VW Polo GTi 1.8T 20VT 600Ps
Αντρικά πράγματα
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί πώς είναι η ζωή ενός συντάκτη του Power Automotive Magazine; Σίγουρα μας έχετε φανταστεί πίσω από εξωφρενικά γρήγορα αυτοκίνητα, να οδηγούμε όλη την ώρα GT-R, S2000, S3 και ό,τι άλλο περνάει από τις σελίδες μας και μετά να στρώνουμε τον κώλο μας μπροστά στον υπολογιστή και αφού χαθούμε στα διαγράμματα του V-BOX και στους χαοτικούς, πολλές φορές, πίνακες με τα specs του κάθε αυτοκινήτου, να αποτυπώνουμε αυτό που βιώσαμε στο χαρτί. Σωστά τα φαντάζεστε, μιας και όλα τα παραπάνω ισχύουν, απλά μερικές φορές οι συνθήκες είναι λίγο διαφορετικές από τη φαντασία. Για παράδειγμα, μπαίνεις να μετρήσεις ένα Polo που παίζει στα 500 και βάλε άλογα, το οποίο μόλις την προηγούμενη μέρα είχε πάει σε κόντρα και ήρθε ολίγον τι ξηλωμένο. Το κάθισμα του συνοδηγού απουσιάζει, οπότε ξαπλώνεις στο πάτωμα, κάνεις όποια προσευχή ξέρεις και ελπίζεις να επιβιώσεις για να περιγράψεις αυτό που μόλις έζησες! Το παράδειγμα δεν είναι καθόλου τυχαίο, μιας και ο Ηλίας, το παιδί με το Polo ντε, είχε όντως πάει για «δοκιμή» το προηγούμενο βράδυ, οπότε το αμάξι του ήταν ένα στάδιο πριν το dragster.
Πίσω, ωραία, Μεθανιώτικα!
Ξαπλωμένος λοιπόν εκεί που θα ήταν το κάθισμα του συνοδηγού και λίγο πιο πίσω, με τα πόδια κόντρα στον καθρέφτη του αμαξώματος και στηριζόμενος από το κάθισμα του οδηγού και τη ζώνη, μη ακούγοντας και τι ακριβώς μου έλεγε ο Ηλίας, μιας και το external έπαιζε στους δικούς του ρυθμούς παρέα με την εξάτμιση που περνούσε κάτω από την πλάτη μου, ξεκινήσαμε να πάμε στην ευθεία μετά τα διόδια για μετρήσεις. Νομίζω δηλαδή, γιατί το μόνο που έβλεπα από το παράθυρο ήταν ο ουρανός και οι κολώνες φωτισμού του δρόμου. Την οθόνη του V-BOX δεν μπορούσα να την δω, ούτε επίσης και να έχω κάποιο σημείο αναφοράς για να καταλάβω με πόσα km/h πηγαίναμε. Συν του ότι, επειδή ήμουν ξαπλωμένος, το σώμα μου δεχόταν με τελείως διαφορετικό τρόπο την επιτάχυνση, με αποτέλεσμα να νομίζω ότι πηγαίναμε απλά βόλτα. Το μόνο που πρόδιδε ότι κάτι γινόταν ήταν ο ήχος από τον κινητήρα, την εξάτμιση και το external. Αφήνει γκάζι ο Ηλίας, ανασηκώνομαι και προσπαθώ να φτάσω την οθόνη να δω τι κάναμε. Δεν τα κατάφερα. Περίμενα να σταματήσει για να φτάσω και βλέπω 100-200km/h σε 5,57sec! Τι είπες τώρα;;;!!! Και με την πρώτη μόλις προσπάθεια. Σε 5,28sec κάναμε το 60-160km/h, χρόνοι που τους είχαμε δει από αρκετά δυνατότερα σύνολα στο παρελθόν. Ή και από αυτοκίνητα που δηλώνουν λιγότερα άλογα σε σχέση με την πραγματικότητα. Ωωωω, τι είπα τώρα, ε; Μην νομίζετε ότι μασάμε κουτόχορτο, την κάνουμε αυτή τη δουλειά σχεδόν 2 δεκαετίες. Απλά κοιτάμε να είμαστε αξιοκρατικοί και να δηλώνουμε αυτά που μας λέει ο εκάστοτε ιδιοκτήτης ή βελτιωτής... Το μόνο που θα γράψουμε για να μην εκθέσουμε είτε τον έναν είτε τον άλλο είναι τις τυχόν αμφιβολίες μας πχ για τις μετρήσεις ή τα νούμερα της δυναμομέτρησης που μας φέρνουν. Ξέρουμε τι γίνεται στην κοντράδικη πιάτσα με τις «ψεύτικες δηλώσεις» και τα «μαϊμουδιασμένα» setup, αλλά το περιοδικό δεν μπορεί να λάβει μέρος σε όλο αυτόν τον παραλογισμό, όπως καταλαβαίνετε.
