VW Corrado 20VT swap 230Ps

VW Corrado 20VT swap 230Ps

Love story

Πάντα με συγκινούσαν οι ιστορίες αγάπης… όχι οι κλασικές ανάμεσα στα 2 φύλλα (όσα θέλετε προσθέστε, εμείς με 2 μεγαλώσαμε, 2 ξέρουμε), αλλά αυτές οι ιστορίες αγάπης ανάμεσα στον άνθρωπο και την μηχανή. Μια αγάπη μονόπλευρη, αν και υπάρχουν πολλά μεταφυσικά παραδείγματα από αυτοκίνητα που όταν τα πηγαίνεις στο συνεργείο, σταματούν να κάνουν θόρυβο κτλ, καθώς και από αυτοκίνητα που έχουν «άστρο» και έχουν γλυτώσει από απίθανα πράγματα τον οδηγό τους, αλλά ούτε σε αυτά πιστεύουμε εμείς.

Μια τέτοια ιστορία είναι και αυτή που έχει δημιουργήσει ο φίλος μας ο Νίκος, με αυτό εδώ το VW Corrado, που είναι μεγαλύτερο από αυτόν, αλλά… ο έρωτας χρόνια δεν κοιτά. Μεγάλη αδυναμία έχω σε αυτά τα παιδιά, προφανώς γιατί βλέπω στα μάτια τους τον εαυτό μου πριν …30 χρόνια, όσα είναι και αυτά που κουβαλάει στην πλάτη του το Corrado, που θα μπορούσε να βγάλει πινακίδες ιστορικού, αλλά αυτές είναι σαν κάποιο είδος «συνταξιοδότησης» για ένα αυτοκίνητο και ο Νίκος για το Corrado του δεν ήθελε αυτό. Ήθελε να το κυκλοφορεί κάθε μέρα και γι΄ αυτό φρόντισε να του κάνει μια «μεταμόσχευση», με μια νεότερη καρδιά από κάποιο μέλος της οικογένειας VW. Δεν ξέρω αν είναι σωστός ο όρος “swap” σε ένα μοτέρ που μπήκε με τόση ευκολία, αλλά από την στιγμή που δεν το φόραγε το Corrado από την αρχή -δεν θα μπορούσε άλλωστε- τότε είναι swap. Πάμε όμως να δούμε την ιστορία του Νίκου με το Corrado όπως μου την διηγήθηκε, γιατί και όμορφη είναι και ενδιαφέρον έχει.   

VW Corrado 20VT swap 230Ps

Ευθύνες…

Υπεύθυνοι για την σημερινή «κατάντια» του φίλου μας, που λέτε παιδιά, είναι ο θείος του και ο πατέρας του. Ο θείος επειδή πήγαινε και τον έπαιρνε από το σχολείο με Corrado (μεγάλη μούρη τότε…) και ο πατέρας του, που προκειμένου να τον γλυτώσει από αυτόν τον «διάολο» που λέγεται μοτοσικλέτα, του αγόρασε τον παιδικό του έρωτα από τα 16, δύο χρόνια πριν βγάλει δίπλωμα, τα οποία το αυτοκίνητο θα τα περνούσε στα συνεργεία για να γίνει αναπαλαίωση. Αγοράστηκε σε περίοδο διακοπών, χαζεύοντας αγγελίες στο Car.gr, που για να μην το χάσουν, έφυγαν για την Κρήτη αυθημερόν και το έφεραν στην Αθήνα, όπου το πρώτο βράδυ ο Νίκος το πέρασε μαζί του, μέχρι τις 6 το πρωί… (τα έχουμε κάνει κι εμείς αυτά Νικόλα…) και έκατσε και το γυάλισε όλο. Ύστερα το πήγαν σε κάποιο συνεργείο στο Ίλιον, όπου το παίδευαν μήνες ολόκληρους για να καταργήσουν εκείνο το χαζό supercharger setup που είχαν τα G60 και να το κάνουν Turbo με την «τεράστια επιτυχία» στο τέλος να βγάλει 152 άλογα, περίπου 10 λιγότερα από το εργοστασιακό G60 και τον Νικόλα να πηγαίνει κάθε μέρα με το ποδήλατο από το Μαρούσι στα Λιόσια για να δει την «πρόοδο». Τότε, λοιπόν, μέσω ενός forum γνώρισε δύο φίλους, τον Νίκο και τον Σπύρο, που είχαν VW Golf II, οι οποίοι τον προέτρεψαν να μην ξανά-ασχοληθεί με αυτό το μοτέρ και να βάλει κατευθείαν ένα καινούργιο τότε 1,8lt 20VT, που ήταν ένα από τα πιο βελτιώσιμα μοτέρ της εποχής και ακόμα είναι. Αυτοί τον κατατόπισαν να το πάει στην Trip Team του Παναγιώτη Τριποτσέρη για την μετατροπή.

