VW Golf VIII R 415Ps

VW Golf VIII R 415Ps

Εμείς οι «ατμοσφαιρικοί» πρέπει να ρίξουμε πολύ χρήμα για να δούμε μερικά εξτρά άλογα και ανάβουμε κερί ίσα με το μπόι μας για να πάρουμε κάνα κιλό ροπής. Έρχεται δίπλα σου όμως ο ιδιοκτήτης ενός οχήματος με μοτέρ ΕΑ888.4 (ή αλλιώς ΕΑ888 EVO4) κάτω απ' το καπό και αμέσως σε πιάνουν τα νεύρα, γιατί ξέρεις ότι το δίλιτρο μοτέρ που εξοπλίζει τα τελευταία Golf GTI και R έχει την δυνατότητα να αλλάξει χαρακτήρα χωρίς ταλαιπωρία, ψάξιμο και επένδυση σοβαρού budget απ’ την πλευρά του ιδιοκτήτη. Απλά παίρνει ο ιδιοκτήτης ένα τηλέφωνο την RTMG Performance, από εκεί και πέρα όλα δρομολογούνται.

Πρωταθλητές

Έχοντας η RTMG Performance το γρηγορότερο δίλιτρο προσθιοκίνητο στην Ευρώπη και υψώνοντας την ελληνική σημαία στην πρώτη θέση του βάθρου (Seat Ibiza Dragster, τεύχος 85), καταλαβαίνεις ότι η συγκεκριμένη εταιρεία γνωρίζει άριστα τι πρέπει να κάνει για να ξυπνήσει έναν απ' τους διασημότερους δίλιτρους στην ιστορία της βελτίωσης, το έχει αποδείξει με τα 1.200wHp που έχει στο αγωνιστικό. Βέβαια πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια και στους Γερμανούς μηχανικούς που σχεδίασαν τον -τελευταίας εσοδείας- ΕΑ888, αφού πλέον τον έχουν εξοπλίσει με σοβαρά «καλούδια», όπως μεταβλητό χρονισμό στους εκκεντροφόρους εισαγωγής-εξαγωγής, αλλά και μεταβλητό βύθισμα στους εξαγωγής. Γιατί όμως μεταβλητό βύθισμα μόνο σε έναν εκκεντροφόρο και ιδίως στον εξαγωγής; Εφόσον είναι turbo ο κινητήρας, η εισαγωγή έχει μικρότερες ανάγκες βελτίωσης, αφού η μεγάλη υπερπίεση θα καταφέρει να γεμίσει τον θάλαμο καύσης με την απαραίτητη ποσότητα αέρα. Όμως το να αδειάσεις σωστά τον θάλαμο καύσης ώστε να spoolάρεις γρήγορα το turbo είναι κάτι πολύ σημαντικό, βοηθάει και στο να σου δώσει ένα πιο γεμάτο φάσμα ροπής με μεγαλύτερη διάρκεια.

Όλα όσα γνωρίζει η RTMG Performance αποφάσισε να τα περάσει σε πιο καθημερινά οχήματα, οπότε πάρθηκε η απόφαση μαζί με την βρετανική DKU Performance (και dealer της RTMG Perfromance στην Αγγλία) να πάρουν ένα Golf 8 R και να το χρησιμοποιήσουν σαν demo car, αλλά και όχημα εξέλιξης βελτιωτικών εξαρτημάτων για την MQB EVO πλατφόρμα. Οπότε μην παραξενεύεσαι που το λευκό VW είναι δεξιοτίμονο, είναι γιατί περνάει πολύ χρόνο στην Αγγλία.

Πίστα!

