Toyota MR2 K20 250PS
Με bodykit
Η αλήθεια είναι ότι τα bodykit δεν τα συμπαθώ. Τις περισσότερες φορές παραμορφώνουν το αυτοκίνητο και το μετατρέπουν σε «καρναβάλι». Όχι σε αυτή την περίπτωση όμως. Το bodykit της VeilSide πέρασε ατελείωτες ώρες στα χέρια του Πάνου Κοροβέση για να έρθει στα ίσια του (μην νομίζετε ότι η VeilSide φημίζεται για την εφαρμογή των bodykit της), στη συνέχεια το MR2 βάφτηκε λευκό, τοποθετήθηκαν στο αμάξωμα τα carbon καπό και πορτ μπαγκάζ της Seibon, μπήκαν καινούργια φωτιστικά σώματα και το αποτέλεσμα, όπως βλέπετε, είναι παραπάνω από τέλειο. Το ότι φάρδυνε αρκετά, μαζί με ορισμένα αρνητικά (λέγε με αποστάστες στους τροχούς), έφερε και ορισμένα θετικά, με το κυριότερο να ακούει στο όνομα «κράτημα». Ναι, το MR2 έχει αλλάξει ριζικά αίσθηση και μοιάζει με «άλλο» αυτοκίνητο.
PB MotorSport
Θυμάστε εκείνο το Honda S2000 Time Attack που είχαμε παρουσιάσει στο τεύχος 169? Την εξέλιξή του είχε αναλάβει η PB MotorSport, ένα φρέσκο μαγαζί στον χώρο του tuning, αλλά με τους ανθρώπους του να έχουν αρκετά χρόνια εμπειρίας στις πλάτες τους. Εκεί λοιπόν οδηγήθηκε το MR2 για να εξελιχθεί σε ένα τρομερό project που, αν δεν κάνω λάθος, είναι το μοναδικό στην Ελλάδα. Αναφέρομαι φυσικά στην τοποθέτηση του Honda κινητήρα του. Η λύση αυτή λοιπόν, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στο εξωτερικό και δεν είναι λίγοι αυτοί που προτιμούν τον Κ20Α από τον 2ZZ-GE κινητήρα της Toyota. Η αλήθεια είναι ότι αν βάλεις δίπλα-δίπλα έναν JDM K20A και έναν 2ZZ-GE κινητήρα, ο χονταίος κερδίζει κατά κράτος σε πολλούς τομείς. Φυσικά, υπάρχουν και αρκετά MR2 (και στην Ελλάδα) με 2ZZ-GE μοτέρ και είναι άπιαστα, αλλά με τον Κ... πως να το κάνουμε? Είναι άλλο πράγμα.
Όχι όποιος κι όποιος...
Η PB MotorSport λοιπόν, δεν διάλεξε απλά έναν K20 κινητήρα, αλλά έναν JDM από Integra DC5, πράγμα που σημαίνει ότι είναι δυνατότερος από τον ευρωπαϊκό και πιο έτοιμος για όλα. Οι επεμβάσεις σε αυτόν δεν είναι εκτεταμένες, αλλά είναι αυτές που πρέπει. Ξεκινάμε με μία ολόσωμη εξάτμιση διαμέτρου 70mm η οποία συνδυάζεται με ένα 4-1 χταπόδι από την PowerUp. Η πολλαπλή εισαγωγής αλλάχθηκε με μία από Honda Civic FD2. Για να μην ψάχνεστε, έχει κωδικό RRC. Στην stock πεταλούδα, έχει προσαρμοστεί μία custom εισαγωγή, με φιλτροχοάνη τοποθετημένη σε καλό σημείο ώστε να τροφοδοτείται με μπόλικο και δροσερό αέρα. Η Series 2 ECU της AEM ανέλαβε χρέη «μαέστρου» του κινητήρα. Την ρύθμιση της ECU έκανε ο Γιάννης Ανδριανάκης της Plex Tuning. Μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε και την all time classic αναβάθμιση της Hondata: αντιθερμική φλάντζα ανάμεσα στην πολλαπλή εισαγωγής και στην κυλινδροκεφαλή. Όλα τα παραπάνω ήταν αρκετά για να αποδώσει εύκολα ο κινητήρας 249,6 άλογα στις 8.575 στροφές. Σκοπός εξάλλου δεν ήταν να δημιουργηθεί ένα τέρας δύναμης, αλλά ένα εύστροφο από χαμηλά μοτέρ, ικανό να κινεί γρήγορα σε καθημερινή βάση το MR2. Ξέρετε, με αυτό κυκλοφορεί καθημερινά ο ιδιοκτήτης και πηγαίνει στη δουλειά του και σκοπό έχει, αν καταφέρει να βρει χρόνο στο στριμωγμένο πρόγραμμά του, να το ρίξει στην μάχη με το χρονόμετρο σε κάποια σοβαρή πίστα. Πήραμε μία μικρή γεύση, αλλά θα τα πούμε παρακάτω αυτά...
