Mazda MX-5 NC 1.8 VS MX-5 NC 2.0
Πριν περίπου έναν χρόνο είχαμε κάνει μια δοκιμή μεταξύ δύο Mazda MX-5 NC, ενός 2.0, του Δημήτρη Λευκαδίτη και ενός 2.5lt, του Γιάννη. Ηθικός αυτουργός αυτής της δοκιμής ήταν ένας φίλος μου, ο Χρήστος, που προηγουμένως μου είχε δώσει για μια βόλτα το δικό του MX-5, ένα 1.8lt, με διάφορες βελτιώσεις σε αρκετά σημεία. Μετά από λίγο καιρό, ο Χρήστος ξεκίνησε να μιλάει με έναν από τους φωτογράφους μας, τον Γιάννη Στάθη, περί στριψίματος, στησίματος και γρήγορων διαδρομών και για να μην σας τα πολυλογώ, ο Γιάννης κανόνισε να κάνουμε δοκιμή το ΜΧ-5 του Χρήστου.
Κανονίσαμε λοιπόν μέρα, ώρα και μέρος και ενώ κάναμε μια άλλη φωτογράφιση νωρίτερα μαζί με τον Κλιβανόπουλο, περνάει από μπροστά μας ένα «μπάνικο» ΜΧ-5 NC, χαμηλωμένο, με roll-bar, ductail φτερούγα, ύποπτο ήχο, κτλ. Ο Κλιβανόπουλος δεν έχασε ευκαιρία, μπήκε γρήγορα στο 208 GT-Line που φωτογραφίζαμε και άρχισε να ακολουθεί το ΜΧ-5, κορνάροντας και παίζοντάς του τα φώτα. Εσείς στη θέση του παιδιού με το ΜΧ-5 δεν ξέρω τι θα κάνατε, πάντως ο Πρόδρομος σταμάτησε και αφού του εξήγησε τι είχε στο νου του ο Κλιβανόπουλος, τον έπεισε μέσα σε 10sec και τελικά ήρθε και αυτός μαζί μας και η δοκιμή πλέον περιλαμβάνει και τα δύο ΜΧ-5! Ένας από τους λόγους που ο Πρόδρομος μας ακολούθησε ήταν ότι είναι αναγνώστης μας από τα πρώτα βήματα του περιοδικού. Φανταστείτε λοιπόν μια μέρα που οδηγείτε αμέριμνοι να σας παίζει φώτα ο αρχισυντάκτης του αγαπημένου σας περιοδικού!
Έχουμε λοιπόν το 18άρι Miata του Χρήστου από τη μία πλευρά και το Miata του Πρόδρομου που είναι 2.0lt από την άλλη, παράλληλα έχουμε όρεξη για στρίψιμο στο βουνό, αρκετό διαθέσιμο χρόνο, καλό καιρό και άδειους δρόμους! Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Αυτά τα Miata…
Όσο περισσότερο οδηγώ ένα ΜΧ-5, τόσο περισσότερο καταλήγω στο συμπέρασμα ότι αυτό το αυτοκίνητο είναι ίσως το πιο value for money οδηγοκεντρικό όχημα που μπορεί να αγοράσει κανείς. Ακόμα και με βελτιώσεις πρώτου σταδίου και ένα καλό στήσιμο, μπορεί να σου προσφέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα φαντάζεσαι. Ακόμα και του Χρήστου, που με το ζόρι φτάνει τα 145 άλογα, είναι ένα ιδιαίτερα δεμένο και σωστά βελτιωμένο σύνολο, που μπορεί να σου προσφέρει δυνατές συγκινήσεις. Το μόνο που θα χρειαστείς είναι να έχεις έναν άδειο δρόμο μπροστά σου και ένα γεμάτο ρεζερβουάρ. Ακόμα πιο ενδιαφέρον βέβαια είναι το ΜΧ-5 του Πρόδρομου, αφού έχει μεγαλύτερο κινητήρα και φυσικά περισσότερα άλογα. Κοινό σημείο και των δύο; Μα φυσικά ο μηχανικός τους, ο Δημήτρης Λευκαδίτης, της Lefkaditis Motorsport, ο άνθρωπος που έχει κάνει τη βελτίωση των MX-5 επιστήμη. Δεν είναι τυχαίο πως σχεδόν ό,τι ΜΧ-5 ανεξαρτήτως γενιάς, έχουμε δοκιμάσει τον τελευταίο καιρό έχει περάσει από τα χέρια του Δημήτρη.
