Budget Test Honda Civic Type-r EP3

Budget Test Honda Civic Type-r EP3

Από το μηδέν!

Το πορτοκαλί Civic της δοκιμής μας εγκαινιάζει τη μόνιμη στήλη Budget Test. Το ζητήσατε και το κάναμε. Κάθε μήνα θα έχουμε ένα ήπια βελτιωμένο αυτοκίνητο Stage 1/Stage 1+, όπου δεν θα έχουμε μονάχα τα νούμερα που έδειξε στο δυναμόμετρο και τις μετρήσεις του στο δρόμο, αλλά και πόσο ακριβώς κόστισε στον ιδιοκτήτη η βελτίωσή του. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να ξεκινήσουμε με ένα Honda Civic Type R, που είναι φυσικά πολύ διαδεδομένο μοντέλο στη χώρα μας, με τεράστια γκάμα διαθέσιμων aftermarket προϊόντων είτε από κάποια εταιρεία του εξωτερικού είτε από Ελληνικές Custom κατασκευές. Μία μέση τιμή για εργοστασιακά ή ελαφρώς βελτιωμένα (τα περισσότερα όλο και κάτι aftermarket έχουν πάνω τους) Type R EP3 είναι αυτή τη στιγμή τα 7-8.000 ευρώ. Ο Νίκος αγόρασε το δικό του σε εντελώς εργοστασιακή μορφή (και με πολλά χιλιόμετρα φορτωμένο), πριν από τρία χρόνια, στα €6.500. Δεν έψαχνε κάποιο που να είναι ήδη βελτιωμένο, ήθελε να βρει ένα εντελώς εργοστασιακό για να ξεκινήσει από την αρχή και να το βελτιώσει όπως αυτός θέλει!  Κυριολεκτικά από το μηδέν, γιατί η κατάστασή του, όταν το πήρε, δεν ήταν και η καλύτερη.

Τρία χρόνια μετά

Ξεκίνησε με την αποκατάσταση του αμαξώματος και του εσωτερικού και αφιέρωσε  πολύ προσωπικό χρόνο για να το φέρει στα μέτρα του. Εσωτερικά, ουρανός και κολώνες είναι ντυμένα με επένδυση alcantara και το κόστος εργασίας γι’ αυτά έφτασε τα €150. Τα καθίσματα της Recaro μπορεί να σας μοιάζουν γνώριμα, δεν είναι όμως από κάποιο μοντέλο της Honda, αλλά από Lancer Evolution VIII και κόστισαν στο Νίκο €450. Εξωτερικά, το εντυπωσιακό look του Civic κόστισε συνολικά €1.200 και περιλαμβάνει φανάρια facelift, μπροστινό facelift προφυλακτήρα, front lip spoiler και ρυθμιζόμενη αεροτομή της Mugen.   Ο Νίκος απασχολείται επαγγελματικά σε μαγαζί που ειδικεύεται σε χρώματα αυτοκινήτου και σε είδη φανοποιίας. Η επιλογή του χρώματος ήταν το δυσκολότερο κομμάτι, αφού ήθελε να είναι κάτι εντελώς ξεχωριστό, Ipanema Brown σύμφωνα με την Audi, Root Beer σύμφωνα με τους Αμερικάνους. Η βαφή κόστισε στον Νίκο, με τα πλεονεκτήματα της προσωπικής του εργασίας, €1.500. Οι 17άρες ζάντες Rota Fighter αγοράστηκαν μεταχειρισμένες στα €450.

 

Πάμε στη μηχανική βελτίωση

Για τον κινητήρα, ο Νίκος δαπάνησε περίπου €2.500 για να φτάσει ο K20 να αποδίδει 243Ps, με 22,5kgmροπής στο δυναμόμετρο της Dynoworx. Η βελτίωση είναι ένα ολοκληρωμένο και σωστά μελετημένο Stage 1+, εφόσον μιλάμε για περιφερειακές βελτιώσεις και aftermarket module ECU. Πιο αναλυτικά, τοποθετήθηκε χειροποίητη εξάτμιση 70mm και χταπόδι από την Danelatos Exhaust, που και τα δύο μαζί κόστισαν €700. Η εισαγωγή αέρα είναι custom και καταλήγει στο θόλο και μαζί με ένα universal φίλτρο ο Νίκος ξόδεψε €100. Η πολλαπλή εισαγωγής RBC κόστισε €350, ενώ η φλάντζα πολλαπλής εισαγωγής της Tegiwa είναι το πιο φτηνό προϊόν στο Civic, με κόστος μόλις €20. Ο Hondata K-Pro4 πονάει στην τσέπη (€1.000), αλλά δίνει φοβερές δυνατότητες προγραμματισμού, σχεδόν ανάλογες με μία standalone ECU, ενώ, αν έχεις ψαχτεί αρκετά με χαρτογράφηση κινητήρων, μπορείς να φτιάξεις μόνος σου πρόγραμμα. Ο Νίκος όμως απευθύνθηκε στον μετρ των Honda, Ιωάννη Κουραμπά, γνωστό και ως EF9_Tuned. Η λίστα δεν σταματάει εκεί, αφού ο Νίκος έχει ασχοληθεί και με το στήσιμο του EP3. Τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Koni Sport συνεργάζονται με τα ελατήρια χαμηλώματος της Eibach και κόστισαν όλα μαζί €700. Τα πίσω ψαλίδια είναι της Skunk2 και έχουν €220, η μπάρα ψαλιδιών είναι της BEAKS με κόστος €350 και τέλος η πλάκα ενίσχυσης πλαισίου της ASR, για καλύτερη ακαμψία, κόστισε €100.

