινήσει από την αρχή και να το βελτιώσει όπως αυτός θέλει! Κυριολεκτικά από το μηδέν, γιατί η κατάστασή του, όταν το πήρε, δεν ήταν και η καλύτερη.
Τρία χρόνια μετά
Ξεκίνησε με την αποκατάσταση του αμαξώματος και του εσωτερικού και αφιέρωσε πολύ προσωπικό χρόνο για να το φέρει στα μέτρα του. Εσωτερικά, ουρανός και κολώνες είναι ντυμένα με επένδυση alcantara και το κόστος εργασίας γι’ αυτά έφτασε τα €150. Τα καθίσματα της Recaro μπορεί να σας μοιάζουν γνώριμα, δεν είναι όμως από κάποιο μοντέλο της Honda, αλλά από Lancer Evolution VIII και κόστισαν στο Νίκο €450. Εξωτερικά, το εντυπωσιακό look του Civic κόστισε συνολικά €1.200 και περιλαμβάνει φανάρια facelift, μπροστινό facelift προφυλακτήρα, front lip spoiler και ρυθμιζόμενη αεροτομή της Mugen. Ο Νίκος απασχολείται επαγγελματικά σε μαγαζί που ειδικεύεται σε χρώματα αυτοκινήτου και σε είδη φανοποιίας. Η επιλογή του χρώματος ήταν το δυσκολότερο κομμάτι, αφού ήθελε να είναι κάτι εντελώς ξεχωριστό, Ipanema Brown σύμφωνα με την Audi, Root Beer σύμφωνα με τους Αμερικάνους. Η βαφή κόστισε στον Νίκο, με τα πλεονεκτήματα της προσωπικής του εργασίας, €1.500. Οι 17άρες ζάντες Rota Fighter αγοράστηκαν μεταχειρισμένες στα €450.
Πάμε στη μηχανική βελτίωση
Για τον κινητήρα, ο Νίκος δαπάνησε περίπου €2.500 για να φτάσει ο K20 να αποδίδει 243Ps, με 22,5kgmροπής στο δυναμόμετρο της Dynoworx. Η βελτίωση είναι ένα ολοκληρωμένο και σωστά μελετημένο Stage 1+, εφόσον μιλάμε για περιφερειακές βελτιώσεις και aftermarket module ECU. Πιο αναλυτικά, τοποθετήθηκε χειροποίητη εξάτμιση 70mm και χταπόδι από την Danelatos Exhaust, που και τα δύο μαζί κόστισαν €700. Η εισαγωγή αέρα είναι custom και καταλήγει στο θόλο και μαζί με ένα universal φίλτρο ο Νίκος ξόδεψε €100. Η πολλαπλή εισαγωγής RBC κόστισε €350, ενώ η φλάντζα πολλαπλής εισαγωγής της Tegiwa είναι το πιο φτηνό προϊόν στο Civic, με κόστος μόλις €20. Ο Hondata K-Pro4 πονάει στην τσέπη (€1.000), αλλά δίνει φοβερές δυνατότητες προγραμματισμού, σχεδόν ανάλογες με μία standalone ECU, ενώ, αν έχεις ψαχτεί αρκετά με χαρτογράφηση κινητήρων, μπορείς να φτιάξεις μόνος σου πρόγραμμα. Ο Νίκος όμως απευθύνθηκε στον μετρ των Honda, Ιωάννη Κουραμπά, γνωστό και ως EF9_Tuned. Η λίστα δεν σταματάει εκεί, αφού ο Νίκος έχει ασχοληθεί και με το στήσιμο του EP3. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Koni Sport συνεργάζονται με τα ελατήρια χαμηλώματος της Eibach και κόστισαν όλα μαζί €700. Τα πίσω ψαλίδια είναι της Skunk2 και έχουν €220, η μπάρα ψαλιδιών είναι της BEAKS με κόστος €350 και τέλος η πλάκα ενίσχυσης πλαισίου της ASR, για καλύτερη ακαμψία, κόστισε €100.
Αξίζει?