Πρώτα το μικρό!
Ο Χρήστος από τη στιγμή που αγόρασε το ΜΧ-5 του ήξερε τι ήθελε να του κάνει για να το φέρει στα μέτρα του. Τον Δημήτρη τον ξέρει αρκετά χρόνια, οπότε ήξερε και πού θα απευθυνθεί για να το βελτιώσει. Το κύριο πράγμα που τον ενδιέφερε ήταν το στρίψιμο σε έρημες διαδρομές, γι’ αυτό και το πρώτο πράγμα που έβαλε επάνω ήταν το μπλοκέ διαφορικό της Tochigi-Fuji, από το δίλιτρο NC. Επόμενο βήμα, άλλαξε τα εργοστασιακά αμορτισέρ και ελατήρια με το coilover kit της Tein, την Flex Z με ελατήρια 7kg εμπρός και 5kg πίσω και στη συνέχεια έβαλε αντιστρεπτικές από RX-8. Αφού άλλαξε και τα τακάκια με τα Yellow Stuff της EBC και τοποθέτησε σωληνάκια αεροπορικού τύπου, έβαλε την εισαγωγή της Skuzzle Motorposrt, το φόρτωσε με βαλίτσες και πήγε οδικώς στο Nurburgring. Οπότε ναι, το αυτοκόλλητο που έχει στο τζάμι της πόρτας του οδηγού έχει νόημα, αφού το οδήγησε κανονικά μέσα στην πίστα. Παράλληλα, στο γυρισμό φρόντισε να περάσει από αρκετά ενδιαφέρουσες διαδρομές, όπως για παράδειγμα το Monte Carlo.
Επόμενο βήμα, αφού γύρισε στην Ελλάδα, ήταν να ασχοληθεί με όλο το σύστημα εξαγωγής. Η Danelatos Exhaust έφτιαξε ένα χταπόδι 4-1, τοποθέτησε έναν καταλύτη των 200cpsi και χρησιμοποίησε σωληνώσεις 63,5mm, με ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι που κατασκεύασε η Maikon Horsepower. Το μόνο που ήθελε επιπλέον ήταν ένα remapping στην εργοστασιακή ECU, πράγμα που ανέλαβε ο Γιάννης Δήμας ή αλλιώς Gianic. Μετά από αυτά, σειρά είχε η ενίσχυση του πλαισίου με τα δεσίματα της IL Motorsport, αλλά και το look του αυτοκινήτου, με διάφορα ενδιαφέρονται και όμορφα aftermarket. Όπως για παράδειγμα το πίσω diffuser της Carbon Miata, το ducktail της Jetstream και το ΟΕΜ hard-top. Στο εσωτερικό, έβαλε ένα bucket της Sparco, το Pro 2000, που πατάει επάνω σε βάσεις της Cybul, το πολυόργανο ScanGauge ΙΙ, που προβάλλει real-time διάφορες χρήσιμες ενδείξεις για τη λειτουργία του κινητήρα και τον επιλογέα της Tomei, Duracon. Τελευταία προσθήκη στο ΜΧ-5 του ήταν οι ζάντες των 17in της Advan Racing, RGII, με λάστιχα Federal 595 RS-Pro, σε διάσταση 215/45.
Και μετά το λίγο πιο μεγάλο!
Ο Πρόδρομος πριν το NC είχε ένα ΝΒ FL και πιο πριν ένα 106 Rallye, οπότε μετά το ΝΒ, η επιλογή του NC ήταν μονόδρομος για εκείνον. Το ΜΧ-5 του Πρόδρομου, λοιπόν, έχει και αυτό παρόμοιες βελτιώσεις όσον αφορά τον κινητήρα. Εδώ αντί για κιτ εισαγωγής έχει χρησιμοποιηθεί ένα φίλτρο τύπου πάνελ της Pipercross στο εργοστασιακό φιλτροκούτι, το σύστημα εξαγωγής έχει κατασκευαστεί εξ' ολοκλήρου από τον Δανελάτο και περιλαμβάνει χταπόδι, μεταλλικό 200άρη καταλύτη, σωληνώσεις των 63,5mm και ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Τέλος και εδώ ο Γιάννης Δήμας ανέλαβε την εργοστασιακή ECU. Η πιο βασική διαφορά μεταξύ του στησίματος των δύο ΜΧ-5 είναι στο custom roll-cage που έχει κατασκευάσει η CCR στη Θεσσαλονίκη. Αυτό δίνει αρκετούς παραπάνω πόντους στο δέσιμο του αμαξώματος, το οποίο και αυτό έχει τα αντίστοιχα δεσίματα της IL Motorsport, χρησιμοποιεί και αυτό αντιστρεπτικές από RX-8 και κάπου εδώ αρχίζω να πιστεύω ότι δεν υπάρχει NC που να μην έχει πλέον τέτοιες αντιστρεπτικές!
