TOYOTA STARLET EP71 1.5 TURBO 360WHP

TOYOTA STARLET EP71 1.5 TURBO 360WHP

Ήταν το 2007, στον τελευταίο πρωταθληματικό αγώνα Dragster στην πίστα των Σερρών. Το Starlet αυτό ετοιμαζόταν καιρό για να τρέξει σε αγώνα Dragster. Αυτό, γιατί ο Γιώργος Κ., ο ιδιοκτήτης του, είχε πριν από αυτό το γαλάζιο Starlet ένα ίδιο, κίτρινο. Όμως μία φορά, η τύχη δεν ήταν μαζί του. Κατά την διάρκεια «δοκιμής» του με άλλο αυτοκίνητο για να δουν ποιος έχει το ταχύτερο αυτοκίνητο (κόντρα ντε!), κάτι δεν πήγε καλά και για να μην το αναλύω και πολύ, το κίτρινο EP71 έφερε τούμπα και ψιλοχοντροκαταστράφηκε. Ο Γιώργος δεν έχασε την όρεξή του και πείσμωσε, οπότε λίγο καιρό μετά, να σου το γαλάζιο Starlet ανανεωμένο, δυνατό, ετοιμοπόλεμο! Τότε που λέτε, το 2007 στις Σέρρες, το Starlet κατάφερε να γράψει σταθερούς χρόνος στα χέρια φίλου του ιδιοκτήτη, του Αντώνη Δούρου (θα σας πω λίγο παρακάτω και γι αυτόν...) και να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία ΑΤ2 την οποία και κέρδισε. Η καλύτερη επίδοση του αγώνα για το Starlet ήταν 12,108sec, με ταχύτητα εξόδου 194,67km/h. Οπότε, καταλαβαίνετε ότι κάτι σοβαρό παίζει κάτω από το καπό του.

Yugograle Ο Αντώνης Δούρος που ανέφερα λίγο πριν, είναι ο ιδιοκτήτης ενός τρομερού και θρυλικού Yugo, για την ακρίβεια Yugograle, μιας και κάτω από το καπό του κρύβει μοτέρ από Lancia Integrale. Αν έχω πληροφορηθεί σωστά, το Yugo αυτό ζει και βασιλεύει και μάλιστα παίζει μπάλα με 400 άλογα. Στους τροχούς! Ο Αντώνης λοιπόν, ζει στην Ναύπακτο και είναι κολλητάρι του Γιώργου με το Starlet και τον έχει βοηθήσει πάρα πολύ στο project του. Όμως και ο ίδιος ο Γιώργος έχει τρομερό πάθος με τα αυτοκίνητα, πιάνουν τα χέρια του και έχει ρίξει πολλές ώρες προσωπικής εργασίας πάνω στο καμάρι του, οπότε πραγματικά, αξίζει να δώσουμε χώρο σε αυτό το τεύχος σε αυτό το Starlet.

