14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 28-29-30/5/2015

14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις 28-29-30/5/2015

Αξία σταθερή...

192_historic acropolis 1...στο πέρασμα του χρόνου, το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις οργανώθηκε και φέτος με πολλή αγάπη και πάθος για την Ελλάδα, τον πολιτισμό και το αυτοκίνητο. Αποτελώντας τον έκτο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων, τον τέταρτο γύρο του Ευρωπαϊκού Επάθλου Regularity και προσμετρώντας παράλληλα στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων ως διπλός, με κάθε σκέλος -ασφάλτινο/χωμάτινο- να βαθμολογείται ξεχωριστά με συντελεστή 1.5, το 14ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις είναι ένας αγώνας εξαιρετικής σημασίας. Με 99 συνολικά συμμετοχές, 56 στην κατηγορία Sporting και 43 στην κατηγορία Regularity, ειδικές σε Κορινθία, Αττική και Στερεά Ελλάδα, συνολικού μήκους 917 χιλιομέτρων, το φετινό τριήμερο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις έχει εξιτάρει άπαντες πριν καν ξεκινήσει. Συμμετοχές της τελευταίας στιγμής, οι Σουηδοί Myrsell-Junttila (νικητές του Historic Vltava Rallye), καθώς και οι Johnsen-Johnsen, με τις εντυπωσιακές σε ήχο Porsche 911 RSR.

Έχοντας το Νο1 στις πόρτες, οι “Pedro”-Baldaccini επιθυμούν να επαναλάβουν την επιτυχία του 2012, όταν είχαν φύγει από τη χώρα μας ως θριαμβευτές. Οδηγώντας ένα Lancia Delta Integrale 16V, στοχεύουν να εκμεταλλευτούν την απουσία του τραυματία “Lucky” και να αυξήσουν τη διαφορά τους στην κατηγορία 4 του πρωταθλήματος. Να αναρριχηθούν στην κατάταξη της κατηγορίας τους θα επιδιώξουν επίσης οι Falcone-Ometto, οι οποίοι άφησαν την Porsche 914/6 που χρησιμοποιούσαν πέρυσι στο θεσμό, μεταπηδώντας και αυτοί σε ένα Lancia Delta Integrale 16V. Ικανοί να πρωταγωνιστήσουν εμφανίζονται και οι Marenzana- Beltrame (Porsche 911 SC), Johnsen-Johnsen (Porsche 911 RSR) και Parisi-D’ Angelo (Porsche 911 S). Σφήνα μεταξύ των ξένων πληρωμάτων θα επιχειρήσουν να μπουν οι Πίτσος-Καραπαπάζης (Toyota Celica GT 2000) που είχαν κερδίσει το χωμάτινο σκέλος το 2011, αλλά και οι πρωταθλητές της κατηγορίας D του 2012 και 2013, Μανδρούκας-Τσάδαρης με Porsche 911 RSR. Στο bucket επιστρέφει ύστερα από απουσία τεσσάρων ετών και ο Παναγιώτης Κουτσίκος, που είχε συμπληρώσει το βάθρο το 2009, με την Παυλή-Κορρέ δίπλα του και ένα BMW 2002ti. Από την πλειάδα των Ελλήνων, ξεχωρίζουν και οι Πετρίδης-Πάλλας (Toyota Corolla AE 86) που ήταν οι ταχύτεροι Έλληνες την περσινή χρονιά, οι πάντοτε ανταγωνιστικοί Γιοβάς-Γρηγοριάδης (Audi 80 GT), ενώ ιδιαίτερη μνεία αξίζει στους «αειθαλείς» Καλτσούνη-Περίδη (Opel Kadett GTE) και Ανδριόπουλο-Μπογιαντζή (Toyota Celica). Οι περσινοί πρωταθλητές Ελλάδος στην κατηγορία των Ιστορικών, Κασιδόπουλος-Τζεφεράκος (Toyota Starlet), θα αγωνιστούν μόνο σε χωμάτινο τερέν, ενώ το ίδιο θα πράξουν και οι φετινοί επικεφαλής του πρωταθλήματος, Ζήβας-Αμαξόπουλος (Toyota Corolla). Στην κατηγορία Regularity, στην οποία δίνεται η ευκαιρία στους θεατές να απολαύσουν σπάνια αυτοκίνητα-αντίκες παλαιότερων εποχών, οι πρωτοπόροι του ευρωπαϊκού επάθλου Crucifix-Lambert από το Λουξεμβούργο, σκοπεύουν να πετύχουν την πρώτη φετινή τους νίκη στο θεσμό, οδηγώντας ένα Ford Cortina Lotus. Το έργο τους δεν θα είναι εύκολο, καθώς οι δικοί μας Κατσαούνης-Μανσόλας, θέλουν να επαναλάβουν την περσινή τους επιτυχία, αυτήν τη φορά με ένα Volkswagen Golf. Οι Δημήτρης και Άγγελος Κουνέλης (BLMC Mini) εμφανίζονται αρκετά έμπειροι και αναμένεται να είναι εκ των πρωταγωνιστών, όπως επίσης και οι Παπανίκος-Σαρρής (Triumph GT6+), Χαρμάνης-Φουντεδάκης (DKW F12), Σ. Τζώρτζογλου-Ι. Τζώρτζογλου (Morgan 4/4 1600 Competition) και Παλαβίδης-Παλαβίδη (BMLC Mini).