Ελαφρύ για Type-R, βαρύ για MR2
Παραλίγο να ξεγελαστώ κάποια στιγμή. Θεώρησα πως το σύνολο είναι εξαιρετικά ελαφρύ. Εν μέρη, ισχύει, αλλά όχι για το MR2. Εξηγούμαι. Το εργοστασιακό MR2 ζυγίζει περίπου 1.030kg. Με τον 1.8lt κινητήρα και τα 140 άλογα, κινείται αξιοπρεπέστατα. Τα MR2 που σέβονται τον εαυτό τους και πρόκειται να αποκτήσουν πιστάδικο προσανατολισμό, πέφτουν χωρίς πολλά-πολλά, αρκετά κάτω από τα 1.000kg. Πρόσφατα, MR2 με 2ZZ-GE κινητήρα έδειξε 970kg, χωρίς ιδιαίτερα ελαφρώματα. Εμάς, το δικό μας, είναι αρκετά πάνω από 1.000kg. Βλέπετε, το εντυπωσιακό bodykit έχει και μειονεκτήματα. Όμως, ο αντίλογος λέει το εξής: το Type-R EP3 για παράδειγμα, με τον «απλό» EUDM κινητήρα και τα 200Ps, ζυγίζει περίπου 1.270kg και είναι μακράν πιο γρήγορο από το stock MR2. Οπότε, το σχετικά υψηλό βάρος για MR2 αλλά το χαμηλό για Type-R, φαίνεται να είναι ιδανικός συνδυασμός. Το συνολικό βάρος λοιπόν, σε συνδυασμό με τις αρκετά ανοιχτές ζάντες της Kosei, επιτρέπουν την χρήση των εργοστασιακών φρένων, αλλά με αλλαγή των υλικών τριβής. Τα νέα τακάκια είναι τα XP10 της Carbotech, ιδανικά για fast road χρήση και ανθεκτικά σε χρήση πίστας. Τα σωληνάκια του κυκλώματος φρένων αντικαταστάθηκαν από custom αεροπορικού τύπου και για την ώρα δεν δείχνει το σύστημα πέδησης να χρειάζεται παρεταίρω αναβάθμιση. Ίσως σε μία πίστα όπως αυτή των Μεγάρων να ζεσταθούν, μιας και οι ευθείες είναι μικρές, αλλά για σοβαρές πίστες, όπως των Σερρών (όταν με το καλό στρωθεί σωστά ο τάπητας), είναι υπέραρκετά.
Speed Force
Για τις ανάγκες της φωτογράφησης επισκεφθήκαμε την ολόφρεσκια πίστα της Speed Force στην Βάρη. Στενή για αυτοκίνητο, αλλά απαιτητική για καρτ. Θέλαμε η φωτογράφηση να ταιριάζει με το concept του αυτοκινήτου, οπότε οι συγκεκριμένες εγκαταστάσεις ήταν ιδανικές. Οδηγήσαμε λιγάκι το MR2 στην πίστα, αλλά χωρίς να πιέσουμε ιδιαίτερα μιας και δεν ενδείκνυται για χρήση αυτοκινήτου. Μια γεύση πήραμε όμως. Το φαρδύτερο μετατρόχιο, σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη σε KW Variant 3 ανάρτηση και την «ψαγμένη» by PB MotorSport ευθυγράμμιση, έχουν μεταμορφώσει το MR2 σε ένα εκπληκτικό σύνολο. Οι πληροφορίες που λαμβάνεις από το τιμόνι είναι αυτές που πρέπει, σημαδεύεις εύκολα και γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή που πηγαίνει η μούρη. Το εργοστασιακό JDM μπλοκέ διαφορικό του DC5 κάνει απίστευτη δουλειά και εμπλέκεται συνεχώς με επιτυχία. Μέχρι να ζεσταθούν τα ελαστικά, το MR2 είχε την τάση να κάνει παιχνίδια με την ουρά του, όμως ο κ. Τσερανίδης, ιδιοκτήτης της πίστας, ήταν κατηγορηματικός: σας παρακαλώ, όχι drift. Σεβαστό. Και καλά κάνει. Είναι πίστα καρτ και οποιαδήποτε άλλη χρήση, μόνο σε κακό θα οδηγήσει. Με 2α στο κιβώτιο, από στροφή σε στροφή, το λευκό MR2 κατάπινε την απόσταση. Βρισκόταν στο στοιχείο του. Δύο λεπτά αργότερα, δεν ήθελα να λύσω την TAKATA ζώνη και να βγω από εκεί. Αυτό το αυτοκίνητο έχει τα χαρακτηριστικά ενός πολύ -μα πολύ- πιο ακριβού αυτοκινήτου και είμαι σίγουρος ότι ρίχνει δευτερόλεπτα σε πολλά από αυτά.
