Toyota Supra A90 650wHp

Toyota Supra A90 650wHp

Ναι, ναι, έχω βαρεθεί να τα ακούω αυτά: «Τι κάνει αυτό το παλιομπεμβέ με τα σηματάκια της Τoyοta;”, «ντροπή στα τζαπόνια, πήρανε ένα Ζ4 και το μόνο που κάνανε είναι να του βάλουνε μια μυτόγκα μπροστά και να το πούνε Supra», «ξεφτίλισαν τον θρύλο ΜΚ4 με την μοτερούκλα που παίρνει 200 άλογα μόνο με φιλτροχοάνη, βγάζοντας για συνεχιστή αυτό το πράμα που όλα από κάτω είναι Bosch, Siemens και Lidl» και άλλα τέτοια διασκεδαστικά. Οι φανατικοί Τογιοτάκηδες έκλαψαν στις πρώτες δοκιμές της 5ης γενιάς όταν έμαθαν τα δραματικά νέα για το powertrain και τα δάκρυα δεν έχουν στεγνώσει μέχρι σήμερα. Από κάποιους βέβαια χαμογέλασε λίγο το χειλάκι τους όταν στα πρώτα κοντράκια Supra MK5 vs BMW Z4 G29, ήταν μπροστά με άνεση το γιαπωνέζικο Α90. Εκεί βγήκε το εκπληκτικό: αν θες να κάνεις ένα BMW γρήγορο, βάλε σηματάκια Toyota!

Άλλοι άπλα δεν νοιάζονται και αγοράζουν το αυτοκίνητο μόνο και μόνο επειδή είναι καλό, ενώ και από βελτιωσιμότητα είναι σχεδόν ισάξιο με τον πρόγονό του! Από αυτήν την πρόταση και μόνο, έξω απ' το σπίτι μου έχουν μαζευτεί μερικές 100άδες άτομα με δικράνια και δάδες και θέλουν να με λιντσάρουν, ευτυχώς όμως έχω κάποια στοιχεία να τα χρησιμοποιήσω ως αντίλογο ώστε να γλιτώσω το τομάρι μου.

It's fast

Το Α90 είναι αρκετά γρήγορο κατευθείαν απ' το εργοστάσιο (το εργοστάσιο κατασκευής είναι της Steyr στην Αυστρία, το γράφω καθαρά και μόνο για να δω μούτρα να ξινίζουν…). Σε πραγματικές συνθήκες, γράφει 4sec ξερό για το 0-100km/h και έχει μετρηθεί να κάνει το τετρακοσάρι σε 12,3sec, με ταχύτητα εξόδου 183km/h. Για κοντά στον 1μιση+ τόνο βάρος καθαρό πισωκίνητο, αυτό είναι πραγματικά καλό νούμερο.

Το κιτρινάκι, που βλέπεις, μπήκε στην πίστα dragster του Texas Motorplex, έκανε καναδυό ρυθμίσεις, ο οδηγός έπαιζε Minecraft στο κινητό και έγραψε άνετα 10,566sec για τα 402m με έξοδο 216km/h! Αυτό ήταν με το εργοστασιακό launch control και χωρίς να ψεκάσει νίτρα. Μένουν κάποιες ρυθμίσεις, θα χρειαστεί να αλλάξουν το πρόγραμμα ώστε να ψεκάσει τα νίτρα για να μπει στα 9άρια! Δεν χρειάζεται να πας σε οπτικό, καλά διάβασες. Θα είναι στα 9άρια ένα δικίνητο αμάξι, με δερμάτινα θερμαινόμενα καθίσματα, διζωνικό clima, ηχοσύστημα με 12 ηχεία, οθόνη αφής και αυτόματο κιβώτιο. Και θα μπορεί να το κάνει συνεχόμενα, χωρίς να κουραστεί ιδιαίτερα. Σαν να θυμίζει κάτι από παλιότερο Supra, έτσι δεν είναι;

Β58, No shit!

Το ότι παίρνει εύκολα και πολλά άλογα ο 2JZ-GTE είναι γνωστό και στους μοναχούς σε μοναστήρι στο Θιβέτ. Με safe spot τα 700Ps για καθημερινή χρήση, χωρίς αλλαγμένα εντόσθια, το σιδερένιο μοτέρ της Toyota μπορεί να βασανίζει δυναμόμετρα και λάστιχα 365 μέρες τον χρόνο.