Ο Πρόδρομος έχει βάλει και πίσω μπάρα θόλων της IL Motorsport, ενώ χρησιμοποιεί το coilover kit BR Series, της BC Racing, χρησιμοποιώντας και αυτός ελατήρια 7kg εμπρός και 5kg πίσω. Ο Πρόδρομος έδωσε περισσότερη βαρύτητα στα φρένα του, αφού τοποθέτησε χαρακτούς και τρυπητούς δίσκους Turbo Groove της EBC, με τακάκια Hawk HP Plus εμπρός και Brembo πίσω, παρέα με σωληνάκια αεροπορικού τύπου.
Εξωτερικά, ο Πρόδρομος έχει τοποθετήσει ένα custom duck-tail, προβολάκια εμπρός που έχουν και day-light της IL Motorsport, ενώ στο εσωτερικό έχει αφαιρέσει τις πλαστικές επενδύσεις στο πίσω μέρος και στη θέση τους έχει βάλει ηχομόνωση και μοκέτα, ενώ έχει αντικαταστήσει και τον επιλογέα ταχυτήτων με τον αντίστοιχο τιτανίου της IL Motorsport. Επειδή επισκέπτεται συχνά τις πίστες των Μεγάρων και Σερρών, αντικατέστησε το κάθισμα του οδηγού με ένα Sparco Sprint, το οποίο χρησιμοποιεί μια custom κάτω βάση (για χαμηλότερη τοποθέτηση) και Sparco πλαϊνές.
Στην ευθεία πώς τα πάνε;
Η αλήθεια είναι ότι οι επιδόσεις στην ευθεία δεν είναι και το δυνατό τους χαρτί και πώς να είναι δηλαδή όταν ο ένας έχει περίπου 140 άλογα και ο άλλος κοντά στα 180Ps. Εννοείται φυσικά ότι στη μεταξύ τους virtual αναμέτρηση το 2.0lt του Πρόδρομου είναι μπροστά. Τόσο από στάση όσο και από roll. Η διαφορά τους, εκτός φυσικά από τα άλογα, είναι και στα κιβώτια, του Χρήστου είναι το 5άρι, ενώ του Πρόδρομου το 6άρι, με κοινό και στους δύο το μπλοκέ διαφορικό με την ίδια τελική σχέση μετάδοσης 4,1:1. Η διαφορά στα κιβώτια φαίνεται πιο ξεκάθαρα στις ρεπρίζ με 3η σχέση, ο Χρήστος με το 5άρι θέλει 5,76sec για να επιταχύνει από τα 50km/h στα 80km/h, τη στιγμή που ο Πρόδρομος για το ίδιο εύρος θέλει μόλις 3,55sec. Αντίστοιχα και για το 80-110km/h ο Χρήστος θέλει 5,58sec, τη στιγμή που ο Πρόδρομος θέλει 3,76sec. Από εκεί και πέρα, δεν έχει άλλο νόημα στο να συγκρίνουμε τους μεταξύ τους χρόνους, όλοι ξέρετε το αποτέλεσμα και μπορείτε να δείτε πιο αναλυτικά τις επιδόσεις και των δύο στους πίνακες. Άλλωστε κανένα από τα δύο ΜΧ-5 δεν βελτιώθηκε για να πηγαίνει γρήγορα στην ευθεία.
Πίστα και βουνό!
