Advertisement"

 

Ford Kuga 1.5EcoBlue 120Ps

Ford Kuga 1.5EcoBlue 120Ps

New age Ford
Το Kuga είναι το Νο.1 σε πωλήσεις SUV της Ford στην Ευρώπη, με 1,1 εκατομμύρια μονάδες από το 2008, οπότε και παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά του. Αυτό εδώ, το εντελώς νέο μοντέλο, βασίζεται στην πλατφόρμα C2 της Ford, αυτή του νέου Focus, με μειωμένο βάρος ακόμα και κατά 80kg σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Η νέα πλατφόρμα παρέχει αυξημένες διαστάσεις και βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 10% κι έτσι το νέο Kuga είναι κατά 44mm φαρδύτερο και 89mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιό του έχει αυξηθεί κατά 20mm, προσφέροντας καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Στη γκάμα του υπάρχουν οι εκδόσεις Titanium, ST-Line και Vignale.
Το Kuga Titanium είναι αυτό που είχαμε στην διάθεσή μας, το οποίο συνδυάζει υψηλό επίπεδο εξοπλισμού και άνεσης. Το Kuga Vignale διαθέτει  φινίρισμα από σατινέ αλουμίνιο για τις ράγες οροφής, τους προφυλακτήρες και τα ένθετα των μαρσπιέ, χρωμιωμένη μάσκα και πολυτελές δερμάτινο σαλόνι με επενδύσεις Windsor. Το Kuga ST-Line είναι εμπνευσμένο από τα μοντέλα Ford Performance και διαθέτει σπορ προφυλακτήρες και πλαϊνές ποδιές, μαύρη μάσκα, αεροδυναμικό διαχύτη στο πίσω μέρος και ράγες οροφής. Μία μεγάλη αεροτομή, οι ζάντες αλουμινίου των 18in ή προαιρετικά των 19in και η διπλή απόληξη της εξάτμισης ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα της έκδοσης. Το νέο Kuga προσφέρεται σε 12 χρώματα, μεταξύ των οποίων οι νέες μεταλλικές αποχρώσεις Diffused Silver και Sedona Orange. Το Blue Panther, ένα νέο φινίρισμα που διατίθεται αποκλειστικά στις εκδόσεις Vignale, προστίθεται στις premium βαφές τριών στρωμάτων Lucid Red και Star White pearl. Στο εσωτερικό, ανάλογα με την έκδοση, υπάρχει ένας νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, με οθόνη 12,3in και μία οθόνη αφής 8in του συστήματος infotainment SYNC 3 της Ford, που υποστηρίζει λειτουργίες με gestures για τον έλεγχο του ήχου, της πλοήγησης και του κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones, με απλές φωνητικές εντολές. Φυσικά υπάρχει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, με τις συσκευές να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth κατά τη διάρκεια της ασύρματης φόρτισης. Στον προαιρετικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται ηχοσύστημα της B&O, απόδοσης 675watt, με 10 ηχεία και subwoofer και θερμαινόμενα πίσω καθίσματα, με σιδηρόδρομο διαδρομής 150mm για να μετακινούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις σε χώρο επιβατών ή αποσκευών.

