Honda CRX RWD SR20DET 700PS
Κάθε φορά «την ακούς» περισσότερο. Εκεί που την τελευταία φορά είδες κάτι απίστευτο και σκέφτηκες ότι τα έχεις δει όλα, μαθαίνεις γι' αυτό το τέρας και αναθεωρείς. Δεν λέμε, καλές οι μετρήσεις, καλά τα δυναμοδιαγράμματα, καλά και τα τετρακοσάρια, όμως για να φτάσεις εκεί, πρέπει πρώτα να βελτιώσεις, να κατασκευάσεις, να στύψεις το μυαλό σου. Η αλήθεια είναι ότι το αυτοκίνητο που παρουσιάζουμε δεν έχει μετρήσεις με VBOX και αυτό γιατί το μοτέρ δεν έχει ρυθμιστεί ακόμα για χρήση αγωνιστικού καυσίμου. Εκτός αυτού, όταν το φωτογραφίσαμε ήταν το τέλος της αγωνιστικής σεζόν, οπότε δεν υπήρχε διαθέσιμη πίστα για να το CRX. Στον δρόμο δεν το κουβεντιάζουμε... Δεν θα ξεκινούσε ποτέ, ιδίως με τα λάστιχα που φοράει. Τα «μπαλόνια» αυτά έχουν «πεθάνει» εδώ και καιρό. Ο Τζίμης ψάχνει χορηγό για την νέα χρονιά, να φορέσει νέα λάστιχα, να κάνει μερικές ακόμα διορθώσεις και το πιο περίεργο CRX που έχουμε δει, θα είναι έτοιμο.
Γιατί Nissan?
Βρισκόμασταν καθοδόν για την Ναύπακτο, όπου βρίσκεται το CRX. Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής είχα στο μυαλό μία συγκεκριμένη ερώτηση να του κάνω: γιατί επέλεξε μοτέρ Nissan για το Honda? Να πεις ότι δεν έχει η Honda μοτέρ...? Με ένα F20C από S2000 και stock block θα έφτανε τα 500 άλογα και αν ήθελε να "σπρώξει" μερικά ευρώ ακόμη, τα 600 άλογα τα είχε στο τσεπάκι. Κάποιος λόγος θα υπάρχει, αλλά δεν μπορώ να τον φανταστώ... Φτάνοντας στο μαγαζί του «Αμερικάνου», βλέπω το CRX να μοιάζει σαν να μας περίμενε. Στεκόταν εκεί, με την ουρά του σηκωμένη από τα μεγάλα dragster λάστιχα, καθαρό... Για τον Τζίμη είχα ακούσει πολλά. Ήξερα κατ' αρχάς ότι είναι πρώην αγωνιζόμενος drift και μάλιστα με Πανελλήνια Πρωταθλήματα στο βιογραφικό του. Έτρεχε με μία Toyota Corolla TΕ71 και έπαιζε πάντα στις πρώτες θέσεις. Όταν τον γνώρισα όμως, έμαθα ότι η τρελή ιστορία του ξεκινάει πολλά χρόνια πιο πίσω. Ο Δημήτρης Αποστολόπουλος γεννήθηκε στην Αμερική και όταν ήρθε στην Ελλάδα, πιτσιρικάς, του κόλλησαν το ψευδώνυμο «Αμερικάνος». Είχε τρέλα με τις μοτοσικλέτες. Δεν άργησε να τρέξει σε motocross, αλλά και κάθε είδους αγώνα με δίτροχα. Οι παλιοί ίσως τον θυμάστε και για την ομάδα stunt που είχε κάποτε, την Jimmy's Stunts, ομάδα η οποία ήταν η official της Yamaha στην Ελλάδα και δεν ήταν λίγες οι φορές που τους είδαμε στα διαλείμματα μεγάλων διοργανώσεων και αγώνων, να διασκεδάζουν το κοινό. Επίσης, έχει οδηγήσει μία γρήγορη μοτοσικλέτα από την Κόρινθο στην Αθήνα σε χρόνο ρεκόρ και μάλιστα αυτό είχε γίνει και video. Οπότε όπως καταλάβατε, ο άνθρωπος «μετράει»...
Που είχαμε μείνει?
Στην Corolla. Αυτή λοιπόν, είχε εμφανιστεί στους αγώνες drift γύρω στο 2006, σε κίτρινο χρώμα. Έγινε ροζ, έγινε λευκή και στο τέλος, αφού ο Δημήτρης βαρέθηκε το drift, το γύρισε στα dragster. Η Corolla τότε έγινε μαύρη ματ. Δέχτηκε όμως μία καλή οικονομική πρόταση για την καρότσα και έτσι την έδωσε. Όμως, είχε ρίξει πολύ χρήμα στο μοτέρ που φόραγε μέχρι τότε η Corolla, το οποίο μοτέρ δεν είναι άλλο από αυτό το Nissan SR20DET!
Το μοτέρ αυτό, όπως καταλαβαίνετε, φοράει πολλά πράγματα. Τα σφυρήλατα πιστόνια είναι της JE και οι μπιέλες της Arrow, με H-beam διατομή. Τα best seller ACL Race Series μέταλλα στροφάλου και μπιελών έχουν βρει και εδώ εφαρμογή. Ο στρόφαλος είναι ο εργοστασιακός του SR20, ο οποίος όμως έχει ελαφρωθεί και στη συνέχεια ζυγιστεί εκ νέου. Της HKS είναι οι εκκεντροφόροι, με τον εισαγωγής να έχει διάρκεια 278 μοίρες και τον εξαγωγής 264. Της JUN είναι τα retainers και τα ελατήρια των βαλβίδων. Όπου υπάρχει βίδα ή μπουζόνι στον κινητήρα είναι πλέον της ARP. Της GReddy είναι το κάρτερ, το οποίο είναι μεγαλύτερο και διαθέτει διαφράγματα για να μην πάει βόλτα το λάδι στις δυνατές εκκινήσεις.
Οι δύο Walbro 255lt/hr είναι αρκετές ώστε να τροφοδοτήσουν τα 1000άρια μπεκ της Delphi με καύσιμο. Το 12λιτρο χειροποίητο ντεπόζιτο είναι κατασκευής POWER Cool Papalexopoulos, στην Πάτρα. Η πολλαπλή εισαγωγής της GReddy έχει μεταποιηθεί ώστε να ταιριάξει πάνω της η 80άρα universal πεταλούδα.
Το χταπόδι είναι κατασκευασμένο από την Papadopoulos Racing Exhaust Pipes και το -ομολογουμένως περίεργο- downpipe, από την Pantelis Exhaust. Η αλήθεια είναι ότι τέτοια διάταξη σε downpipe δεν είχαμε ξαναδεί. Ο κινητήρας δεν αφήνει αλλού χώρο στο μηχανοστάσιο κι έτσι επιλέχτηκε αυτή η οδός. Σύντομα θα γίνουν αλλαγές και η εξάτμιση θα βγαίνει πίσω από τον εμπρός αριστερό τροχό... Η Garrett GT3582R, με το 1,06 μαντέμι, έχει ήδη σπρώξει 610 άλογα με 100άρα βενζίνη, όταν ακόμα ο κινητήρας βρισκόταν στην Corolla. Για την ώρα έχει παραμείνει έτσι.
Ο πρώτος αγώνας για το 2013 θα γίνει με αυτό το setup και αμέσως μετά το πισωκίνητο CRX θα πάει στο δυναμόμετρο για ρύθμιση της ECU με χρήση αγωνιστικού καυσίμου. Η ECU στην Corolla ήταν APEXi Power FC, αλλά στο Honda πλέον παίζει μπάλα με Haltech. Η POWER Cool Papalexopoulos έχει κάνει πολύ όμορφη δουλειά και στον τομέα της ψύξης, κατασκευάζοντας ένα σύστημα chargecooler. Η αντλία που κυκλοφορεί το ψυκτικό υγρό στο κύκλωμα είναι μία θηριώδης της Bosch.
Ελαφρύ!
Αυτός είναι και ένας λόγος που ο Αμερικάνος διάλεξε αυτό το αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό του υπάρχουν τα απολύτως απαραίτητα: ταμπλό, κάθισμα, roll cage, ντεπόζιτο καυσίμου... Όλα βέβαια κατασκευασμένα και τοποθετημένα με μεράκι και λεπτομέρεια. Έχει γίνει μέχρι και ραφή στην ταπετσαρία του ταμπλό!
Η μόνη μας ένσταση αφορά την κατασκευή του roll cage. Θα θέλαμε να δούμε κάποιο περισσότερο ενισχυμένο, καθώς το αυτοκίνητο αυτό στους αγώνες dragster θα βγαίνει με πολλά km/h ταχύτητα εξόδου και τον τομέα της ασφάλειας δεν πρέπει να τον αφήνουμε στην τύχη. Τα παράθυρα είναι κατασκευασμένα από lexan, κερδίζοντας έτσι άλλα 10 κιλά περίπου. Αυτή τη στιγμή το CRX ζυγίζει, χωρίς οδηγό, περίπου 840kg. Στο άμεσο μέλλον τα εμπρός φτερά και το καπό θα γίνουν πλαστικά. Ο Δημήτρης έχει στόχο να κάνει την μετώπη αποσπώμενη για τους αγώνες, ώστε να γλυτώσει βάρος, αλλά και για καλύτερη αεροδυναμική. Το βάρος θα πέσει στα 800kg και μάλλον, δεν πάει πιο κάτω...
Μετάδοση
Τι έχει γίνει όμως με την μετάδοση? Ότι και στην Corolla! Το πίσω διαφορικό είναι από Mitsubishi L200 (!), «κολλημένο» ώστε να μπλοκάρει 100%. Ο πίσω άξονας δεν βιδώνει φυσικά απευθείας στην καρότσα του CRX! Εκεί έχει πέσει πολύ δουλειά από τον ίδιο τον Δημήτρη, ώστε ο άξονας να διαθέτει ένα πλήρως αναπτυγμένο four link σύστημα, με όλες τις κόντρα-μπάρες να είναι ρυθμιζόμενες. Ενδιαφέρον έχει και η πίσω ανάρτηση. Η υπάρχουσα coilover της HKS ήταν κρίμα να μην χρησιμοποιηθεί, οπότε κατασκευάστηκαν από την αρχή πύργοι, με βάσεις για τα αμορτισέρ.
Το σασμάν της Nissan προέρχεται από Silvia και συνεργάζεται με τρίδισκο συμπλέκτη της QuickMaster. Το σασμάν διαθέτει ενισχυμένα σωθικά άγνωστης ταυτότητας, καθώς ο Δημήτρης το αγόρασε ως είχε και δεν έμαθε ποτέ τι κρύβει μέσα του. Πάντως, με την Corolla που ξεκίναγε τέρμα με τα 28άρια λάστιχά της δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα. Ο κεντρικός άξονας είναι επίσης από Mitsubishi L200 και για την ώρα δείχνει να αντέχει. Το μοτέρ δεν ήταν δύσκολο να πάρει την θέση του στο μηχανοστάσιο. Αφού ευθυγραμμίστηκε και έκατσε στην θέση που έπρεπε, βιδώθηκαν πάνω του οι βάσεις της Nissan και μετά κατασκευάστηκαν χειροποίητες βάσεις από τον Δημήτρη ώστε οι βάσεις του μοτέρ να πατήσουν πάνω τους και να βιδώσουν. Τα σημεία που τοποθετήθηκαν δεν ήταν τυχαία, αλλά στα πιο ενισχυμένα του σασί. Μην μας φύγει και σε κανέναν αγώνα...
Αλεξίπτωτο!
Είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί μιας και, αν όλα πάνε καλά, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα δείξει πολλά καλά πράγματα μέσα στο 2013. Για την ώρα, το πρόγραμμα των αγώνων dragster δεν έχει ανακοινωθεί, αλλά αναμένεται μέσα στον πρώτο μήνα του 2013. Ανυπομονούμε γι αυτό, ώστε να μάθουμε και που θα δούμε για πρώτη φορά το CRX να δοκιμάζει να πιάσει τον χρόνο του. Ποιος είναι αυτός? Είναι και η ερώτηση που κάναμε στον Αμερικάνο. Λογικότατος και προσγειωμένος όπως είναι, μας απάντησε κάτι που δεν έχουμε συνηθίσει να ακούμε από Dragsterάδες: «κοίτα Γάκη, δεν με ενδιαφέρει καν να δυναμώσω το αυτοκίνητο για την ώρα. Θα τρέξω με κατοστάρες και 600-650 άλογα. Το πρόβλημά μου είναι να βρω καλά λάστιχα και κυρίως, να λύσω το θέμα της πρόσφυσης. Όταν, με το καλό, το αυτοκίνητο καταφέρει να ξεκινήσει και να γράψει 18m από 1,8sec και κάτω, θα είμαστε σε καλό δρόμο. Αφού λοιπόν ξεκινήσει δυνατά και δείξει να πατάει καλά στα πρώτα 200m, τότε θα ασχοληθώ με το να το δυναμώσω. Ας πιάσω πρώτα τα 10sec και μετά σίγουρα το αυτοκίνητο θα κάνει παρακάτω. Δεν θέλω να λέω μεγάλα λόγια και να κάνω δηλώσεις για μεγάλες ιπποδυνάμεις κα χρόνους ρεκόρ».
Είμαστε σίγουροι ότι όλα τα παραπάνω δεν θα αργήσουν να έρθουν καθώς με ότι έχει ασχοληθεί ο Αμερικάνος, έχει ξεχωρίσει. Με τις μοτοσικλέτες ήταν απίστευτος, στο drift ήταν ανίκητος, σιγά μην του ξεφύγει το dragster...!
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΜΑΞΩΜΑ
|
TUNING SPECS
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΦΡΕΝΑ
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το 2021 η DACIA παρουσίασε ανάπτυξη της τάξεως του 3%, με τις πωλήσεις της να αγγίζουν τις 537.095 μονάδες, σε μία αγορά που ταλαιπωρείται από την παν...