VW Corrado 20VT swap 230Ps

Έτσι στο Corrado μπήκαν τα μηχανικά μέρη από κάποιο συγχωρεμένο 20VT, με μπλοκ με κωδικό BJX και την «καλή» κεφαλή AGU με τους μεγαλύτερους αυλούς, τουρμπίνα Borg Warner Κ03s και φυσικά μιας και ήταν ηλεκτρόγκαζο, μπήκε και η πλεξούδα, ο εγκέφαλος και τα ηλεκτρικά του 1.8T. Το κιβώτιο παρέμεινε το πεντατάχυτο «μακρύ» του G60 (η τρίτη του βγάζει 160km/h), το οποίο βιδώνει κανονικά εκτός από μία βίδα, με βολάν μονής μάζας, απόδειξη του πόσο playmobile είναι τα αυτοκίνητα του Group.

Αργότερα τοποθέτησαν τα μπεκ, το air-flow meter και την βαλβίδα ελέγχου πίεσης Ν75RS του Audi S3 8L, έφτιαξαν custom intercooler, σωληνώσεις εισαγωγής, χταπόδι και εξάτμιση 63,5mm στον Maikon Horsepower, με μεταλλικό καταλύτη 200cpsi της HJS. Αφού λοιπόν ήταν όλα στην θέση τους, το πήγαν για προγραμματισμό στην e-Tuners, ώστε να δουλεύουν όλα σωστά και να ανέβει και η απόδοση, σε ένα λογικό και καθημερινό νουμεράκι, στα 230Ps. Ο Νίκος δεν ήθελε και περισσότερα, αφού ακόμα κι έτσι, το αυτοκίνητο είναι ικανοποιητικά γρήγορο, οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου και προπάντων απροβλημάτιστο. Επίσης έγινε και καλύτερο στον δρόμο, πολύ πιο «ανάλαφρο» σε αίσθηση και φυσικά μακράν πιο γρήγορο από ό,τι ήταν με τον «ταλαιπωρημένο» 1,8lt (G60PG).     

VW Corrado 20VT swap 230Ps

Δυνατό έ;

Η δύναμη, όμως, είναι σαν το γήρας… ουκ έρχεται μόνη. Ξαφνικά δεν του έφτανε η ανάρτηση, τα φρένα, τα λάστιχα, κτλ… Έτσι το Project είχε και συνέχεια, με την τοποθέτηση ρυθμιζόμενης coilover ανάρτησης της BC (BR Series), με την οποία το έχει χαμηλώσει κατά 90mm!!! Και σε συνδυασμό με το εμπρός lip spoiler το κάνουν φαράσι! Τα φρένα του είναι αναβαθμισμένα με τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo και δίσκους 312mm εμπρός, μέσα σε αυτές τις καταπληκτικές ζάντες LAS R της Rotiform που έχουν τοποθετηθεί με αποστάτες 20mm εμπρός και 15mm πίσω για να έρθουν «πρόσωπο» με τα φτερά.

Βλέπετε, η εμφάνιση παίζει τον ίδιο σημαντικό ρόλο με την ουσία για τον φίλο μας και καλά κάνει γιατί ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν το φτιάχνεις για κόντρες ή για πίστες, αλλά για να είναι ευχάριστο στον δρόμο, είτε κινείται σε αυτόν είτε είναι σταματημένο. Το έβαψε μάλιστα ολόκληρο, στο εργοστασιακό του χρώμα, με λίγη χρυσή πέρλα μέσα και τέλος αντικατέστησε τα ταλαιπωρημένα από τον ήλιο πίσω φανάρια με aftermarket της InPro. Τώρα που είναι ολοκληρωμένο, μέχρι να του την δώσει κάποια στιγμή του Νικ και να το κάνει τουλάχιστον Κ04, (αφού τα υπόλοιπα τα έχει έτοιμα και περιμένουν), πλέον απλώς το συντηρεί, με τα service του να γίνονται στο συνεργείο Tsaros Service και την ευθυγράμμιση στην Speedtech, ενώ τις αντηλιακές μεμβράνες και τα καινούργια λάστιχα στις πόρτες τα τοποθέτησε στην Glassdrive. Διάφορες ηλεκτρολογικές εργασίες έχουν πραγματοποιηθεί από τον φίλο του τον Σωτήρη, που δεν έχει μαγαζί αλλά κατέχει από αυτά, ενώ ο ίδιος ο Νίκος έχει δουλέψει πάρα πολύ πάνω στο αυτοκίνητο, ώστε να το φέρει στην σημερινή του κατάσταση τόσο στο εσωτερικό του όσο και σε εξωτερικές λεπτομέρειες.