Τι λέει ο απόγονος; Ο αλουμινένιος 3λιτρος Β58 της BMW βγάζει 340Ps, με 51kgm ροπής. Η ροπή είναι πολύ υψηλή για τον κυβισμό ή την εργοστασιακή υπερπίεση -στο 0,6bar περίπου-, χάρη στην υποτετράγωνη αρχιτεκτονική του (πάντα η μεγάλη διαδρομή βοηθάει να βγαίνει περισσότερη ροπή) και την πολύ υψηλή συμπίεσή του, 11,0:1. Εδώ ξεπερνά και τον διάσημο 2JZ, αφού η υψηλή συμπίεση κάνει τον Β58 να ακούει κατευθείαν στο παραμικρό πάτημα και να είναι πολύ πιο αποδοτικός σε όλο το φάσμα. Στο δυναμόμετρο όμως όλος ο κόσμος είδε ότι τα νούμερα δύναμης και ροπής είναι πολύ υψηλότερα από αυτά που επίσημα ανακοίνωσε η Toyota. Έβγαλε full stock 35-40 παραπάνω άλογα, με τη ροπή να φτάνει μέχρι και τα 58kgm!

Χωρίς να ανοιχτεί το μοτέρ, μπήκε το kitάκι Pure800 της βελγικής PureTurbos. Στην πραγματικότητα, η PureTurbos παίρνει την εργοστασιακή τουρμπίνα B03 της BorgWarner και ανοίγει τα housings του συμπιεστή και του στροβίλου για να βάλει μεγαλύτερες φτερωτές. Περισσότερα στοιχεία δεν ανακοινώνονται, αλλά μέσα στα forum των BMWδάκηδων (μην ξεχνάτε ότι το ίδιο μοτέρ φοράει και η Z4 G29, η M240i, M340i, M440i κ.λπ..) λένε ότι οι φτερωτές είναι σε μέγεθος κάπου ανάμεσα από GTX3076 και GTX3582. Αφού έχουμε μεγάλο κυβισμό και, αντίστοιχα, αρκετή μάζα καυσαερίων, τότε μια τέτοια τουρμπίνα είναι πανεύκολο να γυρίσει.

Συνολικά, τα πράγματα που αλλάξανε είναι λίγα και απλά. Το Water-Methanol Injection Kit της Snow Performance μπήκε και βοηθάει αρκετά την κατάσταση. Αυξάνοντας την αντικροτικότητα του καυσίμου και μειώνοντας τις θερμοκρασίες εισερχομένου αέρα/θαλάμου καύσης, μπορείς να ανεβάσεις κι άλλο την πίεση του turbo ή να παίξεις περισσότερο οριακά με τον χρονισμό, βγάζοντας έτσι παραπάνω δύναμη. Μετά ξοδεύτηκαν επιπλέον 3.500 ευρώ για να αγοραστεί η εξάτμιση τιτάνιου της Boost Logic με de-cat downpipe, midpipe 88,9mm και έπειτα σωλήνα μέχρι το τελικό 76mm. Έκτος απ' τον ωραίο ήχο και την πολύ πιο άνετη εκπνοή του κινητήρα, το όλο σύστημα ζυγίζει μόνο 10kg, σχεδόν το ένα τρίτο της εργοστασιακής εξάτμισης! Αφού θα ανέβει η πίεση του turbo, το πρώτο πράγμα που αλλάζεις είναι οι πλαστικοί σωλήνες εισαγωγής που έχουν μία τάση να ξεθηλυκώνουν ή και να σπάνε στους βελτιωμένους Β58. Από την FTP Motorsport έρχεται ένα πολύ ποιοτικό kit Charge Pipes και Intake Pipes. Είναι τρεις μεγαλύτεροι -σε διάμετρο- αλουμινένιοι σωλήνες που αντέχουν την έξτρα πίεση και έχουν υποδοχές για αισθητήρες και water injection.

Κούλαρε κι άλλο!

Ο Β58 απ' το εργοστάσιο φοράει ένα κάπως «μπακαλίστικο» chargecooler. Ουσιαστικά είναι ένα μεγαλούτσικο ψυγείο νερού πίσω απ' τον προφυλακτήρα που δροσίζεται απ' τον διερχόμενο αέρα. Από εκεί, με σωλήνες, το κρύο υγρό πάει στην πολλαπλή εισαγωγής όπου υπάρχει ένα δεύτερο μικρό ψυγείο. Μέσα από αυτό περνάει ο πιεσμένος απ' το turbo θερμός εισερχόμενος αέρας. Υγρό και αέρας ανταλλάσσουν χαιρετισμούς και θερμότητα και ο κύκλος πάλι απ' την αρχή. Λέω «μπακαλίστικο» για 2 λόγους:

1) Το 2ο μικρό ψυγείο είναι ενσωματωμένο στην πλαστική πολλαπλή εισαγωγής, ουσιαστικά αποτελούν ένα κομμάτι και είναι πολύ δύσκολο και ακριβό να βελτιώσεις εκεί την κατάσταση.

