BMW E46 3.0lt Turbo 400Ps
Πέρα από τα παραπάνω, η BMW αυτή έχει ένα σωρό άλλα πράγματα δανεισμένα από διάφορα μοντέλα της εταιρείας. Οπότε ναι, είναι ξεκάθαρα ο μηχανοκίνητος Frankenstein. Ο χαρακτήρας της όμως είναι τελείως διαφορετικός απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς διαβάζοντας τον τίτλο του άρθρου. Είμαι σίγουρος ότι οι περισσότεροι από εσάς φανταζόσαστε ήδη ένα δύστροπο και άγριο αυτοκίνητο, με ζόρικη δύναμη και τρελές επιδόσεις, που για να το πας βόλτα θα πρέπει να κάνεις τάμα στον Άγιο Χριστόφορο. Ε, λοιπόν κάνετε στα περισσότερα λάθος. Κρατήστε την ζόρικη δύναμη και τις επιδόσεις και διαγράψτε όλα τα υπόλοιπα. Ο Μάρκος έχει φτιάξει ένα αυτοκίνητο με αρκετά πολιτισμένο χαρακτήρα που, όταν το ζητηθεί, δείχνει τα δόντια του και μάλιστα αν σας δαγκώσει, θα σας κόψει και μεγάλο κομμάτι.
Project της υπομονής!
Η Dimitriou Motorsport είναι ένα από τα πλέον πολυάσχολα συνεργεία που ξέρω. Επειδή βρίσκεται στο δρόμο που χρησιμοποιώ για να πάω στα γραφεία μας, βλέπω σε καθημερινή βάση τόσο τον εσωτερικό χώρο όσο και το πεζοδρόμιο μπροστά από το μαγαζί γεμάτο αυτοκίνητα που περιμένουν τη σειρά τους. Το θέμα είναι ότι σχεδόν κάθε μέρα τα αυτοκίνητα είναι διαφορετικά και όχι τα ίδια “garage queens”, που συνήθως στοιχειώνουν σε ένα συνεργείο και στο τέλος καταγράφονται στα πάγια της εταιρείας. Αυτό σημαίνει ότι ο Μάρκος έχει πάντα δουλειά και αυτό το τονίζω, γιατί ο ελεύθερος χρόνος που έχει για να φτιάξει το δικό του αυτοκίνητο είναι ελάχιστος. Τη συγκεκριμένη 3άρα Coupe την περιμέναμε αρκετό καιρό για να ολοκληρωθεί και όποτε περνούσα από εκεί, ο Μάρκος μου έλεγε τι ετοιμάζει και πώς θα το κάνει και τι θα περιμένει, εξάπτοντας και τη δική μου περιέργεια για το ποιο θα είναι το τελικό αποτέλεσμα.
Στο όριο!
Τελικά τη δοκιμή καταφέραμε και την κάναμε κυριολεκτικά τρεις μέρες πριν στείλουμε τα αρχεία του τεύχους στο τυπογραφείο, με τον Κλιβανόπουλο να έχει χάσει τον ύπνο του. Όταν μπορούσε ο Μάρκος, ο καιρός ήταν χάλια και όταν ο καιρός ήταν κομπλέ, ο Μάρκος έπηζε ασύστολα στο μαγαζί του, με αποτέλεσμα να ακυρώνουμε συνεχώς το ραντεβού μας. Τελικά τα καταφέραμε και η πολυπόθητη μέρα της δοκιμής έφτασε. Το αυτοκίνητο μετρήθηκε με την μηχανική πίεση που είναι στο 0,6bar περίπου, αφού τα μπεκ της Siemens Deka, που επέλεξε ο Μάρκος, έχουν παροχή στα 630cc/min και με πίεση που ξεπερνάει τα 0,8bar απλά δεν επαρκούν. Οπότε το άφησε για την ώρα στη μηχανική πίεση, που ακόμα κι έτσι, το αυτοκίνητο μια χαρά γρήγορο είναι. Το επόμενό του βήμα θα είναι να βάλει μία εξάδα 1.000άρια μπεκ για να σηκώσει δύο πιέσεις, τη μικρή στο 1bar και τη μεγάλη στο 1,4-1,5bar.