VW Corrado 20VT swap 230Ps

Driving

To Corrado του Νίκου μάς ήρθε στην δοκιμή αμέσως μετά από ένα στατικό event στο οποίο είχε λάβει μέρος και έτσι η ανάρτησή του ήταν χαμηλωμένη…τέρμα. Είχε ακόμα διαδρομή από όσο είδα στην μικρή βόλτα που κάναμε, αλλά οι μεγάλοι τροχοί του έβρισκαν ελαφρώς στους θόλους στα “γιάπ” και στο απότομο στρίψιμο. Στην μέτρηση, με δύο άτομα μέσα, θυμήθηκα πώς ήταν τότε τα αυτοκίνητα, αφού με κλειστά παράθυρα μύρισε καμένο λάστιχο μέσα στην καμπίνα, μιας και την πρώτη ταχύτητα την «αφήνει» όλη κάτω, αλλά μετά, όταν με το καλό βρει λίγη πρόσφυση, πηγαίνει πολύ καλά, κάνοντας τελικά ένα αξιοπρεπέστατο 0-100km/h σε 6,92sec, ενώ βγαίνει από το τετρακοσάρι σε 14,82sec, με 162,86km/h. Οι αριθμοί μπορεί να μην εντυπωσιάζουν, αλλά μην ξεχνάμε πως εργοστασιακό είχε 8,3sec για το 0-100km/h και τετρακοσάρι σε 16,3sec, άρα είναι η μέρα με την νύχτα σε σχέση με το πώς το αγόρασε. Δύο δευτερόλεπτα διαφορά στο τετρακοσάρι, με ταχύτητα τα 162km/h, είναι… 90 μέτρα!!!

VW Corrado 20VT swap 230Ps

Το θέμα μας όμως, όπως είπα και πριν, δεν είναι αυτό. Αν ήταν, πολύ εύκολα (τόσα και τόσα έχει δώσει…) θα είχε βάλει και μια μεγαλύτερη τουρμπίνα και θα είχε άλλα 100 άλογα, με τα οποία απλώς θα σπινιάριζε ακόμα περισσότερο και κάποια στιγμή θα πήγαινε και καλύτερα. Το θέμα εδώ για τον Νίκο ήταν να έχει στην κατοχή του ένα πεντακάθαρο και άψογο, σαν καινούργιο, Corrado, που ήταν το αυτοκίνητο των ονείρων του από μικρό παιδάκι και εδώ κρύβεται και ένα μυστικό. Μπορεί το Power Automotive Magazine να είναι το «βασίλειο» των γρήγορων και βελτιωμένων αυτοκινήτων κατά κύρια ενασχόληση, αλλά δεν παύουμε να αναγνωρίζουμε την αγάπη, το πάθος και την τρέλα που έχουν οι άνθρωποι που είναι σαν εμάς με το αυτοκίνητο, ακόμα και αν αυτό δεν είναι «άλογο κούρσας», αλλά το αγαπημένο τους γαϊδουράκι.

Έχει πολλές πλευρές η αυτοκίνηση και πολλές όψεις το πάθος γι’ αυτήν. Μια από αυτές είναι το «εγώ αυτό γουστάρω, αυτό θα φτιάξω, με αυτό θα κυκλοφορώ και ας μου κοστίσει όσο 2 καινούργια». Μαζί σου Νικόλα, μαζί και με όλους όσους το βλέπουν έτσι!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 5 βαλβίδες/κύλινδρο

Κυβισμός: 1.781cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 86,4mm

Σχέση συμπίεσης: 9,5:1

Πλήρης μετατροπή σε 1.8 20VT με μπλοκ από μοτέρ BJX, κεφαλή από AGU από την Trip Team

Μπεκ ψεκασμού, air-flow meter και βαλβίδα Ν75 από Audi S3 8L

Αναπρογραμματισμός εγκεφάλου e-Tuners

Intercooler custom Maikon Horsepower

Εξάτμιση Maikon Horsepower

Σωληνώσεις intercooler-εισαγωγής Maikon Horsepower

Καταλύτης HJS

Σκάστρα Forge Motorsport DV007

Φιλτροχοάνη DTM

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακή

ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Πλήρως ρυθμιζόμενη τύπου coilover BC BR Series

Τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo με δίσκους 312x25mm από Audi S3 8L

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες Rotiform LAS R 8J x 17in

Λάστιχα 205/45 Hankook Ventus V12 EVO 2

TUNED BY:

e-Tuners

Καλλιθέας 6, Παλλήνη 153 51

Τηλέφωνο: 210 60 33 838

Web: www.etuners.gr

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 3,83

0-80                 4,98

0-100               6,92

0-120               8,77

0-140               11,11

0-160               14,31

0-180               18,45

ROLL ON

ΚΜ/Η                  SEC

60-120                  4,94

60-160                  10,48

AΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,89     @        43,19

60        5,25     @        83,85

100      6,85     @        99,21

200      9,95     @        130,99

400      14,82   @        162,86

 

Αρθρογράφος

 

Δίκτυο φόρτισης V2G από την FCA

Δίκτυο φόρτισης V2G από την FCA

Ξεκινά η δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης V2G στο κόσμο, στο εργοστάσιο Mirafiori της Fiat Chrysler Automobiles.