2) Το πρόβλημα είναι ακόμη χειρότερο στο Supra, γιατί είναι μικρότερο το κεντρικό άνοιγμα του προφυλακτήρα που τροφοδοτεί με αέρα το μεγάλο 1ο ψυγείο του chargecooler. Θυμάσαι τα 2 μεγάλα ανοίγματα που έχουν τα BMW Z4 μπροστά στη μάσκα και που τα κοροϊδεύει όλος ο κόσμος; Αυτός είναι ένας απ' τους λόγους ύπαρξής τους!

Παγκοσμίως είχε παρατηρηθεί τα νέα Supra να ανεβάζουν υψηλή θερμοκρασία εισερχομένου αέρα αρκετά γρήγορα και ο εγκέφαλος να κόβει πολλή δύναμη για να σώσει την κατάσταση. Ουσιαστικά με 3-4 γρήγορους γύρους σε πίστα, το Α90 πάει στα pits βαριανασαίνοντας. Είναι, σχεδόν, η αχίλλειος πτέρνα του Β58. Γι' αυτό και εδώ αγοράστηκε το High Performance Heat Exchanger της CSF, ένα τρομερά προσεγμένο δίσειρο plug&play αλουμινένιο ψυγείο νερού, για να κάτσει πίσω απ' τον προφυλακτήρα. Βελτιώνοντας την ανταλλαγή θερμότητας και ικανότητα ψύξης του πρώτου ψυγείου, βοηθάς τη λειτουργία του δεύτερου. Όπως λέει η ελληνική παροιμία, το ένα χέρι νίβει τ' άλλο και τα δυο κρυώνουν τον Β58!

Τελευταίο κομμάτι του μοτερίστικου παζλ, το πρόγραμμα. Η PRT Performance έβαλε ένα πρόγραμμα της Ecutek, που είναι ουσιαστικά κονσέρβα και μετά το τροποποιείς ανάλογα με τις βελτιώσεις σου. Και πραγματικά μπορείς να κάνεις ΠΟΛΛΑ! Φλασάρεις την ECU του Α90 και βάζεις πολλαπλούς χάρτες, ανάλογα με τη χρήση. Καθημερινή χρήση/μόνο boost/με Water Meth/Valet parking για να δώσεις το αυτοκίνητο στον παρκαδόρο/να το οδηγήσει η γιαγιά σου στο βρεγμένο/antilag/σκασίδια για εφέ/λειτουργία με κακό καύσιμο, είναι κάποια μόνο απ' τα πολλά modes. Όταν θέλεις έξτρα ρύθμιση, συνδέεις μέσω bluetooth το κινητό σου στην ECU και από το internet κάποιος σοβαρός tuner μπορεί να κάνει ...priests. Ταυτόχρονα παίζει το ρόλο του data logger.

Ομορφούλι

Έλα, πες την αλήθεια. Σου ψιλοαρέσει, έτσι δεν είναι; Ακόμη κι αν είσαι φανατικός MK4 Σουπράκιας, μια ματιά θα του έριχνες. Είναι αυτός ο συνδυασμός του κίτρινου με τα μπροστά carbon φτερά (το μισό κάτω κομμάτι) και την carbon αεροτομή της LG Motorsports. Πρόσθεσε το μπροστά σπλίτερ (Avenue JDM) και τις πλευρικές ποδιές (Rexpeed), όλα ανθρακονημάτινα και αυτή η αντίθεση γράφει ωραία στον φακό. Οι σφυρήλατες 19in TE37SL της Volk Racing μαζί με τα NT555RII της Nitto γέμισαν ωραία τους θόλους, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει το απαραίτητο χαμήλωμα απ' τα ελατήρια Hipermax της HKS. Επειδή το Α90 φοράει εργοστασιακά την ανάρτηση Continuously Variable Semi-Active Suspension with external valve technology (CVSAe) της Monroe, δηλαδή χρησιμοποιούν ένα τεράστιο τίτλο για να μας πουν ότι έχει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, δεν κάθεσαι να παιδευτείς με coilover. Το φέρνεις στο ύψος που σου αρέσει με τα aftermarket ελατήρια, αυξάνεις  λίγο τη σκληρότητα και αφήνεις τον εγκέφαλο να ρυθμίζει την απόσβεση ανάλογα με το τι στοιχεία παίρνει από τους διάφορους αισθητήρες.