Για να δουν πώς θα ανταποκριθεί στις αλλαγές και πώς αυτές θα περάσουν στον δρόμο, πρώτα έκαναν μια δυναμομέτρηση κι έπειτα το έβαλαν σε δύο ειδών πίστες. Τέρμα εργοστασιακό έβγαλε στο Dyno 333PsVW λέει 320Ps). Μετά μπήκε σε πίστα dragster με οδηγό την Μαρία Μπαξεβανίδου, την γρηγορότερη «προσθιοκίνητη» οδηγό στην Ευρώπη και έκανε ένα ξερό 12άρι, είναι γρήγορο το άτιμο Golf! Σειρά είχε η πίστα της πόλης των Σερρών, μόνο που αυτή την φορά στο κάθισμα του οδηγού έκατσε ο Πέτρος Ταξόπουλος, ιδιοκτήτης της RTMG Performance. Πιέζοντάς το, το τετρακίνητο Golf των 1.660kg διένυσε τα 3.186m και τις 16 καμπές της πίστας σε 1min και 36sec με δρομίσια ελαστικά.

Μετά πήγε στην Θεσσαλονίκη όπου και άρχισαν να χτίζουν το πρόγραμμα του εγκεφάλου. Στο Stage 1 ανεβαίνει η πίεση μόνο στο 1,6bar (1,3bar εργοστασιακό), αλλά ακόμη κι έτσι δείχνει ότι ο γερμανικός κινητήρας ξύπνησε, αφού πλέον απέδωσε 397Ps! Δηλαδή ΜΟΝΟ με πρόγραμμα Stage 1 ένα δίλιτρο μοτέρ κέρδισε 64Ps, πράγμα που δείχνει πως ο Γερμανός κατασκευαστής έχει κρατήσει πολλά άλογα «καβάτζα» στην απόδοση του κινητήρα, αρκεί να του δίνεις πίεση γιατί επίτηδες του κατέβασαν την συμπίεση στο 9,3:1. Άλλη μια φορά για να το καταλάβουμε.... όχι σε 4λιτρο ή 3λιτρο, αλλά σε ένα 2λιτρο κέρδισαν 60+Ps με ένα ψαγμένο (και όχι «τεζαρισμένο») πρόγραμμα που κρατάει το αμάξι πλήρως καθημερινό! Το μαμά turbo έχει παροχή, δεν ζεσταίνει καθόλου τον αέρα, το σύστημα ψύξης είναι αρκετά μελετημένο (και αναβαθμισμένο σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές), οπότε δεν χρειάζεται βελτίωση, έτσι το κέρδος που σου προσφέρει η συγκεκριμένη βελτίωση είναι πολύ μεγάλο σε σχέση με το χαμηλό κόστος. Εκεί κάνανε δοκιμές και το Golfάκι έγραψε πλέον ένα φοβερό 100-200km/h σε 10,19s, χρόνος που είναι αντίστοιχος με το εκπληκτικό Mercedes-AMG A45S των 425Ps!

Πιο κρύο αέρα

Σειρά είχε το bolt-on kit εισαγωγής που φτιάξανε από carbon και στο θέμα της ποιότητας μοιάζει λες και το έφτιαξε η AMG! Μέσα του υπάρχει ένα ελεύθερο φίλτρο διαμέτρου 100mm και χάρη στην σημαντικά καλύτερη αναπνοή του κινητήρα τώρα το νιώθεις ότι έχεις και από εκεί ένα κέρδος. Πόσο είναι αυτό; Όταν έχεις βάλει το Stage 1 πρόγραμμα, στο Golf R (η ίδια εισαγωγή μπαίνει και στο 8άρι GTI) έδειξε στο δυναμόμετρο ένα κέρδος 17Ps! Πλέον το λευκό VW έδειξε 414,8Ps/6.570rpm, ενώ η ροπή είναι 47,4kgm/6.100rpm. Αν δεις το γράφημα, θα ζαλιστείς γιατί η ροπή είναι πάνω από τα 40kgm για σχεδόν 3.500rpm, οπότε το κάνει να τραβάει σαν ηλεκτρικό, με μηδενικά ξεσπάσματα!