Ξαναγυρνάμε στο Polo μας, θυμάστε το Polo της Revlimit που είχαμε δοκιμάσει στο τεύχος #027; Και εκείνο ήταν ξηλωμένο και εκείνο ήταν φτιαγμένο για κόντρες. Απλά είχε 713Whp, δηλαδή σχεδόν 200Ps παραπάνω από το τωρινό Polo. Για το 60-160km/h είχε χρειαστεί 5,2sec, ενώ για το 100-200km/h είχε κάνει 5,37sec. Μικρή η διαφορά υπέρ του δυνατότερου και καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι τα ιδανικά άλογα για ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι γύρω στα 600Ps, από εκεί και πάνω το κόστος για να ανέβεις επιπλέον 200Ps είναι μεγάλο και το αντίκτυπο, σε χρόνους, σχετικά μικρό αφού οι μεγάλες διαφορές φαίνονται μετά τα 160-170km/h που «πατάει» ένα μπροστοκίνητο πραγματικά με τέτοια δύναμη. Εκτός βέβαια κι αν μιλάμε για πίστα dragster, όπου εκεί αλλάζουν τελείως τα δεδομένα. Προσωπικά, πάντως, αν είχα δικό μου Polo θα κράταγα ακριβώς το setup που έχει ο Ηλίας στο δικό του, έτσι κι αλλιώς γράφει χρόνους που σημειώνουν πιο ισχυροί αντίπαλοι. Και αυτό δεν θέλετε φίλοι μας κοντράκηδες;;;
Δοκιμασμένα και αξιόπιστα
Για το μοτέρ αυτό δεν έχουμε και πολλά να πούμε, τόσα χρόνια στην αγορά και άλλα τόσα σε δοκιμές, το έχουμε και το έχετε μάθει απέξω, ακόμα κι αν είστε ο πιο φανατικός Hondaκιας! Φυσικά είναι σφυρήλατο με πιστόνια της SRP και μπιέλες Integrated Engineering που έχουν 20mm πείρο, έχει τριμεταλλικά ACL μέταλλα στροφάλου, βίδες ARP, όπου χρειάζεται, ενισχυμένη σφήνα στην τροχαλία στροφάλου, εκκεντροφόρους της Cat Cams και χρησιμοποιεί την κεφαλή με κωδικό ADR, η οποία έχει και μεγαλύτερους αυλούς στην εισαγωγή. Η αλλαγή που χρειάζεται να γίνει στην κεφαλή έχει να κάνει με τις βαλβίδες εξαγωγής, μιας και προορίζονται για ατμοσφαιρική χρήση. Εδώ επιλέχθηκαν οι αντίστοιχες της Ferrea μαζί με τις εισαγωγής και παρέα με τα διπλά ελατήρια της Supertech.
Το turbo που φοράει έχει αρκετό ενδιαφέρον και είναι μια αρκετά συνηθισμένη λύση που βρίσκουμε στα 20VT. Προέρχεται από την Precision και έχει κωδικό PT5858. Το turbo αυτό έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με την GTX3071, με τη διαφορά ότι έχει καλύτερο spoolάρισμα από τις χαμηλές στροφές. Έχει πάτημα Τ3 και λόγο A/R 0.82, ενώ διαθέτει παροχή μέχρι 630Ps. Το external των 38mm της Precision είναι κάπως μικρό γι’ αυτό το turbo, αλλά, δόξα το Θεό, τη δουλειά του την κάνει μια χαρά! Μία αντλία καυσίμου της ΑΕΜ με παροχή στα 320lt/hr τροφοδοτεί τα μπεκ της Siemens Deka των 870cc/min και ένα boost controller PBC Pro της Plex Tuning ρυθμίζει τις πιέσεις που λειτουργεί το turbo, με τη διαχείριση όλων των παραπάνω να την έχει αναλάβει η εργοστασιακή ECU που προγραμματίστηκε από την Revlimit. Το turbo πατάει σε μία custom πολλαπλή εξαγωγής που κατασκεύασε μαζί με την υπόλοιπη εξάτμιση των 70mm η Pavlidis Exhaust.