Σκοπός της βελτίωσης για τον Χρήστο είναι η οδηγική απόλαυση, αλλά ταυτόχρονα να έχει και ένα άρτιο σύνολο εμφανισιακά. Το ΜX-5 είναι το καθημερινό του αυτοκίνητο, όμως εκτός από τη διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι κάνει και αρκετά χιλιόμετρα σε πίστα και βουνίσιες διαδρομές. Σε παρόμοιο μήκος κύματος είναι και ο Πρόδρομος, αφού δικός του σκοπός είναι ένα αυτοκίνητο για την πίστα, χωρίς όμως να χάσει πολύ τον βολτίσιο χαρακτήρα του. Περάσαμε πραγματικά μία υπέροχη μέρα στο βουνό, σε πανέμορφη διαδρομή, με ελάχιστη κίνηση και πολύ όρεξη για στρίψιμο! Τι μου κάνανε αυτά τα δύο Miata πάλι, ξεψαχνίζω για ακόμα μία φορά τις αγγελίες στο Car.gr!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1.8
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.798cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 83mm x 83,1mm
Σχέση συμπίεσης: 10,8:1
Danelatos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
Danelatos Exhaust σωληνώσεις εξαγωγής 63,5mm
Danelatos Exhaust καταλύτης 200cpsi
Maikon Horsepower τελικό καζανάκι
Skuzzle Motorsport εισαγωγή αέρα
ECU remapping by Gianic
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Tochigi-Fuji LSD από 2.0 MX-5 NC
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover Tein Type Flex Z
RΧ-8 αντιστρεπτικές μπρος-πίσω
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
IL Motorsport δέσιμο σασί
Scangauge II πολυόργανο
Στροφόμετρο Gauge Faces
Tomei Duracon λεβιές ταχυτήτων
Sparco Pro2000 κάθισμα
Cybul βάσεις καθίσματος
OEM lip μπροστά προφυλακτήρα
Carbon Miata difusser
Jetstream ducktail
OEM Hardtop
ΦΡΕΝΑ
EBC Yellow Stuff τακάκια
Custom σωληνάκια υψηλής πίεσης
ΤΡΟΧΟΙ
Advan Racing RG II 8,5Jx17in ζάντες
Federal 595 RS-Pro 215/45 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,83
0-80 6,01
0-100 8,69
0-120 11,87
0-140 15,80
0-160 19,31
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,62 @ 44,03
60 5,17 @ 72,14
100 6,96 @ 89,46
200 10,52 @ 112,03
400 16,16 @ 141,61
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 8,34
60-160 17,84
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 5,76
80-110 5,58
100-140 8,97
Tuned by
Lefkaditis Motorsport
Μωρογιάννη 42
Περιστέρι
Τηλ.: 210 57 46 177
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 2.0
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.999cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 87,5mm x 83,1mm
Σχέση συμπίεσης: 10,8:1
Pipercross φίλτρο panel
Danelatos Exhaust πολλαπλή εξαγωγής
Danelatos Exhaust καταλύτης 200cpsi
Danelatos Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm
ECU remapping by Gianic
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασική
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση coilover BC Racing BR-series
RΧ-8 αντιστρεπτικές μπρος-πίσω
IL Motorsport πίσω μπάρα θόλων
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
IL Motorsport δέσιμο σασί
CCR custom roll-bar
Custom ductail
Sparco Sprint bucket κάθισμα
IL Motorsport προβολάκια εμπρός
IL Motorsport επιλογέας ταχυτήτων
ΦΡΕΝΑ
EBC Turbo Groove χαρακτοί-τρυπητοί δίσκοι εμπρός
Hawk HP Plus τακάκια εμπρός
Brembo τακάκια πίσω
BF Goodridge σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 7,5Jx17in ζάντες
Toyo Proxes R888 215/40
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,45
0-80 5,01
0-100 7,08
0-120 9,45
0-140 12,60
0-160 16,46
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,64 @ 50,26
60 4,97 @ 79,61
100 6,61 @ 95,81
200 9,89 @ 123,29
400 15,06 @ 153,48
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 6,36
60-160 14,27
ΡΕΠΡΙΖ 3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,55
80-110 3,76
Tuned by
Lefkaditis Motorsport
Μωρογιάννη 42
Περιστέρι
Τηλ.: 210 57 46 177
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο DS 4 δεν είναι ένα ακόμα καλό και ποιοτικό αυτοκίνητο στην κατηγορία των premium crossovers. Είναι ένα από τα ομορφότερα και πιο άνετα αυτοκίνη...