Volvo XC40 T3 Auto 1.5 163Ps
Κοιτάζω τη γκάμα της Volvo και αυτό που μου κάνει εντύπωση είναι ότι όλα της τα αυτοκίνητα είναι όμορφα. Έχουν έναν minimal και ωραίο σχεδιασμό, με απλές και λιτές γραμμές που, χωρίς καμία υπερβολική σχεδιαστική έξαρση, τα κάνει να ξεχωρίζουν. Το XC40 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και, με την ολοκλήρωση της γκάμας του που πλέον έχει και αυτόματο κιβώτιο, δεν θα μπορούσαμε να μην το δοκιμάσουμε.
Θησαυροφυλάκιο
Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν διαφοροποιήσεις από τις χειροκίνητες εκδόσεις παρά μόνον ο διαφορετικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου. Το σαλόνι του XC40 κυριολεκτικά σε απομονώνει από το υπόλοιπο περιβάλλον. Κλείνεις την πόρτα και βρίσκεσαι στον δικό του κόσμο. Τον κόσμο της ασφάλειας και της ηρεμίας. Είναι εκείνο το σημείο που καταλαβαίνεις τι θα πει πραγματικό premium αυτοκίνητο. Και μάλιστα premium μοντέλο που βρίσκεται ελάχιστα κάτω από τα €35.000, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός του κυμαίνεται στα €40.000. Η καμπίνα έχει λιτό και κομψό σχεδιασμό, με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και είναι απαλλαγμένη από σχεδιαστικές υπερβολές. Κυρίαρχο στοιχείο παραμένει φυσικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3in και η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη, οθόνη αφής των 9in, με το σύστημα infotainment Sensus, με το αρκετά εύχρηστο μενού. Συνδυάζει ιδανικά τον minimal σχεδιασμό και την πρακτικότητα, έχοντας επαρκείς χώρους για τέσσερις ενήλικες, παρέα με τα προσωπικά τους αντικείμενα, έναν ικανοποιητικό χώρο αποσκευών, που ξεκινάει με τα καθίσματα στην όρθια θέση από τα 460lt και αν τα διπλώσουμε, φθάνει στα 1.336lt.
Ταξιδεύοντας με κλειστά παράθυρα δεν ακούς σχεδόν τίποτα. Και βασικά δεν νιώθεις και σχεδόν τίποτα! Πέρα από την εκπληκτική ηχομόνωση, καταλαβαίνεις ότι οι μηχανικοί της Volvo έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό όταν σχεδίαζαν την ανάρτηση. Και αυτό το κατάλαβα όχι μόνο στην άσφαλτο, αλλά όταν μπήκα σε ένα χωράφι και απλά το Volvo νόμιζα ότι επέπλεε στον αέρα! Ο Γιάννης Στάθης είχε την ιδέα να κάνουμε tracking μέσα σε ένα χωράφι με όχι και τόσο ομαλή επιφάνεια και το Volvo κυριολεκτικά δεν κατάλαβε τίποτα! Η ανάρτηση συνεχίζει και σε εντυπωσιάζει και στην άσφαλτο, με την σιγουριά που σου δίνει όταν θελήσεις να στρίψεις ακόμα και με γρήγορους ρυθμούς. Το τιμόνι μπορεί να είναι ελαφρύ σε αίσθηση, όμως είναι πολύ γρήγορο στις αντιδράσεις και εξαιρετικά ακριβές. Ό,τι καλύτερο δηλαδή μπορεί να ζητήσει κανείς από ένα SUV.
Μία μικρή ανάλυση
Τα 211mm της απόστασης από το έδαφος και η εξαιρετική ανάρτηση που ανέφερα λίγο πιο πάνω θα κάνουν το XC40 να κινηθεί με άνεση σε σχετικά βατό χωματόδρομο, περιορισμένο βέβαια από το γεγονός ότι η ισχύς του τρομερού τρικύλινδρου κινητήρα του μεταφέρεται μόνο στους μπροστά τροχούς. Ο κινητήρας αυτός είναι πιθανότατα ο καλύτερος τρικύλινδρος που έχει περάσει από τα χέρια μου. Είναι τόσο καλοζυγισμένος που απουσιάζουν πλήρως οι κραδασμοί και το χαρακτηριστικό κροτάλισμα που ακούμε από παρόμοια σύνολα, ενώ παράλληλα έχει εξαιρετικά γραμμική απόδοση και σε σχέση με το XC40 με το χειροκίνητο κιβώτιο, εδώ αποδίδει 163Ps, έναντι των 156Ps που απέδιδε το μοντέλο που είχαμε δοκιμάσει πέρυσι. Ακόμα ένα εντυπωσιακό νούμερο είναι η χαμηλή του κατανάλωση. Χωρίς ιδιαίτερα προσεκτική οδήγηση, η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 8,3-8,4lt/100km, μία τιμή αρκετά εντυπωσιακή για ένα C-SUV που ζυγίζει 1.574kg!
Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα με το αυτόματο κιβώτιο Geartronic των οκτώ σχέσεων με μετατροπέα ροπής, που έχει εξελίξει η Aisin και επιταχύνει από στάση για τα πρώτα 100km/h σε 9,6sec το τρομερά άκαμπτο αμάξωμα που βασίζεται στην πλατφόρμα CMA, με την τελική του ταχύτητα να περιορίζεται πλέον ηλεκτρονικά, όπως γίνεται από εδώ και στο εξής σε όλα τα μοντέλα της εταιρείας, στα 180km/h. Το κιβώτιο έχει εξαιρετικά ομαλή λειτουργία τόσο στη Normal όσο και στην ECO λειτουργία του κινητήρα, ενώ στη Sport οι αλλαγές γίνονται λίγο πιο γρήγορα και σε υψηλότερες στροφές. Αυτό που δεν συνηθίζει κάνεις πάντως είναι το γεγονός ότι αν επιλέξει την manual λειτουργία του κιβωτίου, οι αλλαγές γίνονται κινώντας τον επιλογέα αριστερά-δεξιά και όχι εμπρός-πίσω. Την κατάσταση θα την βελτίωνε κατακόρυφα πάντως η παρουσία paddles στο τιμόνι, αλλά δυστυχώς απουσιάζουν. Εντύπωση μου έκαναν και τα φρένα, αφού σταματούν με απόλυτη ασφάλεια το βαρύ του αμάξωμα με ελάχιστα σημάδια fade.
Φουλ ταξιδιάρικο!
Το Volvo XC40 T3 Auto σε προδιαθέτει για μεγάλα ταξίδια, με ισχυρά όπλα γι’ αυτόν τον σκοπό την τρομερή του ανάρτηση, την υψηλή απόδοση του κινητήρα και τη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου. Το αυτόματο 8άρι κοστίζει επιπλέον €2.500, νούμερο σεβαστό, αλλά όχι υπερβολικά για την κατηγορία τιμής του XC40, αποτελώντας την ιδανική επιλογή για το μικρό SUV της Volvo. Επιπλέον, έχοντας πέντε χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, πέντε χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια Volvo Assistance, το XC40 T3 Auto είναι ίσως η καλύτερη πρόταση για να εισέλθει κανείς στην premium κατηγορία των C-SUV.
Μας Άρεσε (+)
Λειτουργία κινητήρα
Ποιότητα κατασκευής
Άνεση ανάρτησης
Λειτουργία κιβωτίου
Τιμή
Δεν μας άρεσε (-)
Απουσία paddles από το τιμόνι
Κατανάλωση υπό πίεση
Τιμή βασικής έκδοσης XC40 T3 163Ps Momentum Core: €32.470
Τιμή έκδοσης δοκιμής XC40 T3 163Ps Momentum: €34.991
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός: 1.477cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 93,2mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο με μετατροπέα ροπής, 8 σχέσεων
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.425
Ύψος (mm): 1.652
Πλάτος (mm): 1.863
Μεταξόνιο (mm): 2.702
Βάρος (kg): 1.574
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Ανεξάρτητη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 345mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Δίσκοι 340mm με μονοπίστονες δαγκάνες
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7,5J x 18in
Ελαστικά: 235/55
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 163/5.500
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 27 /1.850-3.850
0-100km/h (sec): 9,6
Τελική Ταχύτητα (km/h): 180
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 κατά WLTP (gr/km): 162
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ WLTP
Ονομαστική (lt/100km): 7,2
Δοκιμής (lt/100km): 8,3
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το νέο Golf διατίθεται με το προηγμένο σύστημα υποβοήθησης οδηγού Travel Assist.