Αν και μιλάμε για ένα μικρό Toyota, έχουν ασχοληθεί με αυτό μερικοί από τους καλύτερους μηχανικούς-βελτιωτές στην Ελλάδα: ACE MOTORSPORT-Γρηγόρης Δημητριάδης, Barbaris Electric-Δημήτρης Μπαρμπαρής, Ρεκτιφιέ Original-Μιχάλης Παρασυράκης, PMC Exhaust-Πέτρος Πολυζωίδης και φυσικά, NS Racing-Στέλιος Παναγωτάρας! Οπότε τα πράγματα σοβαρεύουν ακόμα περισσότερο... Το μοτέρ δεν είναι προφανώς από Starlet Turbo (4E-FTE), αλλά από Toyota Paseo το οποίο είναι 1.500cc και όχι 1.300cc, όπως του Starlet Turbo. Βέβαια και αυτό δεν είναι ότι το έβαλες πάνω και ξεμπέρδεψες. Για να δουλέψουν όλα σωστά σε ένα Starlet χρειάζονται διάφορες πατέντες σε σημεία του κινητήρα και των ηλεκτρικών, αλλά μιας και τώρα δεν γράφουμε Know How για Toyota, δεν θα αναλωθούμε σε τέτοιου είδους λεπτομέρειες. Τα πιστόνια είναι ελαφρώς oversize και από 74mm που φοράει από την μαμάκα του το Paseo, μπήκαν 74,4mm της CP Pistons. Παρέα τους κάνουν οι μπιέλες της Pauter. Ο εργοστασιακός στρόφαλος έχει περάσει καλά: πέρασε από διαδικασία κρυογένεσης και νιτροβαφής και μετά ζυγίστηκε κιόλας για να γυρνάει ανενόχλητος σε πολλές χιλιάδες rpm. Όπου χρησιμοποιήθηκε βίδα ή μπουζόνι, ήταν μόνο της ARP! Σοβαρή δουλειά έχει γίνει και στην κυλινδροκεφαλή. Ο Γιώργος έκανε μόνος του ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής/εξαγωγής και παρέα με τον Αντώνη Δούρο, επέλεξαν τους Rallye εκκεντροφόρους της dBilas Dynamic. Αυτοί έχουν διάρκεια 288 μοίρες και ανύψωση βαλβίδας 11mm. Είναι λιγάκι μπαμπούλες! Από την dBilas επέλεξαν και τις βαλβίδες, οι οποίες είναι 1mm μεγαλύτερες. Της ίδιας εταιρείας είναι και τα retainers, μαζί με τα σκληρότερα ελατήρια. Το ρυθμιζόμενο γρανάζι της KENT δίνει κίνηση στον εκκεντροφόρο εξαγωγής και αυτός με την σειρά του, κινεί τον εισαγωγής. Το κλείσαμε! Το μοτεράκι φοράει σωστά πραγματάκια και είναι πολλά υποσχόμενο. Στην εργοστασιακή πολλαπλή εισαγωγής προσαρμόστηκε μία πεταλούδα από 4AG κινητήρα της Toyota. Αυτές οι πεταλούδες έχουν διάμετρο 55mm. Είναι λιγάκι μικρή για το μοτέρ αυτό και γενικότερα ένα άλλο σύστημα εισαγωγής, με μεγαλύτερο plenum και πιο σωστή πεταλούδα, θα απογείωνε τον κινητήρα. Δεν πάει άσχημα, απλά έχει ακόμα περιθώρια. Ας όψεται η οικονομική κρίση που μπαίνει εμπόδιο στα όνειρα του κόσμου.