Την ίδια στιγμή είχε μπει και ένα τελικό καζανάκι της DKU Performance, αλλά μόνο το καζανάκι δεν προσφέρει κάτι, εκτός του καλύτερου ήχου. Αν θες αυξημένη απόδοση από την εξάτμιση, θα πρέπει να αντικαταστήσεις το αρκετά περιοριστικό μπροστινό τμήμα με το GPF φίλτρο.

Ξανά μέτρηση και αυτή τη φορά το 100-200km/h έπεσε στο 9,59s, ενώ για το 400άρι χρειάστηκε μόνο 11,6sec. Με τα έξτρα 80Ps, ο Πέτρος ξαναέκατσε πίσω απ’ το τιμόνι και πήγε μια βολτίτσα Σέρρες. Πλέον το γυρολόγιο έπεσε στο 1min και 34sec, με τα ίδια -δρομίσια- ελαστικά με πριν. Όταν λέω τα ίδια, εννοώ ακριβώς την ίδια τετράδα, είχε η γόμα τους πολύ ψωμί ακόμη απ’ την πρώτη φορά.

Το πρώτο πρόβλημα

Και αυτό είναι από εκεί που δεν το περιμένεις, το κιβώτιο. Το DSG κιβώτιο είναι διάσημο για την αντοχή του, ταυτόχρονα όμως έχει μία αρκετά πιο δύσκολη μονάδα TCU (Transmission Control Unit). Αντιστέκεται πεισματικά στο να δεχθεί καινούριο πρόγραμμα, βγάζει μια ένδειξη σφάλματος. Το εργοστασιακό πρόγραμμα περιορίζει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου, αφού αλλάζει σχετικά χαμηλά, ενώ και οι αλλαγές είναι κάπως χαλαρές (για DSG μιλώντας πάντα). Το μοτέρ έτσι όπως είναι τώρα μπορεί να γυρίσει μέχρι 7.500rpm, αλλά το κιβώτιο αλλάζει στις 6.700rpm. Μόλις ξεκλειδωθεί η TCU θα μπορέσουν να ανεβάσουν αρκετά πάνω από 6.700rpm και να γίνουν οι αλλαγές στο Race mode ακόμη πιο γρήγορες, ενώ θα δώσουν εντολή και για υψηλότερη πίεση σύμπλεξης για να μην πατινάρει λόγω έξτρα ροπής. Όμως κατά την δοκιμή το πρόγραμμα κιβωτίου ήταν ακόμα stock.

Extra βελτιώσεις

Διάβασες στην αρχή πως το Golf υπάρχει σαν όχημα εξέλιξης προϊόντων και βελτιωτικών λύσεων. Οπότε ήδη έχουν μπει και δοκιμάζονται κάποια βελτιωτικά εξαρτήματα. Υπάρχει μια σπορ ελεύθερη εξάτμιση της DKU Performance, ενώ η σκάστρα της RTMG Performance, που μπήκε από νωρίς, είναι μια ιδανική λύση γιατί δεν πρόκειται πλέον να δεις λαμπάκια να ανάβουν στο ταμπλό, κάτι που συμβαίνει όταν σκιστεί το διάφραγμα στην εργοστασιακή σκάστρα. Εφόσον το αμάξι θα έμπαινε στην πίστα των Σερρών για δοκιμές και με αρκετούς γύρους, επέλεξαν να του βάλουν το PCV Delete kit, δηλαδή ένα κιτ που περιλαμβάνει δοχείο αναθυμιάσεων και έτσι πλέον δεν αφήνει τις αναθυμιάσεις να μαζεύονται στο κάρτερ όπου και δημιουργούν 2 σημαντικά προβλήματα (δηλητηριάζουν τα λάδια και κατά την επανακυκλοφορία δημιουργούν επικαθίσεις στους αυλούς και τις βαλβίδες εισαγωγής). Για οποιοδήποτε βελτιωμένο μοτέρ άμεσου ψεκασμού, καλό είναι να υπάρχει ένα τέτοιο κιτάκι.