Σκληρός κ@ργιόλης
Αρκετή δουλειά όμως έχει πέσει και στη μετάδοση. Για αρχή, αλλάχθηκε το εργοστασιακό 5άρι κιβώτιο με το ERR των έξι σχέσεων από τα μεγαλύτερα αδερφάκια του Group, στο οποίο όμως τοποθετήθηκε πλάκα ενίσχυσης από την Gatzelakis Transmission, η οποία τοποθέτησε και ένα custom μπλοκέ διαφορικό, ενώ παράλληλα άλλαξε τις φουρκέτες της 3ης και της 4ης σχέσης με αρκετά πιο ενισχυμένες. Τέλος, μπήκε και ένας τετράφτερος δίσκος της Tilton με ενισχυμένο πλατό και το θέμα μετάδοση έκλεισε με απόλυτη επιτυχία και αξιοπιστία. Το Polo έχει φάει αρκετό ξύλο και δεν έχει κάνει κιχ! Τα φρένα ενισχύθηκαν με τρυπητούς δίσκους των 312mm από την Brembo και τετραπίστονες δαγκάνες από Porsche Boxster, με τακάκια Ferodo DS2500.
Το κοντράδικο το σωστό
Το Polo του Ηλία είναι ένα σωστό και προσεγμένο κοντράμαξο, με αξιόπιστο μοτέρ και μετάδοση, με ψαγμένο στήσιμο χάρη στο coilover kit της BC και με καινούργια semi-slick λάστιχα που έχουν πρόσφυση και φροντίζουν να περάσει η δύναμη του κινητήρα στο δρόμο. Όπως είδατε και είδαμε, γράφει φοβερούς χρόνους σε ρεπρίζ και κυκλοφορεί σχεδόν πάντα ξηλωμένο και ετοιμοπόλεμο, οπότε καλά θα κάνετε να μην αναμετρηθείτε μαζί του εκεί στη Βόρεια Ελλάδα που δραστηριοποιείται το συγκεκριμένο Polo.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.781cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 81mm x 86,4mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1
Precision PT5858 turbo
Precision external wastegate 38mm
AEM κιτ ψεκασμού μεθανόλης
SRP πιστόνια
Integrated Engineering μπιέλες
Cat Cams εκκεντροφόροι
R8 πολλαπλασιαστές
ARP βίδες κεφαλής
ARP βίδες στροφάλου
ACL μέταλλα 3μεταλικα
Revlimit ECU remapping
Pavlidis Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
K&N φιλτροχοάνη
TiAL σκάστρα
Plex Tuning PBC Pro boost controller
Custom intercooler
ADR κεφαλή
Siemenes Deka μπεκ καυσίμου 870cc/min
AEM 320 Αντλία βενζίνης
Ferrea Βαλβίδες
Supertech Ελατήρια βαλβίδων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Πλήρως ρυθμιζόμενο BC coilover kit
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Tilton τετράφτερος συμπλέκτης
ERR κιβώτιο έξι σχέσεων
Gatzelakis Transmission πλάκα ενίσχυσης
Gatzelakis Transmission μπλοκέ διαφορικό
Gatzelakis Transmission ενισχυμένες φουρκέτες 3ης και 4ης σχέσης
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Brembo τρυπητοί αεριζόμενοι δίσκοι 312mm εμπρός
Porsche Boxster 4πίστονες δαγκάνες εμπρός
Ferodo DS2500 τακάκια
ΤΡΟΧΟΙ
ΟΖ Superleggera 7Jx16in ζάντες
Toyo Proxes R888 225/50 R16 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 3,18
60-160 5,28
60-200 7,58
100-200 5,57
Tuned by
Car Track
14ο χλμ Θεσσαλονίκης Νέας Μηχανιώνας,
Θέρμη
Τηλ.: 2310 38 31 12
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο best seller της κατηγορίας C-SUV στην πιο προσιτή diesel έκδοσή του, με τον 1.5dCi των 116 ίππων.