 

Ημέρα 1η...

192_historic acropolis 2...και ο βροχερός καιρός δυσκολεύει πληρώματα και οργανωτές, με τις δύο από τις τρεις ειδικές διαδρομές της ημέρας να είναι βρεγμένες. Το ιταλικό πλήρωμα των “Pedro”-Baldaccini (Lancia Delta Integrale 16V) μπορεί να ξεκίνησε μουδιασμένα στην πρώτη ειδική της Ριτσώνας, συνέχισε όμως εντυπωσιακά. Αντεπιτέθηκε στη βρεγμένη διαδρομή του Αγίου Μερκουρίου, «χτίζοντας» τελικά μια σημαντική διαφορά 25 δευτερολέπτων από το δεύτερο πλήρωμα. Οι επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος στην Κατηγορία 2 Myrsell-Junttila (Porsche 911RSR) ξεκίνησαν δυναμικά, πετυχαίνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική της Ριτσώνας, εντούτοις υποχώρησαν στη δεύτερη θέση. Το δυνατό τους χαρτί είναι το χώμα, στο οποίο και στοχεύουν να επιτεθούν. Την πρώτη τριάδα κλείνουν οι Johnsen-Johnsen (Porsche 911 RSR), ακολουθώντας πιστά το πλάνο τους, που είναι ο τερματισμός στο βάθρο του Ιστορικού Ακρόπολις, κάνοντας όμως λάθος επιλογή ελαστικών στη Ριτσώνα, κάτι που τους κόστισε σε χρόνο. Οι Ιταλοί Marenzana-Beltrame (Porsche 911 RSR) ακολούθησαν στην τέταρτη θέση, ενώ οι Πίτσο-Καραπαπάζη (Toyota Celica GT 2000) βρέθηκαν να είναι οι πρώτοι Έλληνες στον αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Αν μάλιστα δεν αντιμετώπιζαν προβλήματα με τα φρένα του αυτοκινήτου, θα μπορούσαν να είχαν πλασαριστεί ακόμη υψηλότερα στην κατάταξη. Την εξάδα της Sporting συμπληρώνουν οι Mekler-Miko Mekler, που έδειξαν να το διασκεδάζουν με το Alfa Romeo 1750 Gtam, ενώ όσον αφορά τον αγώνα του ελληνικού πρωταθλήματος, οι Τσαλαματάς-Μπαμπαλής με το πορτοκαλί Ford Escort RS 2000 απλά... πετούσαν. Έτσι, μέχρι τώρα, βρίσκονται στην κορυφή του αγώνα, εμπρός από τους Πίτσο-Καραπαπάζη, με τους Π. Παραδείση-Ποιμενίδη (Ford Escort RS 2000) να ακολουθούν. Δυνατές οι αναμετρήσεις και στη Regularity, καθώς οι Κατσαούνης-Μανσόλας (VW Golf) και Marcattilj-Gianmarino (Porsche 911 2.0 SWB) έχουν αμφότεροι από 5,4 βαθμούς ποινής, με τους Γεωργακόπουλο-Ηλιού (Morris Mini) να ακολουθούν στην τρίτη θέση, σε μια κατηγορία ιδιαίτερα αμφίρροπη.