Απόδοση και οικονομία
Το νέο Kuga προσφέρεται σε όλες τις παραλλαγές με κινητήρες βενζίνης (EcoBoost) και πετρελαίου (EcoBlue), ήπιο υβριδικό σύστημα (EcoBlue Hybrid), πλήρες υβριδικό (Hybrid) και plug-in υβριδικό σύνολο. Το Ford Kuga Plug-In Hybrid συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 2,5lt, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 14,4kWh. Η απόδοσή του ανέρχεται στα 225Ps, προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία πάνω από 50km, ενώ έχει κατανάλωση 1,2lt/100km, με εκπομπές CO2 29gr/km. Η μπαταρία φορτίζεται με οικιακή παροχή (230V) σε περίπου 4 ώρες, ενώ φυσικά φορτίζεται και εν κινήσει μέσω της πέδησης. Διαθέτει προφίλ οδήγησης EV Auto, EV Now, EV Later και EV Charge. Όταν η μπαταρία φτάνει στο κατώτερο επίπεδο φόρτισης, το Kuga, αυτόματα, επιστρέφει στο προφίλ “EV Auto mode”, συμπληρώνοντας την ισχύ του βενζινοκινητήρα με υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα για μέγιστη οικονομία καυσίμου.
Το Ford Kuga EcoBlue Hybrid συνδυάζει τον 2.0EcoBlue diesel των 150Ps με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που χρησιμοποιεί μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) με ιμάντα που αντικαθιστά το δυναμό, επιτρέποντας την ανάκτηση και αποθήκευση ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48Volt. Το σύστημα BISG χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια για παροχή πρόσθετης ροπής, υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, αλλά και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Το Kuga EcoBlue Hybrid έχει κατανάλωση στα 5 lt/100km και εκπομπές CO2 132gr/km. Το Ford Kuga Hybrid διαθέτει αυτοφορτιζόμενο, πλήρες υβριδικό σύστημα κίνησης, που προσφέρει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία και συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 2,5lt Atkinson με έναν ηλεκτροκινητήρα, μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα κατανομής της ροπής. Το Ford Kuga Hybrid έχει κατανάλωση 5,6lt/100km και εκπομπές CO2 130gr/km. Φυσικά, εκτός των παραπάνω, το νέο Ford Kuga διατίθεται με τον 2.0EcoBlue diesel των 190Ps, με κατανάλωση 5,7lt/100km και εκπομπές CO2 150gr/km και τον 1.5EcoBlue diesel των 120Ps, που είχαμε στη διάθεσή μας, με κατανάλωση 4,8lt/100km και εκπομπές ρύπων 127gr/kmΟ τετρακύλινδρος 16βάλβιδος turbo diesel 1.5EcoBlue ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων της Ford, με βελτιωμένη απόδοση και μειωμένες εκπομπές CO2 χάρη στο διπλό σύστημα φιλτραρίσματος των οξειδίων αζώτου LNT (Lean NOx Trap). Έχει μειωμένες τριβές λόγω της παράκεντρης έδρασης του στροφάλου, intercooler νερού-αέρα, ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής στην κυλινδροκεφαλή και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας για άμεση απόκριση από πολύ χαμηλές στροφές. Έχει σύστημα ψεκασμού που μπορεί να ψεκάσει ακόμα και 6 φορές ανά κύκλο καύσης, με αποτέλεσμα 10% χαμηλότερη κατανάλωση, καλύτερη απόδοση και πιο αθόρυβη λειτουργία. Σε γενικές γραμμές, ο κινητήρας δείχνει ιδιαίτερα δυνατός, βοηθούμενος και από το πολύ καλό χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο. Από πλευράς βενζινοκινητήρων υπάρχει μόνο ο τρικύλινδρος 1.5EcoBoost, με 150Ps, κατανάλωση από 6,5lt/100km και εκπομπές CO2 από 149gr/km. Όλοι οι κινητήρες EcoBoost διαθέτουν συνδυασμό άμεσου και έμμεσου ψεκασμού βενζίνης, λειτουργία Auto Start-Stop και συνδυάζονται με δύο κιβώτια ταχυτήτων, ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων και το νέο οκτατάχυτο αυτόματο της Ford με μετατροπέα ροπής.

Νέες τεχνολογίες
Το νέο Ford Kuga προσφέρει για πρώτη φορά διαφορετικά προφίλ οδήγησης, που σου επιτρέπουν να προσαρμόζεις την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης, την εμπλοκή του συστήματος ESP, καθώς και τους χρόνους αλλαγής των σχέσεων στα αυτόματα κιβώτια. Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery mode προσφέρει αυξημένη ασφάλεια στο χιόνι και στον πάγο, ενώ το Deep Snow/Sand mode βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά εδάφη. Το νέο Ford Kuga διαθέτει τεχνολογία ενσωματωμένου μόντεμ FordPass Connect με WiFi hotspot για σύνδεση μέχρι και 10 διαφορετικών συσκευών και με Live Traffic για ενημέρωση κυκλοφορίας μέσω του συστήματος πλοήγησης. Επίσης, διαθέτει και μία σειρά λειτουργιών μέσω της εφαρμογής FordPass, όπως car tracker, που βοηθά τους ιδιοκτήτες να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους, να ενημερώνονται για τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, το κλείδωμα/ξεκλείδωμα των θυρών, την απομακρυσμένη εκκίνηση για μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο, παρέχοντας και πολλές ακόμα πληροφορίες. Επιπρόσθετα, διαθέτει τη λειτουργία eCall, η οποία καλεί αυτόματα υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος και επιτρέπει στους επιβάτες να συνδέονται άμεσα με υπηρεσίες διάσωσης μέσω του διακόπτη SOS. Άλλες τεχνολογίες περιλαμβάνουν τα Stop & Go, Speed Sign Recognition, Lane-Centring, Active Park Assist 2, που επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένο παρκάρισμα και σύστημα Active Noise Control, που παράγει αντίθετα ηχητικά κύματα μέσω του ηχοσυστήματος και περιορίζει τους θορύβους. Εντελώς νέο είναι και το σύστημα Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, που συνδυάζεται με το Pre-Collision Assist της Ford, με τεχνολογία ανίχνευσης πεζού και δικυκλιστή που πλέον περιλαμβάνει και τη νέα λειτουργία Intersection για τις διασταυρώσεις. Το Adaptive Cruise Control, με λειτουργία Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane-Centring, κάνει το ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο ευκολότερο και πιο άνετο από ποτέ. Για τους επαρχιακούς δρόμους υπάρχει το Road Edge Detection, που ανιχνεύει τον δρόμο μπροστά, με ταχύτητες από 70 έως 110km/h και αναγνωρίζει τα άκρα του δρόμου 50 μέτρα μπροστά από το όχημα και σε πλάτος 7 μέτρων από κάθε πλευρά, διατηρώντας το όχημα εντός δρόμου ακόμα και χωρίς την ύπαρξη διαγράμμισης.