Λεπτομέρειες
Φωτογραφίζοντας το MR2, παρατηρούσα την προσεκτική δουλειά που έχει γίνει. Ναι, οι βάσεις της Innovative Mounts σίγουρα κάνουν την δουλειά εύκολη, όμως από εκεί και πέρα χρειάζεται μεράκι για να είναι όλα σωστά τοποθετημένα. Το engine bay είναι άριστο και άκρως εντυπωσιακό. Άλλες δύο λεπτομέρειες που μας κέρδισαν ήταν το χειροποίητο αλουμινένιο ρεζερβουάρ καυσίμου, το οποίο φιλοξενούσε πάνω του το εργοστασιακό φλοτέρ και μία αντλία καυσίμου Walbro 255lt/hr, αλλά και η απόληξη της εξάτμισης, φαλτσοκομμένη έτσι ώστε να ακολουθεί την γωνία του προφυλακτήρα.
Χιλιόμετρα
Αφού ολοκληρώσαμε την φωτογράφηση, σειρά είχαν οι μετρήσεις στον δρόμο. Έπρεπε να διανύσουμε αρκετά μεγάλη απόσταση, οπότε τι καλύτερο να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο και σε συνθήκες βόλτας. Ο K-Series κινητήρας μας είναι γνώριμος. Πάνω όμως σε ένα ελαφρύ σύνολο, είναι ακόμα καλύτερος. Με «χάδια» στο γκάζι, κουμπώνεις έκτη και κινείσαι υπερβολικά οικονομικά, αν θες. Η ανάρτηση είναι μαλακή μεν, αλλά με γρήγορη επαναφορά. Είναι ρυθμισμένη για καθημερινή μετακίνηση, μας ενημερώνει ο ιδιοκτήτης. Ήταν πολλές οι φορές που μας μπήκε στο μυαλό η ιδέα: έτσι πρέπει να είναι ένα MR2! Αυτό που μας άρεσε επίσης, είναι το γεγονός ότι τα πάντα μοιάζουν εργοστασιακά. Η λειτουργία, η ευκολία χρήσης... τα πάντα. Σαν να έβγαινε το MR2 με K20A κινητήρα! Κάποτε αυτά τα αυτοκίνητα τα χαζεύαμε μόνο στα ξένα περιοδικά, αλλά οι Έλληνες έχουν προχωρήσει πολύ και μπράβο! Οι γκαζιάρηδες σίγουρα θα θέλετε να βάλετε κάτω τα δευτερόλεπτα και τα δέκατα και να δείτε σε τι αυτοκίνητα ρίχνει καρότσες αυτό το MR2 και ποια το περνάνε. Σας νιώθω, αλλά δεν είναι φτιαγμένο για φανάρια, αν και, όπως θα δείτε, τα καταφέρνει και εκεί μία χαρά. Να τονίσουμε πως ένα ελαφρύ αυτοκίνητο με συγκρατημένη ιπποδύναμη, επηρεάζεται άμεσα από την προσθήκη ενός ατόμου ακόμα. Κάναμε μετρήσεις και με ένα άτομο, για να ξέρει ο ιδιοκτήτης τις δυνατότητες του αυτοκινήτου του. Δεν θα σας τις πούμε όμως... Παρόλα αυτά, γράψαμε 3 φορές σχεδόν τον ίδιο χρόνο για τα πρώτα 100km/h από στάση και τα 400m. Ο Competition Clutch εξάφτερος συμπλέκτης, βοήθησε αρκετά, αφού οι σχέσεις κουμπώνουν άριστα. Τα πίσω Toyo Proxes R888 έχουν πλάτος 255mm και παρέχουν φοβερή πρόσφυση. Χωρίς κούραση και μελέτη, είδαμε εύκολα 0-100km/h σε 5sec ακριβώς και 400m σε 13,1sec έχοντας πιάσει 177km/h. Επιδόσεις διόλου ευκαταφρόνητες, όταν σκεφτείτε πως μία BMW M3 E46 ή ένα stock Mitsubishi EVO IX μένουν πίσω. Και κλείνουμε, λέγοντας ότι αυτή ήταν μία από εκείνες τις δοκιμές που ευχαριστιόμαστε να κάνουμε. Να θέλει ο ιδιοκτήτης να οδηγήσουμε το αυτοκίνητό του, να του πούμε την γνώμη μας, να δίνουμε συγχαρητήρια στους Έλληνες βελτιωτές για την προσεγμένη δουλειά τους, να γράφουμε επιδόσεις που αντικατοπτρίζουν την ποιότητα της δουλειάς.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by PB MotorSport Facebook: PBmtrspt |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο MAHA LPS 3000 της Unlimited Exelixis
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC | ΡΕΠΡΙΖ 3η |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο VW Taigo απευθύνεται στο νεανικό κοινό, που θέλει να συνδυάσει τους χώρους ενός SUV και τον σχεδιασμό ενός coupe αμαξώματος, χωρίς να θυσιάσει ...