Toyota Corolla AE86 Trueno x 2
Παρασκευή και 13...
...και όμως όλα πηγαίνουν according to plan. Συννεφιά - άρα ιδανικό σκηνικό για φωτογράφηση, κρύο υποφερτό - άρα ιδανικό σκηνικό για μοτέρ που θα στροφάρουν και θα λυσσάξουν, τοποθεσία στην μέση του πουθενά - άρα ιδανικό σκηνικό για να «δουλέψουμε» και να περάσουμε καλά, μακριά από «περίεργους» crack ballers… A! Παρολίγο να ξεχάσω τα δυο driftάδικα ΑΕ86 και τους τρελαμένους οδηγούς τους. Ο ένας, ο Γιώργος, είναι ήδη μαζί μας, ο άλλος, ο Σάκης, έχει ξυπνήσει από τις τέσσερις τα χαράματα για να φορτώσει την Corolla στο τρέιλερ και να έρθει από… την Ζάκυνθο!!! Murphy σε προκαλώ να με δοκιμάσεις, έχω δυνατή παρέα και γαμώ τα «χαρτιά» σήμερα...
Μεγάλη κ@ριόλα, αυτή η Corolla…
Ο Κλιβανόπουλος λέει ότι με κάποιο τρόπο,μπορώ σε κάθε κείμενο να κάνω αναφορά στο Miata. Σε αυτό το κείμενο λοιπόν, αποκαλύπτω και παραδέχομαι δημόσια ότι ναι, θα μπορούσα να προδώσω τον «έρωτα» μου, για μια... Corolla ΑΕ86. Ίσως, σε κάποιο άλλο, ιδανικό και φανταστικό σύμπαν, αυτά τα δυο να είχαν τον ρόλο συζύγου - ερωμένης ή, ακόμα καλύτερα, θα μπορούσαν να είναι κάτω από την ίδια στέγη -στα πρότυπα του Charlie Sheen... Είπαμε, τα όνειρα δεν σηκώνουν «τσιγκουνιές»... Ονειρική ήταν και η πορεία της ΑΕ86 στον χρόνο, ένα δύσκολο εγχείρημα που η Toyota έχει βάλει στόχο να επαναλάβει με τον συνεχιστή της, το GT86. Προσωπική μου γνώμη, είναι ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο. Στα τέσσερα μόλις χρόνια παραγωγής της (1983-1987) η ΑΕ86 πρωταγωνίστησε σε αγώνες των κατηγοριών Group A και Group N, σε αγώνες ράλι και αγώνες πίστας, κυρίως χάρη στα πλεονεκτήματα της διαμήκους διάταξης των μηχανικών της μερών, την πίσω κίνηση, το χαμηλό της βάρος (950-970kg) και το εξαιρετικό της ζύγισμα. Ο δυνατός για την εποχή του και εύκολα βελτιώσιμος, 4κύλινδρος 4Α-GEU, κινητήρας των 1.587cc και 125Ps, έκανε την ΑΕ86 ιδιαίτερα δημοφιλή στους κύκλους των hashiriya, τους Ιάπωνες street racers που κοντράρονταν στις φιδίσιες ορεινές διαδρομές (touge). Όταν δε, ο θρύλος των αγώνων Keiichi Tsuchiya, γνωστός και ως Dori-Kin ("Drift King" στα Ιαπωνικά) χρησιμοποίησε την ΑΕ86 για να μοιραστεί τις τεχνικές του drift, να το διαδώσει και να το εξαπλώσει σαν άθλημα, τότε η AE86 «απογειώθηκε». Το πασίγνωστο Ιαπωνικό κόμικ Initial D, ενίσχυσε ακόμα πιό πολύ την απήχηση και την δημοτικότητα της ΑΕ86, φτάνοντας σήμερα να θεωρείται ένας από τους κύριους υπαίτιους της υψηλής τους μεταπωλητικής αξίας! Αργότερα, ακολούθησαν τα video games Gran Turismo, Forza Motorsport, Tokyo Extreme Racer, Grand Theft Auto IV και Grand Theft Auto V για να παρηγορήσουν όσους δεν πρόλαβαν ή δεν μπόρεσαν να αποκτήσουν μια ΑΕ86. Σαν εμάς δηλαδή. Και μην μου πείτε ότι δεν έχετε δοκιμάσει έστω και μια φορά ένα virtual drift με μια Corolla AE86, γιατί πολύ απλά... δεν θα σας πιστέψω...