Απέναντι, έβαλε την τέχνη του ο Ποπάυ. Η NS Racing κατασκεύασε ένα χταπόδι με έξοδο για external wastegate, το οποίο θα φιλοξενήσει πάνω του της Garrett GT2876R τουρμπίνα με 0.64 A/R στο μαντέμι. Αυτό το τουρμπινάκι είναι υπέρ αρκετό για σχεδόν 500 άλογα σε ένα μεγαλύτερο μοτέρ, όμως στην περίπτωσή μας μην ξεχνάμε ότι παίζει μπάλα με λίγα κυβικά. Στο παιχνίδι μπήκε και η PMC Exhaust κατασκευάζοντας όχι μόνο την εξάτμιση, αλλά και το intercooler με τις σωληνώσεις του, καθώς κατασκεύασε και όλες τις γραμμές για την παροχή καυσίμου. Τέσσερα μπεκ της Denso, παροχής 550cc/min είναι αρκετά για τις ανάγκες του μοτέρ και σε συνδυασμό με την 044 αντλία καυσίμου της Bosch Motorsport, το Starlet δεν θα διψάσει ποτέ. ECU Είχαμε πολύ καιρό να δούμε ECU της APEXi. Συγκεκριμένα τον best seller της εταιρείας, τον Power FC, ο οποίος διαθέτει και commander για αλλαγές μέσα από την καμπίνα. Σήμερα αυτή η ECU έχει ξεπεραστεί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν κάνει καλά την δουλειά της. Απλά για το 2007 ήταν «ότι έπρεπε» αλλά τώρα, οι ECU έχουν εξελιχθεί απίστευτα. Τον προγραμματισμό αυτής ανέλαβε ο Γρηγόρης Δημητριάδης της ACE Motorsport. Μετά από πολλές ώρες ρυθμίσεων, δυναμομετρήσεων και κατανάλωσης VP Racing Import καυσίμου, το Mustang δυναμόμετρο αποφάνθηκε: 360 άλογα και 37 κιλά ροπής στους τροχούς! Με βάρος που δεν ξεπερνά τα 800 κιλά (μάλλον είναι αρκετά πιο κάτω...), καταλαβαίνετε ότι αυτό το Starlet είναι ικανό για πολλά! Εντυπωσιακό ήταν πάντοτε στις εκκινήσεις του, ειδικά τότε, το 2007 στις Σέρρες, όπου η κόλλα της πίστας σε συνδυασμό με τα drag λάστιχα, το έκαναν να ξεκινάει τρομερά γρήγορα. Έπαιζε σταθερά στα 2sec και κάτω, μία φορά πέτυχε χρόνο 1,844sec για τα πρώτα 18m, χρόνοι που τότε ήταν σχεδόν ακατόρθωτοι για προσθιοκίνητο τέτοιου επιπέδου. Μεγάλο ρόλο στα παραπάνω έπαιζε το Cusco Type RS μπλοκέ διαφορικό του Starlet. Μετά, ο καλός συμπλέκτης της Exedy έκανε την δουλειά του άψογα και το γαλάζιο Toyota κατάφερνε να βγαίνει σταθερά με πάνω από 190km/h στα 400m. Δεν είμαστε και τρελοί... Τότε ήταν και η πρώτη φορά που μιλήσαμε με τον Γιώργο, τον ιδιοκτήτη. Θυμάμαι με πόση χαρά μου έλεγε ότι έδεσε το μοτέρ του και πόσο ικανοποιημένος ήταν που στην πρώτη του εμφάνιση πετύχαινε τέτοιες επιδόσεις. Κλείσαμε συμφωνία, όταν έρθει στην Αθήνα για κάτι δουλίτσες στο Starlet, να το κάνουμε παρουσίαση και δοκιμή στο POWER. Μιλήσαμε αρκετές φορές από τότε. Την μία δεν προλάβαινε εκείνος, την άλλη έλειπα εγώ στο εξωτερικό, την τρίτη κάποιο εξάρτημα καθυστερούσε και το Starlet δεν «έκατσε» να πάρει μέχρι τώρα την θέση του στις σελίδες μας. Με τον κολλητό του, των Αντώνη Δούρο, μιλάγαμε αρκετά συχνά και σχεδόν πάντα τον ρωτούσα: τι κάνει το Starlet? Πότε θα το δούμε? Αυτά όμως δεν γίνονται από την μια μέρα στην άλλη. Τα χρόνια πέρασαν και η μοίρα μας έφερε να συναντηθούμε στο Drag Battle στην πίστα Drag Park στην Θήβα: ήδη ήμασταν ενήμεροι για το Honda CRX του προηγούμενου τεύχους (το οποίο φάνηκε από τις πωλήσεις του τεύχους ότι σας άρεσε πολύ!) και σχεδιάζαμε σιγά-σιγά την αποστολή μας στην Ναύπακτο, όπου έχει την έδρα του το Starlet. Λίγους μήνες μετά, να 'μαστε εδώ, στην Ναύπακτο να φωτογραφίζουμε το πανέμορφο και ιδιαίτερο Starlet Turbo! Μετρήσεις? Ναι, αμέ... Το VBOX III ήταν μαζί μας, στο πορτ μπαγκάζ και περίμενε να το βάλουμε σε λειτουργία. Έμεινε με την χαρά όμως, όχι γιατί το Starlet είχε κάποιο θέμα, αντιθέτως, γάζωνε! Έλα όμως που στην Ναύπακτο δεν υπάρχει πλέον (ύστερα από κάποια έργα) ευθεία με μήκος αρκετό ώστε να κάνουμε μετρήσεις τις προκοπής. Πήγαμε σε ένα σημείο που ίσως να μπορούσαμε να κάνουμε κάτι, αλλά με το που κοιτάζω την ευθεία είπα: ε δεν είμαστε και τρελοί! (είμαστε, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία...). Η ευθεία έχει καλή άσφαλτο, αλλά έχει ένα μικρό πρόβλημα: κάπου στα 300m έχει στροφή. Μπα... λέω να μην το μετρήσουμε και να αρκεστούμε στα 12άρια που έχει γράψει ουκ ολίγες φορές, στην επιτυχία του στον πρώτο αγώνα του το 2007 που κέρδισε στην κατηγορία του και φυσικά στα πολλά Drag events που έχει λάβει μέρος και λόγω κακής πρόσφυσης, γράφει εύκολα και με χαμηλή πίεση, 13sec. Εξάλλου τα 195km/h ταχύτητα εξόδου, λένε πολλά. Σωστά?

Αρθρογράφος