Ακόμα πάντως και με μόλις 0,6bar πίεσης, τα πίσω λάστιχα περνάνε δύσκολες ώρες την ώρα της εκκίνησης. Η BMW ξεκινάει να σπινιάρει και το σπινιάρισμα σταματάει λίγο πριν μπει η 3η. Δεν θέλω να φανταστώ τι θα γίνει στο 1bar και πόσο μάλλον στο 1,5bar! Το σπινιάρισμα φαίνεται ξεκάθαρα από τα 2,64sec που χρειαστήκαμε για τα πρώτα 18 μέτρα, που επηρέασαν, όπως ήταν αναμενόμενο, την επίδοση για το 0-100, που έγινε σε 6,41sec, αλλά και για το 400άρι που έγινε σε 14,15sec, με 174,76km/h ταχύτητα εξόδου. Ο Μάρκος έχει και μία πορτοκαλί 330 Ε36 Turbo που όταν την κάναμε δοκιμή πριν έξι χρόνια, είχαμε κάνει με 1bar πίεσης και 480Ps, 8,4sec για το 60-160km/h και 12,71sec για το 100-200km/h, ενώ τώρα με την πιο βαριά 46άρα (περίπου 100kg) χρειαστήκαμε 8,73sec και 12,19sec αντίστοιχα. Όπως φαίνεται, τα Sport Contact 5 τα βρίσκουν ζόρικα και ένα καλό σετ semi-slick (ή Drag Radial όταν σηκώσει πίεση…) θα βελτιώσει κατακόρυφα την κατάσταση. Και σκεφτείτε επίσης ότι με αυτήν την πίεση, η 3076 είναι εκτός αποδοτικού φάσματος στο χάρτη, με άλλα λόγια κοιμάται τελείως!
Εργοστάσιο παραγωγής ιπποδύναμης
Ο Μάρκος έχει τοποθετήσει στο μηχανοστάσιο έναν Μ54Β30 που από το εργοστάσιο απέδιδε 231Ps, τον οποίο φυσικά δεν τον άφησε σε ησυχία. Του έβαλε πιστόνια από Ν54Β30 (ναι, τον γνωστό διπλοτούρμπινο που φοράνε τα Ε92), βίδες κεφαλής και μπιελών της ARP και παράλληλα έκανε και ορισμένες αλλαγές στην κυλινδροκεφαλή. Εκεί λοιπόν αντικατέστησε όλες τις βαλβίδες με τις αντίστοιχες της Supertech Performance, με αυτές που προορίζονται για την εισαγωγή να είναι oversized κατά 1mm. Παράλληλα, άφησε τους εργοστασιακούς εκκεντροφόρους και τοποθέτησε μία μεταλλική φλάντζα κεφαλής της Cometic, με τον λόγο στατικής συμπίεσης να γίνεται πλέον 9,6:1. Ο Μάρκος πλέον κατασκευάζει μόνος του τα συστήματα εξαγωγής στον δικό του χώρο, έτσι λοιπόν έφτιαξε μια πολλαπλή εξαγωγής, ένα downpipe 80mm, που έχουν κεραμική επίστρωση, καθώς και το υπόλοιπο σύστημα εξαγωγής που χρησιμοποιεί δύο τελικά καζανάκια για να περιορίζει τον θόρυβο.
Επάνω στην πολλαπλή εξαγωγής, εκτός από την Garrett GTX3076R Gen II, θα συναντήσουμε και το external wastegate 44mm της TiAL. Η Energie Racing Parts προμήθευσε τα κολάρα σιλικόνης που χρησιμοποιήθηκαν στο intercooler της Spearco, καθώς και τις μονώσεις για το turbo και το external, της Aeroflow. Στο κύκλωμα του καυσίμου τώρα, όπως έγραψα και παραπάνω, έχουν μπει τα μπεκ της Siemens, τα οποία όμως σύντομα θα αντικατασταθούν με μεγαλύτερα. Το καύσιμο καταλήγει σε αυτά μέσω σωληνώσεων αεροπορικού τύπου της Vapor, αφού περάσουν πρώτα από το φίλτρο της Aeromotive και τα σπρώξει στο κύκλωμα η αντλία 340lt/h της ΑΕΜ που έχει κουρνιάσει στο εσωτερικό του ρεζερβουάρ. Όλα τα παραπάνω έχει αναλάβει να τα οργανώσει η μονάδα ECU Pro EMS V2 Black Series της Ultratech, η οποία πέρασε από τα χέρια του Στράτου Αθανασίου, ιδιοκτήτη της Brainiac Standalone Management. Σε πρώτη φάση διασφάλισε ότι όλα λειτουργούν safe και χωρίς κανένα πρόβλημα, έστω και με τη μηχανική πίεση.