The Ueo way…
Ο Γιώργος Γελαδάς και ο Σάκης Κλαδής είναι αδελφικοί φίλοι που πίνουν νερό στο ίνδαλμα και πρότυπο τους, τον Ιάπωνα drifter Ueo Katsuhiro. Από τα βουνά και τις πίστες, ο Ueo «κατέβασε» την Corolla του στο Πρωτάθλημα D1 Grand Prix από την πρώτη κιόλας χρονιά του θεσμού, το 2000, σημειώνοντας εξαιρετικές εμφανίσεις, ανεβαίνοντας αστραπιαία θέσεις στην κατάταξη, για να φτάσει το 2002 να κατακτήσει το Πρωτάθλημα. Με την Corolla φυσικά. Η συνταγή της επιτυχίας είναι απλή. Ένα Corolla AE86, 100% ντριφτάδικο στήσιμο, μοτέρ που στροφάρει και όσο το δυνατόν πιο χαμηλό βάρος. Ότι πει ο δάσκαλος! Τα παιδιά ξεχύθηκαν προς αναζήτηση ΑΕ86. Ο Γιώργος «γυρόφερνε» μια ενός φίλου τρία χρόνια, μέχρι που τον κατάφερε. Ο Σάκης από την άλλη, αποχωρίστηκε πολλά, στερήθηκε πολλά, αλλά προετοιμάστηκε και με την πρώτη ευκαιρία, έκανε και αυτός την κίνηση του. Τα αυτοκίνητα ήταν ήδη σε αρκετά καλή κατάσταση, με driftάδικο προσανατολισμό και την αντίστοιχη «προίκα». Ας τα δούμε όμως ένα-ένα…
Drift Car Wash AE86…
…έτσι γνωρίζει ο κόσμος την ασημί Corolla του Γιώργου, που διατηρεί το ομώνυμο πλυντήριο αυτοκινήτων στην Ηλιούπολη και βοηθάει με τις χορηγίες του τον ελληνικό χώρο του drift. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στο engine bay, το οποίο με την ευκαιρία της αλλαγής του κινητήρα «ράφτηκε», τροποποιήθηκαν οι θόλοι προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος για ακόμα μεγαλύτερη γωνία των τροχών και βάφτηκε σε γαλάζιο χρώμα, όλα από την Automake. Στις custom βάσεις της Fourtounis Racing Chassis Preparation εδράζεται πλέον ο 4κύλινδρος, ατμοσφαιρικός, τετραπετάλουδος 4Α-GLEU, ο 5ης γενιάς και τελευταίος της οικογένειας των 4A-GE (1995-1998). Οι διαφορές του σε σχέση με τους προκατόχους του, πέρα από την τετραπετάλουδη εισαγωγή, ήταν το μεγαλύτερο plenum, ο μεταβλητός χρονισμός του εκκεντροφόρου εισαγωγής (VVT), η ανεβασμένη σχέση συμπίεσης στο 11:1, η αντικατάσταση του MAF sensor από MAP sensor, η αύξηση της διαμέτρου των πεταλούδων της εισαγωγής από τα 42mm στα 45mm, η αύξηση της διαμέτρου των αυλών εξαγωγής και η αύξηση της ανύψωσης του εκκεντροφόρου εισαγωγής από τα 7,9 mm στα 8,2 mm. Επιπλέον, ο «μαυροκάπακος» 4Α-GLEU, είχε ελαφρύτερο βολάν και ελαφρύτερες μπιέλες, στρόφαρε περισσότερο (κόφτης 8.300rpm) και απέδιδε 165Ps@7.800 rpm και 16,5 kgm@5.600rpm.
Ο Γιώργος έχει ασχοληθεί κυρίως με την αναβάθμιση της ψύξης του 4Α-GLEU, τοποθετώντας ένα αλουμινένιο ψυγείο της Godspeed και διπλά βεντιλατέρ της Spal, καθώς και με κάποια ουσιαστικά περιφερειακά. Έτσι, μια 4άδα TRD μπουζοκαλώδια εξασφαλίζουν καλύτερο σπινθήρα, η Walbro 255 σίγουρη παροχή βενζίνης, οι ελαφρωμένες τροχαλίες της Techno Toy Tuning χαμηλότερο βάρος και η TRD replica πολλαπλή εξαγωγής, με την εξάτμιση των 60mm κατασκευής Μαροϊδάκου, την ελεύθερη εκπνοή του κινητήρα.
