Skoda Octavia Gtec 110Ps

Skoda Octavia Gtec 110Ps

Γιατί?
Βλέπετε, η Octavia G-TEC, εκτός από βενζίνη, καίει και φυσικό αέριο CNG (Compressed Natural Gas), το οποίο μετράται και πωλείται με το κιλό. Στα μέσα Φεβρουαρίου κόστιζε μόλις €0,846, πράγμα που σημαίνει ότι για να γεμίσουν οι δύο δεξαμενές της Octavia G-TEC, χρειάζονται λιγότερα από 26 ευρώ. Παράλληλα, το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 50lt και σε συνδυασμό με τον γνωστό οικονομικό 1.4 TSi (με 110 άλογα εδώ), σίγουρα η Octavia G-TEC θα κάνει γρήγορα απόσβεση. Με τιμή που ξεκινάει από €18.410, έχω την εντύπωση ότι δεν μπορεί να σταθεί άλλο αυτοκίνητο δίπλα της…

Φυσικό αέριο

189_skoda_octavia_gtec1Το μόνο «θέμα» είναι το πόσο εύκολα θα βρεις στο δρόμο σου πρατήριο, το οποίο να διαθέτει φυσικό αέριο. Στην Αθήνα τα πράγματα δεν είναι πολύ δύσκολα, καθώς υπάρχουν σε λειτουργία τρία πρατήρια (Κηφισιά, Ανθούσα, Νέα Φιλαδέλφεια) που μπορεί να πει κανείς ότι καλύπτουν τις ανάγκες κατανάλωσης στην παρούσα φάση. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει ένα ακόμα σε λειτουργία και σύντομα θα υπάρξει και δεύτερο. Μέχρι να ανοίξουν και αυτά στη Λάρισα, το Βόλο και τη Λαμία, ίσως κάποιοι να έχουν δισταγμούς. Πάντως η ΔΕΠΑ (Δημόσια Επιχείρηση Αερίου) εκτιμά πως έως το καλοκαίρι θα υπάρχουν σε λειτουργία 14 πρατήρια φυσικού αερίου σε όλη την Ελλάδα. Η Skoda, παράλληλα, υπόσχεται για την Octavia G-TEC κατανάλωση της τάξης των 3,5kg/100km, νούμερο που μεταφράζεται σε λιγότερα από 3 ευρώ για 100km. Αν σκέφτεστε πως η G-TEC είναι συνολικά πιο οικονομική από ένα diesel μοντέλο, ορθώς σκέφτεστε!

Στο δρόμο

189_skoda_octavia_gtec2Πίσω από το τιμόνι έχουμε να κάνουμε με τη γνωστή Octavia. Ποιοτική, ανετη, με ωραίο πάτημα και καλή ορατότητα. Δεν θα ανακαλύψουμε την Octavia από την αρχή, αφού η συμπάθειά μας προς αυτό το μοντέλο ξεκινάει πολλά χρόνια πίσω. Εδώ έχουμε να κάνουμε καθαρά με τη χρήση της και την εκμετάλλευση της οικονομίας που μπορεί να προσφέρει. Κατ’ αρχάς, να πούμε ότι η G-TEC δεν μετατρέπεται στην πορεία, αλλά κατασκευάζεται εξαρχής από το εργοστάσιο για χρήση CNG. Αυτό θα το αντιληφθείς αμέσως αν ανοίξεις το καπό, όπου το μηχανοστάσιο είναι υπερβολικά τακτοποιημένο και μόνο ένας έμπειρος θα καταφέρει να εντοπίσει ότι κάτι έξτρα υπάρχει. Ιδιαίτερη προσοχή έδωσε η Skoda και στο μεγάλο της ατού, δηλαδή τον χώρο αποσκευών. Παρά το γεγονός ότι οι δεξαμενές του CNG βρίσκονται ακριβώς από κάτω, 460lt είναι διαθέσιμα, ενώ μια κανονική Octavia έχει χώρο αποσκευών χωρητικότητας 590lt. Επίσης, η ρεζέρβα έχει καταργηθεί και τη θέση της έχει πάρει set επισκευής ελαστικού. Όταν βάζεις, λοιπόν, μπροστά την G-TEC, κινείσαι με CNG και δεν σταματάς να κινείσαι με CNG μέχρι τη στιγμή που αυτό τελειώσει. Δεν υπάρχει επιλογή να αλλάζεις από βενζίνη σε CNG και αντίστροφα. Οι ενδείξεις στον πίνακα οργάνων ακολουθούν αυτήν τη στρατηγική και παρουσιάζουν τη μέση και στιγμιαία κατανάλωση για το καύσιμο με το οποίο κινείσαι. Όταν τελειώσει το απόθεμα του CNG, η ECU αλλάζει απευθείας σε βενζίνη χωρίς να αντιληφθείς το παραμικρό από τον κινητήρα. Η Skoda δηλώνει πως η Octavia G-TEC μπορεί συνδυαστικά (CNG και βενζίνη) να έχει αυτονομία έως και 1.330km. Εμείς δεν καταφέραμε να φτάσουμε αυτά τα χιλιόμετρα, όμως ξεπεράσαμε τα 1.000km με γεμάτα ρεζερβουάρ. Η οδήγηση στην Αθήνα δεν αφήνει περιθώρια, βλέπετε…

