VW Golf GTI Performance DSG 230Ps
170
Στο τεύχος 170 δοκιμάσαμε και παρουσιάσαμε αναλυτικά το νέο VW Golf VII GTI, με διαφορά καλύτερα από οποιοδήποτε άλλο ελληνικό μέσο. Ψάξτε το. Όπως και να έχει, είχαμε πει και τότε πως το Golf GTI πάντοτε κατάφερνε να θεωρείται ο αρχηγός της hot hatch κατηγορίας, όχι για τις επιδόσεις του από στάση ή τους χρόνους που καταφέρνει να γράψει σε πίστα, αλλά για το συνολικό πακέτο που προσφέρει. Αν, λοιπόν, το απλό GTI μας άρεσε, το GTI με το Performance Pack μας ξετρέλανε. Και αν σας ακούγονται πολλά τα €1.300 που κοστίζει το extra πακέτο, ύστερα από την ανάλυσή μας θα δείτε ότι μόνο πολλά δεν είναι…
All-day
Μεγάλο αριθμό πωλήσεων σημειώνει το Golf GTI στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα το 70% των GTI είναι πεντάθυρα και εύκολα μπορείς να αντιληφθείς το γιατί, αφού ζήσεις μαζί του για μερικές μέρες. Εγώ έτυχε να οδηγήσω την 3θυρη έκδοση, όμως δεν θα μπορούσα να σκεφτώ κάποιο άλλο αυτοκίνητο, το οποίο να συνδυάζει τόσα πολλά πράγματα σε αυτή την κατηγορία και με αυτή την τιμή. Έχοντας γίνει μπαμπάς εδώ και περίπου τρία χρόνια, κοιτάζω από άλλη οπτική γωνία ορισμένα αυτοκίνητα. Το πεντάθυρο Golf GTI, λοιπόν, είναι ένα από αυτά τα μοντέλα που μπορούν να συνδυάσουν τα πάντα και κανείς να μην είναι παραπονεμένος. Παιδί και σύζυγος έχουν άνετη πρόσβαση στις πίσω θέσεις, το πορτμπαγκάζ των 380lt χωράει όσα χρειάζεται μια νέα οικογένεια, η μέση κατανάλωση σε μεικτή χρήση είναι συγκρατημένη, δεν κοπανάει, ταξιδεύει άνετα και όταν χρειαστεί… πάει σφαίρα σε ευθεία και στροφές.
Τα έκανα όλα
Στις εφτά ημέρες που έμεινε στα χέρια μου, τα έκανα όλα. Βασικά «έκαψα» δύο ντεπόζιτα, όχι γιατί «καίει» το GTI, αλλά γιατί δεν κάθισα σε ησυχία. Πάμε, όμως, να δούμε γιατί η Volkswagen ονόμασε το extra πακέτο “Performance” και τι τελικά προσφέρει αυτό. Πρώτον, η εταιρεία δηλώνει 10 ίππους παραπάνω σε σχέση με το απλό GTI. Μεταξύ μας, δεν είμαι σίγουρος ότι κάποιος μπορεί να καταλάβει αυτήν τη διαφορά στο δρόμο, αλλά για να το δηλώνουν, έτσι θα είναι. Τα αποτελέσματα των μετρήσεων που μας έδειξε το VBOX ήταν σχεδόν όμοια με του GTI που είχαμε μετρήσει στο τεύχος 170, αλλά λίγο την κατάσταση των ελαστικών να βάλεις, λίγο τον διαφορετικό καιρό, να οι παράγοντες που αλλάζουν το παιχνίδι. Προσωπικά, δεν με ενδιαφέρουν τα 10 extra άλογα, αλλά όλα τα υπόλοιπα. Η εταιρεία ανακοινώνει 0-100km/h σε 6,4sec. Εμείς καταφέραμε ένα ικανοποιητικότατο 6,69sec με μπόλικο σπινάρισμα στην 1η σχέση. Η Volkswagen έχει τοποθετήσει στο Performance GTI μεγαλύτερους δίσκους, με τους εμπρός να έχουν διάμετρο 340mm (αντί 318mm) και τους πίσω να είναι πλέον αεριζόμενοι και να έχουν διάμετρο 310mm (αντί 300mm). Επίσης, οι κατακόκκινες δαγκάνες έχουν αποκτήσει το logo GTI. Σημαντική είναι και η προσθήκη του μηχανικού μπλοκέ διαφορικού το οποίο ελέγχεται ηλεκτρονικά
και λειτουργεί υποδειγματικά, εξάλλου και η διαφορά των 8sec μεταξύ του Performance έναντι του “απλού” GTI στην πίστα του Nurburgring δεν είναι τυχαία.