Δεν χρειάζονται πολλά

Χωρίς κατεβατά ολόκληρα και λίστες σεντόνια, το κίτρινο MK5 Supra με πίεση 1,4bar έβγαλε 650 άλογα και 95kgm ΡΟΔΑ! Άρα μιλάμε για πάνω από 700Ps και 100kgm ροπής στο στρόφαλο, ωραία νούμερα για ένα όχημα που δεν έχει αλλαγμένα εντόσθια και μπορεί να κινείται άνετα καθημερινά με το μαμά 8άρι κιβώτιό του με τις 2 overdrive σχέσεις, ενώ μπαίνει όποτε γουστάρει στο dragstrip και γράφει χρόνους.

Ο ιδιοκτήτης θέλει το όχημα να παίζει τριπλό ρόλο. Χρόνους στην ευθεία, διασκεδαστικό στο στρίψιμο στην πίστα, όμορφο να παίρνει μέρος σαν show car. Έτσι όπως το βλέπω εγώ, τα κατάφερε. Και ας είναι με ένα απ' τα αυτοκίνητα που λοιδορήθηκαν όσο λίγα και μάλιστα άδικα! Αν τα πράγματα πάνε καλά με τον Κορώνα, στην επόμενη SEMA Show θα το δούμε σίγουρα να κοσμεί κάποιο περίπτερο.

Υ.Γ.

Γιατί mk5 αντί για mk4; Ο ιδιοκτήτης, Vin Wayne, γούσταρε να πάρει το διάσημο Α80. Επειδή όμως στο Αμέρικα δεν πέρασε το παλιό ορθόδοξο ΠΑΣΟΚ, ώστε να υπάρχει πολύ χρήμα στην πιάτσα, θεώρησε ότι με τα απίστευτα νούμερα που έχει το Α80 σήμερα είναι τρελά υπερτιμημένο. Μόλις έμαθε ότι έρχεται 5η γενιά Supra, περίμενε λίγο να ξεφουσκώσει η αρχική φούσκα τιμών και αγόρασε, τον Ιούλιο που μας πέρασε, σε τρελή ευκαιρία, το καναρινί που βλέπεις. «Αντί να δώσω λεφτά για μαμά mk4, έχω με λιγότερα ένα καλά βελτιωμένο mk5». Δεν μπορώ με τίποτα να διαφωνήσω με αυτήν τη λογική.

«Έχω 10sec car χωρίς νίτρα και σύντομα θα έχω 9sec car με νίτρα. Την ίδια στιγμή μπορώ να πάω supermarket με αυτό χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Και το κοιτάνε και όλοι».

  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 2.998cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94.6mm

Σχέση συμπίεσης: 11,0:1

PureTurbos kit Pure800

Snow Performance Water-Methanol Injection Kit

Boost Logic εξάτμιση τιτανίου de-cat

FTP Motorsport σωληνώσεις εισαγωγής Charge Pipe και Intake Pipe

CSF High Performance Heat Exchanger ψυγείο

PRT Performance Ecutek Tune

Titan Motorsports carbon καπάκι κινητήρα

Verus Engineering κόκκινα καπάκια διαφόρων δοχείων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό ZF 8άρι κιβώτιο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εργοστασιακά αμορτισέρ, HKS Hipermax ελατήρια χαμηλώματος

SPL Parts ρυθμιζόμενοι κάτω σύνδεσμοι «μπράτσα» εμπρός ανάρτησης

ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

LG Motorsports carbon φτερά και αεροτομή

Avenue JDM carbon splitter

Rexpeed carbon side-skirts

Custom A-Pillar με μπαρόμετρο

Custom carbon τιμόνι με επένδυση alcantara

Custom μπάρα θόλων

ΤΡΟΧΟΙ

9,5Jx19in Volk Racing TE37SL ζάντες

Nitto NT555RII ελαστικά 255/35

Tuned by:

PRT Performance

Web: www.prtperformance.com

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

18        1,820   @        -

100      4,659   @        -

200      6,941   @        173,93

400      10,566 @        216,53

 

Αρθρογράφος

 

Masterclass κινητήριων συνόλων από την Nissan

Masterclass κινητήριων συνόλων από την Nissan

Οι ειδικοί της Nissan ανέλαβαν να απομυθοποιήσουν την τεχνολογία των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και να επιτρέψουν στους οδηγούς να “περιηγηθούν” εύκ...