Τελικές λεπτομέρειες
Η μετάδοση αλλάχθηκε χάρη στην προσφορά μιας Μ3 Ε46, η οποία έδωσε απλόχερα το κιβώτιο ταχυτήτων, τον κεντρικό άξονα, το μπλοκέ διαφορικό, καθώς και την πίσω της γέφυρα. Παράλληλα έδωσε και τα πίσω φρένα, με τα μπροστινά να προέρχονται από Μ3 πάλι, αλλά την Ε92 αυτή τη φορά. Στη μετάδοση μπήκε και το set συμπλέκτη της Spec, το Stage 2, με Kevlar δίσκο, για να αντέξει την αρκετά παραπάνω δύναμη που θα έχει σε λίγο καιρό η BMW του Μάρκου. Στην ανάρτηση τώρα, τα αμορτισέρ Β8 της Bilstein πήραν θέση, παρέα με τα ελατήρια χαμηλώματος Pro-Kit της Eibach και την τελική εικόνα του αυτοκινήτου ολοκληρώνουν οι 19in ζάντες από Μ3 Ε46.
Άτιμο lockdown…
Το lockdown μάς εμπόδισε να κάνουμε μετρήσεις με τη μεγάλη πίεση, αφού ο Μάρκος δεν κατάφερε να βρει ελεύθερο χρόνο για να βάλει τα μεγάλα μπεκ και να ρυθμίσει εκ νέου την ECU. Σίγουρα με 1+bar πίεσης, τα νούμερα που θα βλέπαμε θα ήταν πολύ καλύτερα, αρκεί φυσικά να λυθεί το θέμα της πρόσφυσης με ένα καλό σετ drag-radial ή έστω semi-slicks. Από την άλλη βέβαια, πρόκειται για το καθημερινό του αυτοκίνητο, οπότε ίσως και με τέτοια λάστιχα να μην είναι και ό,τι καλύτερο για φυσιολογικές μετακινήσεις, από την άλλη, όμως, οι επιδόσεις απαιτούν και θυσίες.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.979cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 84mm x 89,6mm
Σχέση συμπίεσης: 9,6:1
Πιστόνια από N54B30
ARP βίδες κεφαλής
ARP βίδες μπιελών
Cometic φλάντζα κεφαλής
Supertech oversize (+1mm) βαλβίδες εισαγωγής
Supertech βαλβίδες εξαγωγής
Dimitriou Motorsport πολλαπλή εξαγωγής
Dimitriou Motorsport downpipe 80mm
Dimitriou Motorsport σύστημα εξαγωγής 80mm
TiAL external wastegate 44mm
TiAL σκάστρα 50mm
Garrett GTX3076R Gen II 0,82A/R turbo
Spearco intercooler
Siemens Deka μπεκ καυσίμου 630cc/min
Vapor σωληνώσεις καυσίμου αεροπορικού τύπου
Aeromotive φίλτρο βενζίνης
AEM αντλία βενζίνης 340lt/h
Aeroflow κουβέρτα turbo
Aeroflow μονωτική ταινία εξαγωγής
Ultratech Pro EMS V2 Black series ECU
GReddy Profec B boost controller
ECU remap by Brainiac Standalone Management
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εξατάχυτο κιβώτιο από Μ3 E46
Κεντρικός άξονας από Μ3 E46
Μπλοκέ διαφορικό από Μ3 E46
Spec Clutch Stage 2 set συμπλέκτη
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Bilstein Β8 αμορτισέρ
Eibach Pro-kit ελατήρια χαμηλώματος
ΑΜΑΞΩΜΑ
Πίσω γέφυρα από Μ3 E46
ΦΡΕΝΑ
Μ3 Ε92 εμπρός φρένα
Μ3 Ε46 πίσω φρένα
ΤΡΟΧΟΙ
ΟΕΜ Μ3 Ε46 8,5Jx19in εμπρός 9,5Jx19in πίσω ζάντες
Continental Sport Contact 5 235/40 εμπρός, 245/35 πίσω
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,58
0-80 4,70
0-100 6,41
0-120 7,94
0-140 10,10
0-160 12,31
0-180 15,57
0-200 18,61
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,64 @ 43,10
60 4,99 @ 85,42
100 6,54 @ 101,69
200 9,53 @ 134,91
400 14,15 @ 174,76
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 4,36
60-160 8,73
60-200 15,01
100-200 12,19
Tuned by
Dimitriou Motorsport
17ης Νοεμβρίου 7
Μελίσσια
Τηλ.: 210 61 39 914
Web: www.dimitrioumotorsport.gr
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μετά την κατάκτηση του Γερμανικού θεσμού ADAC F4, o Ιταλός Andrea Kimi Antonelli κατέκτησε με εμφατικό τρόπο και τον αντίστοιχο θεσμό στην Ιταλία, σπά...