Για το κιβώτιο, για όσους σκοπεύουν να ανεβάσουν την απόδοση του κινητήρα, η RTMG Performance έβγαλε ένα πακέτο που αυξάνει τον αριθμό των δίσκων τριβής κατά 2 και έτσι μπορεί άνετα να διαχειριστεί την μεγαλύτερη ροπή.

Και πάμε σε 2 κομμάτια που δοκιμάζονται τώρα και ενδιαφέρουν πολλούς: το υβριδικό turbo 560RS και την billet αλουμινένια πολλαπλή εισαγωγής. Για το πρώτο καταλαβαίνεις από το 560RS τι είναι (το 560 είναι τα άλογα που μπορεί να δώσει το δίλιτρο μοτέρ με αυτό το turbo), το δεύτερο θα σου δώσει καλύτερη απόδοση σε όλο το φάσμα rpm και θα προσφέρει ένα τέλειο look αν σηκώνεις συχνά το καπό!

Σε μια απ' τις πρόσφατες δόκιμες εξέλιξης της RTMG, το Golf έγραψε 100-200km/h σε 7,8s και 0-400m σε 11,3s! Εδώ είναι μεν με αναβαθμισμένο Stage 3 πρόγραμμα (1,9bar πίεση) και φορώντας το 560RS turbo, ΑΛΛΑ μην ξεχνάς το κιβώτιο που αλλάζει νωρίς, οπότε το λευκό VW έγραψε αυτά τα νούμερα χωρίς να αξιοποιήσει πλήρως την ισχύ του μοτέρ! Γι΄ αυτό και δεν υπάρχει δυναμομέτρηση από το πώς είναι αυτήν ακριβώς τη στιγμή, ακόμη εξελίσσεται.

+80Ps

Τόσα πήρε το δίλιτρο με πρόγραμμα – εισαγωγή! 64Ps μόνο με πρόγραμμα! Τελικά είναι απίστευτα εκνευριστικό να είσαι ατμοσφαιρικός και να σου έρχεται δίπλα κάποιος που έχει Golf R και να σου λέει ότι πέρασα μια βόλτα απ' την RTMG Performance. Ξέρεις ότι με μία μόνο επίσκεψη εκεί είναι λες κι απέκτησε νέο μοτέρ!

Thanks to : DKU Performance για την εμπιστοσύνη στο ολοκαίνουριο αυτοκίνητο και γιατί το οδήγησαν από Αγγλία εδώ και πίσω!

Tuned by:

TUNED BY
RTMG Performance

Προέκταση Μαιάνδρου-Εύοσμος

Τηλ. 2310 778 880

Web: rtmgperformance.com

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ: Τετρακύλινδρος με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός: 1.984cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82,5mm x 92,8mm

Συμπίεση: 9,3:1

Catback εξάτμιση της DKU Performance διαμέτρου 90mm

Αναπρογραματισμός εργοστασιακού εγκεφάλου Stage 1 της RTMG Performance

Carbon fiber κιτ εισαγωγής με φίλτρο 100mm της RTMG Performance

Σκάστρα της RTMG Performance

Δοχείο αναθυμιάσεων της RTMG Performance


ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Εργοστασιακό 7άρι κιβώτιο DSG


ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

Εργοστασιακό

ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ

Εργοστασιακά τετραπίστονα εμπρός με δίσκους διαμέτρου 357mm

ΤΡΟΧΟΙ

Εργοστασιακές ζάντες 8Jx18in

Ελαστικά 225/40 Maxxis Victra Sport 5

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 414,8/6570

Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 47,4/6100

ΡΕΠΡΙΖ

100-200 9,59s

 

Αρθρογράφος

 

Nissan με πράσινες πινακίδες στην Αγγλία

Nissan με πράσινες πινακίδες στην Αγγλία

Η Nissan στο Ηνωμένο Βασίλειο προετοιμάζεται για να υποδεχθεί τις  “πράσινες” πινακίδες κυκλοφορίας για EVs.