Έχοντας πλέον εξασφαλίσει +40Ps, σειρά έχει το στήσιμο, το Α και το Ω στο drift. Στους εμπρός θόλους, τοποθετήθηκε μια coilover ανάρτηση της D2 με ρυθμιζόμενα top mounts, ενώ στην ανάρτηση προστέθηκαν τα roll center adjusters της Techno Toy Tuning για να δουλεύουν τα ψαλίδια με το χαμήλωμα, τα steering knuckles της Techno Toy Tuning για μεγαλύτερη γωνία τιμονιού, σύνδεσμοι πολυουρεθάνης, μια Cusco αντιστρεπτική, "Ueo style" μπάρες ραμφών και μια μπάρα θόλων. Πίσω, εκτός από τα αμορτισέρ HT102R της Τokico και τα TRD ελατήρια, γίνεται πάλι της… Techno Toy Tuning! Techno Toy Tuning ράβδος panhard, 4link, traction brackets, tension rods, σύνδεσμοι πολυουρεθάνης, Cusco αντιστρεπτική και εδώ και μια "Ueo style" μπάρα θόλων. Εκεί πίσω, κρύβεται και το «μαγικό» 2way μπλοκέ διαφορικό της Tomei, το ακριβότερο και καλύτερο διαφορικό για ΑΕ86, μαζί με το κορωνοπήνιο με την τελική σχέση μετάδοσης στο 4,77:1. Οι ζάντες -για την φωτογράφηση- είναι οι Sportmax XXR 002 8J x 15in με 0 offset, με Toyo R888 195/50 R15 ελαστικά μπροστά, ενώ πίσω παίζει στενή 14άρα με… οποιοδήποτε ελαστικό έχει πέλμα! Τελευταίο άφησα το εσωτερικό, αφού από εδώ λείπουν και τα περισσότερα. Γυμνή καρότσα, δυο bucket Sparco Sprint V, Driftworks ζώνες 4 σημείων, «χωστό» τιμόνι Sparco και έξτρα όργανα Auto Gauge για θερμοκρασία νερού-λαδιού και πίεσης λαδιού. Α! Και ένα fly-off χειρόφρενο της Wilwood. Driftάδικο χωρίς fly-off χειρόφρενο δεν γίνεται… Τέλος με του Γιώργου, πάμε στου Σάαακηηη…
Zante’s Red Trueno…
...από την όμορφη Λευκάδα, με την πίστα της, την αυτοκινητιστική της λέσχη (Α.Λ.Ε.Ζ), τους πραγματικούς φίλους του αυτοκινήτου και την οικονομική υποστήριξη-χορηγία των Bυθούλκας Autosport, Gramiko + Design και California Beach Hotel Ζάκυνθος, ταξίδεψαν για να φτάσουν με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού στο ραντεβού μας, ο Σάκης και ο Πάρης. Με το καμάρι του Σάκη φορτωμένο στο διαξονικό τρέιλερ που ρυμουλκεί το παλαίμαχο Daihatsu Feroza με τα 205.000km του Πάρη, καταφθάνουν κορνάροντας και σε κλίμα πανηγυρικό. Πρώτη τους κίνηση, μετά το καλωσόρισμα και τις συστάσεις, η αφαίρεση του προφυλακτήρα με το front lip της MCNsports για να κατέβει η Corolla από το τρέιλερ. Φάτσα κάρτα, βλέπεις τώρα το 8σειρο ψυγείο λαδιού του 4Α-GLEU. Εδώ, το engine bay μπορεί να μην είναι τόσο μπάνικο, παρόλα αυτά φέρει παραπλήσιες με του Γιώργου περιφερειακές βελτιώσεις και το μοτεράκι «ράβει» εξίσου καλά. Τα χωνιά της SQ Εngineering κλέβουν και εδώ την παράσταση, ενώ αμέσως μετά το μάτι πέφτει στην μπάρα θόλων 3 σημείων της Techno Toy Tuning και την πολλαπλή εξαγωγής της Bυθούλκας Autosport. Ένας ρυθμιστής πίεσης βενζίνης της Tomei, οι ελαφρωμένες τροχαλίες της Techno Toy Tuning και ένα oil relocation kit της SQ Εngineering συμπληρώνουν τα περιφερειακά. Όπως και στου Γιώργου, το κιβώτιο είναι το ΟΕΜ 5τάχυτο της ΑΕ86, με custom 6φτερο δίσκο και επιπλέον, στην περίπτωση του Σάκη, το short shift της Techno Toy Tuning. Στον πίσω άξονα, το 2way μπλοκέ διαφορικό της TRD και το 4,3:1 κορωνοπήνιο, φροντίζει ώστε η Corolla να «γράφει» ωραία.