Δεν φτιάχτηκε φυσικά για να ξεμπαζώνει, ένα καλό πρώτο στάδιο είναι, με πολλά αξιόλογα aftermarket ανταλλακτικά, που τραβάνε την προσοχή σου και κυρίως αποδίδουν. Τα περισσότερα είναι plug and play, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό για τη μεταπολιτική αξία και του αυτοκινήτου, αλλά και του ανταλλακτικού. Στο δρόμο έχει ξυπνήσει αρκετά, ιδιαίτερα στο φάσμα 4.000-7.000rpm, ενώ ταυτόχρονα μετά τον επαναπρογραμματισμό, η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο, όπως μας είπε ο Νίκος, μειώθηκε αισθητά. Στις μετρήσεις από στάση χρειάστηκε για το 0-100km/h, 6,47sec, με το 400άρι να ολοκληρώνεται σε 14,46sec με 159,3km/h και το 18άρι σε 2,73sec με 48,21km/h. Στις roll μετρήσεις με 2η για το 60-120km/h το V-BOX έγραψε 5,26sec, ενώ για το 60-160km/h χρειάστηκε 11,03sec. Κάντε τις συγκρίσεις σας σε σχέση με το εργοστασιακό EP3 (στον πίνακα χαρακτηριστικών) και θα ξέρετε αν αξίζει ή όχι...
BUDGET:
Εσωτερικές επενδύσεις alcantara: €150 (Εργασία)
Καθίσματα από Mitsubishi Lancer Evolution VIII: €450
Εμπρός φανάρια Facelift: €250
Πίσω φανάρια Facelift: €150 (Μεταχειρισμένα)
Μπροστά προφυλακτήρας: €350
Front Lip Mugen: 200
Ρυθμιζόμενη αεροτομή Mugen: €250
Βαφή Ipanema Brown: €1.500
Ζάντες Rota Fighter 7Jx17in: €450
Χταπόδι και cat-back εξάτμιση Danelatos: €700
Custom εισαγωγή αέρα: €100
Πολλαπλή εισαγωγής RBC: €350
Hondata K-Pro4 ECU: €1.000
Προγραμματισμός EF9_Tuned: €250
Αμορτισέρ Koni Sport, ελατήρια Eibach: €700
Πίσω ψαλίδια Skunk2: €220
Μπάρα ψαλιδιών Beaks: €350
Μπάρα ενίσχυσης πλαισίου Beaks: €100
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm
Σχέση Συμπίεσης: 11,7:1
RBC πολλαπλή εισαγωγής
Danelatos Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
Danelatos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
Tegiwa φλάντζα κεφαλής
Hondata K-Pro 4
Ελεύθερη φιλτροχοάνη
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Recaro bucket καθίσματα από EVO VIII
Eonon οθόνη πολλαπλών ενδείξεων
Mugen front lip
Facelift εμπρός προφυλακτήρας
Mugen ρυθμιζόμενη αεροτομή
Facelift μπροστά φανάρια
Facelift πίσω φανάρια
Βαφή αμαξώματος Ipanema Brown
Επένδυση εσωτερικού με alcadara
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Koni Sport αμορτισέρ
Eibach ελατήρια
BEAKS μπάρα ψαλιδιών
Skunk2 πίσω ψαλίδια
ASR μπάρα πλαισίου
ΤΡΟΧΟΙ
Rota Fighter 7Jx17in ζάντες
Velox Sport PT741 215/40 ελαστικά
TUNED BY:
Dimitriou Dynamic
Βόλου 17
Λάρισα
Τηλ.: 2410 41 82 89
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,36
0-80 4,91
0-100 6,47
0-120 8,94
0-140 11,32
0-160 14,81
0-180 18,69
AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,73 @ 48,21
60 5,04 @ 81,72
100 6,60 @ 101,55
200 9,77 @ 127,80
400 14,76 @ 159,73
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 5,26
60-160 11,03
60-200 21,91
100-200 18,89
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,09
80-110 2,74
100-140 4,55
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η τετρακίνητη BMW M135i xDrive δοκιμάζει την τύχη της στο Magny-Cours!