 

Ημέρα 2η...

192_historic acropolis 3...περιλαμβάνει επτά ειδικές διαδρομές, με συνολικό μήκος 72,65 αγωνιστικών χιλιομέτρων, ενώ στο τέλος της ημέρας τα αυτοκίνητα αναμένεται να επιστρέψουν στο service park του ΟΑΚΑ, για να ξεκινήσει η διαδικασία μετατροπής τους σε χωμάτινα. Έχοντας δίπλα του τον τρεις φορές νικητή του αγώνα, Emanuele Baldaccini, ο “Pedro” ήταν σαρωτικός, όντας ταχύτερος στις έξι από τις επτά ειδικές του σκέλους, χτίζοντας μια διαφορά ασφαλείας που θα εκμεταλλευτεί την τρίτη ημέρα στο όχι και τόσο αγαπημένο του χώμα. Αν μάλιστα δεν είχε και ένα πρόβλημα στην ενδοσυννενόηση στην προτελευταία διαδρομή της ημέρας, ίσως και να είχε πετύχει το απόλυτο επτά στα επτά! Με αυτή του την επιτυχία, ο ιταλός οδηγός πλησιάζει έτσι ακόμη περισσότερο τον Falcone στην κορυφή της Κατηγορίας 4 του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Οι Myrsell-Junttila σε καμία περίπτωση δεν μπόρεσαν να ακολουθήσουν το ρυθμό των πρωτοπόρων. Το πλήρωμα του Porsche 911 RSR χρησιμοποίησε ένα σετ ελαστικών σε όλο το σκέλος της ημέρας, με αποτέλεσμα να μην πιέσει όσο θα ήθελε. Βέβαια, η δεύτερη θέση δεν είναι αρνητικό αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη πως οι Σουηδοί δεν αρέσκονται στην άσφαλτο. Τρίτοι ολοκλήρωσαν οι A. Johnsen-I. Johnsen, επίσης με Porsche 911 RSR. Οι Marenzana-Beltrame (Porsche 911 RSR) κινήθηκαν αθόρυβα, τερματίζοντας τέταρτοι, συγκεντρώνοντας παράλληλα πολύτιμους βαθμούς στη μάχη της Κατηγορίας 3. Πίσω τους ολοκλήρωσαν οι Falcone-Ometto, οι οποίοι δείχνουν πως δεν έχουν συνηθίσει ακόμη το νέο τους απόκτημα, τη Lancia Delta Integrale 16V. Την οκτάδα συμπλήρωσαν οι Wirtmann-Kerekes (Ford Escort RS 2000), Mekler-Mekler Edit (Alfa Romeo 1750 Gtam) και Γιοβάς-Γρηγοριάδης (Audi 80 GT). Το δίδυμο του Audi έκανε αγώνα τακτικής, ο οποίος απέδωσε, και εκμεταλλευόμενοι την ατυχία των Πίτσου-Καραπαπάζη (Toyota Celica 2000 GT) είναι μέχρι στιγμής το ταχύτερο ελληνικό πλήρωμα στον αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος. Ο Πίτσος, ενώ φλέρταρε με το βάθρο, έπαθε λάστιχο στην όγδοη ειδική, με αποτέλεσμα να χάσει πάνω από έξι λεπτά και παράλληλα κάθε ελπίδα για διάκριση. Στον αγώνα του ελληνικού πρωταθλήματος που ολοκληρώθηκε σήμερα, ο Πίτσος είχε χτίσει σημαντική διαφορά, μέχρι την άτυχη στιγμή του στον Άγιο Ιωάννη. Έτσι, η νίκη και οι βαθμοί της πρώτης θέσης πήγαν στους Τσαλαματά-Μπαμπαλή (Ford Escort RS 2000), που είχαν έναν απροβλημάτιστο αγώνα. Οι Γιοβάς-Γρηγοριάδης και Γ. Χωριανόπουλος-Φωτεινόπουλος, αμφότεροι με Audi 80 GT, συμπλήρωσαν την πρώτη τριάδα στον ελληνικό αγώνα. Η δράση μεταφέρεται στην τρίτη και τελευταία μέρα του αγώνα στο χώμα, με το σκέλος να περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές διαδρομές στην περιοχή της Κορινθίας, συνολικού μήκους 74,82 χιλιομέτρων.