Ανάρτηση τώρα. Είπαμε, ο Γιώργος και ο Σάκης είναι κολλητοί, το ίδιο και τα αυτοκίνητα τους. Άρα? Μια-από-τα-ίδια στο στήσιμο και την ανάρτηση, με ότι έχει να προσφέρει η Techno Toy Tuning - RCA για να δουλεύουν τα ψαλίδια με το χαμήλωμα, steering knuckles για μεγαλύτερη γωνία τιμονιού και, επιπλέον στου Σάκη, Techno Toy Tuning ψαλίδια μπροστά, ενώ πίσω συναντάμε Techno Toy Tuning μπάρα θόλων 3 σημείων,panhard, 4link, traction brackets και tension rods. Στις Konig B Bomb 7.5J x 15in ζάντες, ο Σάκης φοράει μπροστά Toyo T1R και πίσω -κλασικά- ότι «τελειωμένο» βρει…
Αναρωτιέμαι. Γίνεται πιο σπαρτιάτικο εσωτερικό από του ΑΕ86 του Γιώργου? Και όμως γίνεται. Μείον ένα bucket με όλα του τα παρελκόμενα, αλλά με roll cage 6 το εσωτερικό της κόκκινης ΑΕ86, έχει και… sticker bomb στην κεντρική κονσόλα! Α και fly-off χειρόφρενο της Wilwood που όλο και περισσότερο ζαχαρώνω για το Miata (Άγγελε)!
Cuz we love it…
…ήταν η απάντηση των παιδιών, στην ερώτηση μου «πώς και γιατί AE86?». Τελειώνοντας με τα στατικά και μπαίνοντας στην «πίστα» για action photos, άστα να πάνε… ζήλεψα! Αλλά το χάρηκα κιόλας, το καταευχαριστήθηκα όσο και εκείνοι, όσο ο Σάκης που έκανε ολόκληρο ταξίδι για εμάς και εσάς, τους αναγνώστες του Power. Τα δίπλωσαν, τα κάπνισαν, τα ξεκόφτιασαν για τα καλά, τερμάτισαν τα τιμόνια της περιβόητης Techno Toy Tuning, «ταξίδεψαν» με το πλάι και πόρτα-πόρτα α-λα Team Burst, «καθάρισαν» τις καβάντζες του Γιώργου σε λάστιχα και «έσκασαν» τις κάρτες μνήμης του άλλου Γιώργου, του φωτογράφου, με JDM πόζες και street legal drift καρέ…Τσίτα χαμόγελα και αδρεναλίνη, ωραίες αναμνήσεις, δυο καινούριοι τρελαμένοι φίλοι και ένας ΧΑΜΕΝΟΣ Merphy, αφού όλα -ή εν πάσει περιπτώσει σχεδόν όλα- πήγαν εντάξει…
Τώρα, όσοι περιμένατε να δείτε και να διαβάσετε για μετρήσεις, 0-100km/h, 400άρια και λοιπά τέτοια κοντράδικα, λυπάμαι, δεν τα καταφέραμε. Βλέπετε τα Corolla… δεν πάνε ευθεία…
(Ασημί ΑΕ86) | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός:
Πίσω:
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| ΑΜΑΞΩΜΑ
|
(Κόκκινο ΑΕ86) | |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός
Πίσω:
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| ΑΜΑΞΩΜΑ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η ΕΚΟ στηρίζει, ως Μεγάλος Χορηγός, την επιστροφή του “EKO Acropolis Rally” στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA!