Toyota Starlet GT 291PS
Αυτό ακριβώς που διαβάσατε στην εισαγωγή, περιγράφει με λίγα λόγια το Starlet GT που βλέπετε εδώ. Ξεχωρίζει από το κόκκινο-ασημί βάψιμο, την σωλήνα που ξεπροβάλει μπροστά από τον δεξί τροχό και παίζει τον ρόλο της εξάτμισης και από την αντιδιαμετρικά τοποθετημένη εξαγωγή του external. Πρώτη μούρη, ένα intercooler να ξεχωρίζει από την μπροστινή μάσκα, όπως και οι εμπρός μαύρες σιδερένιες ζάντες με τα R888. Ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου είναι ξεκάθαρος...
…οι κόντρες!
Αν δεν σας πείθει η εξωτερική εμφάνιση, ρίξτε μια ματιά στο γυμνό εσωτερικό. Εκεί θα βρείτε μόνο τα απαραίτητα. Ένα κάθισμα, το ταμπλό, το τιμόνι, τα πεντάλ και το λεβιέ μαζί με το χειρόφρενο. Το δεύτερο κάθισμα μπήκε πρόχειρα, γιατί κάπου θα έπρεπε να κάτσω στις μετρήσεις! Α, οι μετρήσεις! Είχα καιρό να ευχαριστηθώ τόσο σε μετρήσεις. Ή μάλλον, για να μην αδικώ και τα προηγούμενα αυτοκίνητα που πέρασαν από την ευθεία των μετρήσεων, είχα καιρό να νιώσω τόσο πολύ ένα αυτοκίνητο, όσο αυτό το Starlet. Τόσο γυμνό και τόσο ελαφρωμένο, που ένιωθες κάθε λεπτομέρεια της ασφάλτου και κάθε κραδασμό του κινητήρα παρέα με την εξάτμιση, που όταν πηγαίναμε με τέρμα γκάζι ο ήχος της σου τρύπαγε τα αυτιά! Θα ξεκινήσω λίγο ανάποδα αυτή την φορά και θα πάω κατευθείαν στις μετρήσεις. Και αυτό γιατί εντυπωσιάστηκα πάρα πολύ από τους χρόνους. Τόσο από στάση, αλλά κυρίως τόσο από τις ρεπρίζ. Ξεκινήσαμε με ρεπρίζ 3ης, η οποία τερμάτιζε σχεδόν στα 160km/h και από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h, χρειαστήκαμε μόλις 2,42sec! Επόμενη μέτρηση, ήταν η επιτάχυνση από 2η και 60km/h μέχρι τα 200km/h και 10,69sec ήταν αρκετά για να ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή. Επίσης, στην ίδια μέτρηση, είδαμε ότι από τα 100km/h στα 200km/h, χρειαστήκαμε 8,54sec! Αντίστοιχα καλές ήταν και οι επιδόσεις από στάση. Τα πρώτα 18 μέτρα διανύθηκαν με σπινάρισμα σε 2,51sec, ενώ τα πρώτα 100km/h καλύφθηκαν σε 5,31sec. Η οθόνη του V-BOX III έδειξε 200km/h σε 14,34sec, ενώ για τα 400 μέτρα χρειαστήκαμε 13,16sec και είχαμε 190,33km/h ταχύτητα εξόδου. Σίγουρα με λίγο παραπάνω εξάσκηση και προσπάθεια θα ρίχναμε ακόμη πιο κάτω τον χρόνο για τα 400 μέτρα. Ανανεώθηκα κανονικά με το Starlet! Με πήγε καμιά 10αριά χρόνια πίσω, τότε που ένα κάθισμα και ένα τιμόνι μέσα σε ένα αυτοκίνητο ήταν παραπάνω από αρκετά σαν βασικός εξοπλισμός για να περάσεις καλά! Πάμε όμως να δούμε τι χρειάζεται ένα Starlet GT, προκειμένου να βγάλει 292wHP και να γράφει χαμηλά 13άρια!
Backyard tuning!
Όταν κάποιος που έχει Starlet, θέλει εύκολα και απροβλημάτιστα να βγάλει άλογα, αλλά παράλληλα να σχηματίσει μία καλή βάση για περαιτέρω εξέλιξη στον κινητήρα του, παντρεύει κυλινδροκεφαλή από Starlet GT και μπλοκ κινητήρα από Toyota Paseo. Αυτή είναι μία κλασική και δοκιμασμένη λύση και θα την δείτε κάτω από αρκετά καπό δυνατών Starlet. Ο Γιάννης, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου, ξεκίνησε να βελτιώνει το Starlet μόνος του, έχοντας όμως κοντά του τον μηχανικό του Μάνο, από την MaNOS Tuning, αλλά και τον Σιδέρη που του κατασκεύασε ορισμένα εξαρτήματα όπως θα δούμε παρακάτω. Από τον κινητήρα του Paseo κράτησε και τον στρόφαλο και τον πάντρεψε με μπιέλες της Pauter και τοποθέτησε τριμεταλλικά κουζινέτα στα κομβία του στροφάλου. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν πιστόνια της Wiseco με διάμετρο στα 74,5mm και έτσι ο κυβισμός έφτασε στα 1.516cc. Το μπλοκ με την κυλινδροκεφαλή δέθηκαν με βίδες της ARP και ανάμεσά τους μπήκε μία φλάντζα της TRD με O-rings, πάχους 6mm, με αποτέλεσμα ο λόγος συμπίεσης να φτάσει στο 8,5:1. Στο εσωτερικό της κυλινδροκεφαλής δεν αλλάχθηκε τίποτα, όπως επίσης και στην εισαγωγή, αφού κρατήθηκε η εργοστασιακή από το GT μαζί με την πεταλούδα. Στη συνέχεια κατασκευάστηκε από τον Σιδέρη μία πολλαπλή εξαγωγής, πάνω στην οποία πάτησε μία ρουλεμανάτη VF34, που συνεργάζεται με ένα external wastegate της Tial και με μία σκάστρα ανοιχτού τύπου της Forge. Το downpipe των 60mm καταλήγει σε ένα σωλήνα που βρίσκεται τοποθετημένος μπροστά από τον δεξί τροχό, ενώ το screamer pipe του external καταλήγει μπροστά από τον αριστερό τροχό. Όπως καταλάβατε, το ηχητικό αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από εγγυημένο με αυτό τον συνδυασμό. Μπροστά στη μάσκα βρίσκεται ένα custom intercooler που έχει παροχή μέχρι και για 400Ps και ακριβώς πίσω του βρίσκεται το ψυγείο νερού, το οποίο κάποτε έψυχε έναν Β16Α. Την παροχή καυσίμου την έχει αναλάβει μία αντλία της Walbro των 255lt/hr, που στέλνει καύσιμο στα μπεκ της Denso των 550cc/min, που κάποτε βρισκόντουσαν μέσα σε ένα RX-7. Παράλληλα με την ECU που προέρχεται από το GT, τοποθετήθηκε ο GReddy E-Manage Ultimate, ο οποίος αν και piggy-back, είναι ότι πιο κοντινό υπάρχει σε αυτόνομη μονάδα, δίνοντας πολλές δυνατότητες στον προγραμματιστή. Ο άνθρωπος που ανέλαβε τον προγραμματισμό είναι ο Γιάννης Ανδριανάκης, στου οποίου το δυναμόμετρο το Starlet απέδωσε 291,2wHP στις 6.400rpm και 38,2kgm στις 4.800rpm. Η πίεση που φτάνει μέχρι και τα 2bar, ελέγχεται από το boost controller της A’PEXi.
Τελικές πινελιές
Το κιβώτιο ταχυτήτων προέρχεται από το Glanza GT, έχει τοποθετηθεί ένα custom μπλοκέ διαφορικό από τον Δημήτρη Μπαρμπαρή, ενώ αλλάχθηκε ο συμπλέκτης και τη θέση του πήρε ένας τετράφτερος της Exedy. Το στήσιμο του αυτοκινήτου έχει γίνει με γνώμονα τις επιδόσεις στα 400 μέτρα από στάση, για αυτό το λόγο μπροστά τοποθετήθηκαν Toyo R888, ενώ ανασηκώθηκε το πίσω μέρος προκειμένου να έχει περισσότερο βάρος ο μπροστά άξονας και να έχουν έτσι καλύτερη πρόσφυση οι εμπρός τροχοί. Στην ανάρτηση έχει τοποθετηθεί ένα coil-over kit της D2. Στο εσωτερικό συναντάμε δύο καθίσματα τύπου bucket, ένα τιμόνι και έναν λεβιέ ταχυτήτων WRC, ενώ πάνω στην κεντρική κονσόλα έχουν τοποθετηθεί ένα μπαρόμετρο, ένα όργανο πίεσης λαδιού και ένα air-flow meter. Στην κεντρική κονσόλα και συγκεκριμένα στο κάτω μέρος της, βρίσκεται τοποθετημένη η μονάδα ελέγχου του AVCR.
Στο εξωτερικό τώρα, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από την διχρωμία που έχει, με κόκκινο το επάνω μέρος και ασημί το κάτω, όπως ακριβώς έβγαινε το Starlet GT στην Ιαπωνία.
Ρουκέτα!
Το ασημί- κόκκινο τερατάκι του Γιάννη μου άφησε πάρα πολύ καλές εντυπώσεις. Παρά τα χρόνια που κουβαλάει στην πλάτη του, είναι ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο που μπορεί να σε κάνει να νιώσεις και πάλι παιδί όταν πας μία γρήγορη βόλτα μαζί του. Μπορεί να μην έχει τις ανέσεις ενός σύγχρονου GTI, αλλά ποιος νοιάζεται, από την στιγμή που ακούς το ουρλιαχτό από την πλαϊνή εξάτμιση και το σφύριγμα από το external, ξεχνάς air condition, ραδιο-cd και ηλεκτρικά παράθυρα! Το Starlet έχει φτιαχτεί για έναν συγκεκριμένο λόγο. Για να σκοτώνει στα φανάρια ότι κάτσει δίπλα του.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σε μια χώρα της οποίας το οδικό δίκτυο είναι ασφαλτοστρωμένο σε ποσοστό που προσεγγίζει το 99%, μοιάζει παράδοξο η Jeep -μια μάρκα συνυφασμένη με την ...