Φαίνονται?
Σίγουρα θα αναρωτιέστε αν οι προσθήκες αυτές γίνονται αντιληπτές στο δρόμο. Η απάντησή μου είναι πως δεν νοείται αγορά Golf GTI χωρίς το Performance Pack. Το μπλοκέ διαφορικό κάνει εξαιρετική δουλειά και τιθασεύει άψογα την μπόλικη ροπή του GTI, ακόμα και σε κλειστές στροφές με κακό οδόστρωμα. Μένοντας στο γκάζι, η μούρη μπαίνει μέσα και το τιμόνι αποκτά κατευθυντικότητα που το απλό GTI δεν έχει ή, τουλάχιστον, δεν έχει σε αυτό το βαθμό. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και ακόμα έπειτα από γρήγορη οδήγηση, δεν πέφτει σημαντικά η απόδοση τους. Να και άλλη μια περίπτωση που φωνάζει πως δεν χρειάζονται πάντοτε πολυπίστονα kit φρένων για να έχεις καλό μεσαίο πεντάλ. Με μεγαλύτερους δίσκους (και καλό τακάκι) μπορείς να πιέσεις τόσο που πρώτα θα αρχίσουν τα ελαστικά να διαμαρτύρονται και μετά τα φρένα.
Driving Mode Selection
Παιχνιδάκι γίνεται η αλλαγή του προφίλ του GTI. Από το menu της οθόνης αφής, μπορείς να επιλέξεις μεταξύ των προγραμμάτων Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual. Πραγματικά οι διαφορές είναι έντονες μεταξύ των επιλογών και ειδικά μεταξύ του Sport και του Eco, η διαφορά στην κατανάλωση είναι ιδιαίτερα αισθητή. Εντυπωσιακή είναι και η διαφορά της διαδρομής της κρεμαγιέρας, η οποία είναι μεταβλητού βήματος και πατώντας το Sport, από 2,75 στροφές που χρειάζεται από άκρη σε άκρη, γίνεται μόλις 2,1!
No more to say
Σοκαριστική ήταν η διαφορά στις μετρήσεις φρεναρίσματος, όπου το GTI Performance χρειάστηκε μόλις 2,69 δευτερόλεπτα για να σταματήσει από τα 100km/h και μόλις 36,77m. Τα νούμερα αυτά δεν τα συναντάς σε αυτοκίνητο παραγωγής σε αυτή την τιμή. Όπως είχαμε ξαναπεί και στο τεύχος 170 για το Golf GTI, δεν υπάρχει άλλο hot hatch που να συνδυάζει τόσα πολλά προτερήματα, με τόσο αρμονικό τρόπο. Όσο άνετα ταξιδεύει με τέσσερα άτομα, άλλο τόσο άνετα μπορείς να το πιέσεις σε μια πίστα και να βγεις «ατσαλάκωτος», έχοντας μάλιστα γράψει και χρόνο που δύσκολα πιάνεται. Το Performance Pack αξίζει και το τελευταίο του ευρώ, κυρίως για τα μεγαλύτερα φρένα του αλλά και το ψαγμένο διαφορικό του, προσθήκες που στην aftermarket αγορά απαιτούν τουλάχιστον τα διπλάσια χρήματα για να τα αποκτήσεις. Go for it!
Τιμή βασικής έκδοσης VW Golf VII GTI PERFORMANCE 2.0 230PS (3d Manual): €30.150 (με όφελος απόσυρσης)
Τιμή βασικής έκδοσης VW Golf VII GTI PERFORMANCE 2.0 230PS (3d DSG6): €32.450 (με όφελος απόσυρσης)
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Παρά την καλή αγωνιστική απόδοση, η Alfa Romeo Racing Orlen, δεν κατάφερε να εξαργυρώσει την προσπάθεια της σε βαθμούς στο 2ο αγωνιστικό τριήμερο στο ...