Αξίζει?

Δεν φτιάχτηκε φυσικά για να ξεμπαζώνει, ένα καλό πρώτο στάδιο είναι, με πολλά αξιόλογα aftermarket ανταλλακτικά, που τραβάνε την προσοχή σου και κυρίως αποδίδουν. Τα περισσότερα είναι plug and play, πράγμα που είναι πολύ σημαντικό για τη μεταπολιτική αξία και του αυτοκινήτου, αλλά και του ανταλλακτικού. Στο δρόμο έχει ξυπνήσει αρκετά, ιδιαίτερα στο φάσμα 4.000-7.000rpm, ενώ ταυτόχρονα μετά τον επαναπρογραμματισμό, η κατανάλωση σε μεικτό κύκλο, όπως μας είπε ο Νίκος, μειώθηκε αισθητά. Στις μετρήσεις από στάση χρειάστηκε για το 0-100km/h, 6,47sec, με το 400άρι να ολοκληρώνεται σε  14,46sec με 159,3km/h και το 18άρι σε 2,73sec με 48,21km/h. Στις roll μετρήσεις με για το 60-120km/h το V-BOX έγραψε 5,26sec, ενώ για το 60-160km/h χρειάστηκε 11,03sec. Κάντε τις συγκρίσεις σας σε σχέση με το εργοστασιακό EP3 (στον πίνακα χαρακτηριστικών) και θα ξέρετε αν αξίζει ή όχι...

BUDGET:

Εσωτερικές επενδύσεις alcantara: €150 (Εργασία)

Καθίσματα από Mitsubishi Lancer Evolution VIII: €450

Εμπρός φανάρια Facelift: €250

Πίσω  φανάρια Facelift: €150 (Μεταχειρισμένα)

Μπροστά προφυλακτήρας: €350

Front Lip Mugen: 200

Ρυθμιζόμενη αεροτομή Mugen: €250

Βαφή Ipanema Brown: €1.500

Ζάντες Rota Fighter 7Jx17in: €450

Χταπόδι και cat-back εξάτμιση Danelatos: €700

Custom εισαγωγή αέρα: €100

Πολλαπλή εισαγωγής RBC: €350

Hondata K-Pro4 ECU: €1.000

Προγραμματισμός EF9_Tuned: €250

Αμορτισέρ Koni Sport, ελατήρια Eibach: €700

Πίσω ψαλίδια Skunk2: €220

Μπάρα ψαλιδιών Beaks: €350

Μπάρα ενίσχυσης πλαισίου Beaks: €100

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή:  86mm x 86mm

Σχέση Συμπίεσης: 11,7:1

RBC πολλαπλή εισαγωγής

Danelatos Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm

Danelatos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής

Tegiwa φλάντζα κεφαλής

Hondata K-Pro 4

Ελεύθερη φιλτροχοάνη

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Recaro bucket καθίσματα από EVO VIII

Eonon οθόνη πολλαπλών ενδείξεων

Mugen front lip

Facelift εμπρός προφυλακτήρας

Mugen ρυθμιζόμενη αεροτομή

Facelift μπροστά φανάρια

Facelift πίσω φανάρια

Βαφή αμαξώματος Ipanema Brown

Επένδυση εσωτερικού με alcadara

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Koni Sport αμορτισέρ

Eibach ελατήρια

BEAKS μπάρα ψαλιδιών

Skunk2 πίσω ψαλίδια

ASR μπάρα πλαισίου

ΤΡΟΧΟΙ

Rota Fighter 7Jx17in ζάντες

Velox Sport PT741 215/40 ελαστικά

TUNED BY:

Dimitriou Dynamic

Βόλου 17

Λάρισα

Τηλ.: 2410 41 82 89

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η           SEC  

0-60                 3,36

0-80                 4,91

0-100               6,47

0-120               8,94

0-140               11,32

0-160               14,81

0-180               18,69

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,73     @        48,21

60        5,04     @        81,72

100      6,60     @        101,55

200      9,77     @        127,80

400      14,76   @        159,73

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             5,26

60-160             11,03

60-200             21,91

100-200           18,89

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,09

80-110             2,74

100-140           4,55

 

Αρθρογράφος

 

Πόσο γρήγορη είναι η BMW M135i xDrive σε σχέση με τα υπόλοιπα hot-hatch;

Πόσο γρήγορη είναι η BMW M135i xDrive σε σχέση με τα υπόλοιπα hot-hatch;

Η τετρακίνητη BMW M135i xDrive δοκιμάζει την τύχη της στο Magny-Cours!