1.4 TSi
189_skoda_octavia_gtec3
Ο κινητήρας 1.4TSi μάς είναι γνώριμος με περισσότερους ίππους, αλλά η Octavia G-TEC δεν προβληματίζει ιδιαίτερα και με τα 110 άλογα. Διαφορά εντοπίζεται στο «τράβηγμα» από πολύ χαμηλές σχέσεις, εκεί που, ούτως ή άλλως, οι TSi είναι άπιαστοι. Με την G-TEC ίσως (σχετικό είναι αυτό) να χρειαστεί να κατεβάσεις μία σχέση για να προσπεράσεις. Μέχρι εκεί, όμως. Γενικώς, η δύναμη δεν της λείπει και μάλιστα ταξιδεύει με 150km/h με υπερβολική άνεση. Η πίσω ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους λειτουργεί υποδειγματικά και σου δίνει αίσθηση σιγουριάς, παρά το μεγάλο μεταξόνιο. Η δική μας έκδοση ήταν η πλούσια Elegance, με τους  τροχούς 17in και τα ελαστικά 225/45. Παρά το χαμηλό τους προφίλ, η ανάρτηση κατάφερνε να κάνει άψογα τη δουλειά της και το τιμόνι να έχει σαφή αίσθηση. Δεν είμαστε υπερβολικοί. Η Octavia G-TEC δεν έχει ψεγάδι και αν αναλογιστείτε την τιμή της, δεν μπορείτε να αγοράσετε κάτι καλύτερο σε αυτή την κατηγορία. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για οικογενειάρχες που έχουν ταξίδια στο ετήσιο πρόγραμμά τους. Παράλληλα, η Octavia G-TEC θα καταφέρει να κάνει απόσβεση των χρημάτων της πολύ πιο γρήγορα από ένα diesel μοντέλο, αφού τα νούμερα κατανάλωσης θυμίζουν… scooter!

Τιμή βασικής έκδοσης SKODA OCTAVIA G-TEC 110PS: €18.410 (με όφελος απόσυρσης)

Τιμή βασικής έκδοσης δοκιμής: €20.310 (με όφελος απόσυρσης)

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.395cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 80mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
  • Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανά κύλινδρο
  • Βάρος (kg):1.255

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Ανεξάρτητη με γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, κάτω τριγωνικά ψαλίδια και αντιστρεπτική ράβδος
  • Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Μονοπίστονες δαγκάνες, αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 288mm
  • Πίσω: Μονοπίστονες δαγκάνες, δίσκοι διαμέτρου 255mm

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 110/4.500-6.000         
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 20,4/1.500-4.000
  • 0-100km/h (sec): 10,7
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 195 

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 7J x 17in
  • Ελαστικά: 225/45 R17

 ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC
0-60                 4,53
0-80                 6,86
0-100               10,21
0-120               14,20
0-140               20,30
0-160               28,00

ΡΕΠΡΙΖ

 3η
ΚΜ/Η             SEC
   
50-80               4,67
80-110             5,21                   


KM/H             SEC
50-80               6,21
80-110            6,29
100-140          10,20


KM/H             SEC
80-110             8,67
100-140           14,11
100-140           9,50

6η
KM/H             SEC
80-110             10,44 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η
18        2,92     @        44,73
60        5,56     @        69,64
100      7,43     @        84,12
200      11,23   @        105,50
400      17,25   @        131,51
1000    31,56   @        166,38

 

Αρθρογράφος

 

Τέλος Εποχής για το 695 Esseesse

Τέλος Εποχής για το 695 Esseesse

Με τις διαθέσιμες μονάδες του 695 Esseesse να έχουν σχεδόν εξαντληθεί, το συλλεκτικό μοντέλο θα αποτελεί και το τελευταίο της Abarth που θα εφοδιάζετα...