 

Ημέρα 3η...

192_historic acropolis 4...και οι “Pedro”-Baldaccini συνεχίζουν να μην αφήνουν περιθώρια αμφισβήτησης. Ο ιταλός οδηγός, με την καθοδήγηση του έμπειρου Emanuele Baldaccini, πέτυχε τη δεύτερή του νίκη στο συγκεκριμένο αγώνα, ύστερα από την επικράτησή του το 2012. Παρέα με την αξιόπιστη Lancia Delta Integrale 16V, κέρδισε τις 11 από τις 14 ειδικές του τριημέρου, αποκομίζοντας πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων. Το σουηδικό δίδυμο Myrsell-Junttila, αν και ξεκίνησε ορεξάτο κερδίζοντας την εναρκτήρια ειδική του αγώνα, έχασε πολύτιμο έδαφος στις υπόλοιπες ασφάλτινες διαδρομές, ενώ δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα στο σαββατιάτικο χωμάτινο σκέλος, τραυματίζοντας μάλιστα τον πίσω τροχό του Porsche 911 RSR. Την 3η θέση του βάθρου συμπλήρωσε το έτερο σουηδικό πλήρωμα των A. Johnsen-I. Johnsen (Porsche 911 RSR). Ο στόχος επετεύχθη για το πλήρωμα, το οποίο δεν πίεσε κατά τη διάρκεια του τριημέρου, καταφέρνοντας όμως να κερδίσει την τελευταία διαδρομή, σε έναν αγώνα που, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, θα μείνει αξέχαστος στη μνήμη του. Οι Πίτσος-Καραπαπάζης (Toyota Celica 2000 GT) με αντεπίθεση διαρκείας την τελευταία μέρα του αγώνα, ολοκλήρωσαν στην έβδομη θέση και ήταν το πρώτο ελληνικό πλήρωμα. Την οκτάδα συμπλήρωσαν οι Πετρίδης-Πάλλας με το Toyota Corolla AE86 που εντυπωσίασαν στις χωμάτινες ειδικές. Στον αγώνα του Ελληνικού Πρωταθλήματος, πίσω από τους Πίτσο-Καραπαπάζη, τερμάτισαν οι Π. Παραδείσης-Ποιμενίδης. Το βάθρο στον τρίτο γύρο του Ελληνικού Πρωταθλήματος Ιστορικών συμπλήρωσαν οι Ζήβας-«Louki Look» με Toyota Corolla AE92. Το δικό της ξεχωριστό τόνο έδωσε στην 14η έκδοση του Ράλλυ Ακρόπολις η κατηγορία Regularity. Από τα 39 πληρώματα, τα 31 κατάφεραν να τερματίσουν, ύστερα από 42 χρονομετρήσεις και 920km στο ΟΑΚΑ. Ιταλική επικράτηση είχαμε και στην κατηγορία Regularity, με τους Marcattilj-Gianmarino να εντυπωσιάζουν, συγκεντρώνοντας τους λιγότερους βαθμούς ποινής. Ο οδηγός του Porsche 911 2.0 SWB, στη δεύτερή του επίσκεψη στη χώρα μας πέτυχε το σκοπό του, που ήταν η νίκη, προκειμένου να μειώσει την ψαλίδα από την κορυφή του Ευρωπαϊκού Επάθλου Regularity. Το αυστριακό δίδυμο των Michael και Sebastian Haberl, επίσης με Porsche 911, δεν κατάφερε να διατηρήσει την πρωτιά που απέκτησε στα μισά περίπου του αγώνα, τερματίζοντας δεύτερο. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι πρώτοι Έλληνες, Χαρμάνης-Φουντεδάκης, με Lancia Flavia Coupe. Το Ευρωπαϊκό Έπαθλο Regularity μεταφέρεται τώρα στην Πολωνία στις αρχές Σεπτέμβρη...

 

Αρθρογράφος

 

Όχι στην κατάργηση των θερμικών κινητήρων από την Γερμανία

Όχι στην κατάργηση των θερμικών κινητήρων από την Γερμανία

Μπορεί η Ευρωπαϊκή Ένωση να έχει ανακοινώσει πως από το 2035 και μετά θα απαγορευτούν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, όμως...