Στο δρόμο
Πολλές και καλές οι νέες τεχνολογίες και τα συστήματα υποβοήθησης που κάνουν τη ζωή μας πιο εύκολη και ασφαλή, αλλά το βασικό και κύριο για την άνεση και την ασφάλεια σε κάθε αυτοκίνητο είναι το πόσο «καλό» αυτοκίνητο είναι. Η Ford είναι παραδοσιακά μία από τις εταιρείες που δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο στήσιμο των αυτοκινήτων της και το νέο Kuga φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση. Φέρνει στην κατηγορία C-SUV έναν εκπληκτικό συνδυασμό άνεσης, κρατήματος και οδικής συμπεριφοράς. Ενώ στα πρώτα χιλιόμετρα βλέπεις ότι το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά μαλακό και άνετο, πιστεύεις ότι στις στροφές θα γέρνει και τα ελαστικά με το 65άρι προφίλ θα χάνουν εύκολα πρόσφυση, μετά διαπιστώνεις ότι δεν συμβαίνει τίποτε από αυτά και το Kuga συμπεριφέρεται όπως και τα υπόλοιπα Ford, δηλαδή άριστα. Ο κινητήρας των 120Ps, στην έκδοση της δοκιμής, δεν εντυπωσιάζει με την απόδοσή του στις υψηλές στροφές, παρέχει όμως πλουσιοπάροχη ροπή 30,6kgm στο φάσμα 1.750-2.250rpm, κάτι που βοηθάει στο άνετο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, διατηρώντας παράλληλα πολύ χαμηλή κατανάλωση για το μέγεθος και το βάρος του, με 6,6lt/100km, παρά το γεγονός ότι το μοντέλο της δοκιμής μας είχε μόλις 17km στο οδόμετρο. Είναι σίγουρο ότι με τον καιρό αυτή η τιμή θα μειωθεί κι άλλο. Ένα εξίσου σημαντικό στοιχείο του νέου Kuga είναι το πόσο αθόρυβο είναι. Οι μηχανικοί της Ford έχουν υιοθετήσει την Whisper Strategy”, χρησιμοποιώντας ηχομονωτικό παρμπρίζ Soundcreen, αεροδυναμικά βελτιωμένες ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος και ειδικά σχεδιασμένα κρύσταλλα και λάστιχα θυρών, με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των θορύβων που εισέρχονται στην καμπίνα, αεροδυναμικών ή μη. Συνολικά, το νέο Ford Kuga αποτελεί ένα άκρως ολοκληρωμένο μοντέλο, με πλούσιο εξοπλισμό, οδηγικό πλουραλισμό και μία μεγάλη γκάμα κινητήριων συνόλων και φαίνεται έτοιμο όχι μόνο να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία των προκατόχων του, αλλά να την διευρύνει. Η τιμή του ξεκινάει από τα €26.272 στην έκδοση Trend και από τα €27.197 στην υπερπλήρη έκδοση Titanium, η οποία αποτελεί και τη χρυσή τομή στη γκάμα του.

Τιμή βασικής έκδοσης 1.5EcoΒoost 120Ps Trend: €26.272
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.5EcoΒlue 120Ps Titanium: €30.491

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Θέση: Εμπρός εγκάρσια

Κυβισμός: 1.499cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 84,8mm

Σχέση Συμπίεσης: 16,4:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 308mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 302mm με μονοπίστονες δαγκάνες

           

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7,5J x 17in

Ελαστικά: 225/65

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.614

Πλάτος (mm): 1.883

Ύψος (mm): 1.678

Μεταξόνιο (mm): 2.710

Βάρος (kg): 1.576

Χώρος Αποσκευών (lt): 645

           

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 120/4.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,6/1.750-2.250

0-100km/h (sec): 11,7

Τελική Ταχύτητα (km/h): 180

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km):       133 WLTP

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,1 WLTP

Δοκιμής (lt/100km): 6,6

 

Αρθρογράφος

 

Οι χειμερινές δοκιμές της BMW i5 Sedan

Οι χειμερινές δοκιμές της BMW i5 Sedan

Μετά τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα για τη Σειρά 3 και η Σειρά 7, η BMW ολοκληρώνει τις δοκιμές στη Σειρά 5 με μηδενικές εκπομπές ρύπων.